Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 november 2007, 21:26   #1
Unaniem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Berichten: 3
16 jaar en problemen ( misschien )

Hallo,

Ik ben nu 16 jaar, bijna 17 en ik geloof dat ik toch wel last heb van mijn haar.
Het kan ook allemaal mijn verbeelding zijn ik weet het niet, maar ik heb het gevoel dat ik toch iets meer haar verlies dan gemiddeld.
Ik heb trouwens half lang haar, ongeveer 18 cm ofzo sinds een half jaartje.
Het kan komen dat ik het me allemaal maar in beeld omdat ik langer haar heb dan de gemiddelde man, maar toch.. ik voel me er niet prettig mee.

Vooral als ik gedouched heb ... dan merk dat er na een uurtje of 2 zo'n stuk of 20 haren gewoon uitvallen zonder dat ik wat doen.
Nou zit er wel een wit bolletje aan en ik heb hier gelezen dat ze dan op een natuurlijke wijze zijn uitgevallen. Toch maak ik me hier druk over.

Ik ben een maand of 3 geleden bij een thermontoloog .. ( sorry woord vergeten ).
Ik bedoel zo'n dokter die gespecialeerd is in dit soort gevallen.
Deze heeft mij aangeraden of vitaminen B te slikken en een milde shampoo te gebruiken.
Deze twee producten gebruik ik nu ook al een tijd.

Trouwens. Mijn haar valt niet uit op 1 plek. ik merk dat ze uit elk hoekje van mijn hoofd komen. Maar ik was laatst bij de kapper, en die zei dat het achter toch wel heel erg dunner word.

Wat ik dus wou weten, zijn er hier mensen die weten of wat ik heb genetisch bepaald is. ( vader en ooms kaal op kruin )
of komt dit door stress?
Unaniem is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2007, 21:36   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi,
In ieder geval is 20 haren per dag verliezen, heel normaal; het mogen er zelfs 100 per dag zijn, als je maar wel weer hergroei krijgt.

Misschien verloor je vroeger ook 20 haren, maar toen ze kort waren, viel dat niet zo op als nu ze lang zijn.

Milde shampoo is goed, maar je mag ook niet te warm water gebruiken en niet te vaak wassen.
Vraag liever de mening van je familieleden dan van de kapper, want de kapper wil jouw graag dure haargroeimiddeltjes verkopen.

Volgens mij is er met jouw haar vooralsnog niets bijzonders aan de hand.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2007, 21:03   #3
Unaniem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Berichten: 3
Bedankt voor je reactie Hanna.

Ik gebruik die milde shampoo en de vitamine b12 op raad van de dermontoloog en mijn moeder. ( had ook last van haar uitval )

Ik ben alleen bang dat dit van mij komt door stres ofzo. Ik ben zo iemand die zich altijd druk maakt over van alles en niets.

Maarja, de reactie die ik van u krijg is bijna dezelfde als die ik krijg van mensen in mijn omgeving. Dus misschien beeld ik het me allemaal wel in. Bedankt voor uw reactie in iedergeval
Unaniem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zijn er mensen die nog al jaren (> 5 jaar) Fina gebruiken? Pat Medicijnen/haargroeimiddelen 10 6 augustus 2007 21:01
18 jaar, kalend en op zoek naar advies I2itchie AGA - Algemeen 66 6 juni 2007 19:31
5 mei 2007 : HaarWeb bestaat 6 jaar! Webmaster Mededelingen 6 11 mei 2007 12:53
Frisse duik na 17 jaar! Yet TTM - Algemeen 1 19 augustus 2003 19:46
m'n nichtje van 9 jaar heeft helemaal geen haar meer. jetli AA bij kinderen 1 8 juli 2002 16:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.