Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 42 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 12 september 2005, 02:20   #46
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar waar baseer je zo'n uitspraak op? Mag ik dat weten?


Het gaat er niet om hoe die foto door ons wordt opgevangen, maar om het principe. Hoe zou jij het vinden wanneer jij je eigen foto ergens op een forum zou aantreffen in het kader van schoonheid, waarbij jij tegenover Brad Pitt wordt geplaatst met de vraag "naast wie zou jij liever wakker worden?" Het is zonder enig respect voor de mevrouw in kwestie!
dus hieruit kan ik opmaken dat je haar lelijk vind. en waarom dan? en waarom heb je medelijden met haar.

Juist niemand wil lelijk zijn of naast een lelijk persoon wakker worden. ik verbaas me er echter over dat als iemand dit zo zegt dat ik dan zoveel reacties krijg.

en nee, als ik vergeleken word met brad pitt dan ga ik het ook verliezen met 1321128 tegen 123 stemmen.
ray is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 06:16   #47
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
grijs haar kun je verven

rimpels kun je laten weghalen

een sixpack kun je trainen

allemaal zaken waarin je zelf de macht hebt en de middelen om er wat aan te doen. haaruitval is iets waar we tot op heden niet echt wat aan kunnen doen. het is te verlangzamen en een beetje hergroei te krijgen. feit is dat we hier allemaal net zo hulpeloos in zijn.
Dit ben ik zeker met je eens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
ouder worden en de daarbij horende fysieke verschijnselen zijn normaal. niemand zal raar staan kijken als je een vrouw van 80 hebt met rimpels en alle andere ouderdomskenmerken.
Ook een vrouw van bijvoorbeeld in de 50 met rimpels en andere ouderdomskenmerken vind ik niet raar hoor, bijvoorbeeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
iemand die op zijn 20ste kaal is is niet iets wat bij een 20-jarige past (sommige mannen hebben het geluk dat een kale klets ze stat maar bij heel veel geld dat niet).
Ten eerste, hoezo past dat beeld er niet bij? We praten onszelf dat aan, omdat wij dat VINDEN, maar dat is wat anders dan dat het ook zo IS. In mijn omgeving zijn er nu zoveel jongemannen die kalend zijn (in verschillende stadia), denk je nu echt dat ik bij die mensen zoiets heb van: "jeetje, dat is toch eigenlijk niet normaal?" Natuurlijk niet, dat is enkel mijn eigen frustratie in mijn eigen situatie. Het zit allemaal in je hoofd en nergens anders.

En hoe kom je erbij dat het bij slechts sommigen staat? Ik heb zelf werkelijk nog nooit een kale / kalende man gezien bij wie het NIET stond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
ik snap ook nog niet waarom jij er dan zo'n moeite mee hebt dat je kaal wordt als de rest van je uiterlijke verschijning ook niet belangrijk is in je optiek.
Ja, dat is een goed punt. Maar dat is hoe ik het ervaar. Ik ben ook al langzaam aan aan het grijzen. Niet dat het opvalt, maar er zitten al redelijk wat grijze haren aan de zijkanten en achterkant. Ik zal waarschijnlijk rond mijn 30ste aan de zijkanten en achterkant al goed grijs zijn. Maar dat vind ik werkelijk geen enkel bezwaar. Sterker nog, ik verwelkom iedere nieuwe grijze haar met vreugde . En gespierd zijn en blijven is al helemaal iets wat me niet kan boeien. Dat zijn voor mij gewoon geen zaken die mij zaligmakend zijn.

Het is overigens niet zo dat ik mij niet verzorg ofzo. Natuurlijk geef ik op dat vlak wel om mijn uiterlijke verschijning, maar dat heeft niet zozeer met het streven naar het voldoen aan een ideaalbeeld te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
tja uiterlijk, zeker bij de eerste indruk belangrijk maar het is net als de mannelijke voorplantingsdrift. veel mannen hebben behoefte aan een mooie vrouw (of alle vrienden die ik ken zijn aliens) en die onderdruk je niet zomaar.
Tja, belangrijk bij de eerste indruk... dat is persoonlijk. Het klinkt misschien als een oude opa, wanneer ik praat over levenswijsheid, maar ik ga het toch doen. Ik heb in mijn relatief korte leventje al wel zoveel levenswijsheid mogen verkrijgen, dat ik weinig waarde hecht aan de eerste indruk. Ik weet natuurlijk wel dat iedereen automatisch op iets reageert, maar de vraag is wat je daarmee doet. Ik vind het zwak om simpelweg toe te geven aan je eerste indruk. Dat is pure zwakheid. Want je bent natuurlijk wel een mens met het vermogen tot rede en iemand met een beetje levenswijsheid weet tegelijkertijd dat de eerste indruk in de meeste gevallen niet juist is.

Ik liep eens een stage bij een bedrijf waarbij de manager (tevens mijn stagebegeleider) en ik een discussie hadden daarover in verband met sollicaties enzovoort. Hij zei dat hij in de eerste 5 seconden van een sollicatiegesprek al precies in kan schatten hoe iemand is. Ik zei dat ik dat vrijwel onmogelijk acht. Uiteraard gooide hij het op zijn ruime ervaring daarmee en achtergrondkennis daarover, maar daar imponeer je mij echt niet mee.


Maar goed, ik realiseer mij natuurlijk wel dat ik misschien niet tot het gemiddelde behoor wat dit betreft. Ik geef bijvoorbeeld ook niets om status in het algemeen (iets waar het willen hebben van een aantrekkelijk uiterlijk ook zeker mee verbonden is). Ik hecht weinig waarde aan materieel bezit en ik ben overeenkomstig ook werkelijk totaal ongevoelig voor het bezit van anderen. Dat geldt dus ook voor het uiterlijk. Kijk, ik heb natuurlijk wat betreft het uiterlijk ook bepaalde persoonlijke voorkeuren bij vrouwen. De ene vrouw vind ik aantrekkelijker dan de ander. Daar is niets mis mee. In een relatie moet je je bijvoorbeeld toch wel in een bepaalde mate aangetrokken voelen tot je partner, anders gaat het niet werken. Maar geloof maar niet dat een vrouw die ik op het eerste gezicht aantrekkelijk vind bij mij meer voor elkaar krijgt dan een vrouw die ik niet aantrekkelijk vind. Je hebt ook vrouwen die van zichzelf weten dat ze door veel mannen aantrekkelijk worden gevonden en daarom verwachten dat ze daaraan bepaalde privileges kunnen ontlenen. Nou, dan ben je bij mij dus echt aan het verkeerde adres, want dat zal niet gebeuren!

Je hebt het verder nog over de voortplantingsdrift. Dat is ook iets waar ik mij mateloos aan stoor. Vanaf het moment dat we echt meer inzicht hebben verkregen in de menselijke natuur, lijkt het alsof dat een vrijbrief vormt voor bepaald gedrag. Voorheen werd de norm bepaald door religie, waarbij de mens duidelijk een bijzondere plaats in nam en door God verantwoordelijk kon worden gehouden voor zijn doen en laten. Nu wil ik niet zeggen dat die situatie wenselijker is dan een situatie zoals nu, waarbij we wel beter weten hoe de mens eigenlijk in elkaar zit, maar dat betekent in mijn ogen niet dat je zomaar die hele moraal aan de kant kunt schuiven.


En zoals ik wel eens vaker heb verkondigd. Eigenlijk vind ik het nog niet eens zo'n slechte zaak, dat vroeg kalend zijn. Het is goed voor bewustwording en de ontwikkeling van relativeringsvermogen. En daarbij komt dat ik vind dat we ons eigenlijk enorm moeten schamen. Wij maken ons druk om dit soort onzin, terwijl een enorme hoeveelheid mensen op de wereld dagelijks moet vechten voor hun leven, door armoede, oorlog, hongersnood en onderdrukking. En ook niet te vergeten het totale gebrek aan respect van de mensheid voor dieren en planten. Nee, als je het mij vraagt verdient de mensheid dit soort dingen eigenlijk best wel. Net zolang totdat we ons eens leren gedragen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 06:28   #48
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
dus hieruit kan ik opmaken dat je haar lelijk vind. en waarom dan? en waarom heb je medelijden met haar.
Nee, ik vind haar geen lelijke vrouw. Gewoon een normale vrouw uit haar eigen leeftijdscategorie. Ik vind haar niet (seksueel) aantrekkelijk, maar dat vind ik ook Liv Tyler ook niet. Het gaat erom dat JIJ het suggereert. Jij plaatst haar met die bedoeling. Je moet natuurlijk de zaak nu niet omdraaien . Het gaat er niet om wat ik of een ander vind. Jij plaatst haar in die context waarbij je overduidelijk zelf al iets suggereert.

Ik vind dat geen stijl. Die vrouw heeft jou nooit iets gedaan en jij vindt het nodig om haar op deze manier te gebruiken om je eigen verhaal te onderbouwen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
Juist niemand wil lelijk zijn of naast een lelijk persoon wakker worden. ik verbaas me er echter over dat als iemand dit zo zegt dat ik dan zoveel reacties krijg.
Omdat je generaliseert op grond van werkelijk niets! Spreek gewoon enkel voor jezelf en het probleem is opgelost, klaar.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 09:47   #49
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje


En daar issie weeeeer ! Men probeert mij weer eens met de mond vol tanden te laten staan door te wijzen op het feit dat ook ik hier ben. Nou, ik onken niet dat ik mijzelf beter voel mèt haar dan zonder (hoewel ik dat natuurlijk eigenlijk niet kan beoordelen, aangezien ik nog nooit eerder kaal ben geweest). Om die reden ben ik hier inderdaad.
Ik probeer jou helemaal niet met je mond vol tanden te laten staan. Ik probeer alleen aan te geven dat het uiterlijk voor vrijwel iedereen in ZEKERE MATE belangrijk is.

That's all.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 10:05   #50
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Ik probeer jou helemaal niet met je mond vol tanden te laten staan. Ik probeer alleen aan te geven dat het uiterlijk voor vrijwel iedereen in ZEKERE MATE belangrijk is.

That's all.
Maar dat heb ik ook nooit ontkend. Ik zeg alleen dat het geen zin heeft en dat het niet bevorderend is voor de sfeer hier, dat we het constant weer op zo'n negatieve manier aanhalen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 10:25   #51
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar dat heb ik ook nooit ontkend. Ik zeg alleen dat het geen zin heeft en dat het niet bevorderend is voor de sfeer hier, dat we het constant weer op zo'n negatieve manier aanhalen.
ja maar jij ziet het steeds zo negatief. ik zeg gewoon dat uiterlijk bij de eerste indruk een grote rol speelt en dat haar een zekerheidsgevoel geeft.

door media en dergelijk (tmf/soaps/modebladen) en dergelijke is er een cultuur gemaakt waarin het ideaalbeeld een (mannelijk) persoon is die veel haar heeft (mooi trendy kapsel). en ja, gelukkig is dit een klein beetje aan het veranderen (beckham/negers met kale kop, waarbij wel weer moet worden opgemerkt dat je er het hoofd voor moet hebben.

ik denk dat acceptatie van het feit dat je kaal of kalend bent belangrijk is maar dan moet je eerst wel inzien dat je het hebt en er in feite niks tegen kunt doen.

ik maak mezelf ook niks meer wijs! ik heb nu officieel erfelijke haaruitval
zuigt wel maar als ik dan naar mijn pa kijk is er hoop.
net als mij al vroeg inhammen maar toch een supermooie vrouw aan de haak geslagen
ray is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 10:36   #52
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
ja maar jij ziet het steeds zo negatief. ik zeg gewoon dat uiterlijk bij de eerste indruk een grote rol speelt en dat haar een zekerheidsgevoel geeft.
Ja, maar is het iets om positief over te zijn? Ik weet dat het uiterlijk bij de eerste indruk bij veel mensen een grote rol speelt, maar daarom hoef je daar niet aan toe te geven. Tuurlijk, als ik net voor het eerst kennis maak met iemand, of gewoon iemand zie voorbij komen, dan heb ik daar wel een gevoel bij en een oordeel over. Dat gaat automatisch. Maar de vraag is: wat doe je daarmee? Blijf je naief door je houding tegenover die persoon in te stellen op basis van die eerste indruk, of ben je wijs en stop je die eerste indruk even weg om een open houding aan te nemen in de wetenschap dat de eerste indruk vaak vekeerd is? Ik kies altijd het laatste omdat ik dat wel zo eerlijk vind naar die andere persoon, maar vooral ook naar mijzelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
door media en dergelijk (tmf/soaps/modebladen) en dergelijke is er een cultuur gemaakt waarin het ideaalbeeld een (mannelijk) persoon is die veel haar heeft (mooi trendy kapsel). en ja, gelukkig is dit een klein beetje aan het veranderen (beckham/negers met kale kop, waarbij wel weer moet worden opgemerkt dat je er het hoofd voor moet hebben.
Maar nogmaals de vraag: heb jij ooit iemand gezien bij wie het echt niet stond?

Het klopt natuurlijk wel dat die cultuur geschapen is door de media en ik geloof ook wel dat veel mensen zich daar door laten beïnvloeden, maar dat is een slechte zaak. Zie alleen al hoe mensen op dit forum soms kunnen reageren vanwege hun haaruitval. Sommigen hebben zelfs zelfmoord overwogen! Dat is toch te gek voor woorden? De samenleving faalt ernstig door een culturele verandering te accepteren die leidt tot dit soort situaties! Je ziet het ook veel bij tienermeisjes die zichzelf tot vel over been uithongeren. Triest als je het mij vraagt en dat verwijst een afwijzende houding tegenover de media en die gehele cultuur.

Wat mij betreft wordt vandaag de dag nog actie ondernomen om het zo snel mogelijk de keel dicht te knijpen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
ik denk dat acceptatie van het feit dat je kaal of kalend bent belangrijk is maar dan moet je eerst wel inzien dat je het hebt en er in feite niks tegen kunt doen.
Dat ben ik met je eens!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
ik maak mezelf ook niks meer wijs! ik heb nu officieel erfelijke haaruitval
zuigt wel maar als ik dan naar mijn pa kijk is er hoop.
net als mij al vroeg inhammen maar toch een supermooie vrouw aan de haak geslagen
Ja, het is kloten, dat ben ik ook absoluut met je eens. Maar kijk inderdaad vooral naar de positieve situaties, dat is gewoon veel prettiger voor jezelf.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 11:17   #53
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar dat heb ik ook nooit ontkend. Ik zeg alleen dat het geen zin heeft en dat het niet bevorderend is voor de sfeer hier, dat we het constant weer op zo'n negatieve manier aanhalen.

Ik bedoel het niet negatief, en haal het ook niet negatief aan. Dat is jouw insteek.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 11:23   #54
Rez
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2005
Berichten: 6
Poeh wat een discussie heb ik weer op doen waaien.

Darkster, ik begrijp je punt en ook ik kijk uiteraard graag naar mooie dames, maar mooi is verre van een standaard in de maatschappij, het is relatief en iedereen heeft een andere smaak qua uiterlijk, laatst zag ik een programma waarin uitgebreid inging op mannen die op vollere en zeg maar gerust dikke vrouwen vielen en ik vond het jammer dat hier een programma over gemaakt moest worden, alsof het zo abnormaal is dat dit zou kunnen gebeuren.

Je hebt het al gezegt maar ik ga er toch nog even op terug.

Een kale kop betekent nog niet dat je tekent voor een eenzaam en vrouwloos bestaan, het belangerijkste is uitstraling.
Je noemt Vin Diesel bijvoorbeeld, niet de beste acteur op de planeet, maar die gast straalt zelfvertrouwen uit en dat maakt em zo karakteristiek, denk je dat alsie niet zo gespierd was of constant met zn kop omlaag liep van de schaamte dat iemand dan naar em zou omkijken.
Daarom mijn statement, ga er wat aan doen maar op een andere manier, duik de sportschool bijvoorbeeld in en niet om eruit te zien als een bulldozer, want daar gaat het helemaal niet om, maar om dat beetje zelfvertrouwen te kweken waardoor je met een opgeheven kale kop rond kan lopen en zeggen dat je trots op jezelf bent....dan komen de vrouwen vanzelf naar je toe lopen.

Daarbij denk ik dat, hoewel uiterlijk altijd wel een rol blijft spelen aangezien visuele aantrekkings kracht belangrijk is binnen een relatie, dat naarmate je ouder wordt je ook minder eisen gaat stellen.
Ik merk het bij mezelf wel, als ik in het centrum loop en je ziet een ongelooflijk knap meisje, maar aan de kleding en manier waar op ze praat merk je al dat het om het type breezah gaat als je snapt wat ik bedoel , dan draai ik net zo snel mn kop weer om.
Inhoud en uiterlijk moet je een beetje tegen elkaar afwegen en zodra ik merk dat het inhoudelijk wel goed zit kijk ik ook veel sneller over mindere uiterlijkheden heen.
Het tegenovergestelde merk ik nu aan mijn huidige relatie, heel knap meisje en fysiek voel ik me ook zeker tot haar aangetrokken, maar qua innerlijk verschillen wij zoveel dat ik steeds vaker mijn twijfels trek over onze toekomst.

Life's a bitch, so make it your bitch

EDIT: om even op het onderwerp media terug te komen.
Ik denk wel dat het een onmogelijke zaak is om dit tegen te gaan, het blijft vrijheid van meningsuiting en het aan banden leggen zou tegen zekere verdragen ingaan.
Maar dat houdt niet in dat er meer campagnes zouden gevoerd kunnen worden om dit tegen te gaan.
Uiteraard ben ik het er zeker mee eens dat het nu wel de spuigaten uitloopt, kijk bv eens naar TMF (kotssmiley), je wordt daar doodgegooid met ringtone troep en dan komt daar nog eens de slogan tegen aan ''hoe weet je wanneer iemand cool is?, door zn RINGTONE natuurlijk''...ik bedoel wat de fuck???, stelletje indoctrinerende nazi's zijn het.

Laatst gewijzigd door Rez; 12 september 2005 om 11:28
Rez is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 12:17   #55
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rez
Een kale kop betekent nog niet dat je tekent voor een eenzaam en vrouwloos bestaan, het belangerijkste is uitstraling.
Je noemt Vin Diesel bijvoorbeeld, niet de beste acteur op de planeet, maar die gast straalt zelfvertrouwen uit en dat maakt em zo karakteristiek, denk je dat alsie niet zo gespierd was of constant met zn kop omlaag liep van de schaamte dat iemand dan naar em zou omkijken.
Daarom mijn statement, ga er wat aan doen maar op een andere manier, duik de sportschool bijvoorbeeld in en niet om eruit te zien als een bulldozer, want daar gaat het helemaal niet om, maar om dat beetje zelfvertrouwen te kweken waardoor je met een opgeheven kale kop rond kan lopen en zeggen dat je trots op jezelf bent....dan komen de vrouwen vanzelf naar je toe lopen.

Nou vanzelf.... maar je komt een eind in de richting (mag ik als vrouw met geheel kale man wel even opmerken).


Uiteraard ben ik het er zeker mee eens dat het nu wel de spuigaten uitloopt, kijk bv eens naar TMF (kotssmiley), je wordt daar doodgegooid met ringtone troep en dan komt daar nog eens de slogan tegen aan ''hoe weet je wanneer iemand cool is?, door zn RINGTONE natuurlijk''...ik bedoel wat de fuck???, stelletje indoctrinerende nazi's zijn het.
Als het allemaal om de ringtone draait hoeven we ons over de rest geen zorgen meer te maken .
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 13:07   #56
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
OOoooohhhh die ringtones op TMF!!! Dat is echt verschrikkelijk, hoe LAAG kan iets zijn!! Het is zo NIETS allemaal, zo SLECHT! Staat ook al heel lang in mijn TV-ergernissen-Top-5.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 13:56   #57
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
OOoooohhhh die ringtones op TMF!!! Dat is echt verschrikkelijk, hoe LAAG kan iets zijn!! Het is zo NIETS allemaal, zo SLECHT! Staat ook al heel lang in mijn TV-ergernissen-Top-5.
lol, van acceptatie van kaal worden komen we terecht bij breezah-meisjes en irritante jamba reclame

tja zelfvertrouwen is idd ook belangrijk. ik merk bij mezelf dat dat wel achteruit is gegaan bij mij.

toen ik lang geleden een hele mooie vaste vriendin had was dat wel anders. ik had zoveel zelfvertrouwen dat dat soms zeer irritant voor anderen kon zijn.
iig was het destijds zo dat ik regelmatig ruzie had met mijn toenmalige ex wanneer ik met meisjes zat te praten en zij beweerde dat die zaten te flirten (had ik kennelijk niet door).
nu heb ik dat zelfvertrouwen veel minder. alleen als ik bezopen ben dan komt dat die oude persoon weer naar boven met een schepje erbovenop zodat ik me weer voor lul zet (iig voor mijn gevoel) en ik me weer een paar dagen schaam
ray is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 15:31   #58
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Wauw heftige discussie!!

Haarmannetje, respect! Gaaf dat je direct verder kijkt dan de eerste indruk. Je bent hier echt de Zen meester lijkt het wel! Positief levensbeeld heb jij toch!

Toch hoef je darkster niet zo hard aan te pakken. Wat hij zegt is niet wereldvreemd moet ik zeggen en volgens mij kijkt iedereen wel naar uiterlijk. Ook wij natuurlijk want haar op je kop hebben heeft puur en alleen met uiterlijk te maken en niets met je innerlijk. Via je haar en kapsel kan je je uiten, net als via je kleding. En iedereen wil er leuk uitzien. Ik denk niet dat darkster totaal kapot is gemaakt door de media. Hij zegt zelf geloof ik dat iedereen op andere meisjes valt met allemaal een ander uiterlijk. (Liv Tyler als voorbeeld nemen was een beetje misplaatst misschien aangezien vrijwel iedereen naast haar wakker wil worden en mevrouw nijs ergens in de vijftig is en wij allemaal in de twintig zijn geloof ik.)

Beter zou zijn geweest een foto van een quasi alto meisje naast een huppel meisje te zetten. Want dat werkt ook via het uiterlijk, maar iedere jongen heeft zo zijn voorkeur. En dat is toch leuk? Als iedereen er hetzelfde uit zou zien zou het toch superkut zijn? Dus een beetje naar uiterlijk kijken is niets mis mee. Het is gewoon leuk!

Ik val bijvoorbeeld net als Rez niet op breezersletjes. Een aantal van mijn vrienden wel en die zien deze meisjes als schoonheidsideaal. Vet relaxed voor hun. Ik val daar niet op en was laatst bijvoorbeeld met een meisje waar ik al knetterverliefd op dreigde te worden. Toen ik het de volgende dag het aan een vriend vertelde riep hij verbaasd: "WAT!? die dikke?" En mij was dit weer niet opgevallen.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 15:44   #59
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
wat is de reden dan voor jou om al die medicijnen te slikken en op dit forum te zitten? iedereen op dit forum droomt van een volle haardos die nooit uitvalt. waarom willen mensen dat? volgens mij nog altijd omdat het ideale schoonheidsbeeld iemand is die OOK een volle haarbos heeft (of dat kan laten groeien).

en waarom die reacties bij de foto's ....? jullie vinden het zeker zielig voor nijs en niet voor liv tyler. en waarom sneu, omdat ze lelijk is? ik heb dat niet gezegd, ik vroeg alleen waar je sochtends liever naast wakker word!
en ik durf nu wel te zeggen dat liv tyler op har 50ste nog beter zal uitzien dan nijs nu.

ik durf het iig toe te geven dat ik ook eerst naar uiterlijk kijk en die ideologie ook op mezelf reflecteer.
Ik doe het voor mezelf en de verklaring is wat haarmannetje ook ooit zei: "je vind het kut omdat je iets kwijt raakt WAT VAN JOUW IS EN BIJ JE HOORT" , iets in die trend dan.
Ik doe het omdat ik mij als gitarist zijnde en rock liefhebber graag wil uitdrukken met haar tot mijn kin(headbangen lolz).
Ik doe het omdat haar een hele mooie accesoires is en wil het graag houden.
Serieus : meisjes, zijn echt de laatste waar ik het voor doe.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 15:45   #60
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Dus ik bedoel te zeggen dat "mooi" zijn voor iedereen iets anders betekend en dat iedereen op andere types valt. Wat darkster alleen zegt, en ik denk dat iedereen dat hier wel vindt is dat een kop met haar hebben nou eenmaal hoort bij een algemeen ideaal wat mannen moeten hebben. Of je aan dit ideaal zou moeten toegeven is idd een tweede....

Maar ik denk helemaal niet dat dit het punt was wat darkster wilde maken. Hij wil gewoon er leuk uitzien voor zowel zichzelf als eventueel toekomstige vriendin. En hij denkt denk ik dat met een bos haar dat makkerlijker gaat. En dat gevoel heb ik denk ik ook en ik denk wij allemaal. Als ik net zo zelfverzekerd in m'n schoenen zou staan als uber-pauper Vin Diesel zou ik er misschien ook geen moeite mee hebben. Ik bedoel ik vind Andre Agassi met zijn kale kop deadsexy, en het staat hem misschien wel beter dan zijn voorgaande kapsels, maar ja ik lijkt toch liever op Roger Federer!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Testosteron als oplossing? Dude22 Medicijnen/haargroeimiddelen 2 26 maart 2007 00:42
beste oplossing tegen haaruitval!!!! cicco AGA - Algemeen 2 2 januari 2007 14:18
Beauty tatoo en toppik tussen de transplants een eventuele oplossing? 4roluca Chirurgische behandelingen 2 18 februari 2005 00:03
Oplossing gevonden voor littekenweefsel Jaytje Chirurgische behandelingen 0 9 januari 2005 14:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.