Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 oktober 2006, 19:53   #1
Cherie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 2
Exclamation ik schaam me zo voor mijn overbeharin:( help me met een permantente oplossing please!

Hallo mensen,


ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb al wel maanden deze site een beetje in de gaten gehouden.
Zelf zit ik echt met overbeharing. Ik zit hier heel erg mee.
Ik heb zelfs haren rond mijn tepels! VEEL DIKKE ZWARTE HAREN :'( deze epileer ik weg maar soms krijg ik dan ingroei! en oo schaamte en ik merk dat ik met de jaren mee steeds meer haren krijg. (ik ben 20 en een vrouw)
Ik heb heel veel schaamhaar en de enige manier om er niks van te zien is door boxershorts te dragen. Scheren veroorzaakt irritaties, en helemaal glad word het NOOIT!.
Ik heb 1x een brazilan wax gehad. Wow wat was ik blij, maar na 3 dagen kwamen er al haren terug. Ook was het erg pijnlijk en vind ik het duur aangezien het toch weer teruggroeit.

ik heb al maanden gedacht om me hiervoor te laten behandelen.
maar ik ben zo bang dat ik duizenden kwijt ben aan een ontharingslasercentrum, en dat mijn haren nog blijven!

Ik heb namelijk niet veel geld. Maar als mijn haren weggaan dan heb ik het geld ervoor over.

Ik weet echt niet wat ik moet doen.
Mijn gezicht (op mijn neusvleugels, in mijn neus veel haar. en epileer het af en toe weg..auww!!! ook boven mijn lip veeel haar! mijn wenkbrauwen. Vanaf mijn oog tot de bovenkant van mijn wenkbrauw groeit haar. Ik moet zo vaak epileren..Ik heb een aantal verdwaalde haartjes op mijn kin. Mijn benen zijn behaard. Mijn armen..Mijn oksels!!!)

En het ergste is dat ik helemaal niet veel hoofdhaar heb :'( Ik heb wel haar, maar geen dik haar,,en ook heb ik haaruitval..yeah
Het haar waar ik zooo supertrots op ben :: mijn wimpers. Ik heb amandelvormige ogen en superlange wimpers. jeujjj 1 voordeel :S

Voor de rest haat ik mijn haar!!!!

Dus kan iemand me advies geven waar ik mijn haar VOORGOED kwijtraak!
Dus niet tijdelijke adviezen (scheren, harsen )
Ik schaam me heel erg :'(

Ook schaam ik me als ik intiem ben met mijn vriend.
Hij weet dat ik me schaam voor mijn haar, en daarom wil ik nooit als het licht is iets met hem doen. Soms moet hij zelfs beloven zijn ogen dicht te doen..


Ik heb eraan gedacht om naar de dokter te gaan (voor het haar op mijn tepels)
maar ik heb een borstvergroting gehad. Ik had namelijk nooit borsten. En voelde me net een man..Ik heb veel haar en ik had geen borsten..

Wat moet ik doen?
Please help me :'(
Of stuur me anders een berichtje..
Cherie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2006, 12:40   #2
Bert Tomus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2006
Berichten: 2
Overbeharing

Lieve Cherie,


Helaas kan ik je geen adviezen geven om van de overbeharing af te komen.

Ik vind wel dat als je intiem met je vriend ben ,niet het licht uit moet doen of hem laten beloven dat hij niet kijkt.
Hij heeft toch voor je gekozen, dus zoals je bent en misschien vindt hij het wel mooi.
Ik vind behaarde vrouwen wel mooi, maar ik kan me vooorstellen dat je graag van je haar afwilt.

Groetjes Bert.
Bert Tomus is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2006, 13:05   #3
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Ik snap zoiets niet, als je er echt zo mee zit. Dan maak je toch meteen een afspraak om het permanent te laten verwijderen. Het is duur jah, 3000 euro. Maar als je met hun afspreekt dat je per maand 100 euro kwijt kan, dan moet dat toch geen probleem zijn voor jouw? En als je het niet doet, dan vind ik dat je het probleem niet erg genoeg is voor jouw.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2006, 18:31   #4
Nique
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 31
Uhum...

Kun je je ook voorstellen dat mensen het fijn vinden zeker te weten dat die behandeling van bijvoorbeeld 3000 euro ook ècht het gewenste resultaat geeft?

Ik denk dat veel mensen zich niet als allereerste druk maken over het geld maar vooral verzekerd willen zijn van de door hun verwachte progressie.

Cherie schrijft overigens letterlijk dat ze er geld voor over heeft als het resultaat voldoet..

Laatst gewijzigd door Nique; 29 oktober 2006 om 18:40
Nique is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2006, 18:37   #5
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nique
Uhum...

Kun je je ook voorstellen dat mensen het fijn vinden zeker te weten dat die behandeling van bijvoorbeeld 3000 euro ook ècht het gewenste resultaat geeft?
Ik kan het me wel voorstellen. Ik ben geen hirsutisme-expert, maar volgens mij is er haast geen behandeling die er voor kan zorgen dat je haren definitief verdwijnen. Maar je kunt hier op haarweb wel, na het lezen van ervaringen van anderen, kijken welke behandeling het meest voor je geschikt.
Ik kan me ook goed voorstellen dat je er me zit Cherie, ook al verandert het niets aan de persoon die je bent. Ik hoop dat je wat vind wat geschikt voor je is.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2006, 19:14   #6
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nique
Uhum...

Kun je je ook voorstellen dat mensen het fijn vinden zeker te weten dat die behandeling van bijvoorbeeld 3000 euro ook ècht het gewenste resultaat geeft?

Ik denk dat veel mensen zich niet als allereerste druk maken over het geld maar vooral verzekerd willen zijn van de door hun verwachte progressie.

Cherie schrijft overigens letterlijk dat ze er geld voor over heeft als het resultaat voldoet..
Als je 3000 euro over hebt voor definitief verwijderen van haren. Dan mag je er vanuit gaan dat ze wel tevreden is met het resultaat.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2006, 19:31   #7
Nique
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 31
Ik geloof dat je me niet helemaal begrijpt..

Het gaat mij om jouw stelling dat als iemand die 3000 euro er 'niet voor over heeft', het probleem niet groot genoeg is.

Kijk, als iemand zegt:'ik heb héél veel last van overbeharing maar ik weiger zoveel te betalen voor ontharing'... dan kiest iemand het financiele aspect inderdaad boven het beharingsprobleem.

In deze topic gaat het om iemand die, hoewel ze niet veel geld heeft, wèl geld over heeft voor een behandeling die voldoet aan haar verwachting. Ze wil dus volgens mij graag weten wat anderen hebben ervaren als 'de uitkomst' in de hoop iets te vinden wat haar kan kan brengen wat ze wil.

Als jij denkt dat iemands probleem niet groot genoeg is als iemand ervoor kiest niet lukraak 3000 euro uit te geven, heb je het in mijn ogen bij het verkeerde eind.
Nique is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2006, 00:35   #8
Yhi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2005
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cherie
Hallo mensen,

Wat moet ik doen?
Please help me :'(
Of stuur me anders een berichtje..

Wat ik zou doen in jouw geval. Ik word er ten eerste triest van hoe je voor jezelf schaamt.
Ik weet dat overbeharing vreselijk is maar je moet jezelf niet minderwaardig gaan voelen. Hoezoo lampen uit en ogen dicht als je met je vriend vrijt? Jij bent veel meer dan die verdomde haren! En als hij je daarom afwijst dan mag je wel afvragen of hij van je houd.

Wat ik zou doen, ten eerste zou ik niet direct naar een schoonheidscentrum rennen om me te laten ontharen.
Ik zou eerst naar een dermatoloog willen en hem/haar vragen of ze je bloed willen onderzoeken.
Misschien maakt je lijf te veel hormonen aan die ongewenste haargroei bevorderd, en/of je haren dunner maakt.
Ws zal de arts je een hormoonpreparaat geven om dit te blokken.
Daarna kun je je haar te lijf gaan. Persoonlijk zou ik ook even gaan shoppen op het internet want je hebt zorgverzekeraars die epileren volledig vergoeden.
Zie bv http://www.onvz.nl/


Dus laat je niet gek maken door die haren........


Groetjes, Rachel
Yhi is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2006, 00:53   #9
Yhi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2005
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Ik kan het me wel voorstellen. Ik ben geen hirsutisme-expert, maar volgens mij is er haast geen behandeling die er voor kan zorgen dat je haren definitief verdwijnen. Maar je kunt hier op haarweb wel, na het lezen van ervaringen van anderen, kijken welke behandeling het meest voor je geschikt.
Ik kan me ook goed voorstellen dat je er me zit Cherie, ook al verandert het niets aan de persoon die je bent. Ik hoop dat je wat vind wat geschikt voor je is.
Natuurlijk is het wel weg te krijgen! Het was eerst klungelen met laseren of epilight maar ze worden meer en meer effectiever.

Er komt nog een tijd dat ook grijze en blonde haren behandeld kunnen worden.

Geluk is dat ontharen een lucratieve markt is en dan willen fabrikanten wel investeren in nieuwe methodes.

Groetjes, Rachel

Laatst gewijzigd door Yhi; 30 oktober 2006 om 01:03
Yhi is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2006, 00:55   #10
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
hmm..simbah, weer subtiel gezegd hoor.
Je opmerkingen zijn zo gevoelig als een olifant in een porceleinkast.
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2006, 01:12   #11
Yhi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2005
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simbah
Als je 3000 euro over hebt voor definitief verwijderen van haren. Dan mag je er vanuit gaan dat ze wel tevreden is met het resultaat.
Dit is een belofte die je niet waar kunt maken. Er zijn dure behandelaars en goedkope, je kunt overal haren hebben of op bepaalde plekken.
Je kunt donkere haren hebben of lichte, je kunt een donkere huidtype hebben of een blanke.
Dit zijn allemaal factoren waardoor de prijs hoger of lager wordt.


Groetjes, Rachel
Yhi is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2006, 22:05   #12
Cherie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 2
Bedankt voor de reacties.

Kijk ik heb het geld ervoor over. Ook al kost het 10.000 euro dan zou ik ervoor over hebben, nu even niet maar uiteindelijk wel..
Ik schaam me er gewoon voor dat ik zo behaard ben
Ik schaam me voor me zelf en voor iedereen als ik naakt ben.
Mijn vriend accepteert me hoe ik ben en zegt ook altijd dat het hem niks uitmaakt omdat hij van MIJ houdt en het hem niet uitmaakt of ik behaard of haarloos ben. Tuurlijk is het wel sexier als ik geschoren benen/oksels etc heb, dat vindt haast iedereen inclusief ik!! Haren vind ik voor een man!
Hij kan het blijven herhalen dat hij me mooi vind maar IK ben degene die het vreselijk vind en abnormaal. VOoral omdat hij als manzijnde zelfs geen/weinig haren of op zijn neus of op zijn tepel heeft enzo.

Ik zou het liefst ook morgen bellen om een afspraak te maken om de haren te verwijderen. Ik heb ook heel veel verhalen gelezen op dit forum maar de een praat er positief over, de ander praat er negatief over, en ook zijn hier mensen die hun eigen bedrijf proberen te promoten op een sneaky manier.

Ik zal even wat vertellen.
Mijn (bijna, over 2 maanden)man moest het land uit, de enige mogelijkheid om samen met hem te kunnen leven is door geld te sparen (naast mijn studie) en dan pas kan ik op zijn vroegst over 2 jaar met hem samenleven zonder zorgen dat we van elkaar verwijderd worden. Tot die tijd zie ik hem 6 maanden in een jaar..Dat is pittig hoor!!

Snap je. Dus dat geld is belangrijk wil ik een toekomst met hem hebben. Dat wil ik, dus al mijn geld gaat eerst op aan een toekomst met hem. Gelukkig heb ik een jaar in een fabriek gewerkt maar echt veel geld heb ik daar niet verdiend :S 4 euro in een uur ofzo..
Dus ik ga dan echt niet het risico lopen om mijn haren te laten weglaseren bij een *MISSCHIEN* betrouwbare en goedwerkende laser-kliniek.

Ik wil zowiezo dat haar tussen mijn benen graag weg!! Want ook al ben ik voor altijd samen met mijn vriend. Ik zou me wel graag op mijn gemak willen voelen.
Als ik dan nog geld over heb dan volgt mijn gezicht/oksels/benen enzo...

Als je 1 goede plek weet stuur me dan een prive-bericht aub!

Oh ja ik ben licht getint, en heb donkere haren. Op mijn oksels/bikinilijn/tepel heb ik DIKKE harde zwarte haren.
Op mijn gezicht en benen heb ik zachte zwarte haren.
Op de rest van mijn lichaam heb ik lichte donshaartjes. Hier doe ik niet moeilijk over..

Laatst gewijzigd door Cherie; 30 oktober 2006 om 22:08
Cherie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2006, 16:34   #13
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
hmm..simbah, weer subtiel gezegd hoor.
Je opmerkingen zijn zo gevoelig als een olifant in een porceleinkast.
Weer? Ik zeg het gewoon kort door de bocht. Het kan hard klinken, maar is het niet voor een mens die de waarheid kan inzien.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2006, 22:08   #14
Nique
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 31
Helaas lijkt niet iedereen die waarheid te willen kennen...

Misschien gewoon een stukje beter lezen voordat je jouw waarheid formuleert...

Laatst gewijzigd door Nique; 31 oktober 2006 om 22:14
Nique is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2006, 23:14   #15
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nique
Helaas lijkt niet iedereen die waarheid te willen kennen...

Misschien gewoon een stukje beter lezen voordat je jouw waarheid formuleert...
Ach...definitief verwijderen is zeker een succesvolle manier om er vanaf te komen. Als je dan twijfelt tussen geld of behandeling, dan is de probleem niet erg genoeg. Definitief verwijderen is zeker het geld waard.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.