Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 februari 2006, 13:50   #1
lisaatje
very sad
 
Geregistreerd: 22 november 2005
Berichten: 26
herkennen hergroei?

hallo,

5 maanden geleden begon bij mij de haaruitval. Het is inmiddels gestopt. Wat ik erg moeilijk vind is te zien of er hergroei plaatsvindt. Zouden de uitgevallen haren nu 5 cm zijn (1 cm per maand groeit een haar toch ingeveer)??Ik heb wel korte haartjes maar ik vind het lastig te bepalen of die oud zijn of dat die nieuw zijn.
Is er iemand die haaruitval heeft gehad, die iets kan zeggen hierover

grtz
lisaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 16:40   #2
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
Hi,

ik kan je daar niet mee helpen, maar zit met hetzelfde. Ik heb alopecia totalis en mijn hoofd is sinds enige tijd (paar maand) bedekt met donshaartjes die op een paar plaatsen zeer langzaam donker worden. Maar ik zie zo weinig vooruitgang en ik zou graag willen weten of andere mensen met alopecia dons hadden, of het haar dan gegroeid is, definitief dan wel.
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 20:45   #3
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
lisaatje

wat ik weleens doe is mijn haar met 1 hand naar achteren houden, de kortere haartjes die springen er dan tussenuit...
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2006, 13:00   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
lisaatje

Als je haren 5 mnd geleden uitgevallen zijn, dan is er meestal een periode nodig van een maand of 3 voordat een nieuwe haar boven de hoofdhuid uitkomt en zich laat zien....
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2006, 13:02   #5
lisaatje
very sad
 
Geregistreerd: 22 november 2005
Berichten: 26


en het kan ook zijn dat de haren neit terugkomen toch?
lisaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2006, 19:21   #6
_Annemieke_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2005
Berichten: 19
Gelijk Kitty zegt doe ik het ook. En ik heb nu zowat alleen maar nieuwe haren meer (maar die zijn nu best al lang) ze springen zo fel tss de andere haren uit dat het lijkt alsof m'n haar is opgeknipt ofzo
Alleen is het niet plat te krijgen, het steekt altijd wel ergens, maar dat neem ik er graag bij. Zolang het maar terug komt!
_Annemieke_ is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2006, 08:55   #7
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
lisaatje

Ja... dat kan idd. ook. Wat is het type haaruitval dat jij hebt? AA-AGA-TE?
AA en AGA is onvoorspelbaar en dus afwachten. Bij TE is de termijn van 3 mnd wel vaak zo...
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2006, 13:50   #8
lisaatje
very sad
 
Geregistreerd: 22 november 2005
Berichten: 26
ja dat weet ik dus niet...3 maanden nadat ik heftig ziek was geweest begon de haaruitval. Ik ben toen begonnen aan de spironolacton en androcur, 2 weken erna was de haaruitval al bijna over. Het lijkt me als het aga is dat ik dan idd positief reageer op deze medicijnen. Maaar op zo'n korte termijn is wel errug vreemd. Dus dan hoop ik op een TE, en dat t uit zichzelf is overgegaan.

Maarja je weet t natuurlijk niet, bij elke haar die ik nu vind schrik ik me kapot.
Met wassen verlies ik zo' n 5 haren, en het klinkt stom, maar zelfs dat vind ik al vreselijk nu. Omdat ik al zoveel ben verloren . En ben telkens bang dat t weer opnieuw zal beginnen.

Trouwens de haarpijn en de jeuk zijn nu ook weg nu de haaruitval gestopt is.
Ik hoop echt dat het een TE geweest is

grtz
lisaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2006, 17:54   #9
Justagirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 64
Te

Hallo

Kan TE ook langer duren? ik lees hier wel eens dat het naar enkele maanden hersteld.
Maar als het oa ook stress is, en je blijft langer in een stress situatie, kan het dan niet zo zijn dat het herstel van de haren veel langer gaat duren, en zijn ups en downs heeft?
Ik hoop ook nog steeds dat het bij mij TE is, aangezien mij niemand anders met zekerheid kan zeggen wat het is!

Liefs Daphne
Justagirl is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2006, 20:50   #10
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
lisaatje

Als jeuk en haarpijn weg zijn is dat een goed teken. 5 haren verliezen is minder dan normaal.. Probeer ff te genieten van je status quo, zo verziek je elke dag die goed is joh!
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2006, 20:55   #11
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
justagirl

Ik heb oudere posts gelezen van iem. die 5 mnd TE heeft gehad, regulier is ong. 3 mnd. Heel soms wordt het chronisch. Ik geloof zelf dus niet in die zg stress haaruitval (althans mij is het te vaak aangepraat terwijl het "gewoon" een genetische aanleg is vette pech!). Ik weet dat anderen hier daar anders over denken maar ik vind persoonlijk dat als iem. te horen krijgt dat zijn/haar haaruitval door stress komt dat vaak meer zegt over de onkunde/onwilligheid van de behandelend arts. Zeg dan gewoon dat je het niet weet.. da's eerlijker dan mensen een "extra lading" meegeven met die opmerkingen. Dat betekent dus dat als jij maar niet stresst dan komt alles weer goed... als het zo simpel was..Ik geloof daar dus niet in.
.Groetjes,
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2006, 14:50   #12
lisaatje
very sad
 
Geregistreerd: 22 november 2005
Berichten: 26
kunnen mensen die een TE hebben gehad mij vertellen of al hun verloren haren weer terugkwamen, of bleef hun haar minder dan daarvoor?


grtz,
lisaatje
lisaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2006, 13:17   #13
ritzje
HaarWeb lid
 
ritzje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 93
Geslacht:
Bij mij is Chronisch TE geconstateerd, maar heb geen stress. Dus of dit nu zo is. Ik weet het niet. Mijn haar is heel erg dun geworden. Mijn eerste dermatoloog zei dat ik nooit helemaal kaal zou worden en dat de haren in mindere mate terugkomen. Anders was ik dus wel helemaal kaal. Ik merk niks van terugkomende haargroei, maar het zal dan wel. Want ja, als ik al die haren zou opsparen, dan zou ik dus wel kaal moeten zijn.
ritzje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hergroei haar high Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 juli 2005 17:02
lichte hergroei, wat is de oorzaak ? nobody AGA - Algemeen 1 30 mei 2005 14:56
Blij met hergroei? Bas6562 Medicijnen/haargroeimiddelen 5 4 mei 2005 00:34
Hoe kun je (bovengemiddeld) haaruitval herkennen? Serious AGA - Algemeen 6 14 januari 2005 12:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.