Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 42 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 12 september 2005, 16:10   #61
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Wauw heftige discussie!!

Haarmannetje, respect! Gaaf dat je direct verder kijkt dan de eerste indruk. Je bent hier echt de Zen meester lijkt het wel!

Het is niet te hopen voor Haarmannetje. Zen-meesters zijn vrijwel altijd zo kaal als een biljartbal.


Ik val bijvoorbeeld net als Rez niet op breezersletjes. Een aantal van mijn vrienden wel en die zien deze meisjes als schoonheidsideaal. Vet relaxed voor hun. Ik val daar niet op en was laatst bijvoorbeeld met een meisje waar ik al knetterverliefd op dreigde te worden. Toen ik het de volgende dag het aan een vriend vertelde riep hij verbaasd: "WAT!? die dikke?" En mij was dit weer niet opgevallen.
Leuk, Guoy.
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer, zeggen ze wel eens.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 12 september 2005 om 16:46
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 16:27   #62
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Nou ze was niet twee keer mijn lichaamsgewicht ofzo dat het me op die manier totaal niet was opgevallen. Ze was gewoon ietsje dikker dan het gemiddelde meisje denk ik. Maar ik houd wel van een meisje met een klein buikje!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 17:40   #63
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Het is niet te hopen voor Haarmannetje. Zen-meesters zijn vrijwel altijd zo kaal als een biljartbal
Ik denk niet dat het Zen meester zijn en je zorgen maken om je haar samengaat. Sterker nog, ze zijn in conflict met elkaar! Dus ik kan mijzelf geen Zen meester noemen, hoewel ik wel op die manier in het leven zou willen leren staan.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 17:52   #64
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Belgiλ
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
ik zeg niet dat ik een adonis ben alleen ik probeer dus duidelijk te maken dat de meeste mensen ook voor uiterlijk gaan.

als dat voorbeeld met die foto's zo verkeerd valt wil ik hem ook wel weg halen maar ik dacht dat mensen wel begrepen wat ik ermee bedoelde!
Ik kende die Nijs helemaal niet (zal wel een bekende Nederlandse zijn) en dacht dat het om een foto van een anonieme vrouw ging die je van het net had geplukt. Vandaar vooral mijn ergernis. Vond het ook onnodig om foto's te plaatsen, je standpunt was zonder ook al duidelijk.

Peace,
Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgiλ
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 18:37   #65
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Tjaah het foute van de foto's waren dat jij vrouwelijk schoon bepaalde en wat een lelijke vrouw volgens jouw zou zijn.
Probleem echter is dat, niemand dit mag beslissen.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 19:11   #66
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik denk niet dat het Zen meester zijn en je zorgen maken om je haar samengaat. Sterker nog, ze zijn in conflict met elkaar! Dus ik kan mijzelf geen Zen meester noemen, hoewel ik wel op die manier in het leven zou willen leren staan.
Nog sterker: ze maken zich niet eens druk over wat anderen vinden....
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 19:40   #67
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ok Ok! Dan komt hij gewoon het DICHTSTE in de buurt van zen-meester!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 20:32   #68
chriz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2005
Berichten: 102
Geslacht:
Post

HALLELUJA! Wat een reacties. Haarmennetje go!

Sors immanis et inanis, rota tu volubilis,
status malus, vana salus semper dissolubilis,
obumbrata et velata michi quoque niteris;
nunc per ludum dorsum nudum fero tui sceleris. Ideo terribilis est mundi iste.

Zoals het bij MIJ werkt, is dat als eerste de luidruchtige mensen op vallen, daarna vallen de aparte mensen op, dan de spontane, dan de mooie, dan de rest. En waarom? heel simpel als je ergens binnenloopt en daar zit een mooie dame (naar welke maatstaaf dan ook), en in die zelfde ruimte is iemand zoals fabiola aan wezig, dan valt hij/zij als eerste op. Ziet er heel raar uit, en screeuwd/krijst overal boven uit.

Ander voorbeeld als er 2 zitten, een blood mooie die strak voor uitkijkt, en een spontaan lachende. Dan valt die 2de eerder op. Die bloed mooie moet je eerst ontdekken, waarom vallen mensen mij op? Als ze opvallend zijn, en niet als ze passief zijn.

Ook wordt ik niet het liefst wkker naast iemand die er mooi uitziet. Als eerste als je wakker wordt zit er slaap in je ogen en ben je nog te slaperig om het op te merken. Ik wordt liever naast iemand wakker die aardig is, en dat we elkaar goed begrijpen en aanvoelen.

En dat over die rellatie die hier even gesteld wordt tussen de voortplanting en het ideaal uiterlijk. Wat een onzin. Dit is iets dat door de media wordt opgeligt. In mijn ogen zijn mensen die dit soort beweringen maken, zelf zonder veel ervaring/kennis, die dit soort gedachten hebben, of alleen maar uitspreken, om er bij te horen en 'cool' te zijn.



Als je echt naar de natuur wilt kijken om het te vergelijken: daar zie je zo ongeveer het tegenovergestelde. Daar kun je 2 grove categorieen onderscheiden. a) de partner keuze is voorkomen willekeurig b) er vind selectie plaats.

Wat darkster zo even stelt "uiterlijk, zeker bij de eerste indruk belangrijk maar het is net als de mannelijke voorplantingsdrift. veel mannen hebben behoefte aan een mooie vrouw" geldt niet bij deze selectie. Hierbij wordt geselecteerd op het meest sterke, overlevingsvatbare vrouwtje / mannetje. Dus zou die 'mannelijke voorplantingsdrift' juist moeten leiden tot het uitkiezen van de lekkere stevige dames met een paar flinke poten er onder, een bolle toet en breedt gebouwd, zodat die babies er lekker uit kunnen floepen. En zijn alle vrienden van darkster aliens omdat ze op de dunne, kwetsbare poppetjes uit de media vallen.
chriz is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 21:23   #69
Pieter19
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Locatie: Almere, Nederland
Berichten: 163
Ja ik moet inderdaad zeggen dat Haarmannetje een positieve persoonlijkheid is en wel wat heeft van een Zen meester heeft .
Pieter19 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2005, 00:31   #70
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ik ben nu trouwens "Zen en de kunst van het verliefd worden" van Brenda Shoshanna aan het lezen. Niet dat ik moeite heb met verliefd worden, maar ik zou het wel eens in Zen stijl willen doen!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2005, 01:13   #71
Pieter19
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Locatie: Almere, Nederland
Berichten: 163
Guoy, klinkt intressant. Ben recent aan een nieuw boek van Thich Nhat Hanh gestart, de Zen meester die we al eens eerder hadden besproken. Het boek noemt "Zoeken naar vrede in je hart", zeer boeiend maar bevat ook redelijk wat meditatie technieken en daar ben ik al aardig mee weg. Ik begin meer en meer te beseffen dat de "mind" alles is en dat alles gecreeert word door hoe wij denken en met dat inzicht te krijgen word ook alles lichter... Het is pas een probleem als jij er een probleem om maakt. Iets is een probleem als het tegen werkt met onze principes & inzicht, maar wij willen altijd dat probleem doden interplaats onze principes te verzetten en ons inzicht te vergroten en dan vraag je om een wat rot leven.

Ik kijk regelmatig op de nederlandse zender en regelmatig kom ik op Boeddhistisch uitzendingen, echt boeiend, soms wel te cultuureel gericht maar ook regelmatig Westers gericht en dat is echt wel heftig & diep. Veel mensen denken dat Boeddhisme een religie is maar dat is het zeker niet... Boeddha was geen god of jesus, gewoon een hele wijze man met een zeer groot inzicht en dat maakt het juist zo boeiend vind ik omdat het al die nonsense overtreft en gewoon gezondverstand gebruikt en geen god of jesus of wat dan ook maar gewoon jezelf. Ik was nog niet zo lang geleden een programma aan het kijken en het ging over een studie van hoe gelukkig bevolkingen zijn op deze wereld en het resultaat was dat Boeddhistische monniken de gelukkigste bevolking op aarde zijn . Maarja ik zie me ook niet zo'n leven lijden maar dat is waarschijnlijk omdat wij niet op dat niveau zitten qua inzicht natuurlijk maar is toch straf als je dat kan en zo gelukkig kunt zijn zonder luxe, chapeau.

Onze haar problemen zijn inderdaad echt een lastige zaak en voor sommige wat lastiger dan de ander maarja het is idd niet altijd even makkelijk...
Pieter19 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2005, 10:19   #72
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Een van mijn eerste boeken over Zen was de trilogie "De lege spiegel", "Het dagende niets" en "Zuivere Leegte" van Jan-Willem van de Wetering.

Prachtig, en zeer verhelderend.

Een mooie definitie van Zen vind ik overigens de volgende:

Zen is geen diepzinnige leer, evenmin een soort magie of religie. Zen is ontspannen, Zen is concentratie, Zen is waarnemen, Zen is genieten van weinig. Zen is alles zo goed mogelijk doen. Het is eten wanneer je honger krijgt; slapen wanneer je vermoeid raakt. Het klinkt zo bedrieglijk eenvoudig, maar het blijkt moeilijk in praktijk te brengen. Het wezen van Zen is wellicht het best te interpreteren als het onvoorwaardelijk aanvaarden van het bestaan.
Meditatie begint daar, wanneer je je eigen bestaan volledig onder ogen ziet.


Om je eigen bestaan volledig onder ogen te kunnen zien, moet je bereid zijn om al je ideeλn, opvattingen en verwachtingen over jezelf en over 'de werkelijkheid' prijs te geven. Je bestaan zonder enig voorbehoud onder ogen durven zien, veronderstelt een zekere 'geestelijke rijpheid', d.w.z. een onafhankelijke, vrije, open geest. Vrij van vooringenomenheid, vrij van autoriteit, vrij van angsten en complexen, en daarom vrij om op een onbevangen manier uitdrukking te geven aan je eigen unieke bestaan.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2005, 14:40   #73
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter19
Guoy, klinkt intressant. Ben recent aan een nieuw boek van Thich Nhat Hanh gestart, de Zen meester die we al eens eerder hadden besproken. Het boek noemt "Zoeken naar vrede in je hart", zeer boeiend maar bevat ook redelijk wat meditatie technieken en daar ben ik al aardig mee weg.
Heh? Ik lees van hem het boek "vrede aanraken" Hoeveel kan dit verschillen van "zoeken naar vrede in je hart"? Die lieve held van een Thich schrijft voor mijn gevoel iets teveel boeken die elkaar misschien teveel overlappen? Hij zou het toch niet voor het geld doen?

Op dit moment ben ik trouwens verre van Zen. Misschien wel het tegenovergestelde. Ik word de laatste twee weken bijna iedere dag wakker met hoofdpijn na bizarre dromen over kaler worden.

Maar sinds ik weet dat ik AGA heb ben ik m'n ex in ieder geval wel totaal vergeten!

Nou ja, het is kwart voor drie. Laat ik maar eens gaan ontbijten.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2005, 15:04   #74
Pieter19
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Locatie: Almere, Nederland
Berichten: 163
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Heh? Ik lees van hem het boek "vrede aanraken" Hoeveel kan dit verschillen van "zoeken naar vrede in je hart"? Die lieve held van een Thich schrijft voor mijn gevoel iets teveel boeken die elkaar misschien teveel overlappen? Hij zou het toch niet voor het geld doen?

Op dit moment ben ik trouwens verre van Zen. Misschien wel het tegenovergestelde. Ik word de laatste twee weken bijna iedere dag wakker met hoofdpijn na bizarre dromen over kaler worden.

Maar sinds ik weet dat ik AGA heb ben ik m'n ex in ieder geval wel totaal vergeten!

Nou ja, het is kwart voor drie. Laat ik maar eens gaan ontbijten.
Guoy, Thich heeft idd heel wat boeken geschreven maar ik betwijfel wel dat het hij het voor het geld zou doen sinds hij in de jaren 70 een Nobelprijs heeft gekregen van Martin Luther King voor vreden enzo verder. Hij is ook wel in de 8O jaar nu en was al vroeg begonnen met schrijven... Laten we zeggen dat de goede man leefde om zijn mede mens inzicht bij te brengen .

Spijt me te horen over je dromen van haaruitval enzo , ik heb dat ook al gehad hoor en ik weet wel wat je door maakt maar het beste dat me geholpen heeft in die tijden is proberen in het "Nu" te leven en dat leer je met je al goed begonnen lectuur .
Pieter19 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2005, 12:59   #75
Pieter19
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Locatie: Almere, Nederland
Berichten: 163
Voor de mensen die Mediteren eens willen proberen moeten deze link eens gaan opzoeken: http://www.mindfulness.be/NL/med_insp.html
Hij bevat een paar geleide basis meditaties in audio formaat (nederlands). In het begin is het moeilijk om je volledige gedachten even op stop te zetten maar hoe meer je het doet, hoe beter het gaat .
Pieter19 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Testosteron als oplossing? Dude22 Medicijnen/haargroeimiddelen 2 26 maart 2007 00:42
beste oplossing tegen haaruitval!!!! cicco AGA - Algemeen 2 2 januari 2007 14:18
Beauty tatoo en toppik tussen de transplants een eventuele oplossing? 4roluca Chirurgische behandelingen 2 18 februari 2005 00:03
Oplossing gevonden voor littekenweefsel Jaytje Chirurgische behandelingen 0 9 januari 2005 14:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.