Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 2 april 2004, 02:45   #46
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Bekijk deze thread nog eens

deze dus

veel info over groene thee en voedingsmiddelen, veel goed werk van Pindakaas en Ugh.

Edit: heb die thread maar ff gebumped... Ugh kun je me vertellen hoe t precies zit met die grape seed extract. kan men die ook bij de drogist verkrijgen?

Laatst gewijzigd door pizzacat; 2 april 2004 om 03:08
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2004, 21:41   #47
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
[..]Ugh kun je me vertellen hoe t precies zit met die grape seed extract. kan men die ook bij de drogist verkrijgen?
Ik denk niet dat je dat gemakkelijk bij een drogist zal vinden.
Probeer anders bij:
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2004, 23:11   #48
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Dank je..heb al wat gevonden..60 mg, 100 stuks = €30...duur spul zeg...
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2004, 20:07   #49
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Zijn hier ook mensen die de groene thee topical gebruiken? Dus naast het drinken ook na het haar wassen bijvoorbeeld een kopje als laatste spoelwater gebruiken? Zo ja, zijn er goede ervaringen?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2004, 20:38   #50
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Dank je..heb al wat gevonden..60 mg, 100 stuks = €30...duur spul zeg...
http://www.vitadvice.nl/

En dan zoeken naar Green

Veel goedkoper!!
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2004, 23:56   #51
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
ik ben gewoon naar een grote soort van reformhuis gegaan, eentje waar ze ook minoxidil, avtar en SP verkopen. Ik heb een hele puntzak groene thee voor 2 euro ofzo. Deze stop ik van die papieren zakjes kosten ook maar 2 euro per 100 stuks. Je moet de groene thee wel 15 min ofzo laten trekken. Smaakt wel lekker en ook erg puur. Japanse restaurants hebbe overigens ook vaak goede losse groene thee
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2004, 01:03   #52
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Oftopic: dankje Henk maar het ging toen over grape seed extract, ik was een beetje met de thread aan de haal aan het gaan. Ik zal mezelf beter gedragen voortaan

ontopic: goede tip Boris..ik ga eens kijken in de buurt.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2004, 13:46   #53
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
Ik las laast in de krant dat groene thee ook leukimicellen ofzoiets kapot maakt. Dus veel minder kans op bloedkanker enz. nog een voordeel met groene thee
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2004, 11:15   #54
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
klaas :Ik las laast in de krant dat groene thee ook leukimicellen ofzoiets kapot maakt. Dus veel minder kans op bloedkanker enz. nog een voordeel met groene thee

Klopt ik had het ook aan een natuurarts gevraagd en die zei dat groene thee niet zo overgewaardeerd moet worden. Pure is wel goed, maar je moet evengoed veel water blijven drinken.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2004, 19:38   #55
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
is ook zo..maar het is een van die weinige middelen met (zover ik weet) nul slechte en veel goede bijwerkingen. dus das altijd reden om te juichen
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2004, 10:53   #56
IntrusionNow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2004
Berichten: 56
Misschien kan iemand een zak verse groene thee bladeren op de kop tikken bij max havelaar ofzo. Elke dag wat bladeren kauwen... wie weet.
IntrusionNow is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2004, 01:09   #57
herman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2004
Berichten: 56
groene thee

dag iedereen

ik lees vaak dat men groene thee drinkt. Mijn vraag is dus of groene thee helpt bij haaruitval of haargroei??
herman is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2004, 14:11   #58
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ten eerste: er is nog nooit onderzoek naar gedaan dus er is niemand die dat weet.

Bovendien bestaan er geen voor- en na-foto's van mensen die zes maanden groene thee drinken en dan weer een hernieuwde haardos hebben. Als groene thee zo goed zou werken, zouden deze foto's allang bestaan.

Er zijn wel geruchten in de medische wereld dat er drie natuurlijke producten zijn die EVENTUEEL het kaalwordingsproces zouden kunnen vertragen/omkeren:
- druivenpittenextract (proanthocyaniden);
- groene thee;
- omega-3-vetzuren.

Deze stoffen zouden anti-oxidanten bevatten. De krachtigste anti-oxidanten zouden androgeenreceptoren kunnen blokkeren. Dit wil zeggen dat het dus anti-androgeen zou kunnen gaan werken. Anti-androgeen betekent dat het de werking van mannelijke hormonen kan tegengaan, hetzelfde wat finasteride (in propecia) doet dus. Hierdoor wordt testosteron niet of minder snel omgezet in de actieve vorm, DHT. En DHT is weer de hoofdoorzaak van haaruitval bij mannen die hier een erfelijke gevoeligheid voor hebben.

Dus zo bekeken zou het wel moeten werken. Ik geloof er persoonlijk weinig van. Misschien is het een idee om het bij je pillenkuurtje te drinken, maar ALS het de aanmaak van DHT al stopt, zal het zelfstandig niet sterk genoeg zijn om kaalheid echt tegen te gaan, en al helemaal niet om voor teruggroei te zorgen.

We moeten oppassen dat we niet in de Jomanda-sfeer terechtkomen met onze middeltjes tegen kaalheid. Ik persoonlijk gebruik alleen dingen waarvan de werking wetenschappelijk is aangetoond.

Overigens is het volgens mij wel wetenschappelijk aangetoond dat groene thee sowieso gezond voor je is, dus wat dat betreft zal het je in ieder geval niet schaden iedere dag een kopje (of twee) te drinken. Jammer dat het niet zo lekker is he.

Laatst gewijzigd door Tiuri; 17 april 2004 om 14:58
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2004, 16:19   #59
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ten eerste: er is nog nooit onderzoek naar gedaan dus er is niemand die dat weet.
In de FAQ staan wel links met studies waarin het effect van Groene thee en 5ar is onderzocht.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2004, 00:32   #60
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
WARME CHOCO GEZONDER DAN GROENE THEE

Het is zoet, lekker, warm en…gezond! Nieuwe onderzoeken tonen aan dat een beker warme chocolademelk twee keer zo veel anti-oxidanten bevat als groene thee. Ook rode wijn moet het afleggen tegen al het goede van cacao.

Anti-oxidanten
Cacao, met name in de vorm van warme chocolademelk is gezond. De drank is rijk aan polyphenol anti-oxidant voedingsstoffen, die ervoor zorgen dat vrije radicalen uit het lichaam worden verdreven. Hierdoor kunnen ze geen schade aanrichten aan de lichaamscellen, zodat ernstige ziekten, zoals kanker, geen vat kunnen krijgen.

Groene thee
De afgelopen jaren zijn verschillende onderzoeken gedaan naar de gezondheidsfactoren in dranken als thee, rode wijn en cacao. In China concludeerden de wetenschappers dat gebruikers van groene thee, tot twee keer toe minder kanker ontwikkelden dan mensen die geen groene thee dronken.

Rode wijn
Langer dan een jaar geleden ontdekten Franse onderzoekers de goede eigenschappen van rode wijn. Een glas rode wijn per dag kan het risico op een tweede hartaanval bij hartpatiënten drastisch verminderen. In 1998 is onderzoek gedaan naar de goede eigenschappen van chocolade. Ongeveer 8.000 Amerikanen deden mee aan het onderzoek. Conclusie: chocolade met een hoog cacaogehalte, kan het leven met wat jaartjes verlengen.

Minder vet
Cacao is vooral in pure vorm gezond. De wetenschappers raden het eten van vele repen chocolade af. In repen chocolade zitten namelijk veel suiker en verzadigde vetten. Ter vergelijking: een reep chocolade van 40 gram bevat ongeveer 8 gram verzadigd vet, in een gemiddelde mok warme chocolademelk is dit ongeveer 0,3 gram.

Bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=...7290/sc=6ca3f2

Laatst gewijzigd door Tiuri; 26 april 2004 om 13:34
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.