Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 1 juni 2020, 23:17   #1
Rotterdam01
Anna
 
Geregistreerd: 19 juli 2019
Berichten: 2
Geslacht:
alopecia androgenitica en 26 jaar

Beste dames (en/of heren),

Ik weet niet of hier dames zijn die ook dezelfde leeftijd zijn als ik.
Ik schaam me heel erg voor mijn haaruitval.
Ik heb het vooral bij mij haarlijn en midden scheiding.
Bijna 1,5 jaar geleden merkte ik het op een foto en naarmate de tijd werd het erger. Ik heb een 'lang voorhoofd' en vanwege de dunner wordende haar ziet een pony er niet uit. Ik voel me echt heel erg onzeker erdoor.
Ik mocht bloed prikken van de huisarts en er waren geen afwijkingen geconstateerd. Ik gaf ook aan dat mijn hoofdhuid soms brandde, maar dat was waarschijnlijk door stress. Ik werd doorverwezen naar de dermatoloog van het Erasmus MC in Rotterdam. Ik ben er twee keer geweest. De eerste keer werd er gekeken en werd me binnen een paar minuten verteld dat het Alopecia Androgenitica is. Ik kreeg een recept voor Minoxidil, maar dit brandde op mijn huid. Een half jaar later ging ik weer langs en kreeg ik (van een andere dermataloog) de optie om Finasteride te slikken. Ik heb het niet gedaan, want als ik alle verhalen erover lees, word ik er bang van.
Ondertussen ben ik zelf aan het kijken naar andere opties.
Ik zag dat meerdere huidtherapeuten mesotherapie en haarbehandelingen met licht therapie promoten, alleen ik weet niet of dit werkt. Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn dermatoloog was er sceptisch over.
Ik denk ook aan een haartransplantatie, alleen het is zoveel geld en ik ben nog jong. Maar met de dag word ik ongelukkiger.
Ik hoopte zo dat ik geen alopecia androgenetica heb. Ik kreeg mijn haaruitval toen ik stopte met de pil. Ik slikte al sinds mijn 15e de pil, vanwege bloedarmoede. Toen ik ermee stopte, voelde ik me energieker maar mijn haaruitval begon toen wel. Pas na een half jaar zag ik echt wat er was gebeurd met mijn haar. Bij de bloedonderzoeken (die erna volgende) kwam niks naar voren. Voor het eerst in jaren had ik geen bloedarmoede meer.
Toen ik drie maanden terug weer ging prikken had ik teveel aan ijzer en wel een zware vitamine d tekort. Ik weet niet of dit ook invloed er op kan hebben? Ik voel me ongehoord en niet lekker in mijn vel.
Excuses voor het lange verhaal, maar ik ken niemand in mijn omgeving die er ook problemen mee heeft.
Alvast bedankt voor het lezen.

Laatst gewijzigd door Rotterdam01; 2 juni 2020 om 00:33
Rotterdam01 is offline   Met citaat reageren
 

Labels
alopecia androgenetica, haartransplantatie vrouw, huisarts, vitamine, vrouwen

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.