Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 3 december 2012, 12:21   #151
HairRobinHood
HaarWeb lid
 
HairRobinHood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2010
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kruger Bekijk bericht
Ik heb niet alleen gezegd dat de haren door Hasci getransplanteerd fijner zijn maar ook dat de dichtheid minder is omdat ze door die dunnere naalden voornamelijk single grafts oogsten.
Noch Arashi, noch Nijmegen2 noch mij hebben ze informatie gegeven hoeveel single ,double en triple grafts ze geoogst hebben. Andere klinieken geven die informatie wel dus dit is wel erg vreemd.
Hi Mr. Freddy Krueger,

here we have 2 patient results – performed by Dr. Feriduni:
***************************************
Patient 1:
http://www.baldtruthtalk.com/album.php?albumid=465

Donor density of ~ 96-104 FU/cm2

1499 FUE extractions

* 674 single hair FU
* 825 double hair FU

Extraction performed with a 0,95 mm FUE punch
***************************************
Patient 2:
http://www.baldtruthtalk.com/showthr...1153#post91153

Occipital donor density of ~ 80-90 FU/cm2

3112 FUE extractions within 2 days

* 735 single hair FU
* 2106 double hair FU
* 271 triple hair FU

Extraction performed with a 0,9 mm FUE punch
***************************************
Discussion
Patient 1 is a normal young and healthy patient with an extraordinarily high donor density. Why just 1-hair and 2-hair grafts? And why didn’t he extract at least more 2-hair grafts instead of so many 1-hair grafts with a 0.95 punch from a patient with such a great and virgin donor density?

Patient 2 is also a normal young, healthy and virgin patient with a pretty good donor density.
Why just 271 triple grafts? What happens if this patient needs more than 1 procedure?
Is Dr. Feriduni or any other doctor still able to extract again 271 triple hair grafts with a 0.9 mm punch from this patients’ donor area?

For both patients: Would it make sense to count, to know and to provide these patients the extraction data? Actually, I think YES, because in such a case we would know why a guy like you is crying like a baby.

In such cases, I think it would be FAR more wisely, to do HST, try to extract the best grafts in the 1st procedure, let the donor area regenerate and do a 2nd procedure - right?
The only difference would be only 9-12 month away to reach the same goal as with just 1 normal FUE procedure - and NO LONG LASTING REDNESS!

Laatst gewijzigd door HairRobinHood; 3 december 2012 om 12:30
HairRobinHood is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2012, 17:43   #152
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kruger Bekijk bericht
Ik heb die minoxidil 2 weken gebruikt. Kwam daarna met het vliegtuig terug van vakantie. door luchtdruk is flesje gaan lekken en leeg gelopen. Heb Hasci gebeld en was geen ramp. Hoefde geen nieuw flesje te halen.
Vond het trouwens niet prettig. Kreeg er geen gele korstjes van op mijn kop.
Ja zelfde ervaring. Gele korstjes, plus rode huid. En als je dan leest over die mogelijke bijwerkingen van die troep, zoals shedding, dan lijkt 't me geen goed idee om een maand lang die zooi te gebruiken. Vond 't na 2 weken ook weer welletjes
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2012, 21:38   #153
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
minoxidil

Ik heb idd het hele flesje gebruikt. Een week of drie ofzo. Je krijgt er een droge hoofdhuid van, maar ik smeerde er s avonds altijd calendula op ter verzachting. Ik heb er verder totaal geen last van gehad. Even als extra groei boost, vond ik het wel prima. Maar er lijkt me geen man overboord als je er na een weekje mee stopt
__________________
2 januari 2012 - 1403 grafts HSI
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2012, 16:42   #154
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Ik baalde de laatste dagen nogal van mn ontvangstgebied. M'n haar was al weer wat langer, denk een mm of 8 en je keek gewoon DWARS door de haren heen op mijn hoofdhuid. Zag er gewoon niet uit. De tondeuze er dus maar weer doorheen gehaald en er 3 mm van gemaakt, het ziet er weer wat beter uit op die manier maar zeer zeker niet goed. Ik zat net effe wat oude foto's terug te kijken en als ik ze vergelijk is er in de de laatste 2 weken gewoon heel veel uitgevallen, ik schat rond de 50% (ik zit nu inmiddels 3 1/2 week na de behandeling). De foto's van 2 weken terug zien er 10x beter uit. Het zal wel een fase zijn waar je doorheen moet. Echter zie ik ook al weer donkere puntjes ontstaan, dus hopelijk komen de eerste nieuwe haartjes er snel aan ...
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2012, 16:50   #155
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Overigens staat in de documentatie die HASCI meegeeft ook dat 20-80% doorgroeit, dus die 80% die wel eens genoemd wordt, is het best case scenario en daar zal je ongetwijfeld heel veel geluk voor moeten hebben.
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2012, 14:40   #156
angelo2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2008
Berichten: 26
Bij mij was na een maand meer dan de helft uitgevallen en was ik daar best van geschrokken. De eerste 2 weken zag het er namelijk super uit. Maar na een jaar was alles geleidelijk terug gegroeid en zag het er prima uit. Had bij mij dus zeker een jaar nodig! Even volhouden nog
angelo2 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2013, 01:07   #157
elvispresley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2012
Berichten: 17
hi NIM , are you satisfied of the estetic result after one year?
do you have some pictures to share with the community (if you feel good to do it off course)

thx bro
yeah
elvispresley is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2013, 20:05   #158
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door angelo2 Bekijk bericht
Bij mij was na een maand meer dan de helft uitgevallen en was ik daar best van geschrokken. De eerste 2 weken zag het er namelijk super uit. Maar na een jaar was alles geleidelijk terug gegroeid en zag het er prima uit. Had bij mij dus zeker een jaar nodig! Even volhouden nog
Precies wat Angelo zegt wat betreft geleidelijk.
Ben nu een jaar en een maand verder of het nu nog beter wordt is lastig te zeggen zelf denk ik dat ik nu het eindresultaat heb bereikt.
Krijg al wat opmerkingen dat ik een rock & roll kuif heb
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2013, 23:41   #159
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
@elvispresley: see my photo album in my profile
__________________
2 januari 2012 - 1403 grafts HSI
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2014, 02:48   #160
HairRobinHood
HaarWeb lid
 
HairRobinHood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2010
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arashi Bekijk bericht
Op hairsite.com zit een gast die post onder de naam "gc83uk" (hij post ook op baldtruth), die high resoluties foto's heeft gemaakt na de behandeling. Op die site heeft iemand de boel bestudeerd en gedocumenteerd en daar zie je toch echt heel goed dat in zijn geval het donorgebied weer flink terug is gegroeid. Zie: http://www.hairsite.com/hair-loss/bo...casc-DESC.html
Thanks for the great information! I think I will buy such a procedure too.
HairRobinHood is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2014, 17:33   #161
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Ziet er netjes uit Nijmegen2.. Je zal wel blij zijn met je resultaat!

En er zijn ook niet zo heel veel grafts gebruikt, dus mocht je in de toekomst (onverhoopt) toch nog een HT "nodig" hebben dan kom je nog niet in de problemen met je donor gebied!

Veel succes!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2014, 00:35   #162
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Dankjewel. Kaalheid trekt nog een stukje naar achteren. dat had ik ook wel ingecalculeerd. Dus ga wss volgend jaar nog een keer. Vooraan nog iets verder verdichten en het het stuk erachter wat voller zetten.

Veel commentaar op HASCI. Wellicht terecht, maar ik ben heel tevreden voor wat je kan bereiken met 1400 grafts. Ik krijg veel complimenten, en het feit dat je niet 3 maanden met een rode hoofdhuid rondloopt is voor mij van wezenlijk belang. Ik moet er representatief uitzien voor mijn werk. Werk strak in pak en dan zal ik wel met zo'n rode rand rondlopen. Kan ik net zo goed in mijn spijkerbroek naar mijn werk.
__________________
2 januari 2012 - 1403 grafts HSI
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2014, 16:23   #163
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen2 Bekijk bericht
Dankjewel. Kaalheid trekt nog een stukje naar achteren. dat had ik ook wel ingecalculeerd. Dus ga wss volgend jaar nog een keer. Vooraan nog iets verder verdichten en het het stuk erachter wat voller zetten.

Veel commentaar op HASCI. Wellicht terecht, maar ik ben heel tevreden voor wat je kan bereiken met 1400 grafts. Ik krijg veel complimenten, en het feit dat je niet 3 maanden met een rode hoofdhuid rondloopt is voor mij van wezenlijk belang. Ik moet er representatief uitzien voor mijn werk. Werk strak in pak en dan zal ik wel met zo'n rode rand rondlopen. Kan ik net zo goed in mijn spijkerbroek naar mijn werk.
Dat van die roodheid heeft op zich niks met HASCI te maken. Zowel bij FUE als HST heb je mensen die al heel snel niks geen roodheid meer hebben, terwijl je ook zowel bij FUE als HST mensen hebben die er maanden last van hebben (waar ik er zelf eentje van was maar heb ook verhalen van anderen gelezen). Dat lijkt dus niks anders te zijn. Wel is natuurlijk het herstel in de eerste dagen sneller, aangezien de wondjes bij HST kleiner zijn, waardoor je de eerste dagen veel meer 'presenteerbaar' bent dan bij FUE, waar het er soms uit ziet alsof men door een slager onder handen is genomen. Maar de roodheid op zich blijft even lang heb ik t idee.

Verder zeg je dat je tevreden bent wat je met 1400 grafts kan bereiken, dat kan uiteraard, maar houd er rekening mee dat bij HASCI het aantal haartjes per graft tussen de 1.2 en 1.4 ligt, ongeveer de helft van FUE, dus je krijgt ongeveer de helft minder haar bij HASCi voor evenveel grafts.

Laatst gewijzigd door Arashi; 5 februari 2014 om 17:01
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2014, 14:12   #164
short
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2013
Berichten: 11
Hoi Nijmegen2,

ziet er ontzettend goed uit voor 1400 grafts.

Ik scheer zelf mijn hoofd kaal met een scheermes en vroeg mij af of ik na een fue nog steeds mijn hoofd kaal kan scheren zonder puntjes te zien op mijn achterhoofd.

Hoor graag van je.
short is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2014, 12:50   #165
dundun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 50
Om vergelijkbare redenen (representatieve baan o.a.) als die van Nijmegen. Uiteraard is het per individu afhankelijk, maar...

Welke klinieken in de Benelux hebben in het algemeen korte herstelperiodes? Maken gebruik van 0,6 mm punches of iets dergelijks. Wil me niet alleen (ook vanwege de prijs) vastpinnen op Hasci.

Ben me bewust dat het eventueel ten koste gaat van de dichtheid. De Choipen methode van Dogonay viel me snelle herstel op, alleen behandeling in Turkije wil ik niet. Ondanks de weinige info over DHI is het resultaat van Ronald de Boer ook fantastisch. Qua status spiegel ik me voor (en na hoop ik) meer aan Sneijder :-)
dundun is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.