Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 december 2023, 16:15   #1
Madhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2012
Berichten: 7
Serieuze bijwerking Minoxidil

Ik heb het forum al afgezocht en ben wel het een en ander hierover tegen gekomen, maar nu heb ik sinds een week serieuze bijwerkingen van de Minoxidill (Kirkland 5%). Na 3 weken smeren werd ik licht en zwak in mijn hoofd en lichaam. Mijn hart begon sneller te kloppen en een benauwd gevoel op mijn borst. Ik ben direct gestopt met minoxidill omdat dit in zeldzame gevallen tot deze bijwerkingen kan leiden.

Aangezien ik de bijwerkingen nog steeds heb en het middel nu wel uit mijn lichaam moet zijn (na een week) vroeg ik mij af of er lotgenoten aanwezig zijn die dit ook hebben gehad en hoe lang het duurt voordat de bijwerkingen verdwenen zijn. Ik ben al bij de huisarts geweest en in het ziekenhuis. Ongeveer alle tests gedaan en die waren allemaal positief, geen hartafwijking, gewoon gezond. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ook gestopt zijn met minox vanwege deze bijwerkingen.
Madhair is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2023, 17:48   #2
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madhair Bekijk bericht
Ik heb het forum al afgezocht en ben wel het een en ander hierover tegen gekomen, maar nu heb ik sinds een week serieuze bijwerkingen van de Minoxidill (Kirkland 5%). Na 3 weken smeren werd ik licht en zwak in mijn hoofd en lichaam. Mijn hart begon sneller te kloppen en een benauwd gevoel op mijn borst. Ik ben direct gestopt met minoxidill omdat dit in zeldzame gevallen tot deze bijwerkingen kan leiden.

Aangezien ik de bijwerkingen nog steeds heb en het middel nu wel uit mijn lichaam moet zijn (na een week) vroeg ik mij af of er lotgenoten aanwezig zijn die dit ook hebben gehad en hoe lang het duurt voordat de bijwerkingen verdwenen zijn. Ik ben al bij de huisarts geweest en in het ziekenhuis. Ongeveer alle tests gedaan en die waren allemaal positief, geen hartafwijking, gewoon gezond. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ook gestopt zijn met minox vanwege deze bijwerkingen.
Lijkt mij dat als, alle serieuze zaken zijn uitgesloten, en de minox uit je lijf is, het meer lijkt op angst/hyperventilatie klachten.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2024, 23:47   #3
acksid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 24
Ik heb op dit moment ongeveer dezelfde klachten, maar had de oorzaak nog niet aan minoxidil toegeschreven. Ik gebruik het nu ongeveer 3 weken en sinds een week last van hartoverslagen en vermoeidheid. Inmiddels via de dokter bloed afgenomen, maar alle waarden waren goed. Komende week wordt mijn hart gemonitored.ik denk dat ik er ook mee stop totdat de oorzaak is gevonden.
acksid is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2024, 00:51   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Als je in je achterhoofd houdt dat Minoxidil bloeddrukverlagend werkt doordat het middel de bloedvaten verwijdt dan kun je je voorstellen dat je duizelig wordt als je hier gevoelig voor bent of van nature al (ongemerkt) een ietwat lagere bloeddruk hebt van jezelf. En wellicht dat je hart hier daardoor ook rustiger gaat werken. En vermoeidheid doordat je bloed hierdoor iets minder zuurstof transporteert naar alle hoeken en organen van je lichaam. Maar ik ben geen arts dus als iemand wel medisch onderlegd is mag hij/zij me corrigeren.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2024, 13:46   #5
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 122
Geslacht:
Hoe gaat het inmiddels met je?

Slikte je evt. ook nog andere haargroeisupplementen en zoja, welke?
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.