Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 november 2007, 19:42   #31
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Heb dus mn haar aan de wastafel gewassen met lauw water. Mn haar zit nu goed, maar vond et wassen zelf niet echt relaxt, evenals het feit dat ik niet lekker met mn kop onder de kraan kon! Misschien moet ik maar een badmuts aanschaffen...

Hoi Ryan,
Fijn dat je het geprobeert hebt en dat je na een wasbeurt al verschil merkt , maar als je haar wat vetter is en je wilt het toch graag wassen probeer dan ook eens wat ik je aanbevolen heb : met een scheutje appel azijn vermengd met wat lauw water in een kopje mengen en dat over je haren verdelen , stinkt wel die azijn maar als je het goed uitspoelt ruik je niets meer .

Doe dit nu 2 keer in de week en mijn haarverlies tijdens het wassen is zoveel minder geworden nu je zult zelf ook het verschil merken + je haren voelen veel dikker aan en zitten gewoon 10 x beter , geen schilfertjes of droge hoofdhuid meer en geen statische haren .
Dus voor weinig geld (2 euro ) haal je een geweldige shampoo in huis die nog eens heel goed is ook nog , wat wil je nog meer ...

Succes

Groet Blizzard
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 19:52   #32
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
De ervaring heeft uitgewezen dat ik dan aanzienlijk meer haren verlies.
En vroeger kon ik urenlang bakken in de zon, maar nu gaat mijn hoofdhuid na 5 minuten al pijn doen; ik kan geen warmte meer op mijn hoofd verdragen sinds ik AGA heb.
Hoi Hanna ,
Precies , je kunt het een beetje vergelijken met de afwas , als het water niet heet genoeg is krijg je de vaat niet echt goed schoon , en dat is nou net de bedoeling met je hoofdhuid er mag niet alles afgewassen worden !!!.
Ik heb precies dezelfde ervaring toen ik met heet water en shampoo waste wat een haren vlogen eruit zeg , en nu als ik mijn haren was met appel azijn en lauw water is het een feest voor mij om ze te wassen : zelden dat er een haar aan mijn vingers blijft hangen nadeel is dat je haren niet zo mooi blinken als met een gewone shampoo maar dat ik veel minder haarverlies nu heb is vele malen belangrijker voor mij en daar draait het toch allemaal om.

Groet Blizzard
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 22:17   #33
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blizzard Bekijk bericht
Hoi Ryan,
Fijn dat je het geprobeert hebt en dat je na een wasbeurt al verschil merkt , maar als je haar wat vetter is en je wilt het toch graag wassen probeer dan ook eens wat ik je aanbevolen heb : met een scheutje appel azijn vermengd met wat lauw water in een kopje mengen en dat over je haren verdelen , stinkt wel die azijn maar als je het goed uitspoelt ruik je niets meer .

Doe dit nu 2 keer in de week en mijn haarverlies tijdens het wassen is zoveel minder geworden nu je zult zelf ook het verschil merken + je haren voelen veel dikker aan en zitten gewoon 10 x beter , geen schilfertjes of droge hoofdhuid meer en geen statische haren .
Dus voor weinig geld (2 euro ) haal je een geweldige shampoo in huis die nog eens heel goed is ook nog , wat wil je nog meer ...

Succes

Groet Blizzard

Ok bedankt voor de tip!

Heb hier wel drie vragen over:

-Ik was mn haar nu met 2 schampoo's; eerst dermolin voor de overgevoelige en allergische huid en vervolgens rooscure. Moet ik dan de dermolin shampoo vervangen voor appelazijn?

-Kan ik nog met rooscure doorgaan in combinatie met appelazijn?

-waar koop ik appelazijn shampoo, of is het echt pure azijn uit een fles?
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 22:45   #34
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Door te vaak met shampoo en te warm wassen, verwijder je de natuurlijke beschermlaag volledig en pleeg je voortdurend aanslagen op je hoofdhuid, wat voor je haarwortels niet goed kan zijn. Simpel.
En in het ergste geval beschadig je dan je haar. Met AGA heeft dit echter niets te maken.

Bovendien heb ik nog nooit een arts horen zeggen dat je kaal wordt van je haren wassen onder de douche, zonder shampoo dus. Dit is een verhaal wat op niets gebaseerd is.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 22:59   #35
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Ok bedankt voor de tip!

Heb hier wel drie vragen over:

-Ik was mn haar nu met 2 schampoo's; eerst dermolin voor de overgevoelige en allergische huid en vervolgens rooscure. Moet ik dan de dermolin shampoo vervangen voor appelazijn?

-Kan ik nog met rooscure doorgaan in combinatie met appelazijn?

-waar koop ik appelazijn shampoo, of is het echt pure azijn uit een fles?
Hoi Ryan,
In principe kan je gerust eens 1 keer in de 2 weken die Rooscure nemen , ikzelf gebruik zuiveringszout (een keer in de maand) meng 1 vol theelepeltje ook met lauw water en daarmee scrub je je hoofdhuid helemaal schoon , dan word je haar wel veel zachter als met Appel Azijn alleen ! .
Probeer dit eens een tijdje zonder die Dermolin shampoo en laat ons eens weten wat je ervan vind svp.

Appel Azijn kan gewoon in bijna iedere supermarkt gekocht worden , het is inderdaad pure azijn in een flesje maar dan wel van appels !!! dus geen andere nemen svp .

Groet Blizzard
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 23:04   #36
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
En in het ergste geval beschadig je dan je haar. Met AGA heeft dit echter niets te maken.

Bovendien heb ik nog nooit een arts horen zeggen dat je kaal wordt van je haren wassen onder de douche, zonder shampoo dus. Dit is een verhaal wat op niets gebaseerd is.
Hoi Spiderman,
Ik denk dat de meeste die deze thread lezen er onder verstaan dat met "hoe vaak wassen jullie je haar " ook met shampoo bedoeld word....

Natuurlijk kan je je haren zo vaak wassen als je wil met gewoon water alleen.

Groet Blizzard
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 00:53   #37
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Bovendien heb ik nog nooit een arts horen zeggen dat je kaal wordt van je haren wassen onder de douche, zonder shampoo dus. Dit is een verhaal wat op niets gebaseerd is.
Jouw conclusie is op niets gebaseerd, bedoel je. Je mag desnoods een uur lang onder de douche je haren staan wassen zonder shampoo en met lauw water.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 17:03   #38
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ik was dus mn haar 1x per 3 dagen, nu met lauw water.
Maar kan ik de overige dagen wel met mn kop onder het warme water? of moet kan ik beter gewoon altijd warm water over mn haar vermijden?
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 17:27   #39
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Inderdaad, warm water zorgt ervoor dat de haarschubben wijduit gaan staan, waardoor de haren stroef aanvoelen en snel gaan klitten....
was ik nog vergeten te zeggen.

Het beste is de wasbeurt te eindigen met koud water,
maar dat doe ik zelf ook nooit.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 17:42   #40
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Nee, dat heb ik wel es geprobeerd, maar aan dat soort helse praktijken waag ik me nooit weer...

Maar het is dus beter om nooit met warm/heet (35-45 graden celcius) je haar nat te maken??
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 17:44   #41
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Jup! Tenzij je graag een dikker lijkende klittenbos wilt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 17:46   #42
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Dan ga ik een badmuts aanschaffen
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 17:50   #43
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ach, je kunt je hoofd gewoon buiten de douchestraal houden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 17:58   #44
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
[quote=Ryan R;148768]Nee, dat heb ik wel es geprobeerd, maar aan dat soort helse praktijken waag ik me nooit weer...

Hoi Ryan,
Tussen koud en erg koud zit een groot verschil ik draai de kraan langzaam naar wat kouder water toe spoel mij haren ermee en daarna weer wat kouder todat ik het wel genoeg vind het is beter je hoofd langzaam aan wat kouder water te laten wennen dan in een keer je hoofd onder ijskoud water te steken dan krijg je inderdaad helse praktijken

Groet Blizzard
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 18:16   #45
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ach, je kunt je hoofd gewoon buiten de douchestraal houden.

ja dat had ik laatst geprobeerd, maar dat vind ik niet lekker douchen en van de kosten van een badmuts zal ik ook niet wakker liggen. Misschien ligt er bij mn ouders nog wel een exemplaar...
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Dochtertje van twee trekt haar uit haar hoofd! Mieneke TTM bij kinderen 19 26 mei 2006 18:57
Je haarprobleem en je vriendin/vriend. ray AGA - Algemeen 90 22 maart 2006 17:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.