Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 januari 2005, 20:39   #1
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
haar afscheren!

Hallo allemaal!

Ik trek al sinds mijn negende haar en ben nu vijfendertig........... In 2000 heb ik voor het eerst bijna al mijn haar af geschoren, op een hanekammetje na ! Niet meer kale plekken proberen te verdoezelen,maar gewoon met een zo goed als kale kop door het leven gaan!! In het begin was ik echt van slag, maar ik kreeg zo veel complimenten van zelfs onbekenden, dat het mijn "image "is geworden.
Het is een levensstijl geworden en zelfs mijn man en zoontje lopen rond met een hanekammetje........We hebben zelfs al eens de krant hiermee gehaald ( foto ) en worden vaak gefotografeerd. Tot zover kun je zeggen dat ik het probleem gunstig heb gehanteerd, maar ik probeer nu sinds enkele weken mijn haar toch weer te laten groeien, en dan blijft de frustratie van het hebben van een dwangneurose toch weer continu naar boven komen.De verleiding is danook groot om het maar weer af te scheren,maar ik zet tot nu toe nog dapper door.

Ik vroeg me af of jullie ook zo'n moeite hebben met flexibel zijn? Ik denk dan bv aan steeds gevraagd te worden op andere momenten te moeten invallen voor collega's,terwijl je parttime werkt en dit aantal te werken uren precies hanteerbaar is voor jezelf.Ik heb al aan mijn collega's verteld dat ik trichotillo heb en niet superflexibel ben van aard, maar dat ik mijn best doe. Ze begrijpen het volgens mij niet echt . Door mij steeds voor het dilemma te stellen word ik heel boos en geniet ik niet van een vrije dag,omdat ik weet dat ik op dat moment eigenlijk door mijn collega's op de werkvloer wordt verlangd.
Ik word daar kwaad, moe en verdrietig van. Het lijkt erg moeilijk om "normaal "door het leven te gaan omdat mensen flexibiliteit als toverwoord hanteren in deze maatschappij. Moet ik eerst als "psygisch geval" ziek thuis gaan zitten voordat men begrijpt hoe moeilijk het voor mij is ? Ik weiger dat tot nu toe, ben altijd "flink", maar wel ondertussen 50 procent van de tijd heel snel kwaad!!

Misschien een wat lange brief, maar snapt of herkent iemand mijn frustratie ?
En wat vinden jullie van het idee om je haar af te scheren?

groetjes, zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 22:44   #2
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
welkom hier zonnestraal,

wat ontzettend goed dat jij je haar er 'gewoon' afgeschoren hebt zeg!! tis de manier om niet meer te kunnen plukken,maar zat je niet in je hanekammetje te draaien? het probleem van moeilijk flexibel kunnen zijn herken ik heel erg,maar ik wijt dit meer aan mn hsp-zijn. ik zou bv nooit als oproepkracht kunnen werken,als ik een vrije dag heb en mijn planning veranderd ineens kan ik zo overprikkeld raken..dan word ik moe en onrustig. in mijn leven is een vaste lijn broodnodig,van onverwachte dingen raak ik uit balans. dat is mijn beroep best moeilijk soms,maar dat red ik goed (meestal ). ik ben trouwens 35,en heb al 33 jaar ttm.
liefs,marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 11:07   #3
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
Talking hallo marly

Ik ben blij dat ik een reactie heb gekregen van jou, Marly ! Bedoel je met jouw hsp-zijn dat je een Hoog Sensitief Persoon bent ? Mijn zoontje (7) en ik zijn dit nml denk ik ook...........................
Op privè gebied heb ik de zaken aardig onder controle. Ik krijg vooral woede-uitbarstingen als ik niet tegemoet wil/kan komen aan het op andere tijdstippen verschijnen op mijn werk,zoals ik al aan gaf. Vroeger reageerde ik die woede af door veel haar te trekken, maar sinds ik met een haast kale kop door het leven ga en haast niet meer aan mijn haar trok, kan ik werkelijk vreselijk grove taal eruit gooien ( thuis!) met de deuren slaan of roepen dat ik net zo lief mezelf van kant maak...................Op dat moment meen ik dat ook werkelijk. Ik heb sinds twee jaar Alprazolan,op eigen verzoek. Als ik te boos ben,of 's nachts lig te piekeren, neem ik een of een half tabletje van 0,25 mg en daardoor zwakt mijn hevige emotie af, waardoor het de rest van de dag (of nacht ) weer gaat. Ik heb hier trouwens meer last van tijdens het op gang komen van mijn menstruatie en tijdens de eisprong. Zien anderen hier wellicht ook een verband ?

Je vroeg of ik niet draaide aan mijn hanekammetje............. Er komt iedere dag zoveel wax in dat je geen haartjes vast kunt pakken;ze glibberen door je vingers heen! Bovendien ben ik wel veel met mijn haar bezig,nml om de dag scheren, elke dag waxen en 's avonds wassen.Ook verf ik het ongeveer een keer per anderhalve week in een knalkleurtje.
In de winter draag ik een doek om mijn hoofd geknoop vanwege de kou. vandaar dat ik nu ook onopvallend kan proberen mijn haar te laten groeien, omdat de sjaal er omheen zit. De frustratie is bij mij echter ook dat het haar bovenop niet meer zo dicht terugkomt. Ik schat dat het minstens vijf centimeter moet zijn om mbv grappige staartjes ofzo er weer leuk uit te kunnen zien zonder doek. Nu is het ongeveer twee centimeter, wat het maakt dat ik er weer makkelijk aan kan trekken,gezien er nu natuurlijk geen wax in zit ! Soms wou ik dat het hebben van ttm je vrijstelt van het verplicht flexibel moeten zijn op het werk.................. slaat misschien nergens op maar ik ben er op dit moment echt zo moe van !

Januari en februari zijn al vanaf mijn negende mijn crisismaanden, ook al denk ik elk jaar dat ik me ertegen kan verzetten.
Ik heb wel genoeg discipline om bijvoorbeeld te lijnen, raar vind ik dat !

Wel merk ik nu ook de behoefte om meer te eten als ik in gevecht ben tegen de ttm.....................
Ik kan nog ettelijke pagina's volschrijven, ik vind het zo heerlijk om mijn hart te luchten tov mensen die het zouden kunnen begrijpen !!

liefs, Zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 11:28   #4
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hallo Zonnestraal

geweldig dat je ons forum hebt gevonden en WELKOM!!!!
Er zijn ongerwijfeld mensen die jouw verhaal herkennen, zoals Marly en de reacties komen dan vast ook vanzelf. In elk geval kan je er op rekenen dat men het hier in elk geval wel begrijpt, actief met je mee zal proberen te denken en je alle ruimte geeft om je hart te luchten, dat scheelt meestal al een stuk tenslotte!

Ik zelf ben nu 33 en hem denk ik ong 20 jaar TTM. Op dit moment gaat het heel goed met mij maar daar gaat het hier even niet om natuurlijk. Ik heb zelf geen last van flexibel zijn, voel me altijd gewaardeerd en betrokken als ik kan inspringen, maar nu moet ik zeggen dat (ben nu werkloos helaas) ik altijd wel een 36 urige week draaide dus veel speling zat er niet in mijn functie. Die wie weet zou ik nog net zo hellig kunnen worden als jij. Kan me het wel voorstellen. ik heb zelf ook wel last van woedeaanvallen, dan smijt ik met alles (deuren, knuffelbeesten, heeeeel soms servies) en wil dan ook dood. Mijn vriend vind dat heel moeilijk als ik zo doe maar begint langzaam de gebruikshandleiding te begrijpen. Dan heb ik namelijk eigenlijk een hele ferme knuffel nodig maar kan daar dan gewoon niet om vragen. Verder weet ik niet zeker of ik ook een HSP ben, heb daar nooit over nagedacht en ook nog niet veel over gelezen, maar het feit dat ik emoties makkelijk op pik en helemaal er niet tegen kan om alng met veel mensen te zijn ... het ozu me niks verbazen. Ik denk dat dat ook deels dus een probleem is voor je flexibiliteit zoals Marly schrijft. En inderdaad, tegen de tijd dat ik ongesteld wordt is het sowieso slecht en nu, januari februari en maart, nou, als we die mochten overslaan, GRAAG!! Ik ga voor de tweede keer naar een week lichttherapie in het ziekenhuis anders redt ik het niet met mijn winterdepressie. Lang leve het licht!

Nou wat weer een verhaal, geen idee of je er werkelijk wat aan hebt. Oja, ik weet niet hoe je het aan je collega's hebt uitgelegd (wel heeeel goed dat je het gezegt hebt zeg!!!!) dat je moeite hebt met flexibel werken maar ik geloof dat ze je in elk geval echt niet begrijpen. Dat is wel heel erg jammer. Daar zouden we toch een oplossing voor moeten kunnen vinden denk ik dan zo...

Hey sterkte, welkom en ik hoop dat je veel aan ons hebt!!

Liefs

Karin_inline
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 11:53   #5
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
Hoi Karin !ben blij met je reactie zeg !

Hallo Karin !

dankjewel voor je supersnelle reactie !! Dit doet me heel erg goed !
Ik heb aan mijn ( slechts drie ) collega's, waaronder mijn teamhoofd, verteld dat ik sinds mijn negende haar uittrek , dat het een dwangneurose is en dat ik het nu heb geaccepteerd, er in ieder geval niet meer dagelijks om treur.......... Ook dat ik dus niet superflexibel ben, maar mijn best ervoor doe. Zij hebben de stelling dat ze geen boodschap hebben aan mijn privè-redenen om niet opeens in te vallen. ( bv ik heb mijn zoontje beloofd dat ik met hem ergens naar toe ga die dag, ofzo ). Ze vinden werkelijk dat ik harder mijn best moet doen en vinden het lastig om binnen zo'n klein team ( 4 pers dus ) een collega te hebben die zo is.

vroeger,toen ik net van school af was heb ik een aantal jaren fulltime onregelmatige diensten gedraaid. Ik kon dat onregelmatige echter niet aan en na een eerste ziekmelding daardoor in 3,5 jaar tijd werd ik binnen no-time overgeplaatst naar de dagbesteding. Ik werk dus met verstandelijk gehandicapten, en vind het werk an sich leuk. Na de geboorte van mijn zoontje heb ik een jaar lang een vreselijke tijd gehad, mensen in mijn omgeving(zelfs mijn eigen man met wie ik al sinds mijn 15e samen ben ) zagen niet hoe slecht het met mij ging. achteraf zeg ik dat ik me voor kan stellen dat mensen dan zelfmoord plegen of hun kind wat aan doen..............
Ik ben na drie maanden echter toch weer gaan werken en heb eerst ouderschapsverlof opgenomen, dus maar 20 uur per week.
Na dat jaar heb ik mijn contract laten veranderen in 18 uur per week. Op de plek waar ik nu werk komt dat neer op twee hele vaste dagen per week, en de vrijdag afwisselend de ene week werken,de andere week vrij.
Dat is dus echt mijn maximum!!

Mijn zoon lijkt innerlijk heel erg op mij en begon twee jaar geleden ook opeens haar uit zijn hanekammetje te trekken. Ik schrok daar heel erg van, des te meer omdat mijn man altijd heeft gezegd dat hij niet wil dat ons kind mijn haartrekken ziet................. Ik heb mijn zoon dit uitgelegd, ook dat het geen grapje is, maar dat het uit kan groeien tot een echte verslaving. Na het een aantal dagen te hebben aangezien en er al daadwerkelijk een kale plek verscheen bij hem, heb ik de tondeuse genomen en zijn kammetje eraf geschoren. Zo wilde ik de gewoonte bij hem onderbreken en dat is gelukt !!

daarna heeft hij nog wel eens plukkend aan zijn haar gezeten maar mijn dreiging het weer af te scheren is tot nu toe steeds voldoende geweest. Hij pulkt nu op die momenten (bv bij het t.v. kijken ) steeds in zijn neus, waar mijn man niet goed van wordt, maar liever dat dan haar uittrekken !!!

Als ik veel geld zou winnen zou ik stoppen met werken, en iets anders gaan doen waar ik zelf meer inbreng zou hebben in de te werken tijd !!

Ik zie uit naar jullie reacties, ik heb deze site pas gisteren ontdekt en moet/lees : wil alle persoonlijke verhalen van jullie allemaal nog lez\en. Ik word ahw naar de computer getrokken om alles te lezen en kom nu niet toe aan andere huishoudelijke zaken,maar ja.................................

Tot mails ! liefs, zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 12:23   #6
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hi zonnestraal

Welkom op dit forum.

Je zal het niet graag horen maar na het lezen van jouw post moest ik aan iets denken. Mijn vorige psychiater had een patiënt die dwangmatig in zijn neus peuterde en ik vermoed dat mijn psy dat zo raar vond dat hij me dat een paar keer heeft verteld. Ook dat kan dus uitgroeien tot een groot probleem en leiden tot infecties e.d.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 12:34   #7
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hallo oilily!

Ik schrik hier inderdaad van,Oilily!
Ik ga er nu eens voorzichtig op letten of het neuspulken dwangmatig is (aan het worden). Moet ik daar ook iets anders op zien te verzinnen...............misschien een knuffelbeestje in de handen houden om te aaien en belonen als er niet wordt gepulkt ? Poeh, ik vind het niet niks...................
Eigenlijk ben ik een vechter wanneer ik niet moe bem.althans en positief ingesteld, dus ik ga ervoor ! Wel bedankt voor de tip, nu is er misschien nog wat aan te doen !

liefs, zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 12:46   #8
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hey zonnestraal!

welkom op het forum! het is fijn om een zonnestraal 'in huis' te hebben nu, ik voelde me wat happier toen ik jou naam zag, echt waar!

ik ben nog maar 24 en heb 10jaar ttm, ik ben wel flexibel op het werk enzo (hoewel ik nu werkloos ben haha! maar doe wel voltijdse opleiding en daar mag je niet flexibel zijn, naar de les en niets anders!) maar ik heb het heel moeilijk als mijn planning in de war komt, dan ben is slechtgezind en wil ik vaak ineens niets meer gaan doen. mijn vriend studeert in eindhoven (wij zijn van antwerpen) en heeft heel veel werk voor school. dikwijls plannen we iets voor het weekend maar dan heeft hij zoveel werk dat hij alleen s'avonds tijd heeft en dan word ik echt kwaad, hoewel ik het zeker begrijp. dan moet ik ineens alleen mijn weekend invullen en hoewel ik veel vrienden heb ben ik niet van dat soort dat spontaan bij iemand aan de deur staat, alles moet afgesproken zijn enzo... dat maakt het dikwijls moeilijk voor mij.

ik heb hier ook meer last van als ik ongesteld moet worden, en ben. nu heb ik gelezen dat je al twee weken op voorhand last kan hebben van premenstruele problemen, nou! dan nog bijna een week ongesteld en we zijn drie weken per maand niet te genieten!!
haha in ben nu trouwens ongesteld! gelukkig schijnt de zon wat vandaag en komt vandaag ook mijn vriendje thuis!

zo, nu weet je ook iets meer over mij.
veel succes met het haar laten groeien
heel veel liefs
10


veel liefs
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 12:54   #9
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hallo beste 10 !

Dankjewel voor je reactie ! Ik heb wat met de zon, heb er zlefs een tattoo van ontworpen en laten zetten in 2000 !
Ik moet nu mijn zoon uit school gaan halen, dus sluit dadelijk af. op de een of andere manier lijkt het me niet prettig op dit forum te zijn als ik niet alleen thuis ben. Ik denk dat ik niet gestoord wil worden tijdens zoveel indrukwekkende info en levensverhalen. Ik ben benieuwd hoe het in het weekend gaat, want ik wil nu het liefst de hele tijd hier zijn, wat dan niet gaat, dus voorlopig zal ik wel weg zijn...............dinsdag heb ik weer vrij.........

o ja, erg om naast de "gewone"menstruele klachten ook nog dit te zien verergeren,hè ? Tja..... we doen het er maar mee !!

In de tussentijd iedereen een fijn weekend en sterkte ermee !

liefs, zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 13:03   #10
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
haha dat ken ik, in het begin dat ik deze site kende wou ik er ook de hele tijd op lezen, nu is het gewoon een deeltje uit mijn leven geworden, hier kan ik diengen kwijt die ik voor anderen verzwijg, ik zal nooit zeggen dat ik me een beetje depri voel. maar hier wel. speciaal eigenlijk hé, dat zo'n site je zo kan helpen!

veel succes ermee en prettig weekend! tot gauw
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 16:19   #11
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
toch weer online...............

Hallo 10............
ben in de tussentijd toch weer de hele middag aan het surfen geweest op deze site.................Ik vind het zo leuk om contact te hebben ! Ik heb net ook mijn woonplaats bekend gemaakt en heb daar nu eigenlijk een beetje spijt van omdat ik toch bang ben dat mensen mij nu-in combinatie met wat ik verteld heb- herkennen.....................
Mijn man zal daar ook niet blij mee zijn, puur om ons te beschermen.
Ik zal er maar niets van tegen hem zeggen, want ik weet zijn reactie al, gevolgd door een teleurstellende woede-aanval van mij, met aangewakkerde spijtgevoelens en de angst om te veel hebben blootgegeven.

Van nature ben ik erg vrolijk en extravert, wat er nogal eens aan toe bijgedragen heeft dat ik met mijn openheid de deksel op mijn neus kreeg! Mijn motto is nml altijd geweest: ze nemen me maar zoals ik ben. Als volwassene is dat veel makkelijker dan als kind, en het doet me vaak pijn om te zien met welke gevoelens mijn zoontje vaak worstelt. Bij mij zijn de negatieve triggers vaak afkomstig van mijn werk, bij hem vanuit school of andere kinderen. Maar ja, that's life.............je leert er wel van en wordt er sterker door !

Hier schijnt de zon zo geweldig lekker, en ik zit al de hele dag als een bezetene achter mijn scherm om contact te leggen !!!!!!! Doodzonde eigenlijk,maar blijkbaar heb ik daar behoefte aan denk ik dan maar !

Ik zal nog een nieuw item inbrengen :
Sinds enkele maanden moest ( en heb ik!) ook nog een bril ! Ik ben dan wel zo dat ik een aparte uitzoek. Met mijn negatieve,mindere kanten probeer ik juist iets gedurfds te maken, wat eigenlijk juist de aandacht trekt en waarvan ik vrolijk word ! Anderen zeggen : waarom neem je geen contactlenzen?
Ik ga meestal juist de confrontatie met dingen aan. Ik heb ook lang haarstukken gedragen en vond dit eerst ook een hele verademing, maar ik kwam er naderhand achter dat het ook "verdoezelen"van een probleem was. In de zomer erg warm,zwemmen vond ik niks en owee als het waaide !
Verdoezelen kost mij te veel energie !

Ik ben erachter dat het echt niet uitmaakt hoe je eruit ziet, als je jezelf maar accepteert en happy voelt ! De mensen die jou dan niet leuk vinden, blijk je zelf meestal ook niet te mogen. Meestal is het toch : soort zoekt soort. En het is helemaal niet waar dat mensen je alleen maar mooi vinden met een mooie kop haar !
De kracht en zelfvertrouwen zitten niet in het haar, maar in jezelf ......... clichè,maar echt waar ! groetjes,zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 17:44   #12
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
klopt helemaal zonnestraal,als je van jezelf houd,straal je innerlijke kracht uit. en dat trekt oprechte mensen aan he....mensen die er niet naar kijken of je wel de laatste mode draagt..of je haar wel goed zit enz enz. en de mensen die je op het verkeerde beoordelen zijn jouw energie en moeite niet waard! en ja idd,met hsp bedoel ik hoog sensitief persoon...daar is ook een forum van waar ik veel kom,en veel herken.

liefs,marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 19:45   #13
Leen3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 65
Hallo Marly, waar vind ik dat forum ivm hsp? Jij schreef er mij een tijdje geleden over. Jij dacht dat mijn dochter dat ook heeft. Wel ik begin het te geloven want ze is toch zooo gevoelig en kan absoluut geen onrechtvaardigheid verdragen !
Groetjes, Leen
Leen3 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 21:58   #14
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hoi Zonnestraal

je kan je gegevens ook weer aanpassen he? Dat kan onder User CP en dan krijg je links een kadertje met wat ja aan kan passen. Dus als je iets er niet meer op wilt hebben...no problem

Groetjes

Karin_inline
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 23:07   #15
Poppeke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 1
Wie is flexibel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonnestraal
Hallo Karin !

Zij hebben de stelling dat ze geen boodschap hebben aan mijn privè-redenen om niet opeens in te vallen. ( bv ik heb mijn zoontje beloofd dat ik met hem ergens naar toe ga die dag, ofzo ). Ze vinden werkelijk dat ik harder mijn best moet doen en vinden het lastig om binnen zo'n klein team ( 4 pers dus ) een collega te hebben die zo is.
Hallo Zonnestraal,

Je werkt hoeveel uur per week? Je bent voor 18 uur in dienst en er wordt van je verlangd dat je vaak en veel invalt voor collega's, die geen boodschap hebben aan jouw vrije-uren-afspraak-met-je-zoontje, terwijl er van JOU wel verwacht wordt dat JIJ voor HEN in valt?

Wat is dit voor belachelijk asociaal gedrag van jouw collega's, zeg!
Wat is er met aan de hand aan de hand dat jij, naast jouw 18-uren-contract gevraagd wordt om nog TIG uren extra te werken? Het werkt zo langzamerhand tijd dat je óf je contract laat aanpassen met meer uren (met aangepast salarisverhoging) óf je collega's duidelijk laat merken dat je die meer uren dan dat in jouw contract staat voor jou de limit is en dat jíj geen boodschap hebt aan hún persoonlijke, privé omstandigheden.

Vallen je collega's OOK voor jou in? Zo niet, dan zou ik het gewoon niet langer meer pikken: ze maken op een misselijk makende manier misbruik van jou en plegen roofbouw op jou. Die frustraties die dat bij jou kweekt, zijn vaak weer een reden om te gaan/te blijven met plukken!

Kom voor je zelf op, meid! Laat niet met je sollen. Jij moet flexibel zijn, maar je hebt duidelijk aangegeven dat je dat niet kan ivm met TTM. Hoe flexibel zijn zij dan? Niet, dunkt me, want ze "hebben geen boodschap aan jouw vrije tijd"!

Groetjes, Poppeke

PS Ik heb ook TTM, sinds mijn achtste. Ik kwam er pas na 31 jaar dat ik het had doordat ik stopte met plukken en op internet meer informatie ging zoeken over 'haartrekken' en op TTM uitkwam.
Toen begreep ik dat eigenlijk 'gewoon' ZIEK was, dat ik helemaal niet raar of gestoord was. Daarbij ben ik ook heel erg verdrietig en boos dat mijn toenmalige huisarts een poging had gedaan om mij te helpen, maar dat mijn ouders de behandelmethode (kalmeringstabletten voor een jong meisje) niet begrepen en daardoor onbedoeld mijn genezing hebben gedwarsboomd en een mogelijk daardoor een volledig herstel van mijn haargroei hebben vernield.

Overigens ben ik nu bijna een jaar "plukvrij". Na het eerst een paar maanden heel kort te hebben gehouden (gemilimeterd), heb ik het vanaf augustus laten groeien en is bijna alles teruggekomen, alleen boven op mijn hoofd is het nog wat dun. Ik heb haar geverfd, om de grijze haren te camoufleren(komt in de familie voor: amper 30 en grijs worden). Mijn haar is nu zo'n 8 cm lang. Lang genoeg om er gekke staartjes in te maken. Om mijn haar wat voller te laten lijken, doe ik net na het wassen, terwijl mijn haar nog vochtig is, krullers in. Daarna goed uitkammen! Reken maar dat je dan een "wilde bos haar" hebt!

Van het moment dat ik met trekken begon, tatdat ik ging werken, heb ik altijd mijn kale kop bedekt met petjes, sjaaltjes, doekjes enz. Daarna heb ik een tijdje geprobeerd van het trekken af te komen door mijn haar te milimeteren (toen had ik al een baan), maar door een enorm minderwaardig zelfbeeld en een gigantisch gevoel van onbehagen ging ik mijn hoofd weer bedekken. Ditmaal met een pruik. Ik heb jaren met een pruik rond gelopen, maar was altijd bang dat "men" kon zien dat het een pruik was. Bovendien vond ik de hele gang van zaken om een pruik van de verzekering vergoed te krijgen zeer mens-onvriendelijk (iedere keer een verzoek tot aanschaf moeten indienen en een 'medische verklaring van de behandelende arts' overleggen, minimaal ÉÉN pruik in TWEE jaar, later gelukkig ÉÉN pruik per jaar) en een abonimale vergoeding (dat vele male lager ligt dan dat een fatsoenlijke pruik kost).
Totdat ik bij een andere verzekeringsmaatschappij kwam, die 2 pruiken vergoed: een 'hoofd pruik', eenmaal per kalenderjaar en een 'reserve pruik', per twee kalenderjaren - nog steeds een lagere vergoeding dan de kosten van de pruik (gelukkig wel een extra vergoeding uit een aanvullende verzekering) en de medische verklaring, heb ik belsoten te stoppen: TWEE pruiken voor ÉÉN jaar! Ik was het ZO ZAT, dat ik wilde stoppen met plukken, mijn haar wilde laten groeien opdat ik na een jaar GEEN pruiken meer nodig had en met een mooie kop haar kon rondlopen! Mijn EIGEN haar!
EN DAT IS GELUKT!!!!!

Okay. Da's al met al een heel verhaal en heb ik gelijk hier even mezelf geïntroduceerd.

Sterkte op je werk en succes met het "niet-plukken"!
Poppeke is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.