Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2007, 16:12   #1
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
wat raden jullie aan?

ik slik nu elisa35 maar merk nt veel betering. wel veel nieuwe haartjes maar valt nog steeds uit, weliswaar iets minder. wat zou ik doen? overstappen naar de echte diane35 en een kans geven of meteen minox? (heb 1d geprobeerd maar vind dit een moeilijke keuze)
groetjes
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2007, 00:42   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Vallen de nieuwe haartjes ook uit? Zo niet, dan helpt de elisa35 dus goed.
Hoe lang gebruik je dat nu?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2007, 19:17   #3
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
af en toe toch eens, meestal zijn het de oudere haartjes die uitvallen. ik merk toch dat mijn haar erg dunner word, dus volgens mij helpt de elisa maar gedeeltelijk. en omdat ik hier al gelezen hebt de generieken van diane meestal slechter worden opgenomen, zou ik naar de diane overstappen, mss werkt die dan nog beter. zo kan het sowieso niet blijven duren. en minox vind ik zo'n moeilijke keuze. ik weet dat het zal helpen, maar voor hoelang? en je moet het blijven gebruiken. moest ik weten dat ik toch het einde van mijn leven er goed mee ben, dan start ik er meteen mee, maar das niet zeker he. daarom eerst andere oplossingen zoeken.
groetjes!
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2007, 11:25   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als de diagnose bij jou AGA is, dan zit je sowieso tot 't eind van je leven vast aan medicijnen, hetzij pillen, hetzij lotions, hetzij beide. Je kunt besluiten om het kaalworden of het dragen van een pruik zolang mogelijk uit te stellen door medicijnen te gebruiken. Misschien inderdaad eerst de Diane35 en als dat niet voldoende helpt, dan minox erbij.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2007, 22:00   #5
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
ja, je hebt gelijk. ik zal dan best eens diane proberen en als ik nog geen betering merk, minox starten. niet dat ik dat niet wil hoor, gewoon omdat ik het zo'n drastische keuze vind. ik blijf nog altijd hopen, maar als ik met minox start, lijkt de hoop weg, snap je. of ik AGA heb? weet niet, mijn arts heeft daar niks van gezegd, het is allemaal hormonaal want ik had teveel mannelijke hormonen. ik vermoed soms stress, want ik heb een kindje met autisme wat veel stress bezorgd, maar ik weet het niet echt. mss moet ik hem maar eens een diagnose vragen, maar hoe kunnen ze dat controleren? oh ja, ik heb al 5j last van haaruitval, met veel acné en vet haar, dat is wel al veel verbeterd dankzij de pil, acné en vet haar is weg, moet mijn haar maar om de 3d meer wassen,d us dat valt mee, maar het valt nog steeds uit...
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2007, 22:17   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je zegt: teveel mannelijke hormonen.... Heb je ook last van overbeharing?

Waarom je minoxidil-lotion drastisch vindt en pillen niet, begrijp ik niet.

Inderdaad kun je 't beste even vragen wat de diagnose van de dermatoloog is.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2007, 22:31   #7
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
nee, geen overbeharing. ik heb wel na mijn eerste bevalling zware tekorten gehad in mijn bloed waarvoor ik epo kreeg, soms denk ik wel eens dat de start kon geweest zijn. er zijn zoveel redenen die het kunnen zijn.
tja, drastisch, hoe leg ik het uit... euhm, dat de haartjes verslaafd raken aan die minox vooral. ik vind het dan meer voor iemand van 45j ipv 28j. sowieso kan de haaruitval nog doorbreken, stop je ermee, dan vallen de haartjes weer uit. ik vind het zo een beetje de laatste oplossing, want neem nu dat ik een hele tijd goed ben met diane, en dan moet stoppen omdat ik in mijn menopauze kom, dan moet ik stoppen met die diane. wat wellicht weer haaruitval met zich meebrengt. en dan kan ik nog starten met minox, niet als ik die al gebruik. snap je?
ik heb hier ook al gelezen over finasteride of zoiets? en androcur? is dat ook zo als minox? raakt je haar daar ook verslaafd aan?
maar ik zal nogmaals mijn bloed laten prikken bij de ha en vragen wat ik nu eigenlijk heb.
groetjes!
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2007, 22:47   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wat je schrijft over "verslaving" aan minox, geldt precies hetzelfde voor Elisa35 of Diane35, e.d. Zodra je die medicamenten(die bedoeld zijn om de haaruitval te stoppen) niet meer gebruikt, start de haaruitval. Nogal logisch.

Ga niet piekeren over je menopauze als je daar nog lang niet aan toe bent. Voordien kan er al héél veel veranderd zijn in je lichaam, maar ook in haaruitvalbehandelingen, maar t.z.t. kun je ook allang dood en begraven zijn, ook al klinkt dat een beetje cru.

Androcur(cyproteronacetaat) wordt vaak naast de Diane35 gegeven, als de Diane35 niet voldoende helpt. Maar wat doe je liever? Nog meer medicijnen slikken of alleen maar een (minox)lotion op je hoofd aanbrengen?
Finasteride wordt niet makkelijk gegeven aan vrouwen in de vruchtbare leeftijd wegens het gevaar voor de foetus.

Succes bij de dokter!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2007, 19:52   #9
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
ja, ik hoop dat hij me eens wat meer uitleg kan geven. hij zei ook om met minox te starten. maar als je dan stopt met minox, vallen de haartjes terug uit, maar neem nu dat je dan met androcur begint (ik zeg maar iets) dat kan dan nog helpen? ik dacht dat minox eigenlijk het laatste was dat je kon gebruiken en dat je best eerst andere dingen probeert.
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2007, 22:20   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Integendeel! Minoxidil als lotion op je hoofd komt direct bij de haarwortels en hoeft niet eerst door je hele lichaam, zoals die tabletten. Maar minoxidil-lotion op zich is niet voldoende en er zal toch Diane35 bij genomen moeten worden; de Diane35 werkt tegelijkertijd als anti-conceptie, dus dat is handig.
Pas als Diane+Minox samen niet voldoende werkt, zou je kunnen overwegen om er Androcur bij te nemen.

Je schrijft steeds: als je stopt met minox, vallen de haartjes weer uit. Ja, dat klopt, maar dat geldt ook voor de Diane en/of Androcur. Zodra je stopt met die middelen, valt je haar weer uit. De bedoeling is om met deze middelen het kaalworden en het dragen van een pruik uit te stellen; hoe AGA en/of hirsutisme is te genezen, moet nog worden uitgevonden, helaas.

Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2007, 21:06   #11
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
ja, helaas hebben ze er nog geen wonderpilletje voor gevonden.
ik heb er eigenlijk nooit zo overgedacht ivm diane dat als ik daarmee stop dat de haartjes ook uitvallen, ik wist dat wel maar vergeleek dat niet met die minox. maar laten we hopen dat de diane alleen helpt en anders start ik met minox. ik heb er al eens succes mee gehad, maar mijn ha vertelde me niet dat je dit moest blijven gebruiken en daarmee vielen de haartjes weer uit.
groetjes!
ps: jij kent er wel héél veel van hé
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2007, 10:16   #12
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaravr Bekijk bericht
ja, helaas hebben ze er nog geen wonderpilletje voor gevonden.
ik heb er eigenlijk nooit zo overgedacht ivm diane dat als ik daarmee stop dat de haartjes ook uitvallen, ik wist dat wel maar vergeleek dat niet met die minox. maar laten we hopen dat de diane alleen helpt en anders start ik met minox. ik heb er al eens succes mee gehad, maar mijn ha vertelde me niet dat je dit moest blijven gebruiken en daarmee vielen de haartjes weer uit.
groetjes!
ps: jij kent er wel héél veel van hé

Als je stopt met medicatie/middelen "herstelt" de "normale" situatie zich weer, kortom aga krijgt weer volop kans.
Ik wist vroeger ook niet, toen ik de diane kreeg voor haaruitval, dat ik het tot... zou moeten slikken. Men 'vergeet' er ook wel eens bij te vertellen, tot wanneer je synthetische hormonen kunt gebruiken (leeftijd/overgang) Mijn ervaring is dat dit ook een aspect is waar artsen je totaal verschillend over kunnen informeren. Mijn dermatoloog zegt, diane tot circa je 50e, dan door met enkel androcur. Mijn huisarts zegt diane "makkelijk" tot je 65e geen probleem, van androcur heeft hij niet veel 'kaas gegeten' merk ik daar laat hij zich niet over uit.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2007, 11:28   #13
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
oh, dan kan het zijn dat als ik overstap op de echte diane, en het slaat aan, dat ik goed ben tot aan mijn menopauze of later? dat zou wel tof zijn, maar daar hoop ik niet op.
ik merk wel dat je androcur gebruikt, dus das hetzelfde ong als minox qua smeren, maar ik zie dat het maar op bepaalde dagen gebeurt of hoe zit dat? moet je dat dan niet alle dagen doen?
groetjes!
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2007, 11:52   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als we hier op Haarweb praten over minoxidil, bedoelen we NIET de pillen, want die zijn voor verlaging van de bloeddruk; we bedoelen de lotion die je 2 keer per dag op je hoofd moet aanbrengen, wat werkt anti-haaruitval.
Androcur zijn wèl tabletten, die bestaan uit cyproteronacetaat.
De Diane35 bevat naast ethinyl-oestrogeen ook een beetje cyproteronacetaat en dat laatste bestanddeel werkt anti-haaruitval en overbeharing. Als de Diane35 niet voldoende helpt, zou er dus Androcur bijgenomen kunnen worden.

Is het zo duidelijk?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2007, 13:24   #15
fraulein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2005
Berichten: 15
Even tussendoor: als je de Diane-pil zou gaan slikken, moet je de apotheker om een verpakking voor 6 maanden vragen. Die is amper 2 euro duurder dan die voor 3 maanden (toch in België). Behoorlijk schandalig is dat, vooral omdat ik het nu pas ontdekt heb en dus al jaren te veel betaal.
__________________
Diane -35
Minoxidil 4% - twee maal daags
Estradiollotion - gestopt
fraulein is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ziekte en Gezondheid Grover Inspiratie 2 22 februari 2006 11:24
even jullie mening a.u.b! lies TTM - Algemeen 25 13 augustus 2005 15:52
Meer effect op kruin wat raden jullie aan? opzichgoed Medicijnen/haargroeimiddelen 0 23 februari 2004 02:02
Sexueel getinte berichten op HaarWeb : graag jullie input! Webmaster Van alles en nog wat... 28 12 november 2003 14:24
Hoe gaan jullie met haaruitval ( STRESS ! ) om ? Rocco AGA - Algemeen 29 11 januari 2003 18:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.