Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 mei 2003, 13:46   #1
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
10 maanden....

...trekvrij!

tijd voor een feestje?
Altijd natuurlijk! waar is de taart?

maar een ECHT leuk feestje dat doe ik wel als ik de 12 heb gehaald.

Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2003, 14:07   #2
Edith1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: nederland
Berichten: 102
Harstikke goed Diable...snap dat je supertrots bent!!!!

Met mij gaat het eerlijk gezegd niet zo goed. Ben weer ontzettend gaan trekken en ik weet eerlijk gezegd niet hoe het komt. Alles gaat redelijk zijn gangetje. Ik wilde het al op het forum zetten maar ik wilde er niet aan maar nu kan ik er niet meer onder uit. Ik baal er zo van, mijn haar ziet er niet uit en ik moet eigenlijk naar de kapper zodat hij het een beetje kan fatsoeneren en verdoezelen maar ik heb geen tijd om bij 'm langs te gaan. Misschien is dat wel mijn probleem: TE WEINIG TIJD!!! Gelukkig trek ik alleen aan de achterkant dus van voren zie ik er vrij normaal uit. Behalve dan het het superdun is. Ik zit er al een paar weken mee en ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen. De boel maar accepteren en weten dat het nooit meer goed komt??? Hoe doen jullie dat toch met die trekvrije dagen, maanden????

Edith
Edith1 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2003, 14:43   #3
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hallo Edith,
Goed dat je schrijft meisje...

EERSTE stap:

NEEM MEER TIJD voor JEZELF!

De volgende stappen komen ook nog aan bod, maar BEGIN hier eens mee, oké??!!

Sterkte en volharding. Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2003, 14:45   #4
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Thumbs up

Diable,

Hardstikke goed van je meisje, houwen zo...!!!

Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2003, 15:02   #5
Edith1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: nederland
Berichten: 102
Bolleke, dank je voor je reactie maar ik zou niet weten HOE ik tijd voor mezelf moet vrijmaken. En als ik nou even, heel even tijd voor mezelf heb, ga ik altijd toch weer nuttige dingen doen en weet ik niet eens wat ik wil ga doen met die tijd voor mezelf. Ik weet het....het klinkt niet goed maar ik weet echt niet hoe ik hieruit moet komen. En dan denk ik ook weer...niet zeuren...er zijn zoveel vrouwen die 2 kleine kinderen, een baan, een man en een huishouden hebben en die hoor je ook niet.

Hoe gaat het trouwens met de verkoop/overname van jullie zaak?

Groeten,
Edith

PS 1e goede daad...afspraak bij de kapper. Ik neem de kinderen gewoon mee, kan mij het schelen als het daar een zooitje wordt. Als ik maar geknipt wordt.
Edith1 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2003, 15:04   #6
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Proost!!

Hee Diable, TOPPIE meid, 10 maanden plukvrij!!!
Daar moet op gedronken worden, en op naar de 12 maanden!!
Houd de moed erin.

succ6, Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2003, 20:04   #7
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
meer tijd

Hoi Edith,

Citaat:
ik zou niet weten HOE ik tijd voor mezelf moet vrijmaken. En als ik nou even, heel even tijd voor mezelf heb, ga ik altijd toch weer nuttige dingen doen en weet ik niet eens wat ik wil ga doen met die tijd voor mezelf. Ik weet het....het klinkt niet goed maar ik weet echt niet hoe ik hieruit moet komen.
Edith,
We gaan niet overhaast te werk gaan hé meisje...

Eerst en vooral, áls je tijd vrij maakt voor jezelf, doe het dan goed, neem voldoende tijd en probeer ervan te genieten.
Laat je niet verleiden om 'nuttige dingen' te doen. Die dingen kunnen achteraf ook gebeuren... Als het werkelijk zo is dat je ALTIJD moet bezig zijn omdat je anders niet toekomt met je tijd, dan wordt het hoogtijd om even stil te staan bij je manier van leven.
Neem je te veel hooi op je vork? Wil je perfect zijn voor jezelf, voor anderen, voor je kinderen? Hoef je echt zo veel en zo hard te werken of kan het met iets minder? Is er nog tijd om te werken aan jullie relatie, of wordt die ondergeschikt? (Goed voor jezelf zorgen is er ook voor zorgen dat je je happy voelt en begrepen in je relatie)
Tijd nemen voor jezelf is zeker niet gemakkelijk, maar als er één iets is wat moét, dan is het dát! En ik weet waarover ik spreek.

Een paar tips:
Neem een paar keer per week een uitgebreid bad. Ik zeg aan mijn huisgenoten dat ik niet wens gestoord te worden het komende 1 1/2 uur. Ik zorg voor zachte muziek op de achtergrond én ik neem een glaasje wijn mee naar boven. Een zalig warm schuimbad en dan... genieten. Probeer op dat moment alleen te denken aan het NU-moment, geen plannen voor morgen, geen zorgen om wat voorbij is. Alleen nu.

Doe je kinderen voor een paar uren bij een vriendin of je ouders/schoonouders, of laat ze gewoon achter bij je man en GA WEG! Ga wandelen, helemaal alleen en voel je niet SCHULDIG omdat je tijd neemt voor jezelf. Of spreek af met een goede vriendin, die op de hoogte is van je TTM, en ga met haar wekelijks iets drinken. Neem die avond voor jezelf. DOE het!!

Probeer één uur per dag alleen met jezelf bezig te zijn. Mediteren, rusten... ga een uur vroeger naar bed met een goed, ontspannend boek.

Als de druk thuis te groot wordt, spreek dan af met je man om de taken beter te verdelen. Of neem een hulp in huis, zodat je even adem kan happen.

Doe het meisje, doe het voor jezelf.

Edith, als deze dingen niet van de eerste keer zouden lukken, geen paniek. Je hebt nog tijd, het lukt je wel de volgende keer.
maar denk er over na en doe er iets mee...

En nog iets, als je tegenkanting krijgt van je man, ouders, kinderen of familie... bedenk dat dit normaal is. Laat je niet 'vangen' aan hun pogingen om jou met schuldgevoelens op te zadelen. Ga voor jezelf!!

Citaat:
En dan denk ik ook weer...niet zeuren...er zijn zoveel vrouwen die 2 kleine kinderen, een baan, een man en een huishouden hebben en die hoor je ook niet.
Edith, wat die anderen betreft, dat is niet JOUW probleem. Hoe een ander het doet, is hun leven. JIJ hebt TTM en JIJ moet goed voor jezelf zorgen! Vergelijk jezelf niet met anderen. Kijk naar jezelf en weet wat jij nodig hebt.

Begin volgende week... hoor ik graag van jou wat en/of hoe je voor jezelf hebt gekozen, oké?!

Deze uitnodiging is ook voor anderen...
Liefs, Bolleke (Daniëla)

PS: Ja, onze zaak is, na veel zorgen, tranen, stress, frustraties en misérie uiteindelijk toch verkocht. Sinds woensdag zijn mijn man en ik thuis en je kan je niet voorstellen hoe we van deze vrijheid genieten...
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2003, 13:49   #8
Edith1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: nederland
Berichten: 102
OK....

1. komende dagen ga ik nadenken hoe ik het beste met rust tot mezelf kom.
2. na woensdag de kapper ga ik ermee beginnen en ga zoveel mogelijk minderen met trekken. Weet dat ik nog geen plukvrije dagen moet nastreven.

Weet ook uit ervaring dat ik eerst door de kapper een steun in de rug moet krijgen. Heel vreemd ten opzichte van andere TTM-ers die juist niet naar de kapper durven. Daar heb ik geen last van, hij knipt mij al mijn hele leven en ik durf niet naar een ander (heb dus een probleem als hij met pensioen gaat)

Bolleke, BEDANKT. Ik wil nog wel even kwijt dat het voor mij moeilijk is om de dingen op papier te zetten....ben niet zo'n goede schrijver maar een betere prater.....maar ik ga mijn best doen en hou je zeker op de hoogte.

Fijn om te lezen dat de winkel voorbij is en ik hoop toch dat het naar tevredenheid is afgerond. Geniet ervan samen met je man!!!!

Groeten,
Edith
Edith1 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2003, 00:15   #9
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
succes!

Hoi Edith,

Voor mij hoef jij geen 'goede' schrijver te zijn, niemand trouwens. Het is niet belangrijk hoé je schrijft, als je de dingen maar een beetje kan benoemen en als het helpt voor jou, dan is het goed.
Enne, nog iets, je moet niet voor mij je best doen hé, maar voor j..... , want dat verdien je, maar dat wist je al, is het niet?

Ga nu maar eerst naar de kapper, en geniet ervan!!
Groetjes, Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.