Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 3 juni 2006, 17:56   #376
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Maar Finasteride hoeft de Prolactine waarde toch ook niet te veranderen? Het gaat erom dat mannen met AGA een verhoogde Prolactine waarde en dat dit ervoor kan zorgen dat Finasteride niet werkt of voor meer haaruitval zorgt.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2006, 08:25   #377
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Maar Finasteride hoeft de Prolactine waarde toch ook niet te veranderen? Het gaat erom dat mannen met AGA een verhoogde Prolactine waarde en dat dit ervoor kan zorgen dat Finasteride niet werkt of voor meer haaruitval zorgt.
Niet echt waarschijnlijke theorie. Finasteride werkt bij de meeste kalende mensen terwijl de meeste kalende mensen een verhoogde prolactinewaarde hebben, zoals de studie ons laat zien. Daarbij blijkt fina niet eens de prolactinewaarde te verhogen. Er is dus geen reden om aan te nemen dat het prolactineverhaal iets te maken heeft met het "spookverhaal" waar deze thread over gaat.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2006, 11:49   #378
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Daar heb je gelijk in, maar het zou een punt kunnen zijn als Finasteride niet werkt. Dan moet je AGA op meerder fronten aanpakken en zoals de laatste studie laat zien over Prolactine, zou het een goed punt zijn om aan te pakken.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2006, 22:48   #379
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Unhappy

Ik zit met het volgende probleem: Ik gebruik per eind juni een jaar finasteride 1.25 mg per dag. Sinds ik dat gebruik heb ik geen verbetering in de conditie van mijn haar gezien. Mijn inhammen zijn een flink stuk toegenomen en midfrontaal en op de vertex is mijn haar alleen maar uitgedund. Ik heb sinds halverwege april weer echt mega uitval. Een hand door mijn haar en er vallen minimaal 5 haren uit. Tijdens het douche ziet het hele putje letterlijk zwart en daarna half droog haar uitkammen resulteert weer in een volle kam +wasbak en schouderpartij. Om radeloos van te worden.
Ik heb een maand geleden mijn bloed laten testen op oa de testosteron, IGF en FGH laten testen. Testosteron was iets verhoogd (waarde 4-17 is standaard ik had 25). Verder was mijn IGF waarde 58 deze hoort tussen de 28~81 te zitten. De precieze betekenis weet ik dus niet van de waardes.
Maar testosteron verhoogd en IGF op normaal niveau zou dus moeten aangeven dat finasteride goed zou moeten aanslaan.
Een rede dat het niet voldoende werkt kan zijn dat finasteride te licht onderdrukt. Ik zou dus aan een overstap aan dutasteride te denken. Het grootste bezwaar is echter dat al die DHT remmers misschien averechts bij mij werken.
In januari 2005 begon ik met 320 mg Saw Palmetto per dag om mijn haar maar te beschermen. Toen was er nog niet echt iets aan de hand behalve 5~10 haren onder de douche die mijn ogen opende. Vanaf die tijd nam mijn haaruitval steeds meer toe totdat ik in juni 2005 maar aan de finasteride besloot te gaan wat dus een nog grotere averechts effect schijnt te hebben.

Mijn vraag is wat nu te doen bij de dokter om te kijken of finasteride wel werkt? Wat zou ik laten meten?!? Dan pas zou ik een overstap aandurven. Of gewoon stoppen met die dht remmers en kijken hoe het verder gaat…
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2006, 23:35   #380
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ja, dit klinkt inderdaad moeilijk. Je kan je dht waardes laten meten. Dit zegt denk ik wat meer dan testosteron en igf. Ik weet alleen niet zeker of je hier ook uit kan afleiden of fina wel of niet werkt. Ik geloof dat Tiuri eens tegen me zei dat deze dht waardes meten het meeste nut hadden als je ook voor fina je dht waardes had gemeten. Maar je kan het eens aan hem vragen, of aan je huisarts als je via hem/haar fina hebt gekregen.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2006, 18:02   #381
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore
Ik zit met het volgende probleem: Ik gebruik per eind juni een jaar finasteride 1.25 mg per dag. Sinds ik dat gebruik heb ik geen verbetering in de conditie van mijn haar gezien. Mijn inhammen zijn een flink stuk toegenomen en midfrontaal en op de vertex is mijn haar alleen maar uitgedund. Ik heb sinds halverwege april weer echt mega uitval. Een hand door mijn haar en er vallen minimaal 5 haren uit. Tijdens het douche ziet het hele putje letterlijk zwart en daarna half droog haar uitkammen resulteert weer in een volle kam +wasbak en schouderpartij. Om radeloos van te worden.
Ik heb een maand geleden mijn bloed laten testen op oa de testosteron, IGF en FGH laten testen. Testosteron was iets verhoogd (waarde 4-17 is standaard ik had 25). Verder was mijn IGF waarde 58 deze hoort tussen de 28~81 te zitten. De precieze betekenis weet ik dus niet van de waardes.
Maar testosteron verhoogd en IGF op normaal niveau zou dus moeten aangeven dat finasteride goed zou moeten aanslaan.
Een rede dat het niet voldoende werkt kan zijn dat finasteride te licht onderdrukt. Ik zou dus aan een overstap aan dutasteride te denken. Het grootste bezwaar is echter dat al die DHT remmers misschien averechts bij mij werken.
In januari 2005 begon ik met 320 mg Saw Palmetto per dag om mijn haar maar te beschermen. Toen was er nog niet echt iets aan de hand behalve 5~10 haren onder de douche die mijn ogen opende. Vanaf die tijd nam mijn haaruitval steeds meer toe totdat ik in juni 2005 maar aan de finasteride besloot te gaan wat dus een nog grotere averechts effect schijnt te hebben.

Mijn vraag is wat nu te doen bij de dokter om te kijken of finasteride wel werkt? Wat zou ik laten meten?!? Dan pas zou ik een overstap aandurven. Of gewoon stoppen met die dht remmers en kijken hoe het verder gaat…
Zie deze post.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2006, 21:06   #382
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Zie deze post.
Tjah kevinme prolactin staat al op mijn lijstje alleen vraag ik me dus af of als ik finasteride slik die hoge waarde wel iets moet uitmaken. Ik ga nog even die twee artikelen hierover doorworstelen
Verder heb ik nauwelijks last van bijwerkingen dus moet ik ook op oestrogeen laten testen?
Ik bedoel ik ben een skinny dude dus als bv mijn tepel echt 1mm dikker/groter zou worden zou dat echt opvallen!

Is het mogelijk je DHT waardes te laten meten? Ze staan niet standaard op het formulier!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015



Laatst gewijzigd door tellmemore; 12 juni 2006 om 21:08
tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 10:43   #383
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ja het is mogelijk om je DHT waardes te testen. Je moet dan wel naar een instituut die dat kan. Verder is teveel oestrogeen ook slecht voor het haar.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 14:50   #384
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ja het is mogelijk om je DHT waardes te testen. Je moet dan wel naar een instituut die dat kan. Verder is teveel oestrogeen ook slecht voor het haar.
Ik weet niet of het veel zin heeft om je dht te testen, aangezien ook de mate van activiteit van de androgeen receptoren een rol zou kunnen spelen met de invloed die dht op je haaruitval heeft. Voor zover ik weet speekt dat ook een rol....

Kevin, ik dacht juist dat verschillende onderzoeken hadden aangetoond dat oestrogeen juist goed is voor het haar?
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 15:20   #385
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Ik weet niet of het veel zin heeft om je dht te testen, aangezien ook de mate van activiteit van de androgeen receptoren een rol zou kunnen spelen met de invloed die dht op je haaruitval heeft. Voor zover ik weet speekt dat ook een rol....

Kevin, ik dacht juist dat verschillende onderzoeken hadden aangetoond dat oestrogeen juist goed is voor het haar?
Oestrogeen in je hoofdhuid wordt gezien als goed voor het haar. (Spiro zorgt hier btw ook voor) Te veel oestrogeen in je lichaam zorgt voor bijwerkingen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 18:22   #386
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ja het is mogelijk om je DHT waardes te testen. Je moet dan wel naar een instituut die dat kan. Verder is teveel oestrogeen ook slecht voor het haar.
Hey kevinme weet jij een instituut dat dat wel kan?!? Want mijn dokter wist inderdaad niet waar dat kon en moest opzoek naar een instituut/instelling die dat wel kon!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 18:49   #387
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore
Hey kevinme weet jij een instituut dat dat wel kan?!? Want mijn dokter wist inderdaad niet waar dat kon en moest opzoek naar een instituut/instelling die dat wel kon!
Nee sorry.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2006, 17:43   #388
davidxswitch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Berichten: 3
hey hey,


ik kijk hier zelf al een dik jaar op het forum maar heb nog nooit iets gepost
Toch wil ik hier op deze thread mijn ervaringen weergeven omdat ze min of meer on topic zijn

heb een FUE operatie ondergaan eind december en in mijn poging om eventuele shockloss te vermijden sinds begin december vorig jaar overgestapt op Finasteride
Ik hoop hiermee door te gaan tot ik onaangename bijwerkingen krijg

een periode van shedding: moeilijk te zeggen omdat de 3de week ook mijn grafts begonnen uit te vallen (3 en 4e week na de operatie zagen mijn haren er wel het slechts uit ever)

verder leek mijn haarverlies gestopt te zijn sinds begin januari tot over 2weken
sinds een 2tal weken heb ik de nevenverschijnselen die ook kenmerkend waren voor de persoon die deze thread starte:
Ook geconstateerd (Alle vier in zeer sterke mate aanwezig):
2. Acne (bij mij voor t eerst sinds mn pubertijd)
3. Toename spiergroei (sinds een maand of zeven ben ik gegroeid als een aap)
4. Hogere talgproductie (zeer duidelijk in de vorm van vette huid, mee-eters, nooit eerder gehad)
en terug het uitvallen van haren: tijdens het douchen ongeveer een 20-30haartjes terwijl dit tot nu altijd (door de finasteride) stabiel was (5-10haartjes)

een 3tal weken geleden (natuurlijk met meer zelfvertrouwen voor de zomer) gestart met Twin labs ZMA fuel een soort natuurlijke anabole dat je enorm veel kracht kan geven op korte tijd en een verhoging van je testosteron
maar Ben sinds maandag hiermee gestopt na deze bijwerkingen en hoop dat mijn uitgevallen haren terugkomen of op zijn minst het haarverlies stopt

Volgens mij is een verhoging van testosteron dus wel een oorzaak van meer haaruitval als je last hebt van AGA
de verhoging zorgt voor meer aanmaak van DHT en Finasteride kan dit niet meer tegenhouden?

just my 2cents
davidxswitch is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2006, 20:40   #389
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Bloedonderzoek

Ik heb 2x bloed laten prikken. Ik slik nu precies een jaar finasteride maar ik heb nog geen resultaat gehad. Mijn haaruitval is dramatisch toegenomen! Mijn haar is overal dunner geworden. Dit zijn de resultaten

Begin mei
Follikelstimulerend hormoon 2.6 ( )
Testosteron 25.6 (4.00-17.35)
TSH 2.5 (0.4-4.0)
IGF 58.0 (28-81)

Eind juni

Prolactine 240.00 mU/l (50 - 375)
Androstanediolglucuronide (DHT) 5.92 nmol/l (2.13-50.27)


Goed nu heb ik de volgende vragen:
Is Androstanediolglucuronide daadwerkelijk een andere naam voor DiHydroTestosteron?
Hoe zouden jullie deze resultaten uitleggen?
Welke welke stoffen zou ik nog meer kunnen testen om haaruitval te verklaren?
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2006, 23:07   #390
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidxswitch
hey hey,
een 3tal weken geleden (natuurlijk met meer zelfvertrouwen voor de zomer) gestart met Twin labs ZMA fuel een soort natuurlijke anabole dat je enorm veel kracht kan geven op korte tijd en een verhoging van je testosteron
maar Ben sinds maandag hiermee gestopt na deze bijwerkingen en hoop dat mijn uitgevallen haren terugkomen of op zijn minst het haarverlies stopt

Volgens mij is een verhoging van testosteron dus wel een oorzaak van meer haaruitval als je last hebt van AGA
de verhoging zorgt voor meer aanmaak van DHT en Finasteride kan dit niet meer tegenhouden?

just my 2cents
het wekt toch een zelfde reactie op als anaboile steroide?
en als je daarop googled http://www.google.nl/search?hl=nl&sa...r+loss&spell=1

dan krijg je gewoon heel veel links dat een bijwerking haaruitval kan zijn. kan dat magnesium en zink ook nog weinig doen.
daarnaast snap ik mensen niet die op een niet-natuurlijke manier spieren gaan kweken. kun je zelf toch al wel nagaan dat dat ongezond is als je allerlei troep moet gaan slikken.

of je haar of nepspieren....
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
dutasteride, finasteride


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Gevolgen voor de vruchtbaarheid / zwangerschap elpa Medicijnen/haargroeimiddelen 247 7 januari 2017 23:08
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 08:01
[finasteride] [dutasteride] Seksproblemen Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 180 9 mei 2009 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.