Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Bekijk resultaten enquête: -
- 0 0%
- 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 1. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 13 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 4 november 2002, 21:39   #1
idoena
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2002
Berichten: 10
Voeding, vitamines & kruiden

hallo lotgenoten,

Wat vitamines betreft slik ik 10000%adh vitamine b en 100%adh zink.
Maar ik twijfel of ik wat betreft de vitamines en hoeveelheden hiervan goed bezig ben.
Wat slikken jullie en hoeveel?

groeten
idoena is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2004, 16:16   #2
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
Vitamines

Ik hoor iedereen overal die vitamines hebben, maar ik weet niet waar je alles kan kopen. In de etos? of via internet? of iets anders? als iemand me kan helpen?
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2004, 19:25   #3
wboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 153
Ik bestel zelf altijd vitamines bij www.novavitae.nl . Zij hebben echt alle vitamines van alle merken.
wboy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2004, 01:36   #4
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
www.vitadvice.nl is ook wel aardig
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2004, 12:37   #5
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Lijstje van vitamines die goed zijn voor je haar

van hairlosshelp:

herbal-----
aloe vera
alpha hydroxy
aplha lipoic acid
apple cider vinegar
arginine
aromatherapy - sage clary yang cedarwood lavender rosemary thyme
azelaic acid
barley extract
beta- sitosterol
bilberry extract
biotin
black seed oil
burdock root oil
calcium citrate
capsaicin cayenne pepper
capsicum
castor oil
catnip

chinese-------
bu gu zhi
ginkgo biloba
goto kola
han lien tsao
he shou wu

others-----
chromium
cimetidine- tagamet
cold water - rinse in cold water after shampooing
crude oil
dercos
egg based shampoos
emu oil
epilobium
essential fatty acids
eucalyptus
exercise --- reduce stress, therefore hair loss hopefully!
folligen
fenugreek
ginger
grape seed extract
green tea
hemp oil
hexane
horsetail
hyaluronic acid
lamin gel
joboba oil
juicing --- of raw veg and fruit
l-lysine
lemongrass
licorice extract
magnet therapy
manganess
massage
milk thistle
MSM
neem oil
nettles
niacin
nioxin
nizoral shampoo
olive oil
onion
progesterone
pygeum
pyridoxine
retin A
retinois of vitamins A and D
red clover
riboflavin
rosemary
sallcylic acid
sarsaparilla
saw palmetto
sea kelp
semodax
silica
sodium PCA
soy isoflavones

tea tree oil
tridax procumbens
vanadium
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2004, 15:37   #6
ingie
HaarWeb lid
 
ingie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Locatie: gemeente Rotterdam
Berichten: 220
sodemieters....dat word ienemienemutten
ingie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2004, 19:15   #7
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Toch vreemd, ken genoeg mensen met een "ongezonde levenstijl" die helemaal geen last hebben van haaruitval.

Denk toch dat al die extra vitamines enal nauwelijks invloed hebben op haaruitval (muv saw palmetto) en dat er toch "zwaardere" maatregelen (finas enz) worden genomen om de haaruitval te beperken.

Ik geloof niet dat bijvoorbeeld het drinken van groene thee ook maar enig resultaat heeft op de haaruitval.
En ook niet in die combo gezonde levenstijl en die extra vitamines, waarom zijn er dan ook veel bekende sporters die haaruitval hebben?

Als het zo simpel zou zijn waarom is er dan op heden nog geen 100 % werkend natuurlijk medicijn op de markt?
Hetzelfde als dat fabeltje dat sex een negatieve invloed heeft op je haar.
Ofwel een jaar geen sex hebben en je haren komen weer terug?

Haaruitval komt volgens mij door het ontbreken van enkele benodigde genen of in die trend. Niet dat ik een expert ben op dit gebied, maar zo denk ik erover.

mzzzzzzl
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2004, 20:09   #8
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ralluf
Muchos lang verhaal
Levenstijl: REKEN maar dat het veel uitmaakt. mijn broertje is 2.5 jaar jonger en is in 2 jaar tijd kaler geworden dan ik in 5 jaar. Zelfde vader (duh) dus rara wat het verschil was..mn broertje leeft verschrikkelijk ongezond.

er staat nergens dat het een wondermiddel is. Er zijn gewoon zat stoffen die een hoop mensen te weinig binnen krijgen, dat het ook helpt bij haaruitval tegengaan is gewoon mooi meegenomen.

Dat over sex is geen fabel, of het boeit is een ander verhaal, ik ga echt niet anders sexen(lees: minder) omdat ik weet dat het slecht voor je haar is, ik wil gewoon mezelf zijn
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2004, 20:27   #9
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Sorry iemand, maar ik ben er gewoon niet van overtuigd als ik naar mijn eigen omgeving kijk.
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2004, 20:58   #10
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Ralluf, misschien dat je het zo moet zien: je hebt aanleg om kaal te worden (erfelijke bepaald). Een gezonde levensstijl kan daarentegen het tempo van kaal worden vertragen. Je hebt wel gelijk dat je als je heel erg gezond leeft nog steeds kaal kan worden. Andersom ook: als je ongezond leeft hoef je niet kaal te worden, omdat je er wel aanleg voor moet hebben.
__________________
- Proscar
- Rooscure
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2004, 22:04   #11
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Volgens mij ..als je aanleg hebt om kaal te worden...Kun je zo gezond leven als je wilt kaal wordt je toch (of je moet 1 van de besproken middelen gebruiken)
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2004, 22:37   #12
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melvin25
Volgens mij ..als je aanleg hebt om kaal te worden...Kun je zo gezond leven als je wilt kaal wordt je toch (of je moet 1 van de besproken middelen gebruiken)
of je leef mega ongezond, je gebruik fiina en minoxidil, en je wordt toch kaal \o/ ..
snap ?

ik wordt liever rond mijn 30ste echt mega kaal dan nu (21ste)
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2004, 23:11   #13
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Het is belangrijk het niet te zwart-wit te bekijken. Bij APA spelen een heleboel factoren waaronder de grootste nl. erfelijkheid.

als je kaal wordt wordt je kaal...klinkt flauw, is het niet. iemand die niet kaal wordt moet heel veel moeite doen om zn haar te ruineren...jarenlang slecht eten en ongezond leven laten dan misschien hun sporen achter.
Als je echter kaal wordt is het belangrijk dat je zoveel mogelijk factoren die de kaalheid bevorderen wegneemt. dus je zorgt dat je gezond eet en leeft en dat t haar alle mogelijkheden krijgt om te blijven bestaan en om eventueel weer te hergroeien. Die erfelijke factor doe je dus niks aan.

Het is het geheel van factoren dat bepaald of je resultaat zult hebben. mensen zijn heel verschillend dus methoden slaan ook heel verschillend aan bij mensen.

Wat moet je dus doen: zorgen dat je je haar zo gezond mogelijk houdt, dan kun je jezelf achteraf niet verwijten dat je kaalheid werd versneld door ongezond leven of iets dergelijks.

NB. je hoeft geen healthfreak te worden, hou een aantal zaken in de gaten en zorg dat die routine worden. check dit voor verstandig gedrag
LINK

groeten
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2004, 00:17   #14
Lars
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Levenstijl: REKEN maar dat het veel uitmaakt. mijn broertje is 2.5 jaar jonger en is in 2 jaar tijd kaler geworden dan ik in 5 jaar. Zelfde vader (duh) dus rara wat het verschil was..mn broertje leeft verschrikkelijk ongezond.
Ik weet niet of je ooit erfelijkheid bij biologie hebt gehad, want dan zou je moeten weten dat jij en je broer niet precies de zelfde genen hebben (of het moet zijn dat jullie een ééneigentweeling zijn, maar dan is je broer wel errug lang blijven hangen). Ik wil niet direct je conclusie verwerpen ofzo, maar je beredenering klopt iig val niet
Lars is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2004, 08:01   #15
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lars
Ik weet niet of je ooit erfelijkheid bij biologie hebt gehad, want dan zou je moeten weten dat jij en je broer niet precies de zelfde genen hebben (of het moet zijn dat jullie een ééneigentweeling zijn, maar dan is je broer wel errug lang blijven hangen). Ik wil niet direct je conclusie verwerpen ofzo, maar je beredenering klopt iig val niet
ja, dan nog heeft het wel of niet hebben van biologie lessen hier niks mee te maken :? Wat bedoel je precies? als je niet exact dezelfde genen heb gebeuren dingen ook compleet anders? dat valt dus erg mee hoor. vaak is maar 1 gen verantwoordelijk voor eren bepaalde afwijking/zwakte en blijkt het ook dat mensen met diabetes/ hart en vaat ziekten, etc redelijk gelijk de kwalen ontwikkelen, waar wel de levensstijl een positieve of negatieve invloed daarop kan uitoefenen. Als je diabetes heb is het niet handig een kilo suiker per dag naar binnen te werken..zo is dit ook met kaalheid. als je erfelijke kaalheid heb, moet je vooral veel roken (goed voor je DHT), slecht eten etc..reken maar dat je sneller kaal wordt

ik geef trouwens aan dat zowel ik als mn broertje erfelijke kaalheid hebben, hij is 2.5 jaar jonger, hij is kaler. Dat is wel zeker toe te schrijven aan zijn levensstijl en NIET aan een verschil in genen.

ps: mensen denken hier trouwens wel heel erg zwart-wit, er is niemand die zegt dat je als je gezond leef niet kaal wordt en andersom hoor.

Laatst gewijzigd door Iemand; 5 april 2004 om 08:11
Iemand is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzuring tegengaan als oplossing voor AGA sjef Overige behandelingen 249 9 januari 2012 20:58
Voeding, ontsteking en haaruitval pindakaas AGA - Algemeen 4 28 juni 2009 19:23
wisselen van producent vitamine's henk1962 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 8 juni 2006 15:53
Kruiden, vetten en thee imiteren werking Finasteride pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 30 21 september 2004 00:20
Voeding voeding voeding pizzacat Overige behandelingen 4 31 maart 2004 21:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.