Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 april 2014, 16:19   #1
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Question Even jullie mening gevraagd.... POLL

gezien ik niet goed weet hoe een poll hier aan te maken , via een bericht dan :

mag ik even jullie mening over hoe het gaat op deze site in verband met experimentele nieuwe methodes of uitproberen van meds of behandelingen ?

( 1 ) vinden jullie ook dat hier nog weinig nieuwe zaken worden gepost

( 2 ) ben ik de enige dat steeds keer op keer enkel fina en minox ziet op deze site ?

( 3 ) waarom probeert niemand iets nieuws meer uit ?

( 4 ) is dit forum nog mee met produkten en stoffen zoals bv : hairlosshelp / talk en andere al dan niet prive forums over haarmiddelen


ik hoor de laatste tijd van veel mensen : haarweb is dood , keer op keer minox en fina vragen enkel... voor high end stuff moet je op amerikaanse forums
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2014, 17:17   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
1)

Ja inderdaad weinig nieuwe ontwikkelingen van meds. Maar gezien de meest recente 'ontdekkingen' (van hoe en waarom haar uitvalt) zal het toch niet al te lang duren dat er eindelijk iets voor het gros van de haarpatienten zal komen op de markt?! Al dan niet experimenteel...

2)

Fina en Minox zijn nu eenmaal de middelen die eindelijk voorgeschreven werden in strijd tegen haaruitval. Zijn al lang op de markt en hebben toch wel bewezen iets te doen. Getest door allerlei instanties en 'veilig' bevonden. Vandaar dat dat het eerste is waar naar gegrepen wordt. Ook de artsen en dermatologen zullen je hooguit naar deze middelen verwijzen. Pas als dit niet werkt en als er wanhoop toeslaat zullen mensen out of the box denken en de sprong wagen naar iets anders.

3)

Mensen zijn toch over het algemeen zeer terughoudend door eventuele schadelijke bijwerkingen van bijvoorbeeld Fina. Laat staan wat een 'product X' misschien wel kan veroorzaken in negatieve zin. Zolang er van de stof geen uitgebreide studie is gedaan mbt veiligheid en werkzaamheid zal er niet naar gegrepen worden. De pioniers/waaghalzen uitgezonderd daarin. En mensen zijn kuddedieren natuurlijk. Als er een schaap over de dam is volgen er meer. Haaruitval uitgebreid onder de loep genomen is vrij moeilijke materie. Denk dat iedereen op de (alweer) pioniers/waaghalzen wacht met positieve veilige nieuwe wondermiddelen.

4)

Het bovenstaande verhaal zegt denk ik ook iets over de ontwikkelingen op het hele forum: vasthouden aan bewezen middelen en de weinige kennis van materie zorgt ervoor dat er elders op de wereld meer kennis en experimenten zijn met middelen. Ook ik heb middelen gebruikt die voor het eerst getest/aangeprezen werden op andere fora. Maar ook op de andere fora bloedt het vaak dood qua enthousiasme en resultaten omdat nou eenmaal het wondermiddel (nog) niet is gevonden. Maar hoe dan ook lopen we hier achter ja. Daarvoor zullen we het toch moeten hebben van mensen zoals jij Wesley, die vanalles doen en proberen en hun ervaringen hier posten. Zo zijn er nog een aantal hoor, die best wat theoretische kennis en/of ervaring hebben. Dit wordt echt wel door wat mensen gewaardeerd, al wordt het misschien niet uitgesproken. Dus voor een ieder die wat kan bijdragen zou het fijn zijn om de rest ook kennis of ervaringen te blijven bieden. Dat is denk ik ook het doel van een forum als deze: elkaar helpen en niet zoals ik toch weleens lees, overal tegenaan schoppen en een (verkapt) meerderwaardigheids complex hebben.

Laatst gewijzigd door Reet; 13 april 2014 om 11:41
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2014, 19:38   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
1. Er wordt inderdaad weinig nieuws geplaatst.
2. finasteride en minoxidil overheersen
3. geen idee voor anderen, voor mij werken fina en minox uitstekend, dat is mijn reden om geen risico's te nemen met onbewezen middelen
4. rare vraag, het forum is een plek. Als je discussie wilt over middelen, dan moet je er op die plek over praten ... en niet mopperen dat niemand er over praat. Want op wie mopper je dan eigenlijk

Overigens volg ik die internationale fora ook op afstand. Het bereik van engelstalige fora is met gemak 100 keer zo groot als van nederlandstalige, dus allicht dat er meer mensen aan experimenten meewerken. 100 Wesley's is enorm veel meer dan die ene hier. Maar wat heeft het werkelijk voor nieuwe inzichten gebracht? Ik kan er niet snel een bedenken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2014, 21:20   #4
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
( 1 ) Er is blijkbaar niets nieuws onder de horizon om te vermelden.

( 2 ) Duta, fina, minox zijn DE middelen voor mannen, die onderzocht en wetenschappelijk bewezen zijn.
Sommigen gebruiken ook nog de dermastamp en shampoo met ketanozol erbij. Maar hier houdt het wel zo'n beetje op.
Bij vrouwen alleen minox. Voor vrouwen bestaat nog een combi met de dianapil (alhoewel deze pil omstreden is).
Meer smaken zijn er niet (helaas).

( 3 ) Iets anders is er m.i. ook niet. Ik lees nergens succesverhalen over 'alternatieve' haargroeimiddelen.

( 4 ) Wat bedoel je met deze vraag; wat verwacht je voor een antwoord?

Er wordt geen subsidie door de overheid verstrekt voor onderzoek naar haaruitval bij mannen, laat staan bij vrouwen. Geen geld, geen onderzoek!
Dus zullen wij het - vooralsnog - moeten doen met de middelen die er nu zijn.

Laatst gewijzigd door Astrid26; 12 april 2014 om 21:28 Reden: tikfout
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2014, 11:25   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja je hebt wel gelijk Wesley; er is wel een hoop veranderd in 2/3 jaar. Toen werd hier volop gediscusieerd over nieuwe methodes, alternetieve behandelingen en hoopvolle middelen. Tegenwoordig gaat het toch meestal om minox en fina.. Misschien zijn we moe geworden van het proberen ...

1) Ja, inderdaad
2) Nee
3) Resultaten vallen vaak toch mee..Probleem is dat met vrijwel elk middel de resultaten zullen tegenvallen, omdat deze meestal niet realistisch zijn. Een volle bos haar van een 16jarige ga je niet krijgen, maar stabilisatie en wellicht beetje hergroei wel. Misschien zijn er wel alternatieven middelen getest die werkten, maar is men er te vroeg mee gestopt.. Het is lastig om door te gaan als je bijvoorbeeld tegensprekende berichten leest. Mensen die het ook gebruiken niet snel genoeg resultaat krijgen gaan zeggen dat het niet werkt, of zelfs tegen werkt! Je moet dan sterk in je schoenen staan om toch door te gaan...

4) Nouja zelfde als vragen hierboven eigenlijk..

Van wie hoor je dit overigens allemaal?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2014, 14:09   #6
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
@nieuwe dingen proberen: is meestal duur, kleine kans dat het werkt...
(kans op bijwerkingen)
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2014, 21:35   #7
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
En RU dan? Als het goed is werkt RU zelfs beter dan finasteride. Ru is toch wel iets waar veel mensen te spreken over zijn. Ben er zelf net mee begonnen overigens. Finasteride kom ik niet meer aan ivm bijwerkingen.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2014, 23:42   #8
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Daar is er een topic over: het werkt maar is niet bepaald goedkoop en bijwerking vrij te noemen.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2014, 23:54   #9
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
Het werkt zeker, ja...
Maar de meeste leden hier blijven trouw aan minox en fina en voor de rest gebruiken ze niets anders.
Ik ga er ook over 2 weken mee beginnen.
Op buitenlandse fora's zijn er heel veel mensen die met succes RU gebruiken
Janni is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2014, 07:02   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Als RU goed werkt èn makkelijk te verkrijgen is, dan komen ook hier vanzelf meer gebruikers.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2014, 08:42   #11
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
( 1 ) vinden jullie ook dat hier nog weinig nieuwe zaken worden gepost

JA, en ik vind het zelfs een SPAM forum geworden. Ik kan zo tig post naar voren halen waarin mensen een product aanbevelen met een zogenaamde mega werking.. (bijvoorbeeld dit: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33506) Is gewoon SPAM..

( 2 ) ben ik de enige dat steeds keer op keer enkel fina en minox ziet op deze site ?

JA, het irriteerd mij mateloos dit. Keer op keer dezelfde vragen.

( 3 ) waarom probeert niemand iets nieuws meer uit ?

Ik ben van plan iets nieuwe te proberen om zodoende een bijdrage te leveren.


( 4 ) is dit forum nog mee met produkten en stoffen zoals bv : hairlosshelp / talk en andere al dan niet prive forums over haarmiddelen


Nee, hier lopen ze jaren achter. waar andere forums zaken zoals fina en minox al tig keer besproken hebben, gaan zij verder. Dit komt omdat andere forumleden onderwerpen die al tig keer zijn besproken afkappen. Zij zijn veel feller.

Maar ene kant: het is een forum voor enkel Nederland/Belgie. Buitenlandse forums zijn wereldwijd. Dus dat zou hoogstwaarschijnlijk de reden kunnen zijn.

Maar ik hoop indd dat mensen meer gaan experimenteren, en geen oude nieuws komen vertellen




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
gezien ik niet goed weet hoe een poll hier aan te maken , via een bericht dan :
mag ik even jullie mening over hoe het gaat op deze site in verband met experimentele nieuwe methodes of uitproberen van meds of behandelingen ?

( 1 ) vinden jullie ook dat hier nog weinig nieuwe zaken worden gepost

( 2 ) ben ik de enige dat steeds keer op keer enkel fina en minox ziet op deze site ?

( 3 ) waarom probeert niemand iets nieuws meer uit ?

( 4 ) is dit forum nog mee met produkten en stoffen zoals bv : hairlosshelp / talk en andere al dan niet prive forums over haarmiddelen


ik hoor de laatste tijd van veel mensen : haarweb is dood , keer op keer minox en fina vragen enkel... voor high end stuff moet je op amerikaanse forums
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)

Laatst gewijzigd door ryan82; 14 april 2014 om 08:47
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2014, 11:34   #12
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Veel mensen beginnen met fina en minox. Als ze daarna er nog een ander middel bijnemen, wordt het al moeilijker om het effect van dat middel te evalueren. Als je 5 verschillende dingen zou gebruiken, kan het goed zijn dat er maar 2 effectief van helpen. Dus ik denk dat de meeste mensen niet graag betalen voor iets waarvan ze niet weten of het wel werkt.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2014, 13:51   #13
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
Denkt dat toch niet Anthony...
Er zijn heel veel succesverhalen, maar hier zijn er toch wel weinig gebruikers.
Irispride , hellhouser en El Dut zijn er maar 3 van de zoveel mensen. Ik raad het je aan om naar die logs te kijken.
Het is best wel duur. 200 euro voor 10 gram (incl andere benodigheden)
Als je 100 mgram gebruikt per dag of minimaal 80, dan kun je er 3 maanden mee doen.
Dus ongeveer 60 euro per maand. Ik denk dat de meeste lotgenoten dit er niet voor over hebben (officieel niet bewezen product, maar wel veel succesverhalen)
En dan moet je ook nog is elke dag al die dingen voorbereiden als je voor safe wilt gaan.. (Ben je ook zeker 10 min bezig)
Fina hoef je even in te slikken en that's it.
Maar ik laat het jullie wel weten wanneer ik er aan begin!
Janni is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2014, 17:19   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Precies, Janni, lastig te verkrijgen, niet bewezen (maar wel succesverhalen), kostbaar, onzekerheid over mogelijke bijwerkingen, duur, een gedoe om zelf te maken ... dan zijn finasteride en minoxidil zeker voor iemand die begint met de strijd tegen haaruitval veel voordehandliggender.

En ik ben persoonlijk niet voor het keihard afkappen van de zoveelste klant die voor de zoveelste keer dezelfde vraag stelt. Ieder jaar worden er weer nieuwe pubers volwassen en ieder jaar begint voor weer een lading nieuwe mensen het drama van de erfelijke mannelijke kaalheid. Die willen graag hulp en ik ga ze dan gegarandeerd weer wijzen op finasteride en minoxidil en niet op een lastig te verkrijgen, duur, moeilijk te bereiden en alles bij elkaar genomen 'onzekerder' middel als RU.

En Ryan, 'ze lopen jaren achter' ... wie? Daar ben je zelf bij
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2014, 17:35   #15
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht

En ik ben persoonlijk niet voor het keihard afkappen van de zoveelste klant die voor de zoveelste keer dezelfde vraag stelt. Ieder jaar worden er weer nieuwe pubers volwassen en ieder jaar begint voor weer een lading nieuwe mensen het drama van de erfelijke mannelijke kaalheid. Die willen graag hulp en ik ga ze dan gegarandeerd weer wijzen op finasteride en minoxidil en niet op een lastig te verkrijgen, duur, moeilijk te bereiden en alles bij elkaar genomen 'onzekerder' middel als RU.

En Ryan, 'ze lopen jaren achter' ... wie? Daar ben je zelf bij
+1 !

Hoe graag had een ieder gewild om advies te krijgen als de wanhoop of stress zelf bij je toesloeg?! Het kan zelfs een heel leven verstoren. En als een vraag voor de zoveelste keer wordt gesteld kan een antwoord erop geven al veel betekenen voor die persoon. Neemt natuurlijk niet weg dat ze zelf ook een hoop info hadden kunnen vinden. En advies geven voor de bekende middelen lijkt ook voor de hand liggend. Dat zijn eenmaal de middelen die ook bij de dermatologen bekend zijn.
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.