Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 april 2012, 21:34   #1
eva37
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2012
Berichten: 1
grijs haar bij peuter

Niet schrikken - ik ben zelf de schrik nog niet te boven-. Bij mijn kind van 1,5 jaar zag ik eergisteren 1 grijze/ witte haar. Ik was in shock. Vandaag zag ik er nog 3. Hij heeft vrij donker haar, dus zie je het er wel tussen. Ik zelf ben op mijn 16e langzaam aan al grijs geworden. Mijn man was ook al vroeg gedeeltelijk grijs.

Wie heeft hier wel eens van gehoord? Is dit een erfelijke kwestie of heeft mijn kind een vitaminetekort?
eva37 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2012, 10:14   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Mm ik heb er zelf geen ervaring of kennis over..maar dat klinkt wel erg jong om grijze haren te krijgen..Ik weet niet of je je er druk op moet maken, maar better be sure en check met de kinderarts..

Maar wat ik letterlijk van internet af haal:
--------

Grijs worden, wordt canities genoemd.

Als kinderen vroegtijdig grijs worden heeft dit meestal een genetische oorzaak. Als de ouders of grootouders vroegtijdig grijs geworden zijn, is de kans dat de kinderen ook vroegtijdig grijs worden groter.

De normale leeftijd waarop de eerste grijze haren zich vertonen is rond de 30 met een flinke variatie rondom deze leeftijd.

Bekende oorzaken van vroegtijdig grijs worden zijn roken, vitamine E en echinacea.

Ziekten die grijze haren geven zijn pernicieuze anemie, schildklieraandoeningen, osteopenie, Progeria (zie: nl.wikipedia.org/wiki/Progeria), pangeria, het Cri-du-chat syndroom (zie: en.wikipedia.org/wiki/Cri_du_chat) en de ziekte van Griscelli. Ook kinderen met een gebrekkige afweer zoals bij HIV, aids en leukemie en bij kinderen die met chemo worden behandeld of worden bestraald en bij kinderen die erfelijke eiwitziekten (kwashiorkor o.a. zie: nl.wikipedia.org/wiki/Kwashiorkor) hebben of stoornissen in de hormoonspiegels en hartziekten hebben, kunnen vroegtijdig grijs worden.

Een veel voorkomende oorzaak van grijs haar bij kinderen is een B12-tekort als gevolg van een strikt veganistisch dieet of een gestoorde opname van B12 in de darmen.

Bij een onbekende oorzaak van grijze haren bij kinderen is het belangrijk dat een kinderarts een ernstige oorzaak van het vroegtijdig grijs worden uitsluit. Ga dus altijd even naar de huisarts en overleg de noodzaak van een verwijzing naar de kinderarts. De meeste ernstige aandoeningen waarbij grijze haren voorkomen, hebben ook andere opvallende symptomen dus als uw kind helemaal gezond is, dan kan het meestal geen kwaad en weet u als ouder waarschijnlijk als ervaringsdeskundige hoe het is vroegtijdig grijs te worden en is de oorzaak dus genetisch.
-----
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.