Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 maart 2006, 08:12   #1
dais
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 9
vraag over aminexil

hallo

ik heb een vraag aan jullie:
jaren terug heb ik van het merk KERASTASE (van lOreal) aminexil gebruikt.
Dit was een kuur met voor iedere dag een flesje met dat spul erin wat je op je hoofdhuid moest inmasseren.
Het product beloofde dat de haaruitval zou stoppen en groei van nieuwe haren zou stimuleren. zoiets
Het hielp bij mij echt voor geen METER. Klopt het dat dit aminexil bij niemand helpt? Ik heb dat hier en daar gelezen.

Zijn er mensen die er wel wat aan hebben/hadden??


Groeten dais
dais is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2006, 10:10   #2
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hé dais,

ik heb dat product ook een tijd lang gebruikt,maar zonder resultaat!
ik gebruikte eerder minoxidil,maar kreeg daar enkel maar jeuk van,en mijn haren droogden enorm uit!! jammer,maar ik vrees dat deze producten weinig of niets veranderen aan de haaruitval!! van minox was ik best wel tevreden,maar door mijn allergische reactie ben ik daarmee ook moeten stoppen!
heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2006, 11:49   #3
dais
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 9
hoi heidiken


jammer he? maar zijn minox en minoxidil verschillende producten?
omdat je schrijft dat je best tevreden was met minox?

heb je nu iets anders wat je gebruikt?

Ik heb eens een keer gemaild naar een bedrijf dat ook een bepaald product aanbood tegen haaruitval. Heb toen geschreven dat ik al eens iets had geprobeerd (dure kuur van kerastase) maar niets opleverde en ik wilde hun product wel proberen, voor de helft van het bedrag en als het werkte, ik reclame zou maken hiervoor. Zij boden aan dat ik het wel kon proberen, maar dan net iets meer dan de helft.
misschien een tip?

momenteel probeer ik een shampoo van G en D milde shampoo (wie weet)
maar moet nog steed afspraak maken bij mijn huisarts.

greetz
dais
dais is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2006, 12:25   #4
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
dais,

sorry voor het misverstand,minox of minoxidil is idd hetzelfde hoor!! in het begin was ik heel tevreden over minoxidil,maar door het jarenlange gebruik(5à6jaar) kreeg ik er enorme jeuk,schilfers en vooral een bos uitgedroogde haren van! mijn dermatoloog vond het dan ook beter om meteen te stoppen,en aangezien de produkten van kerastase iets minder agressief werken wilde ik dat eens uit proberen,maar zonder resultaat! ik kreeg weer snel irritatie van jeuk en droge haren! sorry,maar na 17 jaar last te hebben van haaruitval,en ik praktisch alles heb geprobeerd van lotions,vitaminen,shampoo's, androcur,enz...,geloof ik echt niet meer dat er degelijk wel iets zal helpen! ik ben vorig jaar gestopt met heel die troep,en op dit moment is mijn haaruitval gestabiliseerd! toch ben ik ervan overtuigd dat het rond juni weer zal herbeginnen! mijn haren zijn door al de jaren heen helaas héél dun geworden,maar gelukkig heb ik nog geen last van kale plekken! ik draag sinds enkele maanden een haarwerk,en voel me er een stuk gelukkiger door! ik kan weer met een tevreden gevoel in de spiegel kijken,en moet niet meer wanhopig zoeken naar een eventuele oplossing tegen mijn haaruitval!het heeft me vooral rustiger gemaakt,en ik zie wel wat de toekomst brengt! op dit moment ben ik blij met deze oplossing!
heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2006, 15:32   #5
dais
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 9
hoi heidiken

weet jij wel wat de oorzaak is van jouw uitval?
Ik weet het nog niet zeker, maar denk sterk dat het bij mij stress is.
het begon nl precies op het moment dat ik last kreeg van hele erge stress.
En het werd ook minder toen de stress minder werd/ophield.
Nu heb ik weer vanwege andere dingen stress en de haaruitval gaat weer (gelukkig maar weinig) door.
wel goed dat je je weer gelukkig kan voelen door haarstuk.
17 jaar is ook heel lang.
bij mij is het nu denk ik 6 jaar lang een obsessie. vooral ook omdat ik eerst een enorme dikke bos haar had (nu echt wel de helft minder) en het was ook iets waar ik o.a. mijn zekerheid aan ontleende. (iedereen zei altijd wat heb jij een mooie dikke bos haar!!! en de kapper vroeg altijd of het uitgedund moest worden!!, nou nu nooit meer)

succes
greetz dais
dais is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 08:40   #6
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
dais

Aminexil is je reinste scam. Zonde van je geld want het werkt dus echt helemaal niet..
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 19:58   #7
dais
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 9
leuk dat er zo gereageerd wordt
aminexil exit dus. Vervelend eigenlijk dat er zoveel troep op de markt is.
Je gelooft al die producten zomaar. Goed dat er dan een forum is om zo te kunnen voorkomen dat mensen nog meer troep gaan kopen, (ik bv)
omdat je zo wanhopig bent soms, wil je het gewoon geloven.

dais (is de naam van mijn kat, eigenlijk daisy)
dais is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2006, 09:36   #8
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
dais

Jouw reactie : " dat je zo wanhopig bent dat je van alles gaat aanschaffen" dat is nou net waar men heel goed van op de hoogte is en op in weet te spelen. Het is een emotioneel probleem waar men handig geld uit weet te slaan..

Middelen die hun werking hebben bewezen zijn simpelweg :
- minoxidil 5% werkt overigens beter dan 2%
- vrouwen; diane 35 al dan niet gecombineerd met androcur (androgeenremmende medicatie)
- Spironolactone (zowel topisch als oraal)
- finasteride
- Dutasteride

laatste 2 worden overigens (nog?) niet zo vaak door vrouwen gebruikt, meestentijds door mannen.

Je denkt zelf dat haaruitval door stress is ontstaan. Persoonlijk geloof ik daar niet in, ik denk dat er een andere oorzaak aan ten grondslag ligt en ik denk hooguit dat stress dit proces wat kan verergeren, meer niet.
Heb je sinds je haaruitval hebt meer last van jeuk,schilfers etc. Plaatsen waar het dunner is geworden zijn bij aga ook vaak, bovenop (kruin) vooraan (ponygebied) en een langzaamaan breder wordende scheiding..
Als het overal 'gelijkmatig uitdunt' dan lijkt het meer op Telogeen Efflium, dat overigens ook een chronisch karakter kan krijgen.

.Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 21 maart 2006 om 09:39
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2006, 06:41   #9
dais
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 9
ja bij mij is het volgens mij overal een beetje, maar bij de pony lijkt het wel een beetje meer. die is nu best dun geworden.

maar ik zal nog steeds naar de dermatoloog. kijken wat hij/zij er van zegt.

hoi hoi
dais
dais is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2006, 13:11   #10
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Het kan soms lonen om ook even buiten de vrouwenrubriek te kijken, dames. Er is over dit middel veel gezegd in de rubriek Medicijnen/haargroeimiddelen, zowel in het haarwoordenboekje als in de aparte thread erover. Ook door met de zoekmachine te zoeken vind je al een hoop info. Zonde als alle discussies dubbel worden gevoerd of als er geen kennisuitwisseling is tussen de verschillende subfora op één forum.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2006, 18:16   #11
Justagirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 64
Wat als Aminexil wel werkt???

Ik heb dit product ook een tijd lang geprobeert, en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel merkbaar enige vooruitgang zag, Kreeg steeds meer nieuwe korte haartjes, en het leek voller etc.........
Wel kreeg ik in het begin door het gebruik een shedding.

Opzich was ik er best tevreden over, maar heb besloten om toch tijdelijk te stoppen hiermee.......
Ik las hier alle negatieve verhalen, en snapte niet dat het bij mij wel wat doet.... Betekent dit dan dat ik toch iets heel anders heb???
Natuurlijk is na het stoppen mijn haar ook weer merkbaar achteruit gegaan....

Ik ben gestopt ten eerste omdat ik wel uitslag en veel jeuk kreeg, en wilde weten of het door dit product komt. Ten tweede, wil ik me nog eens fatsoenlijk laten onderzoeken, hierbij wil ik vrij zijn van alle dingen die ik slikte en of gebruikten, ben dus ook met de Vitamine B gestopt, om een zo neutraal mogelijke uitslag te krijgen.......

Wat denken jullie???

Liefs x
Justagirl is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 12:27   #12
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Aminexil is een van de middelen waarvan de werking is bewezen. Het heeft geen invloed op de hormoonhuishouding, maar voorkomt dat de haren dunner worden en makkelijk uitvallen.

Quote:
Clinical tests in three European hospitals showed that Aminexil increases the number of growing hair 8% more than a placebo over a six week period. This means it can contribute to preservation of existing growth.

Het is geen wondermiddel, maar kan zeker als ondersteuning dienen om groeiend haar te behouden.
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 14:43   #13
ellen123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2006
Berichten: 28
aminexil

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loveli
Aminexil is een van de middelen waarvan de werking is bewezen. Het heeft geen invloed op de hormoonhuishouding, maar voorkomt dat de haren dunner worden en makkelijk uitvallen.

Quote:
Clinical tests in three European hospitals showed that Aminexil increases the number of growing hair 8% more than a placebo over a six week period. This means it can contribute to preservation of existing growth.

Het is geen wondermiddel, maar kan zeker als ondersteuning dienen om groeiend haar te behouden.
Ook ik heb meerdere malen aminexil gebruikt maar bij mij helpt het niet.
Ik heb vaak enorme jeuk op mijn hoofdhuid en enorme last van haaruitval. Ik ben ervan overtuigd dat de haaruitval met de jeuk te maken heeft. Ik krijg soms ook hele droge plekken op mijn hals atijd in de periodes dat ik ook veel jeuk heb. Maar ook als de jeuk een periode even weg is, blijft mijn haar uitvallen. Het wil maar niet meer stoppen. Om wanhopig van te worden.

Ellen
ellen123 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 16:34   #14
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
ellen

Jouw laatste post lezende denk ik dat je ff naar een dermatoloog zou moeten gaan en om een schimmelkweek vragen..
Extreme haaruitval kan ook veroorzaakt worden door een schimmelinfectie aan de behaarde (hoofd)huid. Kenmerken zijn, hevige jeuk, branderigheid, steken en roosvorming.
Dit wordt ook wel een seborrohische dermatitis genoemd en is vast te stellen door eerdergenoemde kweek. Middelen die dan helpen (tegen de infectie zelf dus) zijn ketoconazole hoofdgel (nizoral) of via de cortisone middelen (bijv. topicorte of triamcinolon). Gewone anti-roos middelen doen hierbij vrijwel niks.
Een arts/dermatoloog kan het vaak ook al constateren met het blote oog, soms niet en dan verschaft een kweek dus duidelijkheid.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 18:37   #15
ellen123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2006
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Jouw laatste post lezende denk ik dat je ff naar een dermatoloog zou moeten gaan en om een schimmelkweek vragen..
Extreme haaruitval kan ook veroorzaakt worden door een schimmelinfectie aan de behaarde (hoofd)huid. Kenmerken zijn, hevige jeuk, branderigheid, steken en roosvorming.
Dit wordt ook wel een seborrohische dermatitis genoemd en is vast te stellen door eerdergenoemde kweek. Middelen die dan helpen (tegen de infectie zelf dus) zijn ketoconazole hoofdgel (nizoral) of via de cortisone middelen (bijv. topicorte of triamcinolon). Gewone anti-roos middelen doen hierbij vrijwel niks.
Een arts/dermatoloog kan het vaak ook al constateren met het blote oog, soms niet en dan verschaft een kweek dus duidelijkheid.
Hoi Kas,

Ik ben al eens bij een dermatoloog geweest. En inderdaad kwam er een soort van schimmelinfectie van de behaarde hoofdhuid uit. Ketoconazole hoofdgel gebruik ik, maar met weinig resultaat. Topicorte heb ik ook gehad maar dit deed helemaal niets. Conclusie is dat ik nog steeds dezelfde problemen heb en er geen middel schijnt te helpen bij mij. Op dit moment heb ik weer vreselijk veel last van jeuk.

Ellen

Ellen.
ellen123 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aminexil (Vichy Dercos) Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 146 7 januari 2022 08:32
aminexil?? hardrocker Medicijnen/haargroeimiddelen 3 20 september 2005 09:28
Aminexil / Minoxidil Visitor Medicijnen/haargroeimiddelen 1 25 november 2002 07:46
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 11 maart 2002 23:35
Bewijzen van werking Aminexil? Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 1 23 december 2001 20:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.