Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 december 2018, 01:22   #46
Ditoidem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2018
Berichten: 3
Geslacht:
Esthecin

Ik ben zelf begin november begonnen met Esthecin, omdat ik steeds kaler word en ik hoop iets te vinden wat zorgt dat het stopt en evt meer haargroei krijg. Ik heb al wat dingen in het verleden geprobeerd qua lotions, maar nooit echt iets gevonden wat werkt. Helaas ben ik best wel vatbaar voor die mooie reclames/verhalen waardoor ik nu aan dit middel ben begonnen. Ik ben pas op de helft dus kan er nog niet veel over vertellen, maar tot nu toe merk ik nog weinig. Het Lijkt bij mijn haargrens juist iets minder te zijn dan 6 weken geleden. Wellicht hoort dit erbij of gewoon pech. Het is fijn dat het maar twee keer per week gebruikt hoeft te worden. Ikzelf vind het niet echt prettig spul om op je hoofd te doen. Het wordt erg hard en is erg plakkerig. Over 6 weken zou ik weer even een update doen over hoe het dan is. Bij elk mens werkt het waarschijnlijk anders, maar wie weet heeft iemand er iets aan.
Ditoidem is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2018, 12:39   #47
Ikke1973
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2018
Berichten: 5
Geslacht:
Test

Test mbt esthecin
Ikke1973 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2018, 12:56   #48
Ikke1973
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2018
Berichten: 5
Geslacht:
Ok test reply werkt...

Beste allen,
Ik gebruik sinds 20okt 2x per week dit middel echter zie ik nog geen veranderingen, het enige is dat mijn haar minder wordt maar dit wordt ook gezegd door “Esthecin” en daarna moet het gaan komen. Het wachten is op de positieve resultaten. Het is ook zeer ongeloofwaardig voor mij zoals het overkomt op de media en internet maar aan de andere kant denk ik ach als het niet werkt, jammer dan, zodra enige positieve resultaat te zien is houd ik jullie op de hoogte maar voor nu 2,5 maand verder nog niks te zien!?
Ik heb 2 pakken voor een termijn van 6-7 mnd gekocht dus als hier niets uit komt dan is dit fake!
Wel moet ik er bij zeggen dat het contact met esthecin zeer goed is. Ik krijg meteen reactie per mail. Pakjes zijn prima afgeleverd.
Alleen nu maar hopen dat het werkelijkheid is wat ze beloven!!!
Ikke1973 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2018, 14:11   #49
Neski
Alop.Androgenetica & pcos
 
Geregistreerd: 27 december 2018
Locatie: Groningen
Berichten: 1
Geslacht:
Esthecin werkt niet bij mij

Hoi lotgenoten,
Ik ben nieuw op dit forum en zal me ff kort voorstellen. Sinds mijn 17e alopecia androgenetica, heel laat is pcos geconstateerd doordat ik zelf erover las. Ben nu 45 jaar.

Van minoxidil, Rogaine, dianapil, tig supplementen zoals priorin en speciale shampoos, niets werkte mijn haar werd steeds dunner en dunner. Na 9 jaar een haarwerk te hebben gedragen ben ik overgestapt op wat hairextensions aan de onderkant. Op mijn bijna kale kruin te bedekken ben ik dagelijks in de weer met haarpoeders uit China. Daarmee maskeer ik het een beetje maar echt relaxt is anders natuurlijk. Als het waait zit ik al in de alarmstand.

Afgelopen voorjaar las ik via de nieuwsbrief van de Haarstichting over het middel Esthecin, natuurlijk klonk dit als muziek in mijn oren. De ingrediëntenlijst gelijk doorgelopen en mijn eerste gedachte was, wat is het werkende middel dan? Zo wanhopig als ik was toch maar het middel besteld en uiteindelijk bezorgd gekregen. Twijfel zat nog steeds in mijn achterhoofd, zeker na al die filmpjes van de gebruikers, wat een onzin en die dochter komt niet met voor- en na foto's dus ik had beter het geld in mijn zak kunnen houden.

Wat een kleffe prak zeg wat je op je hoofd moet smeren, mijn eigen haar werd keihard, geen kwestie van daarna even je coupe in orde brengen en gaan. Nee, 's nachts maar laten intrekken en de volgende ochtend wassen. Geen enkele verbetering na het gebruik van 1 doos/3 maanden. Heel teleurstellend en een hele foute onderneming om mensen met kaalheid een rad voor ogen te draaien. Mijn advies aan jullie allemaal is bespaar je de moeite en de hoop op haarverbetering door Esthecin!

Ik verbijt me toch al jaren bij het zien van volle haardossen of juist kaalgeschoren koppen (grr), de andere helft van mijn leven kan daar ook nog wel bij en kom in een volgend leven wel terug als Diana Ross
Neski is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2019, 14:24   #50
Pietpiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2016
Locatie: Amsterdam bijlmer
Berichten: 50
Geslacht:
op internationale blogs wordt dit al snake oil genoemd.
Pietpiet is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2019, 20:04   #51
Esthecin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2019
Berichten: 2
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neski Bekijk bericht
Hoi lotgenoten,
Ik ben nieuw op dit forum en zal me ff kort voorstellen. Sinds mijn 17e alopecia androgenetica, heel laat is pcos geconstateerd doordat ik zelf erover las. Ben nu 45 jaar.

Van minoxidil, Rogaine, dianapil, tig supplementen zoals priorin en speciale shampoos, niets werkte mijn haar werd steeds dunner en dunner. Na 9 jaar een haarwerk te hebben gedragen ben ik overgestapt op wat hairextensions aan de onderkant. Op mijn bijna kale kruin te bedekken ben ik dagelijks in de weer met haarpoeders uit China. Daarmee maskeer ik het een beetje maar echt relaxt is anders natuurlijk. Als het waait zit ik al in de alarmstand.

Afgelopen voorjaar las ik via de nieuwsbrief van de Haarstichting over het middel Esthecin, natuurlijk klonk dit als muziek in mijn oren. De ingrediëntenlijst gelijk doorgelopen en mijn eerste gedachte was, wat is het werkende middel dan? Zo wanhopig als ik was toch maar het middel besteld en uiteindelijk bezorgd gekregen. Twijfel zat nog steeds in mijn achterhoofd, zeker na al die filmpjes van de gebruikers, wat een onzin en die dochter komt niet met voor- en na foto's dus ik had beter het geld in mijn zak kunnen houden.

Wat een kleffe prak zeg wat je op je hoofd moet smeren, mijn eigen haar werd keihard, geen kwestie van daarna even je coupe in orde brengen en gaan. Nee, 's nachts maar laten intrekken en de volgende ochtend wassen. Geen enkele verbetering na het gebruik van 1 doos/3 maanden. Heel teleurstellend en een hele foute onderneming om mensen met kaalheid een rad voor ogen te draaien. Mijn advies aan jullie allemaal is bespaar je de moeite en de hoop op haarverbetering door Esthecin!

Ik verbijt me toch al jaren bij het zien van volle haardossen of juist kaalgeschoren koppen (grr), de andere helft van mijn leven kan daar ook nog wel bij en kom in een volgend leven wel terug als Diana Ross

Beste Neski,

We betreuren enorm dat je een negatief gevoel hebt met ons haarserum. Juist om dit te voorkomen hebben we het Personal Haircare Plan ontwikkeld en trachten we iedereen vooraf voldoende te informeren over de verwachtingen die men van Esthecin mag hebben. Wellicht heb je toch met goede moed het haarserum besteld en bent nu teleurgesteld dat de haargroei niet gestimuleerd wordt. Ons haarserum kan de haargroei en haarwortels heractiveren, indien de haarzakjes nog aanwezig zijn in de hoofdhuid. Omdat je tientallen jaren last hebt van haarverlies zijn jouw haarzakjes naar alle waarschijnlijk geheel verdwenen en zal geen enkel middel het gewenste effect hebben. We begrijpen dat je op een ander effect had gehoopt en we zouden wensen dat het biologisch mogelijk was hier iets tegen te doen.

Toch krijgen wij al vele positieve berichten en zelfs foto’s binnen via de helpdesk en onze Social Media kanalen, echter is het in Nederland verboden om voor-en-na-foto’s te tonen bij gezondheidsproducten zoals Esthecin. We betreuren jouw heftige recensie dan ook op dit forum. De lezers waarvan de haarzakjes nog wel aanwezig zijn en een positief advies uit het Personal Haircare Plan krijgen kunnen zo een verkeerd beeld krijgen.
Esthecin is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2019, 10:22   #52
Pietpiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2016
Locatie: Amsterdam bijlmer
Berichten: 50
Geslacht:
Estecin, kan je ook reageren op Ikke1973?
Pietpiet is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2019, 12:24   #53
TessaSP95
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2019
Berichten: 1
Geslacht:
Esthecin gekocht

Hallo allen,

Ik ben nieuw op dit forum omdat mijn vriend (23) op zoek is naar een middel dat hem kan redden van een steeds kaler wordend koppie. Na een online zoektocht, kwam ik bij Esthecin uit. Ik heb natuurlijk alle berichten op het forum gelezen, en ben vrij skeptisch. Het klinkt allemaal erg rooskleurig, en als iets te mooi klinkt om waar te zijn, is dat vaak ook zo...
Toch hebben we (hij eigenlijk) besloten om het een kans te geven. We gaan hier volgende week mee beginnen denk ik. Hij vindt het prima als ik voor, tijdens & na fotos's maak en hier plaats, dus dat zal ik doen. Ik vond het tijdens onze zoektocht zelf namelijk erg vervelend dat deze (bijna) nergens beschikbaar waren; wellicht hebben andere zoekenden er iets aan.
TessaSP95 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2019, 18:17   #54
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Ervaring Esthecin

Momenteel gebruik ik Esthecin ongeveer 5 maanden. Ik heb hier zeker baat bij gehad. Ik heb verschillende haartransplantaties ondergaan. Bij de temple point was mijn eigen haar behoorlijk wat dunner geworden. Omdat hiernaast getransplanteerd haar zat, was het contrast tussen het getransplanteerde haar en het eigen haar enorm zichtbaar geworden.

Bij zowel een vriend van mij die het gebruikt en bij mij is het haar absoluut voller en gezonder geworden. Mijn haar is zelfs nog niet eerder zo vol geweest als het nu is, terwijl ik juist gestopt ben met Finasteride en Minoxidil (beide haargroeimiddelen bijna 10 jaar gebruikt).


De detail-foto is de situatie voordat ik Esthecin gebruikte, de andere foto heb ik gisteren gemaakt
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ervaring-esthecin.jpg‎ (33,7 KB, 143x gelezen)
Bestandstype: jpg foto-voor.jpg‎ (24,0 KB, 132x gelezen)

Laatst gewijzigd door EvW; 21 januari 2019 om 18:20
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2019, 13:33   #55
Ditoidem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2018
Berichten: 3
Geslacht:
Esthecin

Mijn eerste drie maanden gebruik van het middel Esthecin zit er nu bijna op. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk helemaal geen verschil zie. Ik heb eerder het idee dat mijn haardichtheid verminderd is. Ik twijfel ook wel heel erg of ik het nog een keer ga bestellen, aangezien zij zeggen op de site dat je pas na 2 a 4 maanden verschil kan merken (in de bijsluiter 3 a 6 maanden, blijkbaar weten ze het zelf ook niet). Ook lees ik los van hun site bijna geen positieve verhalen over dit middel. Ik vind €150,- euro wel erg veel geld voor een product wat niet bewezen is dat het werkt. Ik heb voor dat ik begon op hun site het formulier ingevuld om te kijken of het geschikt voor mij was, en dat was het, maar helaas heeft het tot nu toe niet veel gedaan. Wellicht hebben andere mensen nog tips welk middel (haarserum) eventueel iets zou kunnen doen (zonder bijwerkingen).
Ditoidem is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2019, 17:42   #56
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Bij mij begon de haarsituatie na ongeveer 4 maanden echt te verbeteren. Meestal wordt aangeraden om haargroeimiddelen minimaal 6 maanden te gebruiken, voordat kan worden vastgesteld of het daadwerkelijk helpt.


Als de haarsituatie na 2 of 3 maanden juist wat slechter lijkt te zijn geworden, kan dit ook duiden op shedding (waarbij de zwakkere haren uitvallen en plaats zullen maken voor sterkere, gezondere haren). Dit heb ik ooit ook gehad met finasteride, dan duidt dit er mogelijk juist op dat het wel werkt. Het is dan erg zonde als je niet nog even doorzet.
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2019, 12:44   #57
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Attentie: Een deze dagen gaat er een publicatie verschijnen in de Volkskrant m.b.t. finasteride en dutasteride.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2019, 10:03   #58
haarimplantaat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2018
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EvW Bekijk bericht
De detail-foto is de situatie voordat ik Esthecin gebruikte, de andere foto heb ik gisteren gemaakt
Heb je ook een detail-foto van na het gebruik?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diksy Bekijk bericht
Attentie: Een deze dagen gaat er een publicatie verschijnen in de Volkskrant m.b.t. finasteride en dutasteride.
En Esthecin speelt hier ook een rol in?
haarimplantaat is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2019, 15:19   #59
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Finasteride en Dutasteride.

[QUOTE= En Esthecin speelt hier ook een rol in? [/QUOTE]

Nee alleen Finasteride en Dutasteride. De juiste datum van de publicatie is 16-02 in de bijlage.
Esthecin is niet wetenschappelijk onderzocht dus daar komt een journalist niet verder mee. Aangezien de "üitvinder" een arts is vind ik dat wel vreemd.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2019, 15:28   #60
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diksy Bekijk bericht
Nee alleen Finasteride en Dutasteride. De juiste datum van de publicatie is 16-02 in de bijlage.
Esthecin is niet wetenschappelijk onderzocht dus daar komt een journalist niet verder mee. Aangezien de "üitvinder" een arts is vind ik dat wel vreemd.
Was het geen sarcastische vraag van Haarimplantaat?
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
esthecin, haargroeimiddel, haarstichting, misleidend

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.