Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 oktober 2011, 16:58   #1
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
iemand ervaring met hoofdhuid alleen met water wassen??

Dr Thio uit het Erasmus adviseerde mij dit vandaag om helemaal geen zeep meer te gebruiken en geen medicijnen voor mijn sebboroische eczeem...Iemand dit ooit wel eens geprobeerd en is de hoofdhuid ervan opgeknapt??Verergerde het eczeem in eerste instantie doordat het niet meer behandeld werd??Voel je je wel schoon na alleen wassen met water??Krijg je de haarlakresten etc er wel uit??

Ik hoop heel erg op reacties!

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2011, 08:07   #2
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Niemand hier ervaring mee???
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2011, 11:30   #3
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ik zou het gewoon proberen, misschien dat je nu 1x per week je haar zou kunnen wassen met een milde shampoo (rozemarijn).
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2011, 12:16   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siplip Bekijk bericht
Krijg je de haarlakresten etc er wel uit??
Ik geloof niet dat je haarlak, gel, wax er met alleen water uit kunt krijgen.
't Is ook veel beter om dat soort spullen niet te gebruiken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2011, 11:32   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siplip Bekijk bericht
Dr Thio uit het Erasmus adviseerde mij dit vandaag om helemaal geen zeep meer te gebruiken en geen medicijnen voor mijn sebboroische eczeem...Iemand dit ooit wel eens geprobeerd en is de hoofdhuid ervan opgeknapt??Verergerde het eczeem in eerste instantie doordat het niet meer behandeld werd??Voel je je wel schoon na alleen wassen met water??Krijg je de haarlakresten etc er wel uit??
Ik was zelf nu al 3 maanden mijn haar niet meer met shampoo (mijn gezicht waste ik sowieso al nooit met zeep). Het bevalt me prima. Mijn huid is nu minder vet, rustiger, niet geirriteerd en mijn haar is voller en glanzender. Het is ook minder kwetsbaar. Voorheen was mijn haar na een zonvakantie volledig gebleekt, nu ben ik na 4 weken zon/zout/chloor niet veel lichter van kleur.

Overigens had ik niet echt zwaar eczeem, maar wel een beetje roos, een vette laag en soms van die korreltjes bij het krabben. En irritaties bij de haarlijn (waarschijnlijk door dat krabben).

Het is wel een proces om zover te komen. Als je stopt met wassen wordt je haar vreselijk futloos, slap en vet. En op mijn huid kreeg ik ook een vette laag en in het begin had ik soms ook wat last van jeuk. Maar dat laatste kan ook een beetje tussen mijn oren hebben gezeten ... ik voelde me gewoon vies. Het kost de huid heel veel tijd om te wennen aan het niet meer wassen.

Met alleen water kreeg ik het haar niet schoon. Ik heb het dragelijker gemaakt door mijn haar te wassen met babyolie (een geurloze met een beetje sinaasappelolie voor een lekkere geur). Daarin lost het zwaardere talg op. Met goed spoelen en woelen verdwijnt de meeste olie (met opgeloste talg) weer. Het haar blijft wel vettig, maar als je het 's avonds doet en de volgende morgen nog een keer goed spoelt en woelt, dan is je haar weer goed toonbaar overdag.

Je huid blijft op deze manier vet en de prikkel om steeds maar weer meer talg aan te maken verdwijnt. Na een poosje kun je dan terugvallen op twee keer per week wassen met olie en later op eens per week of nog minder. Zelf was ik nu alleen nog op vrijdagavonden mijn haar met olie en niet eens meer iedere vrijdagavond.

Ik gebruik geen haarlak of zo, maar ik vermoed dat het meeste daarvan bij wassen met olie ook wel verdwijnt. Gel gebruik ik ook niet meer, mijn haar heeft nu voldoende volume en stugheid van zichzelf!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2011, 14:39   #6
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Hoi Antonie H,

Thanks voor je berichtje klinkt positief!!Ik ben er nog niet uit voor mezelf..ik was mijn haar nu om de vier dagen en dan is het echt nodig bluh..Ben ik altijd blij dat ik het weer kan wassen..Wat jij zegt je moet er doorheen dat geloof ik ook wel maar toch...Mijn dermatoloog zei wel dat ik de niet hoofdhuid rakende haren met shamppo kon wassen..dus maw alleen de hoofdhuid ontzien de rest mag wel..Dat heb ik keer geprobeerd maar dat werd echt zo ranzig ..ik weet het daar moet je doorheen maar jee je kan bijna niemand onder ogen komen..Misschien dat die babyolie nog een idee is..Ik ga er nog over nadenken

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2011, 16:51   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het loont zeker de moeite. In de wintermaanden kun je buiten een muts dragen en binnenshuis kun je een brede textielen haarband (of een langwerpig sjaaltje van dun materiaal) gebruiken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2011, 19:54   #8
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Hoi Hanna,

Dat geloof ik ook Hanna dat het de moeite loont..maar ik heb z on angst met niet behandelen sebboroisch eczeem nog meer haaruitval..Ik heb nu vier dagen mijn haar niet gewassen en er zitte allemaal van die vettige schilvers in mijn haar en dat wordt alleen maar erger naarmate ik het langer niet was...Ik durf de stap niet te nemen..pff wat is dit moeilijk zeg maar van die middelen tegen sebboroisch eczeem wordt je ook niet vrolijk want zodra je stopt is het weer terug!Ik kan de knoop maar niet doorhakken...Maar bedankt voor het meedenken!

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2011, 01:12   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Die vettige schilfers kun je losweken met amandelolie(van de drogist) of babyolie, heel lang laten intrekken, daarna een heel klein beetje milde shampoo (b.v. Dermolin) er grondig doorheen woelen en dan uitspoelen met lauw water.
Met je hoofd onder een kraan kun je makkelijker lauw water verdragen dan onder de douche.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2011, 08:04   #10
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Hoi Hanna,

Kijk das dan weer een goeie tip dat ga ik zeker proberen!Bedankt weer voor het meedenken..Die dermolin denk ik al langer over maar heb gelezen niet op deze site dat mensen er haaruitval van kregen???Hier iets van bekend..het is natuurlijk wel een milde shampoo betr dan die ik gebruik denk ik..elvive l oreal de rode voor gekleurd haar..

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2011, 08:10   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Die vettige schilfers kun je losweken met amandelolie(van de drogist) of babyolie, heel lang laten intrekken, daarna een heel klein beetje milde shampoo (b.v. Dermolin) er grondig doorheen woelen en dan uitspoelen met lauw water.
Met je hoofd onder een kraan kun je makkelijker lauw water verdragen dan onder de douche.
Ik heb in het begin een aantal maal mijn haar dik in de olie gezet en ben toen met een schaatsmuts op gaan slapen ... niet heel erg comfortabel in de zomer, maar ik wilde niet te veel druppen op mijn hoofdkussen en zo werkte de olie met mijn eigen warmte de hele nacht lekker in.

Ik slaap in mijn uppie

Ik douche ook nogal heet. Hoe warmer, hoe makkelijker olie en vet uitspoelt. Alleen schijnt warm douchen an sich wel weer talgaanmaak te stimuleren. In mijn geval valt dat kennelijk mee of valt dit kleine negatieve effect gewoon weg tegen het grotere positieve effect van de olie en niet meer met shampoo wassen .
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2011, 15:08   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siplip Bekijk bericht
Die dermolin denk ik al langer over maar heb gelezen niet op deze site dat mensen er haaruitval van kregen???Hier iets van bekend..het is natuurlijk wel een milde shampoo betr dan die ik gebruik denk ik..elvive l oreal de rode voor gekleurd haar..
Eigenlijk voorlopig liever helemaal geen shampoo, maar met een vettig hoofd moeten rondlopen is geen leuk vooruitzicht, daarom lijkt mij het gebruik van een klein beetje Dermolin of Neutral een beter idee dan doorgaan met die Elvive.
En haarverf is meestal agressief, dus als het verven van de haren niet direct noodzakelijk is, zou ik 't niet meer doen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2011, 17:30   #13
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Hoi Hanna,

Helaas is verven noodzakelijk ben al best grijs en nog best jong dus dat wil je niet.Misschien dat die dermolin dan toch goeie keuze voor mij is..Heb jij wel eens van haaruitval door dermolin gehoord Hanna??Ik heb dat wel eens gelezen er zit natuurlijk ook een anti roos werking in maar of dat hetzelfde is als bij selsun of ketoconazol??Van keto en selsun krijg ik ook haaruitval..Maar goed ik denk dat dit wel een goed idee is..Bedankt weer!!

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2011, 17:51   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Vroeger had ik een buurvrouw die op haar 35ste al volledig grijs was en dat stond haar fantastistisch!

En ja, ik heb wel 's iemand horen beweren dat Dermolin haaruitval veroorzaakte, maar volgens mij is die persoon er later achter gekomen dat de haaruitval een heel andere oorzaak had.
Nee, er zit geen anti-rooswerking in Dermolin, lees de website maar.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2011, 19:42   #15
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Hoi Hanna,


35 en grijs ik geloof je als het haar fantastisch stond maar ik wil er nog niet aan tenzij het echt niet anders zou kunnen ...dan overweeg ik het misschien....
Fijn dat jij buiten die ene persoon geen info hebt over haaruitval door dermolin..
Ik had trouwens dit nog gevonden over dermolin http://www.huidconsult.nl/portal/ind...ypage.tpl.html hier staat weliswaar mild maar toch wel antirooswerking..Niet om jou tegen te spreken hoor Hanna ben heel blij met je meedenken en je tips ..Maar ik wil gewoon zeker zijn dathet niet hetzelfde is als de werking van keto..ivm mijn uitval nu al

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.