Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juli 2005, 01:05   #61
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
Citaat:
(sorry voor het woord dat nu volgt) 'poes'
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2005, 18:18   #62
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
AGA is volgens mij een aandoening terwijl het lichaamshaar bij vrouwen in de meeste gevallen een normaal kenmerk van het lichaam is.
(hirsutisme als ziekte uitgezonderd)


Sorry, maar jullie vergeten "overbeharing" als ziekte of afwijking van het lichaam. (Is namelijk anders dan hirsutisme en heeft ook andere gevolgen, namelijk over gehele lichaam vacht ipv enkel op mannelijke plaatsen.)
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 12:09   #63
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martje kerkhof
Sorry, maar jullie vergeten "overbeharing" als ziekte of afwijking van het lichaam. (Is namelijk anders dan hirsutisme en heeft ook andere gevolgen, namelijk over gehele lichaam vacht ipv enkel op mannelijke plaatsen.)
Hoezo vergeten we dat, Martje? Wat bedoel je precies?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2006, 23:57   #64
Bert Tomus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2006
Berichten: 2
Ik vind het normaal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ell
Jeetje, wat een reacties hier.... Kwetsend en positief...... even mijn verhaal....
Ik ben nu 28 jaar en heb ontzettend veel last hirtuïsme. Ik voel me niet vies of een abonoraal mens dat niet maar mensen MOOI IS HET NIET!!! en zeker niet vrouwelijk! In de winter gaat het nog wel dan kun je het verbloemen met koltruien en lange broeken maar de zomer kan voor mij gestolen worden. Ik ben al een tijd bezig om mijn gezicht 'haarvrij" te maken en dan ook nog mijn benen... Ik kan me niet voorstellen dat ik met haren op mijn benen gezellig en op mijn gemak door de stad ga lopen. Je wordt raar aangekeken en daar heb ik nou echt geen zin in ookal wordt er door sommige beweerd dat het heel normaal is. WAS HET MAAR NORMAAL DAN HADDEN WE DIT FORUM NIET NODIG! Ik heb me er wel bij neergelegd dat ik het heb maar het accepteren NEVER..... Ik heb me ook al bij neergelegd dat ik alleen door het leven zal gaan want ik kan me niet voorstellen dat ik een lief iemand zou tegenkomen waarbij ik mezelf echt op mijn gemak zou kunnen voelen...... Heb wel eens een relatie gehad maar ze kon me niet op mijn gemak stellen...
Iedereen met hirtuïsme nog succes met de komende zomermaanden en zoals we allemaal weten: je bent niet de enige!!! (maar dit neemt meestal niet de pijn weg!!! )
Ell,

Sinds kort heb ik dit forum gevonden.
Ik ben een man van 47 en vind behaarde vrouwen gewoon mooi!
Je verstopt je haren zodat anderen je er niet op aan kunnen kijken;
zij bepalen voor zichzelf wat de norm is.
Laat ze zich met hun eigen normen bezig houden!
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je het niet mooi vind, maar dat je je erbij neer ligt om alleen door het leven te gaan is nu ook wat te ver gezocht.
Mensen moeten beter leren om elkaar te accepteren, of het nu gaat om vrouwen met overbeharing, hangende borsten of een dikke kont etc.etc.
Er zijn tientallen sites waar vrouwen hun overbeharing tonen; teken dat er toch vrouwen of mannen zijn die dit mooi vinden.

Ik hoop dat ik je hiermee wat getroost heb en laat nog wat van je horen.

Groetjes Bert
Bert Tomus is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2006, 16:44   #65
Sanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2002
Berichten: 30
jeetje, ik ben hier al lang niet meer geweest. te lang niet.
Ik zag de foto's op de eerste pagina (van de vrouwen die niet geschoren waren) en ik verschoot en voelde een soort van walging terwijl ik zelf last heb van overbeharing!!
ookal kan ik redeneren dat er niks mis mee is en dat heeeeeeel af en toe ook zo voelen, toch merk ik (zoals bij het zien van een simpel plaatje) dat ik het idee dat de hedendaagse maatschappij heb overgenomen. Dit vind ik toch kwalijk voor eigenlijk alle mensen die niet aan een of ander ideaal plaatje voldoen maar toch kan ik het zelf ook niet van me af zetten en belemmerd zoiets een groot deel van mijn leven.
Sanne is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2006, 21:26   #66
Sipke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 38
ik vind het lelijk
dat uitstekende haar
vooral die vrouw met die behaarde benen.

Ik heb ook haar onder mijn oksels maar niet zo'n hanekam.

Heb ook een lichte vorm van overbeharing en ben er niet blij mee.

Gelukkig zijn er mannen die het niks kan schelen en die je willen om je karakter en persoonlijkheid.
__________________
ik gebruik:
centrum vitaminepillen
Sipke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 17:05   #67
seutemie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1
Cool hmmm

hmmm, blij eens deze site gevonden te hebben. Ik heb ook wat last van overbeharing, maar weet eigenlijk niet of ik 't al hirsutisme kan noemen.
Ik haat 't als ik moet gaan zwemmen, ik scheer altijd alles af, maar dan zie je gewoon zwarte stoppeltjes, omdat mijn haar veel te donker is ik haat 't dus.. ik kan ook nooit rokken aandoen en om eens met mn vriend gelijk wanneer te .. 'je weet wel wat', kan ook niet.. ik moet altijd op voorhand scheren en zo.. pfff, en soms trek ik 't uit met een pincet, maar dan komt 't na een week terug en hoé! allemaal rode vlekken en 't doet zelfs pijn als 't teruggroeit
het helpt wel om in de zomer wat te bruinen, (gelukkig dan alleen in mijn tuin).. hoe meer de zon erop schijnt, hoe bruiner ik dan word, en hoe lichter mn haren worden.. dus is 't toch al iets minder.. maar in belgië kan je jammergenoeg niet altijd buiten zonnen

nog even reactie op 409: ik vond dat je een beetje te hard reageerde tegenover baby... zij heeft haar mening en jij respecteerde dat niet, omdat je wél je mening wou opdringen, onbewust: JIJ wil dat 't schoonheidsideaal verandert... baby voelt zich niet goed met haar, waarin ik haar heel goed kan begrijpen, dus heeft ze 't recht te zeggen dat zij dat lelijk vindt..
maar ik kan begrijpen dat jij 't moeilijk vindt, dat sommige mensen NIET met jouw idealen willen verdergaan... c'est la vie..

ben toch blij hier mensen tegen te komen met dezelfde problemen, maar wist niet eens dat die erger konden zijn dan de mijne en ik maar klagen.. vanaf nu trek ik 't me ook niet teveel meer aan dat ik donkerder haar heb.. ik wil trouwens dat mensen accepteren om wie ik ben, en niet om hoe ik eruit zie.. kijk naar al die modellen: die kunnen niet eens trouwen, omdat er teveel mannen rond hen zitten, want ze zien er te goed uit.. zou k niet willen

gegroet
seutemie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2007, 16:12   #68
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag seutemie, of een probleem erger is of minder erg dan een ander, hangt vooral af van hoe je eronder lijdt. Gradueel kan je overbeharing mss minder erg, of juist meer zijn, terwijl de last die je ervan ondervindt, respectievelijk veel meer of juist veel minder is.
k hoop dat je wat hebt aan dit forum.

xxx m
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2007, 21:23   #69
naturist
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 1
Talking hirsutisme

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier maar jullie onderwerp interesseert me wel.
Ik vind behaarde vrouwen wel best sexy in de zin dat ik het aantrekkelijk vind als ze natuurlijk behaard zijn. Schaamhaar en okselhaar zijn normale secundaire geslachtskenmerken bij de vrouw. De tendens om dit tegenwoordig zo veel mogelijk te scheren is toch recent. Voor de oudere mannen onder ons, denk maar aan de Playboy's van de jaren 70 en 80.
Hirsutisme is het voorkomen van mannelijke beharing bij vrouwen en is in feite een medisch probleem. Ikzelf vind een sterk behaarde vrouw zeker niet per definitie onaantrekkelijk in tegendeel! Maar echt mannelijke beharing zoals snor en baardhaar is inderdaad niet vrouwelijk, en daar kan ik baby zeker begrijpen.
Het gewoon laten groeien van okselhaar is een persoonlijke keuze van de vrouw in kwestie. Dit gebeurt echter te weinig tegenwoordig hetgeen ik betreur...
naturist is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2007, 17:40   #70
bjorn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 1
Waarom?

Ik kan maar 1 ding zeggen respecteer een vrouw met of zonder lichaams haar. Mijn vriendin wil zich zelf niet scheren intiem en ook niet bij knippen. in de winter laat zij ook alles groeien. En ze scheert zich maar 4 keer perjaar 1maal mei juni julie augustus. is dat dan het verschil voor respect te hebben voor een vrouw. Ik vind het nammelijk zeer aantrekkelijk. een behaarde vrouw.

Ik denk wel dat dit zeer moeilijk moet zijn voor mensen die hirsutime hebben. en die willen rond lopen als een gladde vis.

Maar ik kan maar 1 goeieraad geven. Negeer de mensen die geen respect toten voor u. Zij weten niet wat vele vrouwen mee maken.

groetjes bjorn.
bjorn is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 10:18   #71
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag Bjorn, je raad is alleszins heel goed bedoeld. En het is zeker plezierig te weten dat er mensen zijn die veel verdraagzamer zijn dan anderen. Maar de raad 'negeer de mensen die geen respect voor je (overbeharing) tonen, en dan veronderstellend dat dit gelinkt is aan de overbeharing, is zo goed als onuitvoerbaar, daar het gros van de mensen overbeharing afkeurt.
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat mensen sterk afkeurend reageren, niet beseffend inderdaad wat overbeharing met zich teweeg brengt, maar het is erg moeilijk mensen er volledig voor te veroordelen. Tenslotte zijn zij gedeeltelijk ook maar kind van hun tijd, en het blijft een feit dat veel mensen op dat vlak niet langer dan hun neus kijken, tot ze er zelf mee geconfronteerd worden. Deze mensen daarop be- of veroordelen, en bijgevolg negeren, gaat mij te ver. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze er toaal niets aan kunnen doen, je het bijgevolg maar op zijn beloop moet laten, want dat zou ervoor zorgen dat er nooit iets verandert, er is tenslotte ook nog zoeits als een eigen keuze en wil.

Verdraagzaamheid is naar mijn mening erg belangrijk, het moet natuurlijk van twee kanten komen, maar zelf de eerste stap zetten kan naar mijn mening nooit kwaad.

Alleszins ben ik erg blij te lezen dat jij op dat vlak een erg positieve houding hebt.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2007, 20:29   #72
pipilover
Haar Guru
 
pipilover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2005
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martje kerkhof Bekijk bericht
Eerlijk gezegd valt mijn mond open bij het lezen van de vele reacties. (voor het eerst) Niet alleen vanwege de geweldige reacties van "lotgenoten", maar ook vanwege de inderdaad vrij kwetsende reacties van anderen.

Ik heb zelf last van overbeharing en niet van hirsutisme. Het verschil is dat hirsutisme een typisch mannelijk overbeharingspatroon veroorzaakt, en overbeharing over het gehele lichaam is. Ik ben over het gehele lichaam "begroeid en bezaaid" met blonde lichaamsharen die veel langer dan normaal zijn, veel dichter begroeid en overal. Dat betekent praktisch gezien dus geen open truitjes, open rug, jurkjes, rokjes, zwempak, zwemmen uberhaupt heb ik al 8 jaar niet meer gedaan, niet in de zon zitten want dan valt alles dubbel zo hard op, altijd een hand voor mijn snor, haren halflang zodat ik de haren in mijn gezicht kan verbergen, etc.... Ik slik elk soort medicijn, (flink wat hormenen) die er zijn, zonder resultaat, en een viertal keer per jaar, ongeveer, krijgt de overbeharing weer een flinke groeistoot, waardoor het weer erger wordt, en ik weer opnieuw kan beginnen met accepteren, durven buitenkomen, ... (En dit al 6 jaar lang, zonder dat er ook maar enige verbetering in komt)

Mijn hele leven draait hier inmiddels om. Er zullen mensen onder jullie zijn die hierop zullen reageren met, "zoek een psychologe". Dat heb ik meermaals gedaan, je kunt echter moeilijk je hele leven lang daarnaartoe gaan, daarbij, blikken(vooral de blikken) en opmerkingen van mensen( onbehaarde vrouwen en mannen) zijn genoeg om dat zelfvertrouwen onmiddelijk in de grond te boren.

Laserherapie heb ik al geprobeerd, daar mjin lichaamsbeharing echter te blond is heeft de laser er geen vat op, en ben ik 700 euro verder, nog steeds even behaard. Elektrische epilatie gaat niet aangezien mijn huid zo ontstekingsgevoelig is dat ik er meer kwaad mee doe dan goed, gewoon epileren en harsen en waxen gaat evenmin aangezien ik mezelf dan rijkelijk zou versieren met een acnehuid vanwege de vele ontstekingen (heb ik om die reden al moeten stoppen).
Het enige wat er dus overblijft is scheren. Maar 's morgens scheren, betekent een paar uur later al weer stoppels erop. Dus dat kan enkel op mijn benen, en niet in mijn gezicht of zo.

Kortom ik kan mijn haren in mijn gezicht en o de rest van mijn lichaam ongewild niet weghalen(of toch niet volledig).

Ik krimp al ineen als ik ook maar een man bespeur, of in de bus naast iemand moet zitten, een stukje op straat in de zon moet lopen wanneer er net mensen passeren, aangezien mensen zo hard en grof zijn, en blikken vaak meer zeggen dan mensen in de gaten hebben. Oke, het is blond, en in schemering zie je niet zo veel, maar in de zon even zo meer...

Sorry voor deze reactie, maar na een aantal grove reacties die ik net gelezen had hier moest ik dit even kwijt. Mensen hebben blijkbaar niet in de gaten wat het betekent vrouw en overbehaard te zijn.
En dit alles is zo waar en hoe kan een psychologe je nou hiermee helpen het is niet iets dat tussen iemands hoofd zit het is een feit en iemand anders kan jou gevoel toch niet veranderen met praten, dit kan alleen maar als je van dit "probleem" af zou zijn. Bepaalde mensen kiezen voor zorgen, die vinden het al erg als ze ven met vriendlief ruzie hebben en daarna krijgen ze weer aandacht, nou geef mij dat maar. En dan heb je ook nog mensen die zelf ergens voor kiezen bijv. dat ze op dansles gaan en worden nog gesteund en beloond ook met prijzen omdat ze zo hard werken, nou echt niet, ik/wij werken hard, het is een dagelijkse strijdt en we worden ook niet eens bewonderd
pipilover is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2007, 11:16   #73
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
nu moet ik hier toch eventje het volgende aan toevoegen, deze post heb ik een lange tijd geleden geplaatst, en meer vanuit de reactie op die grove opmerkingen. Voor andere mensen is het namelijk zeer moeilijk te begrijpen wat een bepaalde situatie inhoudt en met zich meebrengt. Waardoor ze dergelijke reacties stellen.

Kijk, ik denk dat een psychologe wel een hulp kan zijn in het aanvaardingsproces of althans een eerste stap. Je zult het wel zelf moeten doen, het aanvaarden van jezelf. Ik weet hoe frustrerend het is, dat je inderdaad nooit eens onbekommerd kan doen en zijn zoals veel mensen. Maar evengoed is het belangrijk gelukkig te zijn met hetgeen je hebt, het heeft geen zin je te wentelen in je ongeluk, aangezien je er enkel jezelf mee hebt. En, je bent al enkel bewonderenswaardig door het feit dat je dit doet, door het aanvaarden van je situatie en dit niet in de weg te laten staan van genot en geluk in je leven. Ik weet dat dit makkelijk klinkt, zeker wanneer je nog maar pas geconfronteerd bent met dit probleem, maar je maakt het jezelf en je eigen leven leven een stuk aangenamer en plezieriger als je vanuit deze instelling leeft. Wat volgns mij erg belangrijk is.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 22:20   #74
athena1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2007
Berichten: 12
ik ben het helemaal eens met 409 en amber. Ik had het niet beter kunnen verwoorden dan beide dames. Top gewoon!
athena1 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 23:44   #75
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
reacties van mensen

Wat voor overbeharing geldt gaat ook op voor dikke mensen, extreem dunne mensen, mensen met spleten tussen hun tanden etc. Hoe mensen daar mee omgaan weet je niet en je weet ook niet waarom mensen reageren op andere mensen. Wat ik wil zeggen is dat waar de een last van heeft dat deert iemand anders weer helemaal niet! Gelukkig is aar Hirsutimse wat te doen. Afvallen is nog een stuk moeilijker omdat de vetzellen weer aan kunnen groeien en haarwortels als ze dood zijn niet! Het haarprobleem is bijna opgelost (het mijne) mijn overgewicht niet ik heb heel wat gejojoot en ik ben nu heel langzaam opweg naar wat minder.....heel heel langzaam.
lanny is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
oorzaak hirsutisme Diana Hirsutisme - Algemeen 8 13 oktober 2005 22:12
is er een verband tussen hirsutisme en niet zwanger geraken? kimmy Hirsutisme - Algemeen 2 29 januari 2005 12:17
TV: 16-05-2002 SBS6 'Ton' over hirsutisme Webmaster Hirsutisme - Algemeen 2 18 mei 2002 13:14
patientenvereniging hirsutisme Diana Suggesties en feedback 6 10 januari 2002 13:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.