Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 31 augustus 2004, 23:53   #256
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
Ik slik nu al bijna een jaar fina, en het lijkt wel te werken. Maar als het later aan kracht verliest, over een jaar ofzo, zou het dan helpen dat ik aan de duta ga??
Waaraan merk je dat het werkt als ik vragen mag?

Als het nou in de toekomst zijn kracht verliest kan je misschien idd met duta betere resultaten behalen, maar garanties kan niemand je geven.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 23:56   #257
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
ik merk omdat er een paar donkere haartjes groeien in de inhammen. Niet veel maar ze zijn er!
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2004, 22:44   #258
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
1e update!

nu een maand onderweg, ik heb het idee dat mijn haaruitval minder is ( geen empirsich bewijs voor) verder geen enkele bijwerking gelukkig.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2004, 18:12   #259
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
@pizzacat

Wat slikte je voor duta??Of nam je niets?
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2004, 00:40   #260
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
geen DHT remmers iig.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 12:13   #261
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
geheimzinnigheid rond duta als haargroeimiddel

het valt mij al geruime tijd op dat GlaxoSmithKline geheimzinnig doet over duta als haargroeimiddel. Van de PhaseII-trials is eigenlijk alleen maar de grafiek overgebleven die al eerder in deze thread is genoemd. De gehele onderzoeksuitslagen zijn niet meer in te zien.

Nu was ik net enkele clinical reviews aan het doorlezen over duta, en iedere keer als het over haargroei dreigt te beginnen wordt het gecensureerd. Zie onderstaande attachment. Sommige informatie wordt vaak ook weggepoetst, zie als een voorbeeld de grafiek in attachment.

Ik denk opzich dat het niets hoeft te zeggen. GSK heeft gewoon afstand genomen van duta als haargroeimiddel en wil geen verantwoordelijkheid op zich nemen. Maar ik had niet verwacht dat ze echt informatie zouden achter houden. In ieder geval is het opvallend te noemen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg dut1.jpg‎ (60,4 KB, 91x gelezen)
Bestandstype: jpg dut2.jpg‎ (58,7 KB, 132x gelezen)
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 18:48   #262
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Question 5ar-I toch belangrijk bij AGA??

Dit las ik net:

According to Rittmaster, men born with the type I 5-alpha reductase enzyme but without the type II 5-alpha reductase enzyme (the kind DHT blocks) experience hair loss when given Testosterone injections. He believes this shows that the type I enzyme does play a role in hair loss.
[bron]

Dit sluit aan op de discussie gevoerd in deze thread: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...5917#post35917

Wellicht hebben mensen met 5AR-2 deficiacy helemaal geen testosteron, vandaar ook dat ze niet kaal worden... Deze man zegt dus dat als je deze mensen testosteron inspuit, ze toch ook kaal kunnen worden...

In dat geval zou duta wel stukken beter zijn dan fina.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2004, 15:00   #263
foobar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2004
Berichten: 76
ey Henk21, jij gebruikt zowel fina als duta?

Wil je dit blijven doen? Is het namelijk niet schadelijk omdat het nogal wat pilletjes zijn..?
En natuurlijk de belangrijkste vraag, werkt dit goed tegen haaruitval en is het positief voor haargroei?

Ik ben benieuwd naar je antwoord.

__

Owh.. voor de persoon die het had over acne. Door je voedsel patroon om te gooien kan je bijna volledig er vanaf komen.
http://www.acne.org/

ltr.
foobar is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2004, 15:44   #264
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Hallo, jongens!

Ik zal gelijk even een update geven over m'n dutagebruik en m'n huidige haarsituatie; ben nu exact 21 maanden aan de duta, vóór duta had ik al 20 maanden fina gebruikt. Situatie is als volgt: haaruitval is gestopt (de AGA-haaruitval), gebieden die erfelijk belast zijn uit te vallen, zijn nu gezonder en dikker aan het groeien, dit is gewoon een superuitstekende prestatie voor een medicijn , ik ben ZÉÉR tevreden. Ik ben niet de enige die dat zegt, een heleboel mensen merken dat op. Het gekke ervan is, is dat nu mijn haren beter 'verdeeld' is dan jaren geleden, toen ik nog niet zo'n last had van AGA. Het zit namelijk zo; ik had jaren terug een redelijk bos haar, maar de zijkanten en achter op het hoofd was het altijd zichtbaar dikker en steviger, vooraan en boven was het niet dun, maar toch minder steviger. Duta heeft dat hele MPB-patroon opgeheven, en daar ben ik echt zeer blij mee.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2004, 16:46   #265
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Hallo, jongens!

Ik zal gelijk even een update geven over m'n dutagebruik en m'n huidige haarsituatie; ben nu exact 21 maanden aan de duta, vóór duta had ik al 20 maanden fina gebruikt. Situatie is als volgt: haaruitval is gestopt (de AGA-haaruitval), gebieden die erfelijk belast zijn uit te vallen, zijn nu gezonder en dikker aan het groeien, dit is gewoon een superuitstekende prestatie voor een medicijn , ik ben ZÉÉR tevreden. Ik ben niet de enige die dat zegt, een heleboel mensen merken dat op. Het gekke ervan is, is dat nu mijn haren beter 'verdeeld' is dan jaren geleden, toen ik nog niet zo'n last had van AGA. Het zit namelijk zo; ik had jaren terug een redelijk bos haar, maar de zijkanten en achter op het hoofd was het altijd zichtbaar dikker en steviger, vooraan en boven was het niet dun, maar toch minder steviger. Duta heeft dat hele MPB-patroon opgeheven, en daar ben ik echt zeer blij mee.



Wat goed voor je , eindelijk een keer wat beter nieuws over Duta , ik wou dat ik dat kon zeggen , ik gebruik het al 16 maanden (nu 1 pil om de 2 dagen) maar nog nix hoor , haar nog bijna even dun als voor duta , voor mij en ik denk een heleboel werkt het niet zo als men had gehoopt , ja het stopt wel enigsinds de uitval , maar massale hergroei nee ho maar.
Mijn haar groeit ook heel langzaam over mijn hele hoofd , dus ook aan de zijkanten , het is net alsof er een stofje in mijn lichaam ontbreekt om mijn haar te laten groeien ..
Duta is zeker niet voor mij het wondermiddel maar ik weet ook dat als ik ermee zou stoppen ik binnen een jaar helemaal kaal zou zijn,, wat een dillema .
ik blijf erbij dat DHT niet de hoofdschuldige is , ik denk dat men totaal op een ve keerdspoor zit en dat het juist zo is dat het van belang is of je wel of niet en hoeveel receptoren je op je haarzakjes hebt zitten en niet je DHT ..
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2004, 17:00   #266
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
@DHT killer

Heb je ervoor fina gebruikt??zoja, hoelang??

En wat leuk voor je!!!
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2004, 17:01   #267
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
@DHT killer

Heb je ervoor fina gebruikt??zoja, hoelang??

En wat leuk voor je!!!
eerst 20 maanden fina zegt ie.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2004, 17:01   #268
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
Wat goed voor je , eindelijk een keer wat beter nieuws over Duta , ik wou dat ik dat kon zeggen , ik gebruik het al 16 maanden (nu 1 pil om de 2 dagen) maar nog nix hoor , haar nog bijna even dun als voor duta , voor mij en ik denk een heleboel werkt het niet zo als men had gehoopt , ja het stopt wel enigsinds de uitval , maar massale hergroei nee ho maar.
Mijn haar groeit ook heel langzaam over mijn hele hoofd , dus ook aan de zijkanten , het is net alsof er een stofje in mijn lichaam ontbreekt om mijn haar te laten groeien ..
Duta is zeker niet voor mij het wondermiddel maar ik weet ook dat als ik ermee zou stoppen ik binnen een jaar helemaal kaal zou zijn,, wat een dillema .
ik blijf erbij dat DHT niet de hoofdschuldige is , ik denk dat men totaal op een ve keerdspoor zit en dat het juist zo is dat het van belang is of je wel of niet en hoeveel receptoren je op je haarzakjes hebt zitten en niet je DHT ..
Ik weet niet hoe dat zit als het haar diffuus uitvalt, zoals bij vrouwen met AGA (die weinig succes boeken met 5-ar remmers). Je zou er eventueel vit.B-complexen, ijzer en spiro (topical of oraal) kunnen toevoegen. Misschien dat dat wel zou kunnen helpen.

Duta heeft bij mij gezorgd dat de twee verschillende gebieden, AGA en niet-AGA, in elkaar zijn overgevloeid. Het resultaat is een gelijkmatiger verdeelde haargroei.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2004, 02:34   #269
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
duta

raar dat bodybuilders die testosteron spuiten kaal worden hé..dit wil zeggen dat dht in een zekere mate voor haaruitval zorgt..misschien niet rechtstreeks maar toch...ikzelf gebruik nu 50 dagen duta en merk nog niets,behalve dat mijn haar aan de voorkant dunner geworden is..maar ik ga door want heb geen andere keuze...
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2004, 02:04   #270
rotterdam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2003
Berichten: 70
Efficacy and safety of long-term treatment Dutasteride

Efficacy and safety of long-term treatment with the dual 5alpha-reductase inhibitor dutasteride in men with symptomatic benign prostatic hyperplasia

By Debruyne F; Barkin J; Erps Pv P; Reis M; Tammela TL; Roehrborn C 426
Department of Urology, University Hospital Nijmegen, Geert Grooteplein 10,
P.O. Box 9101, 6500 HB Nijmegen, The Netherlands;
Collective Name: On behalf of the ARIA3001, ARIA3002 and ARIB3003 Study Investigators.
Eur Urol 2004 Oct;46(4):488-95 (ISSN: 0302-2838)


OBJECTIVES:: Dutasteride, a dual inhibitor of Type 1 and Type 2 5alpha-reductase, has been shown to improve disease measures in patients with symptomatic benign prostatic hyperplasia (BPH) in three randomised, placebo-controlled, large-scale, 2-year Phase III clinical studies. This paper reports the pooled results of a 2-year open-label extension of the three randomised studies assessing the long-term efficacy and safety of dutasteride.

METHODS:: Patients randomised to dutasteride or placebo in the double-blind portion of the Phase III studies were eligible for a 2-year open-label extension, where all patients received dutasteride 0.5mg daily (dutasteride/dutasteride [D/D] group and placebo/dutasteride [P/D group]). RESULTS:: Significant improvements in AUA-SI score and Q(max) were observed from Month 24 to 48 in both study groups. At Month 48, patients in the D/D group had significantly greater improvements in AUA-SI score and Q(max), and significantly greater reductions in prostate volume, than those in the P/D group. Acute urinary retention and BPH-related surgery occurred in a small percentage of patients during the open-label phase. No new safety issues were noted with long-term therapy. Onset of new drug-related adverse events were reported most frequently at the start of therapy and declined over time in patients receiving dutasteride.

CONCLUSIONS:: Long-term treatment with dutasteride results in continuing improvements in urinary symptoms and flow rate, and further reductions in TPV, in men with symptomatic BPH. The reduction in risk of AUR and BPH-related surgery, seen in the double-blind phase, was durable over 4-year treatment. Dutasteride was also well tolerated in long-term use.

Regrowth Notes: Although this study does not deal directly with hair loss, it does show that Avodart (Dutasteride 0.5mg) is well tolerated and remains effective at reducing DHT over a long period.

Laatst gewijzigd door Tiuri; 22 oktober 2004 om 13:54
rotterdam is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 19:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.