Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 februari 2017, 11:28   #91
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Update 3 maanden na de HT

Update 3 maanden na de HT:

Ik zit op 2 dagen na op 3 maanden na de HT, dus we kunnen nu echt gaan beginnen. De beroerdste periode is achter de rug. Ik moet zeggen dat week 4 t/m week 7 voor mij mentaal het zwaarst was. Ik heb toen echt bijna niks sociaals ondernomen, want voelde me echt niet relaxed. Na week 7 ging het met de week steeds wat beter. Ik merk dat ik me steeds wat beter begin te voelen. Het haar ziet er al een stuk beter uit.
Intussen wel even naar de kapper geweest om de zijnkanten + bovenop ietwat bij te knippen.

Ik voel ook al heel veel stoppels, zie zwarte puntjes en veel vlashaartjes en haartjes van een centimeter. Het gaat nu spannend worden en ik kan EINDELIJK vooruit kijken.

Ik ben vanaf mijn 22e met mijn haar probleem bezig, het zou toch wat zijn als ik dat over een paar maanden geheel los kan laten en weer volop kan genieten van alles, maar nog belangrijker, mijn ZELFVERTROUWEN terug krijg. We gaan het meemaken.

Vanaf maand 5 gaat het echt "hard" volgens de kliniek, dus de komende 2 maanden zie ik als een soort overbruggingsfase

Fase 1: HT + 10 DAGEN recovery ACCOMPLISHED.

Fase 2: 3 drama maanden kaal door het leven ACCOMPLISHED
Fase 3: maanden 4 en 5 zullen de grafts beginnen uitkomen en gaat het spannend worden.
Fase 4: Maand 5 tot 9, het feest kan beginnen, gaat nu hard groeien!
Fase 5: Maand 9 tot 12: Grootste groei is geweest, haar word dikker/beter
Fase 6: Maand 12 tot 14: Eindresultaat.

In de onderstaande fotos heb ik de fotos van het proces tot nu toe in een overzicht gezet.

14 maart moet ik trouwens terug naar Veldhoven voor een tussentijdse controle. Ik zal tegen die tijd ook weer een update doen en ik zal jullie ook laten weten wat ze daar zeiden.

Keep you guys posted.

Fijn weekend.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto 1.jpg‎ (53,4 KB, 258x gelezen)
Bestandstype: jpg HT Veldhoven.jpg‎ (19,8 KB, 221x gelezen)
Bestandstype: jpg 1 maand na HT.jpg‎ (18,3 KB, 253x gelezen)
Bestandstype: png 2e maand na HT.png‎ (96,4 KB, 344x gelezen)
Bestandstype: jpg 3 maands ht.jpg‎ (15,8 KB, 424x gelezen)

Laatst gewijzigd door chelie; 10 februari 2017 om 11:50
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2017, 12:08   #92
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
Ik zou met de Finasteride niet te veel zorgen maken over verdere kaalheid, met de Finasteride hoef je op z'n slechts elke 5-10 jaar een kleine operatie laten doen om kleine kale plekken tussen je haren te fixen, maar daarvoor hoeft alleen de donorgebied een beetje kaalgeschoren te worden + het vereist minder verdoving.

En binnen tien jaar zal het ook wel mogelijk zijn om betaalbaar hair grafts te laten klonen en dan kan je ook de dikte verhogen als dat vereist is.

Hoeveel donor grafts heb je in totaal/nog over?
inham123 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2017, 12:14   #93
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham123 Bekijk bericht
Ik zou met de Finasteride niet te veel zorgen maken over verdere kaalheid, met de Finasteride hoef je op z'n slechts elke 5-10 jaar een kleine operatie laten doen om kleine kale plekken tussen je haren te fixen, maar daarvoor hoeft alleen de donorgebied een beetje kaalgeschoren te worden + het vereist minder verdoving.

En binnen tien jaar zal het ook wel mogelijk zijn om betaalbaar hair grafts te laten klonen en dan kan je ook de dikte verhogen als dat vereist is.

Hoeveel donor grafts heb je in totaal/nog over?
Heej inham123

Laten we hopen dat de fina inderdaad echt zijn werk blijft/gaat doen. De komende 5 jaar hoop ik sowieso niet meer met mijn haar bezig te zijn, maar time will tell.

Ze zeiden er minimaal nog 2500 grafts uit te kunnen halen, ik moet over een maand terug voor de controle en dan zal ik het nog eens preciezer vragen.
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2017, 13:24   #94
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
De finasteride stopt niet ineens met werken, dus dat is geen probleem. Wel kan het mogelijk zijn dat je haartjes blijft verliezen maar in studies die hierna gekeken hebben wordt zelfs een klein beetje haar verlies als signifcant ervaren. Ik zou het aan een aantal klinieken via email ofzo even navragen.

2500 grafts is wel weinig (maar je hebt wel veel haartjes per graft), maar meer dan genoeg om mogelijke kale plekken op te vullen indien je Finasteride blijft gebruiken. Ik zou het inderdaad nog even navragen want als je zo'n 4000 over hebt dan kan je in de toekomst nog een kleinere operatie van 1000-1500 grafts doen om meer haar op te vullen, indien je dat in de toekomst nog wil doen, met het haar dat is getransplanteerd is kan je dan de nieuwe HT camoufleren zodat je de eerste 3 maanden er niet voor schut bijloopt.

Maar goed eerst kijken wat het resultaat is...als ze na 14 maanden je haar controleren, kunnen ze ook kijken of er nog wat haarverlies is opgetreden en dan kunnen ze een beetje inschatten wanneer de hersteloperatie voor verdere kaalheid nodig is, als ze niks kunnen zien zal dat nog wel een tijdje duren, en dan kan je het waarschijnlijk nog een beetje kunnen verbergen met concealer of door je haar een beetje langer te laten groeien, dus het is niet zo'n superprobleem.

De foto's die je plaatste van de hergroei die je nu al hebt, plus jouw haartype en de velen 4tjes en 5jes...laten heel positief beeld zien en ik denk dat het over 3 maanden al heel goed uitgaat zien.

Laatst gewijzigd door inham123; 10 februari 2017 om 13:27
inham123 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2017, 18:12   #95
karel1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2015
Locatie: Nederland
Berichten: 64
Geslacht:
Hey chelie,

Je haar ziet er al beter uit dan op de foto's voor de operatie. En dan moeten nu ook alle grafts nog uitkomen. Moet haast wel een goed resultaat worden.

De fases die je hebt gemaakt zijn wel herkenbaar, zit nu op 10 weken. Kan ook niet wachten totdat de groei begint
__________________
_____________________
Regime:
-Finasteride 1 mg ED 01/2015
-Minoxidil 1 ml ED 01/2017
-Regenpure DR ED 01/2017
_____________________
Behandelingen:
MHP bij BCN 06/2016
FUE 2900 grafts Esteworld 01/12/2016
___________________________________________
karel1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2017, 18:39   #96
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham123 Bekijk bericht
De finasteride stopt niet ineens met werken, dus dat is geen probleem. Wel kan het mogelijk zijn dat je haartjes blijft verliezen maar in studies die hierna gekeken hebben wordt zelfs een klein beetje haar verlies als signifcant ervaren. Ik zou het aan een aantal klinieken via email ofzo even navragen.

2500 grafts is wel weinig (maar je hebt wel veel haartjes per graft), maar meer dan genoeg om mogelijke kale plekken op te vullen indien je Finasteride blijft gebruiken. Ik zou het inderdaad nog even navragen want als je zo'n 4000 over hebt dan kan je in de toekomst nog een kleinere operatie van 1000-1500 grafts doen om meer haar op te vullen, indien je dat in de toekomst nog wil doen, met het haar dat is getransplanteerd is kan je dan de nieuwe HT camoufleren zodat je de eerste 3 maanden er niet voor schut bijloopt.

Maar goed eerst kijken wat het resultaat is...als ze na 14 maanden je haar controleren, kunnen ze ook kijken of er nog wat haarverlies is opgetreden en dan kunnen ze een beetje inschatten wanneer de hersteloperatie voor verdere kaalheid nodig is, als ze niks kunnen zien zal dat nog wel een tijdje duren, en dan kan je het waarschijnlijk nog een beetje kunnen verbergen met concealer of door je haar een beetje langer te laten groeien, dus het is niet zo'n superprobleem.

De foto's die je plaatste van de hergroei die je nu al hebt, plus jouw haartype en de velen 4tjes en 5jes...laten heel positief beeld zien en ik denk dat het over 3 maanden al heel goed uitgaat zien.
Ik moet zeggen dat finasteride inderdaad wel erg goed werkt, dat zal ik ook zeker blijven gebruiken. De kliniek zei dat wanneer de eindcontrole er is en ze nog 'gaten" zien, ze deze kosteloos zullen bijzetten, tot op bepaalde hoogte uiteraard. Die 2500 was destijds een schatting van ze, maar op zich niet verkeerd aangezien ze er al 3375 hebben uitgehaald, maar ik zal mijn donor nog een keer laten checken volgende maand en vragen hoeveel ze er nog uit kunnen halen, dan hebben ze een beter beeld.

En wat er in de toekomst gebeurd zie ik dan wel weer, ik weet in ieder geval dat er genoeg donor is voor een vervolgbehandeling.

De prognose voor een goed resultaat zijn zeker aanwezig, maar het is nog afwachten, gaat goed spannend worden de komende tijd haha.

Groetjes.

Laatst gewijzigd door chelie; 10 februari 2017 om 18:44
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2017, 18:42   #97
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karel1986 Bekijk bericht
Hey chelie,

Je haar ziet er al beter uit dan op de foto's voor de operatie. En dan moeten nu ook alle grafts nog uitkomen. Moet haast wel een goed resultaat worden.

De fases die je hebt gemaakt zijn wel herkenbaar, zit nu op 10 weken. Kan ook niet wachten totdat de groei begint
Eeey Karel,

Thanks voor het compliment, ik vind het er zelf ook goed uitzien al zijn we er nog lang niet:p Geduld is een schone zaak ahah.

OO joh, dan ben je al flink op weg, even doorbijten nog. Ik volg jou trouwens ook, post binnenkort eens wat fotos van je situatie, ben benieuwd naar jou status op het moment...:

Groetjes...
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2017, 10:12   #98
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Met een behandeling van 1000 grafts voel je al een verschil qua dikte.

Laat staan hoe dat moet zijn bij behandelingen van 3000 of meer.

En Dean Sauders is ook na 5 behandelingen gestopt en overgegaan tot MHP.
Zijn hele achterhoofd is totaal uitgeroeid en wat is hij ermee opgeschoten.....He-le-maal niks...nada....noppes.
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2017, 10:52   #99
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino33 Bekijk bericht
Met een behandeling van 1000 grafts voel je al een verschil qua dikte.

Laat staan hoe dat moet zijn bij behandelingen van 3000 of meer.

En Dean Sauders is ook na 5 behandelingen gestopt en overgegaan tot MHP.
Zijn hele achterhoofd is totaal uitgeroeid en wat is hij ermee opgeschoten.....He-le-maal niks...nada....noppes.
Heej toetsenbordheld,

Wat is jou probleem eigenlijk? Ik zie je altijd maar negatief reageren op mensen? Ben je jaloers op mensen die een goede HT hebben gehad of heb je simpelweg niks beters te doen? Ik vind je echt een magatriest figuur in ieder geval.

Echt waar niemand neemt jou hier serieus dus flikker een eind op met je constante gezeik. Klein kind.
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2017, 11:40   #100
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino33 Bekijk bericht
Met een behandeling van 1000 grafts voel je al een verschil qua dikte.

Laat staan hoe dat moet zijn bij behandelingen van 3000 of meer.

En Dean Sauders is ook na 5 behandelingen gestopt en overgegaan tot MHP.
Zijn hele achterhoofd is totaal uitgeroeid en wat is hij ermee opgeschoten.....He-le-maal niks...nada....noppes.
5 behandelingen bij HASCI of 5 behandelingen bij een goede kliniek....
Daar zit wel verschil in.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2017, 15:40   #101
karel1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2015
Locatie: Nederland
Berichten: 64
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chelie Bekijk bericht
Eeey Karel,

Thanks voor het compliment, ik vind het er zelf ook goed uitzien al zijn we er nog lang niet:p Geduld is een schone zaak ahah.

OO joh, dan ben je al flink op weg, even doorbijten nog. Ik volg jou trouwens ook, post binnenkort eens wat fotos van je situatie, ben benieuwd naar jou status op het moment...:

Groetjes...
Ja inderdaad, vervelendste periode is nu voorbij. Ik zal op 3 maanden een update plaatsen
__________________
_____________________
Regime:
-Finasteride 1 mg ED 01/2015
-Minoxidil 1 ml ED 01/2017
-Regenpure DR ED 01/2017
_____________________
Behandelingen:
MHP bij BCN 06/2016
FUE 2900 grafts Esteworld 01/12/2016
___________________________________________
karel1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2017, 13:30   #102
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
exact 3 maanden

Vandaag is het exact drie maanden geleden dat ik de HT heb gehad.
Het feest gaat beginnen wiehaaaa.

Het eiland is geheel weg en zone 2 en zone 3 ook flink dicht.
Echt frontaal en de inhammen is nog wel erg vlas en moet nog flink verbeterd worden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 42.jpg‎ (19,8 KB, 385x gelezen)
Bestandstype: jpg 43.jpg‎ (22,8 KB, 375x gelezen)
Bestandstype: jpg 44.jpg‎ (23,3 KB, 380x gelezen)

Laatst gewijzigd door chelie; 14 februari 2017 om 13:44
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2017, 13:46   #103
Marcus01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2016
Berichten: 37
Geslacht:
Het feest ging toch pas vanaf fase 4 ofwel maand 5 t/m 9 beginnen

Zonder dollen, je haar ziet er nu al hartstikke goed uit man!
Gezien de periodes die nog komen is je HT nu al geslaagd denk ik.
Marcus01 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2017, 13:51   #104
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcus01 Bekijk bericht
Het feest ging toch pas vanaf fase 4 ofwel maand 5 t/m 9 beginnen

Zonder dollen, je haar ziet er nu al hartstikke goed uit man!
Gezien de periodes die nog komen is je HT nu al geslaagd denk ik.
Haha scherp Marcus, je hebt gelijk, we zitten nog in de overbruggingsfase :p

Thanks man, dat is leuk om te horen. Het proces verloopt zeer zeker naar behoren ;
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2017, 11:17   #105
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
3,5 maand

Update na 3,5 maand.

Merk dat ik eigenlijk nauwelijks meer met mijn haren bezig ben, voorop is het nog wel wat dun, maar het gaat best goed.
De zenuwpijn van de verdovingen zijn nu trouwens ook wel voor 80% weg, werd ook wel een keer tijd:p

Over 2 weken moet ik naar Veldhoven voor een tussentijdse controle.

Keep you posted.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 97.jpg‎ (14,6 KB, 320x gelezen)

Laatst gewijzigd door chelie; 28 februari 2017 om 11:26
chelie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
3400 grafts, 3400grafts, haartransplantatie, veldhoven


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.