Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 september 2008, 22:57   #1
Jami
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 4
Ook nieuw hier

Hallo,

Ook ik ben nieuw hier. Vandaag eigenlijk gevonden via het net.

Ik zal me eventjes voorstellen.
Ben een vrouw van 34 jaar en heb ondertussen al drie jaar en half alopecia areata.
Het is begonnen met een héél klein stukje haaruitval en sindsdien alleen maar erger geworden, zo erg dat ik bijna helemaal kaal ben

Mijn haar was mijn trots, lang, dik en veel en nu heb ik niets meer.

Ik heb al verscheidene behandelingen gevolgd, van cortisonespuiten tot ganse baxters met cortisone. Een héél klein beetje haar is terug gekomen maar even snel weer uitgevallen....ondertussen had de arts me al een pruik aangeraden maar dat zie ik écht niet zitten.

Eind november mag ik naar de haarkliniek in Leuven, iemand hier ervaring mee ?

Hoe het komt dat ik dit heb, niemand weet het...ze denken wel dat het de stress is, andere oorzaken vinden ze niet, bloed was oké, alles was oké eigenlijk.

Ik wist niet dat dit forum bestond, anders was ik hier al eender geweest. Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. In mijn omgeving ken ik niemand die ook alopecia areata heeft.

Gelukkig heb ik een héél lieve man die me steunt in alles wat ik doe en die me, ondanks mijn kale koppie, nog steeds graag ziet. Mijn kindjes maken er gelukkig ook geen probleem van. In het begin hebben ze wel eens gevraagd hoe het kwam dat er langs de ene kant wel haar stond en langs de andere kant niet...ik kon niet anders zeggen dan dat mijn hoofd ziek is en ik daardoor geen haar meer heb staan, wat kan je anders ?

Ik weet niet meer wat ik kan doen om terug haar te krijgen....ben een beetje radeloos en het doet me meer dan ik eigenlijk in mijn omgeving wil toegeven....
Jami is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2008, 16:57   #2
Ilvi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2008
Berichten: 37
Hallo Jami,

Ik heb je verhaal gelezen en ik heb ook Alopecia en ben ook helemaal kaal geweest. Inmiddels is het weer terug. Verderop op dit forum lees je mijn verhaal.
Dit forum heeft mij er ook doorheen gesleept. Ik ken ook niemand waar ik mee kan praten die hetzelfde heeft meegemaakt, maar het heeft zo'n impact in je dagelijkse leven.
Misschien is het een idee om naar een bijeenkomst te gaan via de AAPV. Dit is een vereniging voor mensen met Alopecia. Bij deze cursus kun je ervaringen uitwisselen en leren hoe je met situaties om kan gaan.
Ik heb ook heel veel steun gehad aan mijn familie en ik heb wel gemerkt dat mensen in mijn omgeving niet precies weten wat voor impact het kan hebben.

Ik wens je heel veel sterkte toe en houd moed.

Groetjes,
ilvi
Ilvi is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2008, 13:30   #3
nessa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2008
Berichten: 1
Hallo,
Even voorstellen, ik ben een vrouw van 51 jaar,woon ik Veurne (w.vl)en heb sedert eind maart een haarprobleem, het is begonnen met ronde plekken waar het haar zomaar verdween.
Vermits ik dit ongeveer een 7 tal jaar terug ook eens meemaakte, maakte ik me er niet zoveel zorgen over en dacht het gaat wel weer over.
Maar niets is minder waar, ik zag al vlug dat het ditmaal anders was, en het werd ook alleen maar erger.
Ben dan naar de huisarts geweest en daar kreeg ik cortisonelotion voorgeschreven met het advies naar een dermatoloog te gaan. Dan maar een afspraak gemaakt, halverwege mei kon ik daar naartoe, ondertussen was mijn hele bovenkruin verdwenen!
Daar kreeg ik de raad cortisonecreme te gebruiken, infeite het zelfde produkt als bij de huisdokter maar in creme. Het resultaat: tegen eind mei had ik zogoed als geen haar meer en draag momenteel een pruik.
Thuis loop ik wel zonder hoor, ik kan dat ding geen ganse dag ophouden.
Sinds 6 weken ga ik bij een accumpuctuur en moet zeggen psyhisch voel ik me een stuk sterker en beter ik mijn vel. Ik kan alles een beetje meer relativeren, maar neemt niet weg dat er nog moeilijke momenten zijn. ik heb de indruk dat er veranderingen optreden, k'zie hiet en daar een lichte haargroei terug, maar t'is nog allemaal zo mieniem
gisteren zag ik op tv een reclame over velform (hair grow plus) en ben momenteel bezig met informatie in te winnen
Niemand loopt te koop met zijn probleem, je probeert zoveel mogelijk te verdoezelen, ook ik zou graag eens in contact komen met mensen die hetzelfde meemaken

groetjes nessa
nessa is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2008, 17:01   #4
Märlin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2008
Berichten: 1
Hoi,

Ik ben een vrouw van 38 jaar en heb net te horen gekregen dat ik alopecia areata heb. Ik heb één kale plek achter op mijn hoofd. Ik wil even afwachten hoe het zich ontwikkelt. Als ik jullie verhalen lees schrik ik wel een beetje. Ik hoop dat het bij één kale plek blijft... Op dit moment is het nog te verbergen met een staart of een knotje. Kan deze plek groter worden, dit is mij niet duidelijk.

Groetjes,
Märlin is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2008, 00:41   #5
Ms_Lonely
Radeloos !
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Locatie: Nederland, Rotterdam
Berichten: 42
Heey allemaal,
Ik ben een meisje van 15 jaar en heb al sinds mijn 10de Alopecia Areata. Het begon bij mij eerst met hele kleine europlekjes waar door het steeds erger werd. Ik ben vaak van doktoren naar dermatalogen gestuurd en steeds geen resultaat. Sommige plekjes groeiden stnel weer terug maar na een tijdje ontstond er weer een nieuwe kale plekje. Ik heb een hele zware en moeilijke tijd achter de rug, Had altijd geweigerd als er werd gevraagd om pruiken te dragen. Vorig jaar had ik 3 haarstukjes gekocht bij de kapper, maar dat werd als maar erger en erger totdat ik maar 1 klein plukje over had op mijn hoofd ! Heb ik dus maar alles geschoren..En heb veel lessen gemist, omdat ik me altijd schaamde, ik werd er niet echt veel in gesteund heb me zelf erdoor heen moeten krijgen. Inmiddels draag ik nu toch een pruik !
Moet eerlijk toegeven, hij staat me goed
Maar toch blijft er een gevoel hangen dat ik me niet 100% zeker voel.
Maar nu is het probleem ff qua die pruik; ik was er zo blij mee, en gewend aan geraakt dat ik ermee ben gaan slapen.. de vezels zijn er helemaal uit want het was een style model, en nu helemaal gekroest !
Iemand enig idee hoe ik het weer styl kan krijgen, hij is synthetische dus style/tangen/fohnen heeft geen zin !
Alvast heel erg bedankt..!!
Ms_Lonely is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2008, 07:53   #6
Ilvi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2008
Berichten: 37
Hoi Ms lonely,

Daar kan je weinig aan doen. Een synthetische pruik slijt heel snel wanneer je ermee gaat slapen. Ik heb het ook gedaan, omdat ik zo weinig mogelijk met mijn probleem geconfronteerd wilde worden. Maar na een half jaar zag ik de punten dof en dor worden. En dan is een pruik wel erg kostbaar. Een pruik van echt haar kan je nog behandelen. Met zo'n pruik kan je wel slapen.

Groetjes, Ilse
Ilvi is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2008, 20:30   #7
Ms_Lonely
Radeloos !
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Locatie: Nederland, Rotterdam
Berichten: 42
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ilvi Bekijk bericht
Hoi Ms lonely,

Daar kan je weinig aan doen. Een synthetische pruik slijt heel snel wanneer je ermee gaat slapen. Ik heb het ook gedaan, omdat ik zo weinig mogelijk met mijn probleem geconfronteerd wilde worden. Maar na een half jaar zag ik de punten dof en dor worden. En dan is een pruik wel erg kostbaar. Een pruik van echt haar kan je nog behandelen. Met zo'n pruik kan je wel slapen.

Groetjes, Ilse
Ik heb begrepen dat ik het nog kan laten stomen..?!
Enig idee?

Gr.
Ms_Lonely is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2008, 02:23   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Een synthetische pruik kun je vaak met doodgewone wasverzachter weer mooi krijgen. Prik 'm daartoe wel eerst vast op een piepschuimkop en behandel 'm zodanig dat-ie niet nog erger in de klit komt. Daarna uitspoelen en met een handdoek het meeste vocht er uit knijpen. Dan kammen, startend van onderaf bij de punten en dan naar boven toe werkend.
Als alles klaar en droog is en je bent nog niet tevreden, kun je er nog siliconen in wrijven (b.v. Andrélon Glans Serum of Kruidvat Hair Repair) en dan met een kam goed doorkammen.

Mocht dat allemaal niet baten, kun je 'm inderdaad ook laten stomen, maar dat is eigenlijk te duur in verhouding tot de prijs van een nieuwe synthetische pruik, want zelfs de wereldmerken Raquel Welch, Noriko, Gisela Mayer etc. zijn vaak al beneden de $100 via internet te verkrijgen

.
.

Laatst gewijzigd door Hanna; 28 oktober 2008 om 00:28
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 18:08   #9
christame
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2004
Berichten: 14
hoi
je kunt je haarwerk laten stomen mijn dochtertje had ook een synthetisch haarwerk deze werd ook gestoomt en het was gewoon servise

ik heb een vraagje aan jou ms lonley
mijn dochter is nu 13 en gaat dit jaar voor het eerst naar de middelbare school ze was een aantal jaar geleden helemaal kaal en sinds een jaar of 2 heeft ze weer een kop met haar met af en toe een kale plek naar nu vond een meisje uit haar klas het blijkbaar zo leuk om te vertellen tegen andere dat mijn dochter vroeger kaal is geweest ze heeft er met haar mentor over gesproken en die zei je kunt het beter gewoon vertellen in de klas dan wet iedereen het gewoon maar mijn dochter ziet dit niet zo zitten
mag ik jou vragen of jij het verteld hebt op school ? kijk ik vraag jou dit omdat jullie van ongeveer dezelfde leeftijd zijn
anderen mogen natuurlijk ook reageren natuurlijk

bedankt

Laatst gewijzigd door christame; 27 oktober 2008 om 18:15
christame is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2008, 23:20   #10
Ms_Lonely
Radeloos !
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Locatie: Nederland, Rotterdam
Berichten: 42
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door christame Bekijk bericht
hoi
je kunt je haarwerk laten stomen mijn dochtertje had ook een synthetisch haarwerk deze werd ook gestoomt en het was gewoon servise

ik heb een vraagje aan jou ms lonley
mijn dochter is nu 13 en gaat dit jaar voor het eerst naar de middelbare school ze was een aantal jaar geleden helemaal kaal en sinds een jaar of 2 heeft ze weer een kop met haar met af en toe een kale plek naar nu vond een meisje uit haar klas het blijkbaar zo leuk om te vertellen tegen andere dat mijn dochter vroeger kaal is geweest ze heeft er met haar mentor over gesproken en die zei je kunt het beter gewoon vertellen in de klas dan wet iedereen het gewoon maar mijn dochter ziet dit niet zo zitten
mag ik jou vragen of jij het verteld hebt op school ? kijk ik vraag jou dit omdat jullie van ongeveer dezelfde leeftijd zijn
anderen mogen natuurlijk ook reageren natuurlijk

bedankt
Heey,
Nou dat werd mij ook verteld op school, van ja verteld het gewoon dan ben je ervan af..
Ik zit namelijk op een zwarte school waar dat niet echt slim van is, bijv. Ze kunnen zo die pruik van mn kop af rukken !
Ik zelf ben half Marokaans en half Algerijns
Ik heb het nooit zelf verteld, er is natuurlijk wel geroddeld en dat doet erg pijn..
Maar na een tijdje voelde ik die respect die ik kreeg van anderen. Er werd niet meer geroddeld of wat dan ook..
Ze hebben het vanzelf geaccepteerd.

Als ikniet op zo een school zou zitten dan had ik het meteen verteld.. Maar helaas
Als ik u was zou ik met uw dochterje praten en een keer meegaan naar school en een dag plannen met de docenten om met alle leerlingen te bespreken wat zij heeft..
En dan moet ze moedig genoeg zijn om te vertellen wat ze heeft.

Veel succes ik hoor het wel !
Ms_Lonely is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2008, 23:22   #11
Ms_Lonely
Radeloos !
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Locatie: Nederland, Rotterdam
Berichten: 42
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Een synthetische pruik kun je vaak met doodgewone wasverzachter weer mooi krijgen. Prik 'm daartoe wel eerst vast op een piepschuimkop en behandel 'm zodanig dat-ie niet nog erger in de klit komt. Daarna uitspoelen en met een handdoek het meeste vocht er uit knijpen. Dan kammen, startend van onderaf bij de punten en dan naar boven toe werkend.
Als alles klaar en droog is en je bent nog niet tevreden, kun je er nog siliconen in wrijven (b.v. Andrélon Glans Serum of Kruidvat Hair Repair) en dan met een kam goed doorkammen.

Mocht dat allemaal niet baten, kun je 'm inderdaad ook laten stomen, maar dat is eigenlijk te duur in verhouding tot de prijs van een nieuwe synthetische pruik, want zelfs de wereldmerken Raquel Welch, Noriko, Gisela Mayer etc. zijn vaak al beneden de $100 via internet te verkrijgen

.
.
Okee bedankt ik ga het zo snel mogelijk proberen !
Ms_Lonely is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
nieuw hier abi AA - Behandelingen 5 15 september 2008 13:25
Nieuw hier dolfijntje88 Hirsutisme - Algemeen 2 20 november 2007 11:11
Nieuw hier.. Marco18 AGA - Algemeen 13 24 augustus 2007 17:50
nieuw hier. grietje TTM - Algemeen 5 15 november 2004 22:47
Nieuw hier... LaLluvia TTM - Algemeen 2 21 juni 2004 20:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.