Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Mededelingen > Mededelingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
Oud 25 januari 2008, 09:23   #46
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Och, heavy? Valt wel mee. Ik ben hier voor erger uitgemaakt, ik schrik er niet zo van.

En waarom mag ik niet afhaken? Ik heb hier geen enkele verplichting. Er is een lid dat me bij mijn eerste bezoeken aan Haarweb, een paar jaar geleden. erg heeft geholpen, en dat is Cloud geweest. Dat verliep meestal via PM, en heeft me veel goed gedaan. Ik heb zelf hier een hele tijd gepost, maar voor mij is het redelijk genoeg geweest.

Ik VOEL het als een verplichting degene met haaruitval die mij PM'en te beantwoorden. En dat doe ik dan ook. Maar ik voel geen verplichting hier te blijven posten.
Dat moet je natuurlijk ook zelf weten. Ik wilde alleen maar zeggen dat niemand hier jou kan voorschrijven wel of niet te posten. Overigens schrik ik toch wel wat van de sfeer. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn op dit soort fora??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline  
Oud 25 januari 2008, 11:11   #47
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Welgewaardeerde Georgie,


Ten eerste. Haarweb is een open forum en helaas heb je het niet in de hand dat je met iedereen die hier komt door één deur kan. Het is net het echte leven. Mijn advies zou dus zijn om je humeur zo te laten beinvloeden door mensen die irritaties bij je opwekken. Gebruik die energie bijv. om een manier te vinden om met mensen te gaan met wie je niet direct een enorme klik hebt. Je komt dit probleem toch overal tegen in het leven? Ikzelf word hier in ieder geval dagelijks mee geconfronteerd, en niet alleen op haarweb maar ook in mijn huis, werk, studie, uitgaan, etc. Overal dus. Mijn oplossing is in ieder geval niet om dan maar overal weg te blijven, dan zou ik het huis niet meer uitkomen. Mijn oplossing is ook niet om me constant te ergeren aan dit soort mensen.

Tiuri, ik waardeer je post bijzonder, maar ik denk dat je dingen verkeerd ziet. Ik laat mijn humeur niet beïnvloeden door dit soort mensen, ik geef er dan de voorkeur aan hun posts niet te lezen door Haarweb eenvoudig niet te bezoeken. Daartoe bestaat geen enkele verplichting, het is maar een forum.
Mijn haarprobleem is ook (voorlopig althans) ook verleden tijd, en zoals ik je al eens eerder heb gezegd: dan wordt de drang tot bezoek minder, en voor de gezelligheid hoef ik hier niet te komen. Waarom zou ik in discussie gaan met mensen als bijv. Kevin en DHTkiller? Ik wijd me dan liever aan positievere dingen, ik ga in de kroeg ook niet expres naast iemand zitten die ik een lul vind omdat ik daar 'maar mee om zou moeten gaan'. Dan praat je misschien even, en zoek je als het niet klikt een ander plekje op. Het dagelijks leven bestaat er niet alleen uit om per se met mensen om te moeten gaan die je niet zit zitten, het bestaat ook uit keuzes maken: wat vind ik wel leuk, wat vind ik niet leuk? Wat is voor mij positief en wat niet? Contact met mensen die je niet liggen houd je beperkt tot het noodzakelijke, en ja: wat is noodzakelijk? Haarweb? Ik vind van niet eigenlijk.

Ten tweede schijn je je nogal te ergeren aan foutieve informatie in de posts van Hanna. Dan wil ik je graag wijzen op hoe relatief een begrip is als 'juiste informatie', zelfs in een relatief harde wetenschap als de geneeskunde. Mensen hebben allemaal een andere mening over wat juist is en een forum lijkt me nu bij uitstek een plek waar die ook allemaal geuit mogen worden. Als jij het bijv. niet eens bent met Hanna kun je dat gewoon posten, iets wat ik ook dagelijks doe hier op M/H zonder dat dat bij mij tot enorme irritaties leidt. Wegblijven kan ik ook hier in ieder geval moeilijk als oplossing zien.

Als over bijvoorbeeld hormonen, haarverven e.d. foutieve info wordt gegeven, stoort mij dat. Die informatie is feitelijk gewoon onjuist. Het gaat hier dan niet om een mening. Als ik bijv. roep dat finasteride hormonen bevat, klopt dat gewoon niet. Dan zou ik dat elke keer kunnen posten, dat klopt. Dat gaat me tijd kosten, want Hanna post ik weet niet hoeveel berichten per dag. Daar heb ik dus geen zin in. Vervelender is, dat ze zich hier ook nog gedraagt als een autoriteit die het allemaal heel erg goed weet en mensen het dus wél allemaal voor waar aannemen. Toen ik gisteren las dat ze zich ook nog op andere pijlers beweegt met ongetwijfeld weer goedbedoelde, maar ongelooflijk onzinnige adviezen, heb ik dan ook gepost. Laat ik het zo zeggen: het feit dat iemand het goed bedoelt en veel post maakt zijn of haar post niet per se tot waardevolle.

Nogmaals, zoals ik ook al heb gezegd op het herhaalde verzoek om moderator voor de vrouwenpijler te worden: ik heb er ook allemaal geen tijd voor. Ik heb andere dingen te doen, ik werk nu al meer dan een jaar zes dagen per week, met veel plezier overigens, en reis vaak ook drie maanden per jaar. Maar ik blijf het triest vinden dat sommigen, die dit forum met een zekere wanhoop bezoeken, verkeerde informatie voorgeschoteld krijgen die hun probleem geen goed doet. Reden waarom ik afgelopen dagen weer op de vrouwenpijler heb gepost. Natuurlijk hink ik daarbij op twee gedachten. Moet ik dan dagelijks het vrouwenforum bezoeken om daar alles door te lopen? Om anderen te helpen. Helaas geen tijd voor, en ook geen zin in.

Ten slotte. Waar ik me zo over verbaas is dat jij haarweb keer op keer afschildert als een plaats waar een bijzonder onaangename sfeer heerst. Dan bezoek je toch een andere website dan ik, of misschien heb je vooral oog voor vervelende dingen en let je niet op de vele positieve initiatieven en humoristische/leuke/aangename discussies hier. Je mag natuurlijk zeggen en vinden wat je wilt, maar ik ben van mening dat je eenzijdig bericht of oostindisch surft. Voor je het weet heeft dit als onwenselijk en onbedoeld gevolg dat je hierdoor zelf meer bijdraagt aan een slechte sfeer dan de mensen waar je je tegen afzet.

Tiuri, ik draag niet bij een slechte sfeer, want ik kom hier nauwelijks. Als ik dan gisteren de reacties op mijn bericht zie, vind ik die niet echt veranderd. Ik heb bewust niet of nauwelijks op andere pijlers gelezen dit keer. Ik zet me dus ook niet af.

Ik waardeer jou inzet enorm en ben bijzonder gecharmeerd van jou manier van naar haarproblemen kijken. Ik ben al jarenlang een stille bewonderaar van jouw posts en ik vind het heel jammer om te horen dat we die hier steeds minder zien doordat je je kennelijk vreselijk over dingen opwindt die dat naar mijn mening helemaal niet waard zijn.

Ik wind me niet vreselijk over dingen op, dat maak jij ervan. Nogmaals: waarom zou ik? Ik ga dan lekker wat anders doen. Zit op dit moment veel op sportfora, omdat ik intensief train, dat is voor mij veel actueler. Maar ik ga het niet allemaal weer uitleggen, zie boven. Het wordt hier voorgesteld alsof ik zo ongeveer een sociale handicap heb omdat ik Haarweb vaak niet leuk vind, of bepaalde mensen niet waardeer. Ik vind dat bezijden de waarheid, en veel te ver gaan.

Peace
Hetzelfde!
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 25 januari 2008 om 11:43
Georgie is offline  
Oud 25 januari 2008, 18:43   #48
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Een gesloten forum voor TTM-ers, alleen maar omdat daarin een enkele keer goedbedoeld gepost is door niet-TTM-ers?
Wordt Haarproblemen bij Vrouwen dan ook gesloten voor mannen? En Haarproblemen bij Mannen gesloten voor vrouwen?

**************************
Afwijkende meningen die niet stroken met de mening van Georgie, worden door haar gebombardeerd tot "foutief" en haar uitlatingen zijn vaak autoritair, neerbuigend, kleinerend.
Over de zekerheid omtrent de waarheid die ik zou moeten hebben vóórdat ik iets beweer, zoals Georgie schrijft, kan ik mededelen dat de enige zekerheid die je volgens mij in het leven hebt, is, dat je dood gaat.

****************
Hanna is offline  
Oud 25 januari 2008, 19:07   #49
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
zo kinderjtes en nu weer fijn vriendelijk met elkaar spelen:

__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline  
Oud 26 januari 2008, 19:10   #50
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.153
Geslacht:
Inderdaad Ray.
Ik ga deze thread sluiten. Mochten jullie nog verder willen discussieren dan graag via pm.

Overigens hoef je het altijd niet met iedereen eens te zijn. Dat kun je dan beter aangeven in de desbetreffende thread. Verder denk ik dat sommige kritiek té persoonlijk werd genomen.
Rest me niets meer dan te zeggen dat ik vind dat Kevin en Hanna terecht zijn uitgeroepen tot poster van het jaar.

Laatst gewijzigd door Henk; 26 januari 2008 om 20:01
Henk is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Komt haar weer terug na een paar jaar bij Alopecia Areata Stress kip AA - Algemeen 20 14 oktober 2010 16:36
5 mei 2007 : HaarWeb bestaat 6 jaar! Webmaster Mededelingen 6 11 mei 2007 13:53
Bijwerkingen na 4 jaar succes fina. Gedwongen om te stoppen. Hopefull Medicijnen/haargroeimiddelen 20 30 juni 2006 08:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.