Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 januari 2013, 19:16   #1
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
floggen guyss

Forum bloggen ofterwijl floggen.

Ik lees dat veel dudes beginnen met hun regime. Is het een idee als je hier een eigen topic opent met foto's van de baseline, regime en elke maand bijhouden met nieuwe foto's?
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2013, 23:39   #2
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
Inderdaad een goed plan, ik doe het al ongeveer. Een overzicht met veel topics die geüpdatet worden zodat nieuwelingen en bestaande leden die graag willen zien wat er gebeurd op de hoogte gehouden worden door foto's en informatie over de status geeft veel inzicht. Hopelijk gaan (blijven) meer mensen het doen.
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 00:17   #3
Mr.clean
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2013
Berichten: 75
Ben nieuw hier. Ik lees wel al een paar maanden mee. Goed idee om de vorderingen in een thread te delen met de rest.

Om mezelf een klein beetje voor te stellen: Ben 27 jaar en heb sinds een jaar of 4 a 5 last van haaruitval. Zit nu in NW 3A met behoorlijk diffuus haar. Ik geloof dat ik heel lang in een soort ontkenningsfase zat, waardoor ik er ook heel lang niets aan heb gedaan. Zei ook vaak dat het me niets deed en dat ik, als het zover was wel voor de buzz cut zou gaan. Dus niet.

Sinds eind november begonnen met Minoxidil 5% en kort daarna deed ik er ook Regenepure DR bij. Hiernaast neem ik mijn dagelijkse visolie en vitamine B complex. Ik ga binnenkort ook met MSM poeder beginnen. Finasteride wil ik niet aan beginnen. Misschien over een paar jaar een HT (waarschijnlijk wel), maar eerst zien hoe ver ik kan komen met medicijnen.

Ik zal over een maand of 2 een aparte thread maken met foto's en de bevindingen. Momenteel ben ik wel positief gestemd over Minoxidil en Regenepure. Hoewel ik nu bijna 2 maanden bezig ben heb ik helemaal geen shedding gehad. Dit kan misschien nog wel komen. Ik merk veel donshaartjes en dunne zwarte haartjes, voornamelijk op mijn inhammen.

Ik zal niet intensief gaan floggen, maar zal wel een thread maken met mijn ervaring met de foto's.
Mr.clean is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 01:22   #4
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Mij is verteld dat een ht zonder finasteride kansloos is of je bent al 50 of wanneer je zeker weet dat je inhammen niet groter worden, dat weet je dus nooit.

Andere optie is keratene. De mensen bij Prohairclinic zeggen dat dit even goed werkt als finasteride maar zonder bijwerkingen. Ze raden deze zelfs aan voordat zij een ht uitvoeren. Het is nieuw dus weinig mensen die dit proberen.

Minoxidil en ketoconazol zijn goed maar stoppen de haaruitval niet. Als je je haaruitval wilt stabiliseren en misschien nog een beetje winst wil maken moet je een dht blocker hebben.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 03:27   #5
Mr.clean
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2013
Berichten: 75
Heb ik eerder niet gehoord over de HT icm met Fina. Ik dacht dat de getransplanteerde haren DHT proof zouden zijn bij een HT. Natuurlijk zal het wel zo zijn dat je de haren die je hebt ermee kan behouden. En voor de dekking is dit weer belangrijk, als je het zo bedoeld?

Ik heb dat Keratene verhaal in een andere topic gelezen. Het is inderdaad nog redelijk nieuw en klinkt veelbelovend, maar toch maar even afwachten denk ik. Tis ook dat ik momenteel een beetje krap in de kas zit. Anders zou ik wel een poping wagen met 3 pakjes voor 6 maanden.

Het is nog te vroeg, maar momenteel ziet het er naar uit dat het redelijk stabiel is met mijn haarverlies. Pas over 2 a 3 maanden kan ik hier een beter oordeel over hebben denk ik. Het lijkt me eerlijk gezegd ook wel beter om de medicatie geleidelijk op te voeren. Ik denk dat ik ongeveer na 8 maanden kan zien waar ik sta met mijn huidige regime. Daarna kijken wat er verder aan te doen is.

Ik heb Finasteride wel overwogen, maar ik lees toch vaak dat er bijwerkingen voorkomen. Als ik de enquete op deze site mag geloven heeft toch iets meer dan de helft bijwerkingen ondervonden. Uiteindelijk weeg je gewoon dingen tegen elkaar af. Zeg nooit nooit, maar de kans is klein dat ik het ooit ga proberen.
Mr.clean is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 13:27   #6
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
finasteride is denk ik de eerste waar ik naar grijp.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 17:03   #7
Mr.clean
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2013
Berichten: 75
Dat schijnt inderdaad ook de sterkst bestaande medicijn te zijn, dus ja ik begrijp dat dat de eerste keus is.
Heb hier en daar ook positieve verhalen gelezen over alleen minoxidil. Maar dat zal ook per persoon verschillen.

Een HT gaat er denk ik echt wel aankomen. Ik heb denk ik genoeg donorhaar en zeker genoeg lichaamshaar wat me uiteindelijk tevreden zou moeten stellen.
Een tijdje geleden had ik foto's gestuurd naar een kliniek en kreeg ik de reactie dat ik ongeveer 3000 grafts nodig zou hebben voor een optimaal resultaat. Nu denk ik dat dat zelfs niet genoeg zou zijn.

Ik geloof dat iemand met een NW3A met diffuus haar voor een mooie resultaat toch wel meer dan 5000 grafts nodig zou hebben. Als ik hoor dat mensen hun inhammen opvullen met 1000/1500 grafts, lijkt het me gewoon niet haalbaar. Of misschien als je een klein hoofd hebt.
Mr.clean is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 19:46   #8
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
5000 grafts voor een nw3a is behoorlijk veel. Of je wilt weer een nw1, dan nog is het veel. Finasteride werkt om je bestaande haarzakjes actief te houden je weet nooit of je kruin gaat kloten. Zou zonde zijn als je 5000 grafts aan de voorkant hebt en een kruin aan het ontwikkelen bent toch. Veel transplantatie klinieken zullen toch eerst finasteride adviseren om de diffuusheid te stabiliseren of dichter te maken.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2013, 02:38   #9
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Volgens mij is dutasteride het sterkste bestaande middel
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2013, 01:03   #10
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Is het ook.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.