Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 juli 2005, 23:58   #886
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Jah klinkt lomp I know maar zelf ben ik ook geen fan van Head en Shoulders.
Heb het gevoel dat het te agressief is.
Ik had trouwens in de brochure van hairplus gelezen dat anti roos shampoo's niet goed voor je haar waren.
Maar jah Rooscure bewijst nou net weer het tegendeel.
Ik zelf gebruik nu rooscure en wissel het met Lancome brilliant vitaliteit.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline  
Oud 4 juli 2005, 10:18   #887
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Maar in rooscure zat dat ketanizol ofzoiets wat weer in de andere shampoo's niet zit, en het gaat bij rooscure nou juist om die stof.
flappie is offline  
Oud 4 juli 2005, 11:15   #888
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Er bestaat al een threat over die shampoo's
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline  
Oud 4 juli 2005, 17:36   #889
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
1 jaar update

Goed, volgende week ben ik een jaar aan de fina, dus het lijkt me tijd voor weer een update.
Ben ik tevreden? Ontevreden? Moeilijk te zeggen. De ene week is de andere niet, laat staan dat dit voor de dagen geldt. Goede en slechte periodes wisselen elkaar snel af.

Uitval
Wat ik wel kan zeggen, is dat mijn haaruitval niet echt verminderd is. De eerste drie a zes maanden was het op zn hevigst. Nu verlies ik bij het wassen nog geregeld meer dan 50 haren in de douche, en bij het kammen nog eens enkele tientallen. Dan 'tel' (ik probeer dit zoveel mogelijk te vermijden) ik de haren op kussen en kleren nog niet mee.
Maar goed, mijn haar heeft doorgaans dan ook een redelijke lengte, dus uitval valt dan ook sneller op. Of het nu shedding is (na 1 jaar lijkt continue shedding me onwaarschijnlijk, tenzij ik - god verhoede het - chronische TE heb), 'normale' haaruitval of simpelweg haarverlies tgv van AGA; het blijft giswerk. Probeer me te concentreren op wat er op het hoofd gebeurt.

Situatie
Heb op de kruin en vertex, waar ik aanvankelijk in rap tempo diffuus begon te dunnen, de schade nagenoeg op nul weten te houden. Niet echt hergroei, maar ook geen zichtbaar verder verlies. Misschien dat het diffuus dunne gebied wat groter is geworden, maar er valt nog mee rond te lopen. Kan mijn haar echter niet meer, zoals voorheen, 'Beatlesque' of in een scheiding kammen zonder dat er dunne vertex en kruin zichtbaar worden, dus draag ik het haar maar enigszins naar achteren. Dat kan ik wel hebben, want frontaal is het nog te doen. Met name de linkerinham is de eerste maanden snel achteruit gegaan (nu ongeveer NW2), terwijl ik bij de start nog een nagenoeg intacte haarlijn had. Ik vind het niet al te erg, want gezien mijn leeftijd (26) vind ik het niet misstaan. Bovendien heb ik hoop dat de boel nu stabiliseert (enkele vellushaartjes groeien nu langer terug).
Wat ik wel een beetje zorgwekkend vind, is dat het haar aan de zijkanten ook enigszins dunner aanvoelt.
Jeuk heb ik meestal redelijk onder controle, maar na twee dagen wordt het echt weer tijd voor Rooscure (van de roos ben ik overigens niet af). Misschien dat mijn stofallergie en het hooikoortsseizoen de boel soms verergeren.

Bijwerkingen
Weinig. Libido heeft de eerste weken een swing gemaakt (korte dip na week of zes, daarna tijdlang verhoogd), nu nagenoeg normaal. Wel enigszins waterig sperma. Soms wat last van nadruppelen bij het plassen, heel af en toe gevoelige tepels (maar nooit langer dan een paar dagen).

En nu?
Stop met de pillen van Plinck (heb er nog zeven over), alvorens naar 1/4 proscar over te schakelen - lastig overigens om ze in vergelijkbare stukken te snijden (maar daar vertel ik weinig nieuws).
Ga het nog maar eens een jaar aanzien! Ik wil afsluiten door de beginnende fina-gebruikers, heel cliche, aan te raden om geen wonderen te verwachten en vooral GEDULD te hebben.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline  
Oud 4 juli 2005, 17:38   #890
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Wat ik wel een beetje zorgwekkend vind, is dat het haar aan de zijkanten ook enigszins dunner aanvoelt.
Dit had ik ook met Fina. Toen ik stopte met Fina werd het weer normaal.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 4 juli 2005, 17:40   #891
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Dat vind ik wel interessant om te horen Kevinme.. Gold hetzelfde voor je baardgroei en lichaamsbeharing? Wat dat betreft heb ik geen verandering gemerkt.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline  
Oud 4 juli 2005, 17:42   #892
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Dat vind ik wel interessant om te horen Kevinme.. Gold hetzelfde voor je baardgroei en lichaamsbeharing? Wat dat betreft heb ik geen verandering gemerkt.
Ja precies hetzelfde. Baardgroei is ook weer normaal geworden en lichaamsbeharing ook. Met fina waren beide afgenomen, vooral lichaambeharing. Op dit moment (2 a 3 maanden later zonder Fina) is alles weer de oude.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 4 juli 2005, 18:54   #893
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
zij en achterkant!

Ik heb ook veel haaruitval aan de zij en achterkant, hoe dit komt, weet ik niet? Verder heb ik nog een vraag over die grafiek van finas over 5 jaar, is dit over het hele gedeelte van het haar of alleen de kruin, dat je na 5 jaar nog wel meer haar dan dat je begon en pas na zo een 8 jaar op een gelijke aantal zat?>
Ben benieuwd.
Alvast bedankt
cees is offline  
Oud 4 juli 2005, 19:01   #894
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Ik weet niet wat ik moet denken ik heb tot deze inhammen heel veel uitval gehad , toen ik bij iemand thuis was en overnachtte werd ik wakker met allemaal haar op mijn kussen, zeg maar 100, douchen een keer in een hotel ook weer 100.
Maar nu niks meer , 5-10, voor fina al begon gezonder te eten meer af te vallen.
Het is bij de inhammen gebleven overall kwaliteit is goed.
En nu ik Fina slik heb ik dus helemaal geen uitval meer.
Toen ik dus gezonder begon te eten of ik weet niet ik had een omkeer en mijn baardgroei ging opeens ook langzamer groeien.
Wat kan ik nu constanteren, ik zat al net mijn haren te schudden met mijn handen en ik zag niks op mijn bureau.
Terwijl ik eerder wel 40 haar kreeg.
En mijn haar is ook niet verslechterd in 2 jaar(niet onderschatten tuurlijk zoiets kan ook pas na 5 jaar erger worden) nadat ik die inhammen kreeg , het is zo gebleven.
Mijn Opa is in principe ook zo ver , maar mijn vader die verd kaal op de kruin op zijn 35ste wel te verstaan.
Maar jah nu heb ik zoiets van misschien moet ik geen fina slikken maar aan de andere kant heb ik weer zoiets van haaruitval die kan zo achter me rug om sneaken en een harde klap geven.
Bij de inhammen zijn er nog steeds haren alleen niet met veel densiteit maar ze zijn net zo lang als overige haren en even dik, wel nog een beetje sporen van vellushaar dus haar dat dunner is en veel korter.
Ga ik de goeie kant op?
Ik hoop van wel laatste tijden voel ik me weer zo goed, haar gaat goed, lichaam gaat goed.
Hoop niet dat ik over een paar maanden post en zeg de boel is naar de kl*te met mijn haar.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline  
Oud 4 juli 2005, 20:25   #895
dagobert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2004
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connors
Iemand hier nog geïnteresseerd in een pakje Proscar 5 mg tabletten van Merck? 30 stuks onaangebroken. En dan heb ik nog een aangebroken pakje waar er nog 14 in zitten. Ik doe ze van de hand voor de goedkoopste Proscar die er op het moment wordt aangeboden. dan verlies ik er natuurlijk flink op maarja anders liggen ze hier toch maar en als ik in plaats daarvan iemand er een plezier mee kan doen.
Ik ben overgegaan naar de Finasteride 1 mg tabletten van Dr. Reddy die ik door vieren deel (0.25 mg per dag) dus daar kan ik voorlopig wel mee vooruit. En die vind ik een stuk makkelijker te doseren.
R.
Nee geen belang. Ik heb pas 3 doosjes opgehaalt bij de apotheek (op recept) ik hoefde er niks voor te betalen. Ik dus kan nog wel een jaartje verder.
dagobert is offline  
Oud 5 juli 2005, 00:21   #896
connors
connors
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 42
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagobert
Nee geen belang. Ik heb pas 3 doosjes opgehaalt bij de apotheek (op recept) ik hoefde er niks voor te betalen. Ik dus kan nog wel een jaartje verder.
Geen probleem. Als iemand anders interesse heeft, hoor ik het wel.

Vraagje: hoe zit dat eigenlijk met haartjes die terugkomen en dan weer pigment hebben? Daar lees ik over hier. Ik ben zo blond als stro en ik kan geen verschil ontdekken qua kleur tussen die babyhaartjes die waarschijnlijk het leven gaan laten en dat wat weer gaat uitgroeien tot normaal haar.

Begin na een week Finas. nu af en toe jeuk te krijgen aan mijn tepels. Niet constant, maar zo van die momenten dat het opeens even kort gaat jeuken. Jezus.. ben ik zonder noemenswaardige hobbels 47 geworden en nou krijg ik tieten. Dat is me ook wat moois...
Verder nergens last van, dus ik hou het bij die 0.25 mg per dag. Met het
avondeten neem ik het in.

En nog effe over die pics die weinig worden geplaatst. Is dat niet een idee? Om een thread te openen voor het plaatsen van pics? Alleen van het bovenhoofd natuurlijk. Dan weet je tenminste hoe of wat als iemand post plaatst. Leek mij niet zo'n gek idee.

Ik las trouwens de post van Eminem. Heeft iemand nog iets vernomen van hem de laatste tijd. En dat bedoel ik niet als grap..

ronn
connors is offline  
Oud 5 juli 2005, 11:48   #897
connors
connors
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 42
Question Onderzoek

Nog effe over die pics... Je hebt op deze site toch een ongeëvenaarde kans om middeltjes zoals Finasteride op hun werkzaamheid te testen dacht ik zo. Ik bedoel, er zijn er inmiddels zoveel hier die het gebruiken. Als je daar een aparte thread voor zou openen met pics van 'voor en na' dan zou je toch een boel aantoonbare onderzoeksresultaten hebben na verloop van tijd. Niet dat iedereen hetzelfde regime volgt, maar je zou de succesverhalen na verloop van tijd eens van dichtbij kunnen bekijken voor de specifieken. Of zit ik nou te zwammen...?
Ronn

Laatst gewijzigd door connors; 5 juli 2005 om 11:51
connors is offline  
Oud 5 juli 2005, 15:10   #898
Steve1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2005
Berichten: 25
Korte update hier:

Ik slik nu al meer dan drie maanden Finasteride + 2 maal daags minoxidil (10 verstuivingen per beurt). Ik ben terug naar de dermatoloog geweest en hij heeft alles nog ééns bekeken. Ik reageer vrij goed op de Finasteride en de Minoxidil. Mijn haar ziet er dikker en gezonder uit. Ik heb geen last meer van lange dunne haren. Toen hij mijn haar bekeek, was er een sterke teruggroei van de haren bij de inhammen. De dermatoloog zei dat ik (waarschijnlijk) geen volle bos haar meer zal hebben, maar de toestand zal wel evolueren van NW 2 naar NW 1. De behandeling is dus al een succes na zo'n korte tijd.

Voor de rest geen bijwerkingen van de Minox.
Seksuele activiteit is het zelfde nu ik Fina slik, ook geen problemen om bv een erectie te krijgen en de zin om te vrijen is ook niet afgenomen .

Enige bijwerkingen dat ik had. Enkele dagen pijn in de ballen maar dat lag volgens de dokter niet aan de Fina + ik heb een gewichtstoename gehad van 5 kg.
Steve1983 is offline  
Oud 5 juli 2005, 16:00   #899
Rogieros
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Berichten: 36
Supervet!!!

Wat ben je nou aan $$ kwijt per maand hieraan?
Rogieros is offline  
Oud 5 juli 2005, 17:18   #900
Steve1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2005
Berichten: 25
Een flesje Minoxidil koop ik voor 20 € maandelijks heb ik wel zo'n flesje nodig.
Voor 140 pillen Finasteride betaal ik 60 €. Bij de mutualiteiten denken ze natuurlijk dat ik prostaatklachten heb. Dus ik gebruik dat niet voor "cosmetische" doeleinden volgens hun. Dus ik krijg 40 € krijg ik terug.

Ik ga om de drie maanden naar de dermatoloog.

Voor deze behandeling betaal ik
400 € jaarlijks (incl dokterbezoeken, minox + finasteride)

Mijn dermatoloog vraagt een redelijk hoog ereloon, maar hij is één van de top dermatologen in België + hij bezoekt ook regelmatig diverse congressen die het thema AA behandelen. De consultaties duren iets van 30 minuten.
Altijd goed advies. Hij smeert me geen zever aan. Hij heeft me duidelijk gemaakt dat er voor het moment 2 echt werkende middelen op de markt zijn tegen haaruitval (Minox, en Fina) over tegenover Duta staat hij nog weigerachtig omdat er voor het moment nog te weinig bekend is over de bijwerkingen en GSK zou anders wel snel een pil maken die ook tegen AA werkt moest dit heel veilig zijn.
Shampoos en dergelijke tegen haaruitval helpen niet dat is allemaal geldklopperij, alleen een gezonde levensstijl + Fina en Minox dagelijks gebruiken dat was zijn advies.

mvg
Steve1983 is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.