Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 januari 2014, 17:36   #1
Sanmx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Overbeharing en yasmin pil

Hallo iedereen,

Ik heb me net pas aangemeld, maar lees al veel langer mee in andere berichten. Nu toch maar zelf een keer een onderwerp gestart want ik heb een aantal vragen.

Ik heb last van overbeharing. Ik ben 28, maar sinds een jaar of 2 is de haargroei behoorlijk toegenomen. Ik heb altijd wel last gehad van meer haar dan de gemiddelde vrouw, maar de laatste tijd is dit veel erger geworden.

Ik heb een hele tijd de nuvaring gebruikt, maar een aantal maanden geleden toch maar eens langs de huisarts gegaan om te kijken waar al die haren vandaan komen. Ze hebben toen een bloedonderzoek gedaan maar daar kwam niks uit ( geen teveel aan mannelijke hormonen dus ). Ik vraag me wel af of deze test goed gedaan is want ik heb op verschillende forums gelezen dat je dan eerst een aantal maanden gestopt moet zijn met anticonceptie? Bij mij hebben ze de test gedaan toen ik een week gestopt was met de nuvaring en de huisarts gaf aan dat dit voldoende was. Er kwam in ieder geval niets verontrustends uit.
Ik mocht van de huisarts wel proberen of de haargroei zou verminderen door het gebruiken van andere anticonceptie, daarom kreeg ik de Yasmin voorgeschreven , bij de apotheek de merkloze variant hiervan gekregen. Deze slik ik nu 2 maanden en wat ik erg vreemd vind is dat het lijkt alsof de haargroei juist toeneemt. Zwarte haartjes op mijn kin en snor lijken wel te verdubbelen en ook heb ik ineens overal puistjes in mijn gezicht terwijl ik daarvoor bijna nooit een puistje had. Kan het ermee te maken hebben dat mijn lichaam aan deze pil moet wennen na bijna 10 jaar de nuvaring gebruikt te hebben en dat het tijd nodig heeft voordat de haargroei vermindert? Zoals ik gelezen heb zou deze pil juist tegen puistjes zijn en zou het de haargroei moeten verminderen. Sinds kort onthaar ik mijn hele gezicht door middel van threading, zou het kunnen dat ik daardoor puistjes krijg ( doordat er telkens haartjes uitgetrokken worden ) Ik moet dit namelijk elke week doen, mijn haartjes groeien razendsnel!

Ik hoop dat er iemand is die mijn vragen kan beantwoorden, ik lees heel veel op internet maar dacht dat het waarschijnlijk handiger was mijn eigen verhaal een keer te vertellen
Sanmx is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.