Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 december 2018, 13:02   #1
Drone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2010
Locatie: Limburg South, oh yeah!
Berichten: 46
Korte vraag meting hormoonlevel Duta

Geachte Lotgenoten,

In 2016 heb ik door vermoeidheid en stress (combi van adrenaline tekort en bijnieruitputting) een zeer zware shedding gehad waarbij ik mijn haren bovenop in een tijdbestek van 2 a 3 maanden bijna volledig kwijt raakte. Met duta was het na een half jaar weer stukken beter, echter lang niet meer zo bevredigend als de eerste keer dat ik het aan mijn regime toevoegde.

In 2017 weer hetzelfde verhaal, net nadat mijn haar weer acceptabel begon uit te zien- stress sloeg toe en weer lokken haar in mijn handen bij het douchen en binnen 2 maanden weer pluis bovenop mijn hoofd.

Tot mijn schrik deed duta (0,5 om de dag) opeens nauwelijks meer iets, slechts wat in het midden maar op de kruin en voren bleef het dun.

Nu ben ik in mijn wanhoop maar overgestapt op een dubbele dosis - 1 mg om de 3 dagen - en dit lijkt het weer iets recht te trekken.

En nu komt mijn korte vraag : alleen wil ik graag weten of mijn hormoonspiegel of hoe het ook mag heten niet te afwijkend is en ik meen vaker te hebben gelezen dat mensen dit lieten controleren bij duta gebruik.
Weet iemand waar dit kan zodat ik weet of ik nog enigzins verantwoord bezig ben?

Thanks!
Drone
Drone is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2018, 17:29   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Ik heb helaas geen ervaring wat betreft homoon levels meten. Maar begrijp ik nu goed dat je af en aan Dutasteride hebt gebruikt? Verder ken ik de ideale inname ook niet. Ik slik het zelf ook al jaren, maar heb vanaf het begin altijd 0,5 per dag geslikt zoals voorgeschreven. Wellicht dat iemand de ideale dosis-schema kent ondersteund door een onderzoek of studie?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2018, 22:37   #3
Drone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2010
Locatie: Limburg South, oh yeah!
Berichten: 46
Ik heb duta een keer aan mijn fina regime gevoegd, fina slikte ik al vanaf mijn 25ste maar de werking neemt door de jaren af zoals gebruikers mss weten.
Met de duta kreeg ik bijna weer een normale haardikte terug, althans voor het oog.

Daar ben ik helaas mee moeten stoppen vanwege een mogelijke kinderwens. Kindertjes zijn er (gelukkig) niet gekomen, maar mijn haar werd weer k*t.

2de keer dat ik ermee begon deed het weer redelijk zijn werk, maar gelijk fina achterwege gelaten omdat dat nauwelijks nog wat deed, toen kwam de eerste shedding en daarna is duta aanzienlijk in werking afgenomen. Fina ook nog `s opgepakt maar geen succes. Het dht-rem tijdperk lijkt aan zijn einde gekomen en voor de eerste keer in mijn leven zie ik er officieel kalend uit- ff wennen.

Ik ken diagrammen waarbij testpersonen zonder noemenswaardige bijwerkingen 2,5 mg per dag namen en flinke hergroei hadden, dus ik vraag me af hoe ver ik kan gaan tot er een bevredigend betaalbaar alternatief is.
Van fina of duta nooit problemen ondervonden- altijd in staat geweest 'to salute the general' en geen borstvorming, huidproblemen, brainfog of whatever.
Ik hoor vaak dat mensen voor zoiets contact hebben met een dermatoloog maar ben ik een keer langs geweest en werkte voor geen meter mee.
Drone is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2018, 13:46   #4
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drone Bekijk bericht
Ik ken diagrammen waarbij testpersonen zonder noemenswaardige bijwerkingen 2,5 mg per dag namen en flinke hergroei hadden, dus ik vraag me af hoe ver ik kan gaan tot er een bevredigend betaalbaar alternatief is.
waarop baseer je dat meer duta per dag nemen tot een beter resultaat leidt? volgens mij hebben studies consequent aangetoond dat er boven een bepaald innameniveau eigenlijk geen verbetering meer plaats vindt in je DHT-level. en dat je met 1 mg per dag dus al aan je maximale werking zit.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2018, 14:28   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
waarop baseer je dat meer duta per dag nemen tot een beter resultaat leidt? volgens mij hebben studies consequent aangetoond dat er boven een bepaald innameniveau eigenlijk geen verbetering meer plaats vindt in je DHT-level. en dat je met 1 mg per dag dus al aan je maximale werking zit.
Heb trouwens eerder (jaren geleden) gehoord dat meer ingenomen kan worden, weet niet meer wat het maximum is maar vond het schrikbarend hoog. Bij normale werking zou 0,5 mg zeker voldoende zijn. Dat deed het bij mij ook, wondermiddel! Verloor serieus rond de 10 haren op een dag onder de douche! Gelijke omstandigheden en gelijke manier van telling. Maar helaas heb ook ik gemerkt dat mijn lichaam iets doet waardoor de Dutasteride niet meer die kracht heeft. Zou een hogere dosis voor onze situatie niet weer die boost kunnen geven?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2018, 14:43   #6
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drone Bekijk bericht
Van fina of duta nooit problemen ondervonden- altijd in staat geweest 'to salute the general' en geen borstvorming, huidproblemen, brainfog of whatever.
Same here! Ook ik heb inmiddels al heel wat jaren ondervonden dat de DHT remming steeds minder wordt, na jaren top resultaten te hebben gehad. Had toen wel aan de dermatoloog gevraagd wat er aan de hand was en hij zei toen dat een percentage van de Finasteride/Dutasteride gebruikers na een periode last kreeg van verminderde resultaat. Zijn advies was stoppen met het ene en beginnen met het andere. Eventueel na een jaar weer terug de overstap maken. Ik gebruik nu ook RU erbij sinds een maand.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2018, 20:58   #7
Drone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2010
Locatie: Limburg South, oh yeah!
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
waarop baseer je dat meer duta per dag nemen tot een beter resultaat leidt? volgens mij hebben studies consequent aangetoond dat er boven een bepaald innameniveau eigenlijk geen verbetering meer plaats vindt in je DHT-level. en dat je met 1 mg per dag dus al aan je maximale werking zit.

Als je 'dutasteride dosage' googled op afbeeldingen kom je bij dit soort dingen uit https://www.hairlosstalk.com/news/cl...study-results/
Ik weet, dat is niet waterdicht maar er zijn vast ook peer reviewed onderzoeken te vinden.


Ik ben overigens een keer van 0,5mg per 4 dagen naar 0,5mg om de dag gegaan en duidelijk betere resultaten- meer en snellere hergroei.

Nogmaals, wil graag wat haar terug maar hoe ver kun je gaan?


Ik heb ook RU geprobeerd maar deed nul komma niks, zonde poen voor mij. Zinc Thymulin heeft wel mijn aandacht maar doet helaas bij de test op HLT nog niet zo veel. Ik wilde dat met 123Sanchex gaan testen maar we wachten nog even. Het is niet goedkoop allemaal. Nog een optie is fina met minox, of esthecin. Heb gebruiker Yoni pb gestuurd en als het goed is gaat ze een foto uploaden over resultaten hiervan.
Drone is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2018, 23:22   #8
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drone Bekijk bericht
Als je 'dutasteride dosage' googled op afbeeldingen kom je bij dit soort dingen uit https://www.hairlosstalk.com/news/cl...study-results/
Ik weet, dat is niet waterdicht maar er zijn vast ook peer reviewed onderzoeken te vinden.


Ik ben overigens een keer van 0,5mg per 4 dagen naar 0,5mg om de dag gegaan en duidelijk betere resultaten- meer en snellere hergroei.

Nogmaals, wil graag wat haar terug maar hoe ver kun je gaan?


Ik heb ook RU geprobeerd maar deed nul komma niks, zonde poen voor mij. Zinc Thymulin heeft wel mijn aandacht maar doet helaas bij de test op HLT nog niet zo veel. Ik wilde dat met 123Sanchex gaan testen maar we wachten nog even. Het is niet goedkoop allemaal. Nog een optie is fina met minox, of esthecin. Heb gebruiker Yoni pb gestuurd en als het goed is gaat ze een foto uploaden over resultaten hiervan.
Esthecin is onzin, verspil daar nou niet je geld aan.
Bedoel je combinatie van topische minox met fina? Krijg je gewoon hetzelfde (of met pech een minder) effect dat oraal fina.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2018, 09:51   #9
Drone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2010
Locatie: Limburg South, oh yeah!
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Esthecin is onzin, verspil daar nou niet je geld aan.
Bedoel je combinatie van topische minox met fina? Krijg je gewoon hetzelfde (of met pech een minder) effect dat oraal fina.

De reden om combo fina (of duta ) met minox te proberen is om te checken het filteren van lever misschien niet een rol speelt. Ik kreeg fina altijd vergoed via de dokter, can`t hurt to try..


Ik heb Yoni verzocht om foto`s, als ze met iets goeds kan komen zou ik het misschien een keer overwegen als ik 150,- ergens toevallig vind in het park tijdens het wandelen met mijn hond (laatst vond ik een tientje!) Laten we het nog niet afschrijven, althans als een mogelijke aanvulling op een regime.
Drone is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.