Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 april 2007, 18:04   #1
Deniz84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2007
Berichten: 15
Af en toe haaruitval

Hallo, ik ben een jongen van 22 jaar.
Ik heb redelijk lang haar. Sinds een aantal maanden valt me op dat ik op bepaalde dagen (ongeveer 1 a 2 keer per week) meer haaruitval heb dan normaal. Ik heb het dan niet over 1 of 2 haren meer, maar echt een redelijk aantal. Op die dagen lijkt mijn haar ook veel minder dik en lijkt mijn bos ook veel kleiner. Het rare is dat dit op de andere dagen weer normaal lijkt en ik maar een redelijk aantal haaruitval heb. Het is niet op een speciale dag dat ik anders eet of anders leef.

Toch merk ik dat op mijn kruintje en mijn haar voorop dunner zijn geworden.
Ik heb nog steeds een mooie bos haar, maar ik ben gewoon enorm bang dat het over een aantal jaar helemaal uitgedunt is.

Hebben jullie tips voor me om ergens aan te beginnen iets anders te doen?
Ik ben al bij de huisarts geweest, maar die geeft alleen maar vitamine b aan. Maar het helpt naar mijn mening niet genoeg.
Ik heb gelezen over minoxodil (schrijf je het zo?), maar is het verstandig om zo iets te starten?
Ik heb nog steeds eigen hergroei, dus evt zou ik het alleen gebruiken om haaruitval tegen te gaan.

Bedankt,
Deniz

(oja wat ik mij afvroeg, bij minoxodil heb je kans op hergroei na ongeveer 4 maanden. Hoe zit het geval bij haaruitval, zal dat ook pas gaan stoppen of verminderen na 4 maanden of zou je hier al verschil merken na bijv. 1 maand? En zijn er veel mensen die al baat hebben gehad van mino ivm haaruitval?)
Deniz84 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2007, 18:48   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Deniz,
Je schrijft dat de haaruitval 1-2 keer per week plaatsvindt....... is dat op dezelfde dagen dat je je haar gewassen hebt? Dat overkomt namelijk bijna iedereen.
Haarwassen kun je beter niet onder de douche doen, omdat je dan de neiging hebt te warm water te gebruiken; beter is het om je haar onder een kraan te wassen met lauw water.
En na het wassen eerst heel goed drogen en b.v. tijdens het föhnen met je vingers kammen. Daarna pas heel voorzichtig met een kam.
Nat haar kammen is uit den boze.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2007, 19:12   #3
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hallo Deniz,
Je schrijft dat de haaruitval 1-2 keer per week plaatsvindt....... is dat op dezelfde dagen dat je je haar gewassen hebt? Dat overkomt namelijk bijna iedereen.
Haarwassen kun je beter niet onder de douche doen, omdat je dan de neiging hebt te warm water te gebruiken; beter is het om je haar onder een kraan te wassen met lauw water.
En na het wassen eerst heel goed drogen en b.v. tijdens het föhnen met je vingers kammen. Daarna pas heel voorzichtig met een kam.
Nat haar kammen is uit den boze.
Waarom zou je niet nat haar mogen kammen? Als je haar nat is kan het juist niet breken, perfekt toch?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2007, 20:30   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je haar nat is, breekt 't misschien inderdaad minder snel, maar je trekt 't er wel makkelijk in z'n geheel uit.
't Lijkt wel alsof door het warme water en de shampoo de haren losser zijn gaan zitten, waardoor ze er makkelijk uitvallen als het haar en de hoofdhuid nog nat is.
Test 't maar uit.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2007, 21:50   #5
Deniz84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2007
Berichten: 15
Bedankt voor de reacties!
Maar ik was mijn haren elke dag...
Dus het is niet dat ik de uitval op een dag heb dat ik het was.
Er zit eigenlijk geen patroon in wanneer ik meer haaruitval heb

Maar toch bedankt voor de tip, ik zal hem onthouden
Deniz84 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2007, 01:02   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Deniz,
Tenzij je b.v. bouwvakker bent waardoor 't haar iedere dag erg smerig wordt, is het niet verstandig om je haar iedere dag met shampoo te wassen.
Huisartsen weten in het algemeen helemaal niets over haarproblemen en daarom zul je naar een dermatoloog moeten gaan voor een diagnose en bespreking van de behandelmogelijkheden.
Het zou kunnen dat hij je minoxidil voorschrijft, wat in ieder geval helpt op de kruin. Over minoxidil is al ontzettend veel geschreven op dit forum, dus gebruik de Search even om daarover meer te weten te komen.

Succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Ethiek, haaruitval en zorgwet 1baardaap AGA - Algemeen 55 27 januari 2007 01:57
Mijn verhaal (haaruitval door pil, ijzer of aga ?) aardappelsla Haarproblemen bij vrouwen 5 19 oktober 2006 18:11
Silicea kuur tegen haaruitval Astarte Haarproblemen bij vrouwen 21 5 oktober 2006 19:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.