Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 december 2006, 16:30   #1
camillemorreau
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: New York City
Berichten: 4
Help! Haar verven na henna?

Hallo allemaal!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb nu twee keer mijn haar behandeld met henna (Henna Noir van Spiritual Sky, een mix van henna en indigo). Ik wilde nl. zwart haar met een blauwe gloed, alleen was het resultaat niet echt wat ik verwachtte. De zwarte kleur werd na één wasbeurt alweer donkerbruin met een rode gloed.

Nu heb ik gelezen dat je na het gebruik van henna je haar niet met reguliere (chemische) verf kunt behandelen. IS DIT WAAR? Want ik wil heel graag terug naar zwart met een blauwe gloed.. Wat gebeurt er als ik mijn haar met een chemische haarkleuring behandel? Mijn eigen haarkleur is heel donkerbruin.

Jullie adviezen graag!!

xx,

Camille Morreau
camillemorreau is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2006, 17:58   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camillemorreau
Hallo allemaal!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb nu twee keer mijn haar behandeld met henna (Henna Noir van Spiritual Sky, een mix van henna en indigo). Ik wilde nl. zwart haar met een blauwe gloed, alleen was het resultaat niet echt wat ik verwachtte. De zwarte kleur werd na één wasbeurt alweer donkerbruin met een rode gloed.

Nu heb ik gelezen dat je na het gebruik van henna je haar niet met reguliere (chemische) verf kunt behandelen. IS DIT WAAR? Want ik wil heel graag terug naar zwart met een blauwe gloed.. Wat gebeurt er als ik mijn haar met een chemische haarkleuring behandel? Mijn eigen haarkleur is heel donkerbruin.

Jullie adviezen graag!!

xx,

Camille Morreau
Hier moet je heel, heel erg mee oppassen. In veel hennasoorten zitten metaalzouten, die kunnen reageren met de stoffen in kleurspoelingen e.d. Je haar kan zelfs 'oplossen': het wordt plastic-achtig en valt uit elkaar. Hennaplus bevat geen metaalzouten, maar van Spiritual Sky weet ik het niet.
Bovendien legt henna een laagje om het haar, waardoor andere stoffen er soms deels niet in kunnen doordringen.
Raadpleeg echt een goede kapper!
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2006, 20:53   #3
camillemorreau
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: New York City
Berichten: 4
Bedankt voor je post!

Ik wist echt niet dat je haar zelfs kon "oplossen"... .

xx,

Camille
camillemorreau is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2006, 21:05   #4
camillemorreau
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: New York City
Berichten: 4
Question

Ik las net dat de henna van Spiritual Sky geen metaalzouten bevat, omdat de Henna Noir "indigo" bevat om het haar de zwarte kleur te geven. Zou ik er dan toch met een haarverf overheen kunnen?
camillemorreau is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2006, 14:50   #5
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camillemorreau
Ik las net dat de henna van Spiritual Sky geen metaalzouten bevat, omdat de Henna Noir "indigo" bevat om het haar de zwarte kleur te geven. Zou ik er dan toch met een haarverf overheen kunnen?
Camille, er wordt geadviseerd zeker drie weken tussen de behandelingen te wachten. Ik zou het ook echt alleen doen als je zeker weeet dat er geen metaalzouten in zitten. Dat kan overigens in alle kleuren henna zitten, het houdt geen verband met de kleur. Dat er indigo in zit, wil dus niet per definitie zeggen dat er geen metaalzouten in zitten.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2006, 10:36   #6
camillemorreau
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: New York City
Berichten: 4
Ok, hartstikke bedankt!
camillemorreau is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2006, 23:14   #7
Nell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 6
Na gebruik van henna zou ik zeker niet proberen om donkere haren weer lichter te maken, dat wordt écht mega oranje.
Ik heb om die reden al eens 5 uur bij de kapper gezeten om het te laten ontkleuren . Niet echt gezond voor je haar dus.
Nell is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2007, 20:42   #8
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ik dacht dat je wel schwarzkopf re-nature dark kan gebruiken over kleuringen met metaalzouten. Het werd namelijk door de fabrikant weleens aanbevolen als kleuring over haar behandeld met restoria wat dacht ik lood of tegenwoordig weer een ander metaal bevat (omdat de EU het niet wou). Met re-nature dark kan je het dan zwart maken.
Dit is geen aanbeveling maar een mogelijkheid voor als je omhoog zit ermee. Het lijkt me het beste om eerst een proeflok te maken. Over re-nature (niet over het metaal-behandelde gedeelte van je haar natuurlijk) kan je wel gewoon verven omdat het een verwante chemie heeft met moderne permanente kleuringen als l'oreal.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gemillimeterd haar verven Bas6562 Overige (haar)discussies - Algemeen 7 23 november 2007 22:10
haar extensions en haar weaving celebrityhair Haarwerken 0 6 december 2006 15:54
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 11:53
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 15:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.