Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 september 2018, 13:58   #1
bedroefd007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 227
HT i.c.m. veel dunne haren het hoofd

Beste haarwebbers,


Ik had de volgende vraag: Hoe effectief is een HT op het moment dat je veel dunne haren op het hoofd heb? Is het zo dat het mogelijk is om tussen die haren volwaardige grafts te plaatsen? Of kunnen volwaardige grafts pas geplaatst worden op het moment dat er daadwerkelijk sprake is van een kale oppervlak? Immers, als al het haar groeit, wil je niet dat de oorspronkelijke dunne hare achterblijven ten opzichte van de haren die voortvloeien uit de geplaatste grafts. Dit proces is mij eigenlijk nog niet helemaal duidelijk.


Alvast bedankt!
bedroefd007 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2018, 16:30   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Bedoel je met dunne haartjes geminiaturiseerde haren? Dus haren die zo verzwakt zijn dat ze dunner terug komen na uitval en ook minder lang 'leven' en groeien. Die haren zijn haast verloren te beschouwen omdat dit proces zich herhaalt en de haren steeds dunner terugkomen en uiteindelijk wegblijven. Zou je tussen deze haren gezonde haarzakjes plaatsen waaruit normale haren groeien dan ziet het er niet alleen een beetje vreemd uit denk ik, maar nog erger: hoe zal het eruitzien als de dunne haartjes op gegeven moment wegblijven? Dan staan alleen de gezonde haren nog in dat gebied. Niet te spreken over de grotere kans op shockloss na de HT van de dunnere verzwakte haren. Technisch is het wel mogelijk ja, je hoeft geen kale plekken te hebben om haren te transplanteren. Of de betere haarklinieken staan te springen om deze behandeling uit te voeren betwijfel ik. Beste is toch om met medicatie en alle mogelijke middelen eerst proberen de zwakkere haren weer wat sterker en dikker te krijgen alvorens aan een HT te beginnen. Maar goed, niet iedereen wilt aan de medicijnen natuurlijk. Uitkalen is een optie, om daarna te kijken of een HT een bevredigend resultaat kan bieden. Maar het laatste is een nachtmerrie voor degenen die juist zitten met hun haarverlies.

Laatst gewijzigd door Reet; 12 september 2018 om 16:35
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2018, 11:20   #3
bedroefd007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 227
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Bedoel je met dunne haartjes geminiaturiseerde haren? Dus haren die zo verzwakt zijn dat ze dunner terug komen na uitval en ook minder lang 'leven' en groeien. Die haren zijn haast verloren te beschouwen omdat dit proces zich herhaalt en de haren steeds dunner terugkomen en uiteindelijk wegblijven. Zou je tussen deze haren gezonde haarzakjes plaatsen waaruit normale haren groeien dan ziet het er niet alleen een beetje vreemd uit denk ik, maar nog erger: hoe zal het eruitzien als de dunne haartjes op gegeven moment wegblijven? Dan staan alleen de gezonde haren nog in dat gebied. Niet te spreken over de grotere kans op shockloss na de HT van de dunnere verzwakte haren. Technisch is het wel mogelijk ja, je hoeft geen kale plekken te hebben om haren te transplanteren. Of de betere haarklinieken staan te springen om deze behandeling uit te voeren betwijfel ik. Beste is toch om met medicatie en alle mogelijke middelen eerst proberen de zwakkere haren weer wat sterker en dikker te krijgen alvorens aan een HT te beginnen. Maar goed, niet iedereen wilt aan de medicijnen natuurlijk. Uitkalen is een optie, om daarna te kijken of een HT een bevredigend resultaat kan bieden. Maar het laatste is een nachtmerrie voor degenen die juist zitten met hun haarverlies.

Daar bedoel ik inderdaad de dunnere zwakkere haren mee. Desondanks vind ik het vreemd dat ik toch vaak fotos zie van mensen waarbij er een HT is uitgevoerd en de persoon in kwestie best veel dunne haartjes op het hoofd had. Ik bedoel: je kan toch geen grafts op een plek van een andere dunnere haartje plaatsen? Vraag me oprecht af hoe dit dan precies zit.
bedroefd007 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.