Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 november 2019, 17:27   #1
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Haarlasers

Hallo lotgenoten,

Zijn er mensen die gebruik maken van iRestore / Theradome laserhelmen? Op de ncbi zijn er onderzoeken die gunstig effect aantonen bij laserbehandelingen, maar ik neem aan dat dat getest wordt met de grote lasertoestellen op een voet die over je hoofd heenhangen en flink wat kilojoule los laten.

Iemand die iets zinnig kan vertellen hieromtrent?
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2019, 22:56   #2
ProfessorKaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2019
Berichten: 26
Geslacht:
Ik ben ook wel geďnteresseerd in zo een toestel maar ik wil eerst graag wat meer reviews lezen van gebruikers hier voordat ik zulke grote investeringen ga doen in zo een apparaat. Moest het dan toch niet blijken te werken is het wel weggegooid geld.
ProfessorKaal is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2020, 16:28   #3
dude04
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2010
Berichten: 22
Smile

Ik heb zo’n beetje alle studies gelezen omtrent LLLT (photobiostimulation), en het lijkt zeker te werken. De vraag voor ons als consumenten is vooralsnog: welke helm is de beste / het meest geschikt?

Onduidelijk is 1) welke wavelength laser (650-678 of zelfs meer?) danwel LED, 2) hoeveel lasers en dus hoeveel totale vermogen en 3) hoe vaak te gebruiken.

Over deze vragen bestaat in literatuur nog geen duidelijkheid. Erg vervelend - want dát het werkt is wel duidelijk. Misschien werken ze allemaal, misschien deels, of niet. Op bovenstaande punten verschillen alle beschikbare helmen behoorlijk, dus het is lastig kiezen.

ps. ik neig zelf naar irestore (650nm, wel slechts 21 lasers?), of theradome (678nm, 80 lasers). Nog even iets langer uitzoeken dus

__________________
Regime

- Fina 1,25mg van 2007-2014.
- Duta in 2014, gestopt ivm bijwerkingen.

Overige

- Shiseido Adenovital shampoo + lotion (jan 2020)
- Theradome LT80 PRO (april 2021)
dude04 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2020, 00:23   #4
Java
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 10
Geslacht:
IRestore Professional aangeschaft -> tot heden geen resultaat

Ik heb de de Irestore Professional aangeschaft. In juli mee begonnen, maar eigenlijk is mijn haaruitval alleen maar erger geworden. Dit kan ook door andere factoren komen - zoals stress. Tot heden in 4 maanden tijd echter geen resultaten geboekt met de irestore professional. Je zou verwachten dat er in 4 maanden toch wel nieuwe haargroei zichtbaar zou moeten zijn, maar dat is niet het geval. Alleen te maken gehad met verergerde haaruitval (shedding). Hier waarschuwen ze voor bij IRestore, zie antwoord onderaan, alleen de hergroei van nieuwe sterkere haren blijft achter.

I noticed my hair is falling out/shedding after my initial treatments, is this normal?

For most hair loss solutions, it is perfectly normal for some users to see shedding in the beginning as weaker, thin hairs are shed to be replaced by stronger, thicker hairs.
Java is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2021, 11:45   #5
vet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2013
Berichten: 7
Iemand ervaring met de CapillusPro laser? De korte behandelingsduur en flexibele pet spreken me wel aan. De prijs is alleen wat minder. Nu met Black Friday minaantocht overweeg ik hem toch aan te schaffen.
vet is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2021, 16:13   #6
P1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2018
Berichten: 15
Geslacht:
Ik wil mijn ervaring met de Hairmax 82 flexibel geven. Deze heb ik vorig jaar met black friday gekocht.

Ik heb toen voor dit apparaat gekozen omdat ik veel en lang haar heb en ik bang was dat ik met een ander apparaat vooral op mijn haren zou schijnen ipv op mijn hoofdhuid. Een andere reden dat ik deze heb gekozen is omdat je maar 90 seconden bezig bent.

Ik heb de HM82 nu een jaar lang om de dag sochtends gebruikt volgens bijgeleverde voorschriften en moet concluderen dat de haren op mijn kruin dikker zijn geworden.

Bijwerkingen heb ik niet gehad met uitzonderingen van een droge hoofdhuid de eerste 2-3 weken. Verder is het apparaat degelijk, ik heb de accu misschien 5-6keer op moeten laden in een jaar.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dude04 Bekijk bericht
Ik heb zo’n beetje alle studies gelezen omtrent LLLT (photobiostimulation), en het lijkt zeker te werken. De vraag voor ons als consumenten is vooralsnog: welke helm is de beste / het meest geschikt?

Onduidelijk is 1) welke wavelength laser (650-678 of zelfs meer?) danwel LED, 2) hoeveel lasers en dus hoeveel totale vermogen en 3) hoe vaak te gebruiken.

Over deze vragen bestaat in literatuur nog geen duidelijkheid. Erg vervelend - want dát het werkt is wel duidelijk. Misschien werken ze allemaal, misschien deels, of niet. Op bovenstaande punten verschillen alle beschikbare helmen behoorlijk, dus het is lastig kiezen.

ps. ik neig zelf naar irestore (650nm, wel slechts 21 lasers?), of theradome (678nm, 80 lasers). Nog even iets langer uitzoeken dus

Ik denk persoonlijk ook dat ze allemaal iets doen.
__________________
01-01-2017 Regenepure DR, 3x/week
28-06-2018 SPECTRAL DNC-N 5%Nanoxidil 2x/dag
08-12-2020 Hairmax laserband 82 3x/week

Laatst gewijzigd door P1987; 26 november 2021 om 16:18
P1987 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.