Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 februari 2013, 20:14   #1
Lebid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2013
Berichten: 20
Unhappy meningen gevraagd

Hallo haarweb,

Ik zal eens beginnen met mij in het kort voor te stellen en mijn verhaal te doen. Ik ben een man van ondertussen 28 jaar en ik heb een kalende kruin.

Qua erfelijke belasting heeft mijn vader nog al zijn haar, maar mijn grootvader (langs mijn moeders kant) is rond 40 a 45 jaar een nw7 geworden, hij is wel langs voor kaal beginnen worden.

Ik ben bezig met een afspraak bij een dermatoloog maar daar kan ik pas net voor de zomer naartoe.
Bloeduitslag moet ik nog op wachten om te zien of ik iets te kort kom van ijzer of vitamines.

Ik ben alvast begonnen met minox 5% en supplementen.

Ik heb een aantal foto's om mijn situatie aan te tonen.
En ik zou graag jullie mening willen, aga ofniet?


De 1e is huidige wervel met volledig droog haar, de andere is na aanbrengen van minox en dus ook wat nat haar en duidelijke doorkijk:






Het ziet er niet goed uit maar ik hoop dat als ik als diagnose aga krijg, dat ik er dan toch nog redelijk op tijd bij ben...

Ik kan ook alvast op zoek naar een ander kapsel

Alvast bedankt om mijn verhaal te lezen

Mvg

Laatst gewijzigd door Lebid; 16 februari 2013 om 16:02 Reden: edit
Lebid is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2013, 21:07   #2
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Zeg dit niet graag maar ik denk dat dit zeker AGA is. Met de eerste foto dacht ik; daar hebben we weer eentje die een NW1 heeft, zoals sommige idioten alhier, maar achter is het meer dan een gewone wervelwind. Het zou ook nog ene schimmelinfectie/o.i.d dergelijks kunnen zijn. In ieder geval sterkte!
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2013, 03:02   #3
jeroen92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 52
inhammen zien er iig niet ernstig uit, iig minder erg dan ik en ben er maar 21 XD boven op je hoofd zou het op aga kunnen wijzen. maar ik heb ook een soort van wervelwind, valt te zien of je foto's al dan niet met flits gemaakt zijn. Als ik pal onder een spot ga staan zie daar ook meer je hoofdhuid omdat de haren in alle richtingen staan. zou natuurlijk ook aga kunnen zijn. maar ken genoeg mensen die door die wervelwind wat kaler lijken maar voor de rest geen last hebben van haaruitval. 10-15 haren bij het douchen is ook niet erg veel lijkt me
jeroen92 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2013, 21:16   #4
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Zeg dit niet graag maar ik denk dat dit zeker AGA is. Met de eerste foto dacht ik; daar hebben we weer eentje die een NW1 heeft, zoals sommige idioten alhier, maar achter is het meer dan een gewone wervelwind. Het zou ook nog ene schimmelinfectie/o.i.d dergelijks kunnen zijn. In ieder geval sterkte!
Ik vraag mij af wie jij wel niet denkt dat je bent om zo over anderen te mogen spreken. Je moet een keer ophouden met lelijk doen tegenover andere leden. Iedereen hier zit voor hetzelfde probleem. Flauwe grappen, anderen uitmaken voor idioten etc, etc. Wanneer houdt het een keer op? Kun je niet normaal reageren? Je hebt blijkbaar helemaal niks in je leven meegemaakt en daarom denk je zo makkelijk te kunnen praten over anderen.

Voorbeeld: Toen ik 2 jaar terug voor het eerst een topic had aangemaakt met foto's werd ik direct serieus genomen, ook door jou. Ik kreeg zelfs advies van Hanna (iemand die naar mijn mening en ik gok vele anderen hier veel meer over haarverlies weet dan jij) het advies om minoxidil naast mijn regime met finasteride te gebruiken. Later wordt het bevestigd door de arts, en wanneer ik met nieuwe foto's kom (geef toe dat het op foto's er een stuk beter uit ziet) wordt ik voor gek verklaard. Een schande voor de rest die wel kalend is? Ik denk dat je weinig hebt meegemaakt/bent gekwetst, vandaar dat je zo makkelijk over anderen kunt spreken.

Enkel op de laatste foto's van de TS kun je zien dat hij inderdaad licht kalend is. Op de rest waar ook de kruin te zien is kun je dit niet zien. Waarom? Juist. Foto's. Dit is dus ook mijn probleem geweest. Mijn foto's zijn net als de eerste paar als die van de TS.

Ontopic: @ ts, ook ik denk dat je helaas een van de pechvogels bent. Ik zou een afspraak maken met de dermatoloog en aan de hand van dat gesprek een besluit nemen om wel of geen medicatie (lees: finasteride) te gebruiken. Finasteride zal ik persoonlijk nooit zomaar aanraden. Het is iets waar je zelf in moet verdiepen en overwegen.

@KnieKnous

Ik wil hier overigens geen nieuwe discussie starten met jou. Ik geef alleen even aan dat je ook wat vriendelijker kunt reageren. We zitten hier allemaal voor hetzelfde probleem en het zou niks mogen uitmaken of je nog een goede bos hebt en kalend bent of een dikke NW4 hebt.

Laatst gewijzigd door Memeber; 14 februari 2013 om 22:13
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2013, 21:42   #5
mrtheboss39
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2013
Locatie: Belgie
Berichten: 5
man man ik zou ervan dromen zo een haardos te hebben :-),,het lijkt me nie zo ernstig vergeleken met mij dan toch .Wou dat ik je kon helpen maar helaas zit zelf in de penarie
mrtheboss39 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2013, 12:57   #6
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Memember jouw eerste topic herinner ik me niet eens. Daarbij zeggen dat ik niks meegemaakt heb is een compleet idiote aanname want zonder in details te treden kan ik je zeggen dat ik genoeg heb meegemaakt wat ik jou niet toewens. Heb je ooit opgemerkt dat ik ook serieus op je reageer? Heb je ook opgemerkt dat het mijnheer Aart dingetje een grapje was om te relatieveren (en eigenlijk iets positiefs over je haar te zeggen?). En al doe je of je mijn dingen niet serieus neemt denk ik dat het juist fout gaat omdat je mij juist veel te serieus lijkt te nemen. Hetgeen overigens terecht is. Sorry Memeber als jij je aangesproken voelde en excuses voor de opgeroepen frustratie.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2013, 16:21   #7
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Nou ja.. dan zal ik ook even mijn excuses aanbieden, dus bij deze.. Ik denk dat we hier allemaal vriendelijk met elkaar kunnen omgaan als we dat proberen. Zo kunnen we ook met z'n allen voor een prettige sfeer zorgen waar niemand zich hoeft te schamen om z'n verhaal kwijt te kunnen of bang zijn niet serieus te worden genomen.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2013, 17:06   #8
Lebid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2013
Berichten: 20
Post

Vanvoor is alles normaal en heb ik nog steeds mijn oude haardos.
Vanachter zie je het met droog haar niet onmiddellijk tenzij je het ook weet.

Het probleem is, IK weet dat er iets aan de hand is, en verder is het al zo "gevorderd" dat je het van een km ver kan zien als ik er wax in doe/nat haar heb. Want dan verschijnt er een gigantische kalende plek op mijn kruin.
Het enige rare is dat de rechteronderkant (onder de wervel) van de kruin er veel erger aan toe is dan de linkeronderkant, daar is de haardichtheid nog redelijk ok.

@ jeroen: Ik begrijp wat je bedoelt met de flits en ja de foto's zijn met flits gemaakt maar ook als ik kurkdroog haar in mijn kruin wat opzij doe dan zie ik in het daglicht in de spiegel een behoorlijke onbehaarde scheiding.

@Memeber en kniekous: Bedankt allebei voor jullie reacties.
Het bevestigd wat ikzelf al dacht... spijtig genoeg

Als ik ook van de dermatoloog de diagnose aga krijg dan weet ik het niet meteen... Ik sta in ieder geval niet te springen om met finasteride te beginnen. (ben me al een paar weken aan het inlezen hier)

Ook denk ik eraan om mijn haar te millimeteren om te zien hoe dat bij mij staat maar ik ben bang dat de plek wel eens veel zichtbaarder zou kunnen worden als ik dit doe en dat het dan wel gaat opvallen
Lebid is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2013, 17:53   #9
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Millimeteren en accepteren is een grote stap. Als je dit kunt dan is dat ook meteen de beste stap. Ik zou het zelf niet kunnen en met mij ook veel andere. Wat zou dat bevredigend zijn, geen zorgen erom maken. Zat vandaag in de trein, tegenover mij zat iemand met een NW3 gok ik zo. Heel kort kapsel en dat vond ik juist wat hebben, beetje hetzelfde verhaal als met Jason Statham. Dus als het je zou staan dan zou ik het zeker overwegen! Uitproberen kan nooit kwaad.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2013, 18:34   #10
Lebid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2013
Berichten: 20
Ik zat eraan te denken om het te doen als ik eens in de zomer 3 weken vakantie heb. Maar in ieder geval mag het niet opvallen dat ik kalend ben...
Ik zou maandenlang met een petje op rondlopen als dit wel het geval is.
Er moet dus op zijn minst sprake zijn van enige verdikking/hergroei vooraleer ik me hieraan zou wagen.
Ook zou ik een paar maal een steeds korter kapsel moeten proberen om alvast een idee te krijgen en zowel mezelf als mijn omgeving hieraan te laten "wennen".

Accepteren? Dat is de makkelijkste oplossing, maar het is tegelijk ook de moeilijkste.... Dat snap je wel

Als het staat des te beter dan kun je op latere leeftijd als het echt zover is er wel beter mee om.
Maar aan de andere kant als het niet staat dan kan het de lijdensweg eens zo erg maken...
Lebid is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2013, 12:54   #11
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Bij millimeteren valt het kalend zijn minder op dan met jouw lengte. Probeer het gewoon, ik had gewild dat ik de stap eerder had durven zetten. Bevrijdend gevoel....
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2013, 13:47   #12
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
vorige zomer kreeg ik ook enkele reacties dat mijn kruin heel doorzichtig was en merkte dan zelf ook op dat mijn haar daar dunner werd. daarvoor zat ik al op dit forum waardoor ik snel de stap gezet heb om met minox 2% te beginnen. ik gebruik wel minox over heel de bovenkant aangezien mijn haar vanvoor ook redelijk dun was, vooral rond mijn inhammen. Gebruik dit nu al meer dan 7 maanden 2 x per dag en mijn haarstatus is er goed op verbeterd. concreet betekent dit:

1) dikker haar, ik gebruikte altijd wax om mijn haar in model te krijgen. voor mijn minox gebruik kon ik amper mijn haar krijgen zoals ik het wou, het was daarvoor jammergenoeg te dun geworden. na enkele maanden minox leek het alsof ik makkelijker mijn haar kon stylen en dit booste alvast terug mijn zelfvertrouwen. kreeg ook reacties van mensen dat het dikker leek.

2) ik had voor ik minox gebruikte heel veel last van jeuk op mijn kruin, soms zodanig dat dit mij uit mijn slaap hield. kort na het gebruik van minox was deze jeuk heel erg gereduceerd. soms voelde ik wel nog iets maar het verschil was enorm.

3) Ik merkte na enkele maanden rond mijn haarlijn enkele haren die effectief uitkwamen, nu merk ik vooral op dat rond mijn ene inham enkele haren uitkomen. ze lijken donzig maar zijn donkerbruin zoals mijn haarkleur dus blijf ik hopen dat dit blijft verbeteren.


Ter info ik ben 26 jaar oud. de enige reden dat ik post (want ik ben vooral een passief lid op dit forum) is omdat ik jou vooral wil bemoedigen en aantonen dat er middelen zijn die iets kunnen veranderen. ooit zal ik overwegen om 5% te gebruiken maar hier wacht ik voorlopig nog mee. ik wil minox ook niet helemaal ophemelen want volgens mij moet je vooral geluk hebben dat dit product iets doet. het reduceren van de jeuk was voor mij al heel iets.

Alvast succes!
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2013, 12:48   #13
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Lebid, als jij aga hebt ben je er goed op tijd bij hoor. Je hebt geen echte inhammen wat een major plus is omdat finasteride en minoxidil vooral goed werken op de kruin. Wat de mensen hier op de forum ook concluderen over jouw haar, niemand hier kan jou uitsluitsel geven. Wij zijn geen dermatologen, maar lotgenoten! Neem onze meningen niet te zwaar.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2013, 15:11   #14
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
@memeber en @kniekous

Hoe is het eigenlijk verder met jullie man? Voel je al beter memeber?
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2013, 01:10   #15
Lebid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2013
Berichten: 20
@ (H)appy: bedankt, ik hoop dat minox goed zal aanslaan bij mij. Er zijn gewoon van die mindere momenten dat ik het er toch echt moeilijk mee heb.
Als ik nu de deur uitga moet ik steeds vanalles proberen om het te maskeren.
Wax op mn kruin gebruiken gaat gewoon niet meer... Maar goed ik heb een idee voor een nieuw kapsel en desnoods ga ik iets als toppik erbij nemen.

@ kuit: Mbt mijn afspraak heb ik gelukkig nog een vroegere kunnen regelen !
Dus half maart ben ik bij dokter Sara Huygens, ik hoop dat zij wel uitsluitsel kan geven...

Heeft hier btw iemand ervaringen met deze dokter?
Lebid is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.