Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 6 januari 2010, 22:52   #1
herboren
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2010
Berichten: 1
Alopecia Areata OVERWONNEN, hoe?

Hallo allemaal,

Alopecia Areata OVERWONNEN, hoe?

De afgelopen twee jaar waren voor mij een drama. Er ging bij wijze van een donkere wolk boven mij, continue. Maar ik deel jullie graag mee dat ik alopecia areata heb kunnen overwinnen, bijna dan. Ik heb nu nog enkele kale plekjes op mijn hoofd en een halve wenkbrauw wat nog terug moet groeien. Het was vele malen erger geweest.

Twee jaar terug ging ik langs de huisarts en daarna langs de dermatoloog. De boodschap was niets doen en maar afwachten komt zelf wel terug. Verder werd er absoluut niets onderzocht! Of tijd in mijn gestoken in de gesprekken. Je werd behandeld als iets waardeloos en hup naar de volgende patiënt. En zoals jullie weten heeft het veel psychische druk. De hele dag door. En maar in de spiegels kijken enzovoort. Jullie kennen het ongetwijfeld. Na meerdere bezoekjes bij de dermatoloog kreeg ik weer een zalfje wat het erger maakte, en totaal niets hielp. En daarna weer een zalfje. Ik werd er steeds gek en gekker van. Het begon te vreten aan mijn zelfvertrouwen . Ik zat niet graag bij mensen en in de gesprekken voelde ik mij enorm onzeker dag in dag uit werd het steeds erger.

Vervolgens werd ik getipt door een kennis van mij, waarvan zijn vader precies het zelfde heeft meegemaakt. Deze woonde in het buitenland. Hij is daar naar de dermatoloog gegaan en heeft medicijnen voorgeschreven. Hij adviseerde mij om daar naar toe te gaan. In dit geval een dermatoloog in Marokko. Zodoende ben ik deze gaan opzoeken. De arts gestudeerd in Frankrijk en Spanje vertelde mij dat het een bekend iets is, waar inderdaad met name Nederland, Duitsland en België niets voor wordt voorschrijven. Hij vond dit een kwalijke zaak om zo mensen in enorme onzekerheid te laten. Heeft mij een drietal medicijnen voorgeschreven welke ik nauwkeurig moest volgen. Een spray, een crème en tabletten die ik dagelijks moest slikken. Daarnaast heeft hij enkele aanpassingen genoemd die ik in mijn leef gewoonten moest veranderen om succes te behalen.

Nu enkele maanden verder en de resultaten zijn er. Ik ben er zo blij mee! Ik begin steeds meer rust in mijn ziel te krijgen.

Jullie mogen mij privé mailen als jullie deze middelen ook willen.

Mod-edit

Ik hoor wel jullie reacties.
Groetjes

Laatst gewijzigd door Henk; 6 januari 2010 om 22:59
herboren is offline  
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is de AAPV (Alopecia Areata Patiëntenvereniging)? Webmaster Alopecia Vereniging 0 13 november 2009 13:43
Het onderwerp Alopecia Werd Behandeld Door Een Tijdschrift Van Jehovah's Getuigen JaRule17 AA - Algemeen 6 11 mei 2006 15:02
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.