Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 april 2009, 00:18   #1
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Tondeuses en baardtrimmers

Ik scheer mijn hoofd al een poosje zo goed als kaal. Prima oplossing voor mij als NW3 ofzo.. Het ziet er cool uit en ik maak me totaal geen zorgen meer over mijn haar. Wat echt een opluchting is. Geen Fina, geen gekloot meer met Kirkland, geen spiegels meer ontwijken of er een half uur in staren om ieder haartje goed te leggen, geen petjes, geen uren meer nadenken over mogelijke HT's etc.. etc, je kent het wel.. (kuch)

Anyway: in dit topic wilde ik de verschillen in tondeuses bespreken. Weet overigens niet of ik dit in het goede gedeelte van het forum geplaatst heb..

In het begin wilde ik mijn haar echt zo kort mogelijk hebben. Met een headblade gaat dit prima! Het enige nadeel wat ik hieraan mocht ondervinden, was dat het voor mij een behoorlijke aanslag op mijn hoofd- en vooral nekhuid betekende. Razorburn ! Hoewel je dit natuurlijk met een goede pre- en aftershave tegen kan gaan, heb ik toch voor het gemak gekozen en ben daarom een stap ‘terug’ gegaan: naar de tondeuse.

Hoewel ik het zelf mooier vind om helemaal geen haar te hebben, ontvang ik vanuit mijn omgeving regelmatig signalen dat men de kleine stoppeltjes (hoe belachelijk dit misschien ook klinkt) stoerder vind staan.

Mijn doel met deze discussie is eigenlijk de tondeuse te zoeken die het kortste knipt maar ook zo min mogelijke aantasting van de huid met zich mee brengt en zo gemakkelijk mogelijk te bedienen is. Dus op die manier je zo min mogelijk tijd kwijt te zijn met het scheren/trimmen. Voor de duidelijkheid: ik trim mijn hoofd iedere 2 tot 3 dagen. Op de derde dag begint het verschil tussen de dichtheid bovenop (aantasting door AGA) en de zijkant van het hoofd m.i. tè groot te worden.

Ik heb momenteel twee tondeuses:
  • Wahl pro clip 2000 met de messen van de z.g.n. “balding clippers” wat het zelfde effect zou moeten geven als de betreffende tondeuse om extra kort te knippen. Dit apparaat ziet er professioneel uit en knipt ook erg kort.
  • Babyliss E840 XE (eigenlijk een baardtrimmer)
    Deze is draadloos en afwasbaar en kan aardig kort knippen.
Mijn ervaring is, dat ik met de Wahl korter knip, maar dat de huid vooral in de nek behoorlijk rood is na een trimbeurt. Ook is het apparaat best zwaar, wat niet altijd even handig is als je achter je hoofd aan het werken bent.

De laatste tijd maak ik het meeste gebruik van de Babyliss, dit apparaat knipt niet zo kort als de Wahl, maar toch 0,5 mm en het gaat erg gemakkelijk. Hij is erg licht en het knip-oppervlak is minder breed, zodat je gemakkelijker de rondingen van het hoofd mee kan pakken en beter achter je oren kan scheren.

Natuurlijk blijf ik op zoek naar een betere tondeuse, maar omdat die krengen toch aardig wat geld kosten, ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het zo kort mogelijk trimmen van hun haar. Graag hoor ik dan van je welk model je hebt en wat de voor- en nadelen hiervan zijn.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!

Laatst gewijzigd door Tibetaan; 8 april 2009 om 00:34
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2009, 00:56   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Hoi Tibetiaan,

De discussie stond inderdaad niet op de juiste plek. Ik denk dat hij hier nog het meest thuis hoort.
Ik gebruik zelf een Babyliss T83a
Hiervoor had ik een philips ? , maar die ging halverwege het tondeuzen zo ineens van 12mm lengte naar 3mm. Heel vervelend..
Maar ik merk dat ik met de Babyliss ook niet te hard moet drukken, want die wil ook nog wel eens naar een standje lager gaan als je te hard drukt.
Maar voor de rest bevalt ie prima.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2009, 01:05   #3
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Ik heb ook met interesse begrepen dat er speciaal iets is gekomen voor het scheren van het hoofd, de Remington Shortcut.

Heb wat reviews gelezen, maar dit schijnt het toch ook niet helemaal te zijn. Hopenlijk verschijnen er binnenkort wat meer ervaringen. Specifiek over de functie voor het fader-opzetstuk waarmee je extra kort kan knippen. Wellicht een oplossing voor het snel en relaxt scheren van de achterkant van het hoofd en de nek.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!

Laatst gewijzigd door Tibetaan; 8 april 2009 om 01:11
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2009, 01:11   #4
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Ik heb het promofilmpje gezien. Het ziet er in elk geval anders uit dan anders.
Ik heb voor die philips ook nog een tondeuze gehad met 4 verwisselbare kammen. Voordeel was dat ze niet in lengte konden verschuiven. Nadeel was dat je minder keuze had wat betreft je haarlengte.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2009, 11:57   #5
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Ga 'em vanavond bestellen. Ben wel benieuwd eigenlijk. Zal mijn ervaring hier over een paar dagen posten.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2009, 21:25   #6
Davy123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Berichten: 6
en?

ik ben op zoek hoe kort m'n huidige tondeuze gaat (3jaar oud). Als die volgens de specificaties 0,5 haalt, koop ik me een baardtrimmer.
Met de tondeuze van nu haal ik geen mooi resultaat, maar die is ook niet ontworpen om baarden te trimmen. Ik zie me het liefst met een heel lichte baard. De befaamde 3 dagen baard.

Misschien moet ik m'n hoofd wat regelmatiger doen. Een jaar terug was 1 week net lang genoeg. Nu zou ik het al na 3 a 4 dagen moeten doen. Misschien dat m'n tondeuze niet meer kort genoeg scheert.

Advies over baardtrimmers/tondeuzes zijn welkom

Kan je met jouw Babyliss je baard kort genoeg scheren of gebruik je die daar niet voor?

Laatst gewijzigd door Davy123; 4 november 2009 om 21:27 Reden: a
Davy123 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2009, 00:02   #7
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davy123 Bekijk bericht
Kan je met jouw Babyliss je baard kort genoeg scheren of gebruik je die daar niet voor?
Ja, daarmee krijg ik het kort genoeg. Die Shortcut van Remmington werkt wel aardiog, maar knipt volgens mij net iets minder kort. Ik gebruik nog steeds mijn Babyliss.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2009, 21:54   #8
Davy123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Berichten: 6
over Babyliss E 842 XE
er staat bij de specificaties:

2 standen: 0 - 15mm

Is er geen tussenstand? 0,5 ofzo. Alleja 0 is precies een echt scheerapparaat?
Davy123 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2009, 14:59   #9
Walliewop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davy123 Bekijk bericht
over Babyliss E 842 XE
er staat bij de specificaties:

2 standen: 0 - 15mm

Is er geen tussenstand? 0,5 ofzo. Alleja 0 is precies een echt scheerapparaat?
die kan je opschroeven met een tussen factor van 0.5 mm..

zie bijvoorbeeld op de kijkshop site:
Citaat:
- 1 opzetkam: 0 t/m 15 mm
- Draaiwiel om juiste hoogte in te stellen (per 0,5 mm)
Dus er zijn genoeg tussenstanden..

maar let op, op sommige sites staat dat hij van 0 t/m 15 mm scheert, en andere sites weer van 0.5 t/m 15mm..

ik ben ook op zoek.. maar wil et liefst dat ie van 0 tot 15mm scheert.. op de babyliss site zelf stond 0.5..

succes
Walliewop is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.