Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 augustus 2014, 16:55   #1
Haar1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 3
PRP Glofinn Hair

Beste mensen,

Kennen jullie deze methode, hierbij wordt er gewerkt met bloedplasma icm met lichtheraphy. Kunnen jullie mij hier meer over vertellen en over de resultaten, het lijkt mij persoonlijk de oplossing en heel natuurlijk tov een echte transplantatie.

Graag lees ik meningen, ervaringen etc
Haar1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2014, 11:54   #2
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
PRP Glofinn Hair

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haar1985 Bekijk bericht
Beste mensen,

Kennen jullie deze methode, hierbij wordt er gewerkt met bloedplasma icm met lichtheraphy. Kunnen jullie mij hier meer over vertellen en over de resultaten, het lijkt mij persoonlijk de oplossing en heel natuurlijk tov een echte transplantatie.

Graag lees ik meningen, ervaringen etc
Ik heb regelmatig geschreven over Acell/PRP maar met lichttherapie ben ik dat nog niet tegengekomen. Bedoel je daarme de Low Level laser Therapie? (LLLT)?. Waar ben je deze therapie tegengekomen? Ik kan er dan eens induiken en wat mailtjes sturen naar mijn relaties in de USA.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"

Laatst gewijzigd door Henk; 24 augustus 2014 om 22:59 Reden: Link verwijderd
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2014, 12:36   #3
Haar1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diksy Bekijk bericht
Ik heb regelmatig geschreven over Acell/PRP ( http://www.haarproblemen.nl/research/acell-prp/) maar met lichttherapie ben ik dat nog niet tegengekomen. Bedoel je daarme de Low Level laser Therapie? (LLLT)?. Waar ben je deze therapie tegengekomen? Ik kan er dan eens induiken en wat mailtjes sturen naar mijn relaties in de USA.
Beste Diksy,

Ik kwam het tegen bij dit progrramma, rond 19 minuten en heb meer informatie op de site gezocht.
http://www.rtlxl.nl/#!/wist-je-dat-2...c-7a0655d33b91

Maar zou je me meer kunnen vertellen over de prp techniek icm met de bloedplaatjes? Heeft dat goed resultaat en hetzelfde als bij een tranplantatie? Het is een oplossing voor aga? De theroei erachter vind ik heel logisch

Graag hoor ik van je
Haar1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2014, 10:44   #4
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
PRP Glofinn Hair

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haar1985 Bekijk bericht
Beste Diksy,

Ik kwam het tegen bij dit progrramma, rond 19 minuten en heb meer informatie op de site gezocht.
http://www.rtlxl.nl/#!/wist-je-dat-2...c-7a0655d33b91

Maar zou je me meer kunnen vertellen over de prp techniek icm met de bloedplaatjes? Heeft dat goed resultaat en hetzelfde als bij een tranplantatie? Het is een oplossing voor aga? De theroei erachter vind ik heel logisch

Graag hoor ik van je
Bedankt voor de info. Het lijkt er inderdaad op dat er na de behandeling Low Level Laser wordt toegepast. Zoals je in mijn eerdere link kan zien zijn er verschillende onderzoeken gaande naar zowel PRP als LLLT. Een definitief oordeel is echter nog niet geveld maar het ziet er hoopvol uit.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2014, 11:01   #5
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
PRP Glofinn Hair

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diksy Bekijk bericht
Bedankt voor de info. Het lijkt er inderdaad op dat er na de behandeling Low Level Laser wordt toegepast. Zoals je in mijn eerdere link kan zien zijn er verschillende onderzoeken gaande naar zowel PRP als LLLT. Een definitief oordeel is echter nog niet geveld maar het ziet er hoopvol uit.
Ik vergeet nog om antwoord te geven op jouw vraag. Het is niet zo dat PRP i.c.m. bloedplaatjes wordt gebruikt. PRP is het gebruik van bloedplaatjes. Vandaar de naam: Platelet Rich Plasma. (PRP)
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2014, 19:11   #6
Haar1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 3
Hoi Diksy,

Dit is nog de informatie die ik kreeg :

PRP Glofinn Hair

Haarverdunning en kaalheid

Iedereen heeft ongeveer 150.000 haarzakjes. Elke haarzakje heeft een groeifase van 4 a 5 jaar
waarna de haar uitvalt en er een nieuwe haar gevormd wordt. Deze groeicyclus herhaalt zich ongeveer 25
keer en dan sterft het haarzakje af.
Kaalheid of verdunning van de haardos heeft vele oorzaken.
De meest voorkomende vorm van haaruitval heet alopecia androgenetica waarbij er het hormoon DHT uit
testosteron gevormd wordt en zich bindt aan de androgeenreceptor van het haarzakje. Hierdoor wordt de
groeifase verkort tot enkele maanden en sterft het haarzakje af. Als dit proces zich bij veel haarzakjes
voordoet, wordt de haardos steeds dunner en treedt uiteindelijk kaalheid op. Het aantal
androgeenreceptoren dat iemand heeft is genetisch bepaald.
Een andere vorm is diffuus haarverlies wat o.a. veroorzaakt kan worden door een chronische ziekte,
bloedarmoede, schildklierstoornis, stress of voedingstekorten.
De derde vorm van haaruitval is alopecia areata waarbij er door stoornissen in het afweersysteem ronde
kale plekken optreden.
Haartransplantaties en stamcel technieken zijn redelijk bekend maar nog steeds langdurige en kostbare
methoden.
De Mesotherapie, waarbij vitaminen en aminozuren in de huid worden geïnjecteerd, heeft bewezen dat er
stimulatie van weefsels mogelijk is. De opkomst van PRP, bloedplaatjes verrijkt plasma, geeft gegarandeerd
groei door de aanwezigheid van eigen groeifactoren. Een combinatie ligt dan voor de hand om PRP
middels Mesotherapie toe te passen en sinds enige tijd wordt deze techniek ook toegepast op de hoofdhuid.
Het is geen wondermiddel voor complete kaalheid maar de bekende inhammen en verdunning van de
haren die optreed naarmate we ouder worden reageren heel goed op deze behandeling. Wetenschappelijk
is aangetoond dat dit voor zowel mannen als vrouwen effectief is.

Bloedplasma
Bloed bestaat uit bloedplasma, rode en witte bloedcellen, eiwitten, fibrine en bloedplaatjes. Na
bloedafname en scheiding van de rode bloedcomponenten door middel van centrifugeren blijft
bloedplasma met een hoge concentratie bloedplaatjes en witte bloedcellen over. Bloedplaatjes bevatten een
grote hoeveelheid aan groeifactoren die cellen en bloedvaatjes stimuleren tot vermeerdering en dus
weefsels kunnen herstellen.

Wat is Glofinn PRP Hair?
De Glofinn PRP haarvermeerdering is een vorm van mesotherapie van de hoofdhuid waarbij de hoogste
concentratie groeifactoren op een ingenieuze manier worden verkregen.
Er worden 4 buisjes bloed afgenomen. Deze worden meteen gecentrifugeerd waardoor er scheiding van de
bloedbestanddelen en bloedplasma optreedt. De rode bloedbestanddelen worden uit de buisjes verwijderd
en de buisjes worden nogmaals gecentrifugeerd. Nu zitten alle bloedplaatjes en witte bloedlichaampjes
onder in het buisje en dit noemen we PRP, bloedplaatjes rijk plasma.
Het overige plasma is nog steeds verrijkt met voedingstoffen, eiwitten en fibrine. Dit plasma wordt door een
speciaal filter geperst om water en overige ongewenste bestanddelen te verwijderen. Uiteindelijk blijft er PPP,
bloedplaatjes arm plasma, over wat veel fibrine bevat. Fibrine versneld weefsel reparatie en regelt de afweer
reactie van het lichaam. De PRP en PPP vormen een unieke combinatie die de haarzakjes tot groei
aanzetten.





Voor wie is PRP Glofinn Hair geschikt?
De methode is geschikt voor zowel mannen als vrouwen met haarverdunning en optredende kaalheid
waarbij geen chronische ziekte aan ten grondslag ligt. Ook na een eerdere haartransplantatie is de
methode toe te passen. Over het algemeen volstaat 1 behandeling maar een herhaling kan wenselijk zijn.
Het eerste resultaat is na 3 maanden zichtbaar.
Het behandelproces
Tijdens een vrijblijvend consult met de arts van Alizonne wordt beoordeeld of u in aanmerking komt voor
een behandeling met Glofinn PRP Hair. Hiervoor is een medische anamnese en haar onderzoek
noodzakelijk.
Op de dag van de behandeling worden er foto’s gemaakt van de hoofdhuid. Deze foto’s worden in een
later stadium gebruikt om een vergelijk te kunnen maken met de oude situatie. Na het maken van de foto’s
wordt u naar de behandelruimte gebracht. Allereerst wordt er bloed afgenomen voor het bereidingsproces
van de PRP/PPP. Daarna wordt de hoofdhuid in een ring verdoofd met een locaal anastheticum zodat u
niets van de behandeling voelt.
Vervolgens wordt met een micro naald roller de hoofdhuid behandeld om alvast de fibroblasten en
bloedplaatjes te stimuleren. Daarna wordt op de sterkst aangedane plekken met een klein naaldje de PRP
ter hoogte van de haarzakjes in gespoten. Vervolgens wordt de gehele hoofdhuid met de PPP geïnjecteerd.
Na de behandeling neemt u plaats onder de LED lamp. LED therapie is een lichtbehandeling die
bloedplaatjes en andere cellen stimuleert waardoor de groeifactoren meteen actief worden en het resultaat
verbeterd. Deze LED therapie kan, indien nodig, enkele malen herhaald worden. Soms wordt de micro
naaldroller mee gegeven naar huis om dagelijks de hoofdhuid te stimuleren, vergelijkbaar met het effect
van een haarborstel. Ook kan er minoxidilgel worden voorgeschreven. De totale behandelingsduur is
afhankelijk van de grootte van het te behandelende gebied.
Na de behandeling kunt u een licht beurs gevoel van de hoofdhuid verwachten, dit verdwijnt na 1 a 2
dagen. U mag uw haar gedurende 24 uur niet wassen en fel zonlicht op de hoofdhuid moet voorkomen
worden.


Wat is je mening en ervaring hierover, men is nog aan het onderzoeken gaf je aan? Dit wordt wel aangeboden. Is het jou inziens de oplossing tegen AGA of kun je me misschien iets meer vertellen wat ik kan verwachten, het lijkt de oplossing ipv een tranplantatie of allemaal zware medicijnen

Graag hoor ik van je

Laatst gewijzigd door Haar1985; 24 augustus 2014 om 19:18
Haar1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2014, 19:52   #7
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
PRP Glofinn Hair

Ik ga er van uit dat je die info overgenomen hebt van de Alizonne site. In hun tekst zie ik staan:"Wetenschappelijk is aangetoond dat dit voor zowel mannen als vrouwen effectief is".
Ik zou zeggen, vraag die wetenschappelijke rapporten op. Ik ben benieuwd.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2015, 19:58   #8
DHINederland
Kliniek
 
DHINederland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Geslacht:
Bij DHI Nederland behalen wij hier mooie en goede resultaten mee bij zowel Alopecia Areata als Alopecia Androgenetica. Wij werken samen met Amsterdam Plastic Surgery waaraan dr. Pirayesh als Plastisch Chirurg verbonden is. De PRP behandeling word dan ook door een deskundige Plastisch Chirurg uitgevoerd.
__________________
Heb je vragen over een haartransplantatie neem dan gerust contact met me op. Wij hebben jarenlange nationale en internationale ervaring met FUE haartransplantaties. Voor resultaten kun je in mijn fotoalbum of op de website kijken. Wij hebben o.a. Ronald de Boer behandeld.

DHI Nederland
Jan van Goyenkade 12-1
1075 HP Amsterdam
T: 020 577 12 77
DHINederland is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2015, 23:05   #9
handeninhethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHINederland Bekijk bericht
Bij DHI Nederland behalen wij hier mooie en goede resultaten mee bij zowel Alopecia Areata als Alopecia Androgenetica. Wij werken samen met Amsterdam Plastic Surgery waaraan dr. Pirayesh als Plastisch Chirurg verbonden is. De PRP behandeling word dan ook door een deskundige Plastisch Chirurg uitgevoerd.
Wat zijn de kosten hiervan? En wat is de behandelfrequentie?
handeninhethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2015, 21:41   #10
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Hier ben ik ook heel benieuwd naar. Zou het liefst met Acell willen maar las dat dat nog niet mag in Nederland.
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2015, 17:13   #11
Nickske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2015
Locatie: Ravels
Berichten: 2
Geslacht:
Heeft er iemand tot nu toe al een PRP behandeling gedaan ? en zo ja, wat zijn je resultaten ?
Nickske is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2015, 20:20   #12
Percie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2010
Berichten: 119
Geslacht:
In het verleden heeft Dr. Feriduni ook PRP behandelingen uitgevoerd, maar hij is er al lang geleden mee gestopt omdat het niet bewezen is dat het resultaat heeft.
Percie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 20:41   #13
Nickske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2015
Locatie: Ravels
Berichten: 2
Geslacht:
Ja ik heb ook gelezen dat PRP alleen weinig nut heeft, maar ik lees wel een paar goeie dingen in combinatie met ACELL. Heeft iemand daar al ervaring mee ? Want esteworld bied het voortaan ook als behandeling.
Nickske is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2016, 18:30   #14
v_de_mey
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Prp

Ik heb heb vorig jaar vier prp behandelingen gedaan en ga dit jaar voor de eerste keer weer.... ik tevreden van het resultaat.... op zich al heel tevreden dan ik kan houden wat er nog staat en mijn kapper vroeg me laatst of ik haar had laten bijzetten, men dag was gemaakt . Ik ga ervoor naar België. Toch aardig wat goedkoper.

Laatst gewijzigd door Henk; 28 februari 2017 om 23:43 Reden: Link verwijderd: sluikreclame
v_de_mey is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.