Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,79 gemiddeld. Weergave
Oud 5 september 2005, 13:01   #46
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Het artikel is erg lang, dus ik plaats het hier als attachment:
Hoera bedankt!! Ik had m ook al van haarmannetje gehad als PDF, daar zitten ook plaatjes van de muizen en grafieken bij enzo, erg leuk om te zien. maar die is 3MB en dus te groot om hier als attachment aan te bieden. Als iemand een server weet of heeft waar ie op kan, wil diegene dan even contact met mij opnemen via PM? Dan kunnen we het bestand misschien toch nog aan de haarwebleden aanbieden.

maar ik heb het net even gelezen en het is echt zoooooo interessant!! Uit het stuk bleek ook dat er tot nu toe geen reden is om aan te nemen dat het kankerverwekkend is, omdat het echt alleen plaatselijk bij de haarzakjes werkt In principe zou het middel in staat moeten zijn om van volledig geminiaturiseerde haartjes weer volwaardige, terminale haren te maken

Ik hoop zooooo dat de Phase 1 snel begint, want dit is echt het middel waar we al zo lang op aan het wachten zijn denk ik.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 13:17   #47
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ja, ik zal ook even zoeken naar zo'n fileserver, want inderdaad, 3MB kan ik hier niet als attachement opslaan.

Ik ben ook zeer benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen!!!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 13:35   #48
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
!!!!!!!!! Iemand enig idee of dit over een jaar op de markt is of 5 jaar of 10 jaar?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 13:40   #49
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ja, het op een server zetten is een geweldig idee. Ik heb er ook mee zitten worstelen om het in een word document kleiner dan 1MB te krijgen.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 14:46   #50
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
!!!!!!!!! Iemand enig idee of dit over een jaar op de markt is of 5 jaar of 10 jaar?
Hopelijk binnen 5 jaar als alles meezit. Was het maar mogelijk om je op te geven voor de trials, dan had ik geen seconde getwijfeld. Tiuri, als ik het goed begrijp kan SHH dus ook voor leuke resultaten zorgen op de plekken waar geen haar meer is? Nu is het enkel hopen dat het allemaal soepel verloopt en uiteindelijk op de markt komt, want dat is natuurlijk ook nog allerminst zeker.
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)


Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 april 2007 om 10:48
Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 14:47   #51
dropper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Berichten: 26
Goeiedag iedereen,

Het document staat online, je kan het downloaden op:

http://www.blackroute.net/Modulation...Growth_SHH.pdf

Bedankt aan haarmannetje om het even door te sturen, en aan cloud voor de DOC versie, die ook al veel info bevatte.

Groetjes,
dropper
__________________
2x Restiva (vit C, E, B5, B6, biotine, zink, bamboe, biergist, tarwekiempoeder)
3x per dag Grape Seed Extract
4000 mg MSM
2% Ketoconazole shampoo (2x per week)
Jason Tea Tree Oil shampoo (1x per week)
Actigener shampoo w/ Arnica Montana (1x per week)
Dagelijks 1x groentesap & 2 glazen fruitsap w/add vit.
Dagelijks 1x Danone Activia
dropper is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 14:51   #52
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Bedankt Dropper! Mooi dat hij nu voor iedereen hier beschikbaar is!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 15:42   #53
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Als dit het niet wordt mensen, dan gaan er klappen vallen en zullen er een aantal lieden worden gebroken!!!!!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 16:03   #54
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hahahahha @ Haarmannetje, aanvoerder van de Haarweb Knokploeg.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 16:22   #55
zuurpruim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Berichten: 88
Hoe zit dat nou als je helemaal kaal bent en je smeert dat spul er op.Dan gaan alle haren tegelijk groeien denk ik.Als dat zo is dan vallen ze toch ook allemaal weer tegelijk uit na een bepaalde tijd of begrijp ik het nu verkeerd ?
zuurpruim is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 16:27   #56
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ev77
Hoe zit dat nou als je helemaal kaal bent en je smeert dat spul er op.Dan gaan alle haren tegelijk groeien denk ik.Als dat zo is dan vallen ze toch ook allemaal weer tegelijk uit na een bepaalde tijd of begrijp ik het nu verkeerd ?
Als je helemaal kaal bent en dat voor lange tijd, dan heeft dit middel in de eerste plaats weinig zin. Aanvankelijk verdwijnt het haarzakje niet maar produceert het een geminiaturiseerde, voor het oog nagenoeg onzichtbare haar. Dan heeft toepassing van een haargroeimiddel nog zin. Na ongeveer tien jaar echter wordt het haarzakje door al het DHT-geweld compleet vernietigd. De porie waar ooit het haarzakje zat, groeit dan dicht. Dan is het met geen mogelijkheid meer te reanimeren, alleen een HT kan dan nog redding bieden.

Maar voor mensen die nog niet zo lang (korter dan 10 jaar) kaal zijn, is dit dus waarschijnlijk een perfecte oplossing. En mannen die al langer dan 10 jaar kaal zijn kunnen vast ook nog redelijk wat haar ermee terugtoveren, maar helaas dus niet alles.

Maar om op je vraag terug te komen: inderdaad is het zo dat als alle haren tegelijk in de anagene fase (groeifase) komen, ze ook allemaal ongeveer tegelijk in de telogene fase (uitvalfase) komen. Dat zie je bij baby'tjes die net geboren zijn ook wel eens: alle haren groeien tegelijk en vallen dus ook weer ongeveer tegelijk uit (=shedding). Maar omdat niet ieder haarzakje een exact even lange anagene fase heeft, zal er naar verloop van tijd weer voldoende differentiatie optreden tussen de verschillende groeifasen van het haar, met een constante dekking van het hoofd tot gevolg Je zult dus wel een paar maandjes geduld moeten hebben voor het zover is.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 5 september 2005 om 16:31
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 16:46   #57
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Ik denk dat het nog een 5 jaar gaat duren voordat het in 5 jaar uit is lolz
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 18:11   #58
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Als je helemaal kaal bent en dat voor lange tijd, dan heeft dit middel in de eerste plaats weinig zin. Aanvankelijk verdwijnt het haarzakje niet maar produceert het een geminiaturiseerde, voor het oog nagenoeg onzichtbare haar. Dan heeft toepassing van een haargroeimiddel nog zin. Na ongeveer tien jaar echter wordt het haarzakje door al het DHT-geweld compleet vernietigd. De porie waar ooit het haarzakje zat, groeit dan dicht. Dan is het met geen mogelijkheid meer te reanimeren, alleen een HT kan dan nog redding bieden.

Maar voor mensen die nog niet zo lang (korter dan 10 jaar) kaal zijn, is dit dus waarschijnlijk een perfecte oplossing. En mannen die al langer dan 10 jaar kaal zijn kunnen vast ook nog redelijk wat haar ermee terugtoveren, maar helaas dus niet alles.

Maar om op je vraag terug te komen: inderdaad is het zo dat als alle haren tegelijk in de anagene fase (groeifase) komen, ze ook allemaal ongeveer tegelijk in de telogene fase (uitvalfase) komen. Dat zie je bij baby'tjes die net geboren zijn ook wel eens: alle haren groeien tegelijk en vallen dus ook weer ongeveer tegelijk uit (=shedding). Maar omdat niet ieder haarzakje een exact even lange anagene fase heeft, zal er naar verloop van tijd weer voldoende differentiatie optreden tussen de verschillende groeifasen van het haar, met een constante dekking van het hoofd tot gevolg Je zult dus wel een paar maandjes geduld moeten hebben voor het zover is.
Maarrrrrrrrrrr als je op de kale plekken een middel gebruikt die ervoor zorgt dat DHT zich niet kan hechten aan de AR, dan kan er voor altijd haar groeien of niet?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 21:02   #59
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Maarrrrrrrrrrr als je op de kale plekken een middel gebruikt die ervoor zorgt dat DHT zich niet kan hechten aan de AR, dan kan er voor altijd haar groeien of niet?
Als je pas net kale plekken hebt en je gebruikt een 5AR-remmer of een topische AR-blocker, zal dat inderdaad een beschermende werking hebben op je afstervende haarzakjes Dan houden ze het wat langer uit dan 10 jaar denk ik
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2005, 17:37   #60
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik heb in de eerste post van deze thread een algemeen informatief verhaal gezet over SHH; dit zal binnenkort ook in het HWBje worden opgenomen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.