Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 26 juli 2003, 17:07   #61
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Arrow re

Persoonlijk zou ik zeggen duta, maar het is de vraag wat je precies wilt. Of je haren die je nog hebt, behouden. Of voor nieuwe haargroei zorgen (met name bij de inhammen)
Als je dat eerste alleen zou willen, dan ben je met fina aan het goede adres. Wil je toch hergroei van je haren bij o.a. de inhammen, dan adviseer ik je duta te gebruiken.

Nogmaals, dit zijn dingen die ik zelf meegemaakt heb en kunnen dus bij andere mensen verschillen. Daarom is het ook belangrijk dat er meer mensen op bovenstaande thread reageren.

groetjes
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2003, 21:08   #62
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
Duta is klote!

Na 6 maanden Duta te hebben gebruikt ga ik vanaf morgen weer terug op FINA!!! Met Duta heb ik niets anders dan haaruitval en haaruitval gehad! Met als resultaat: grotere inhammmen gekregen en de haargrens is flink teruggetrokken. Fina werkte bij mij goed, alleen op de inhammen niet, maar die zijn nu zo groot dat dat ook niet meer hoeft. Duta was kut voor mij. Duta werkt bij je en dan is het een wondermiddel of het werkt niet en dan moet je zo snel mogelijk stoppen! Kun je wel langer doorgaan met Duta, afwachten wat het resultaat is na 8 a 9 maanden, maar ondertussen word je kaler en kaler. Kortom het werkt of het werkt niet en dit is na ongeveer 6 maanden wel in te schatten. Dus de keuze duta of fina kan maar op 1 manier gemaakt worden en dat is door Duta te proberen. Heb je al (grote) inhammen en kun je leven met het haar dat je hebt en/of heb je getransplanteerd haar ertussen ga dan op safe en gebruik Fina! Wil je hergroei en kun je het risico op versterkte haaruitval riskeren probeer dan Duta. Dit hierboven is slechts een advies vanuit mijn eigen ervaring en wil dus helemaal niet zeggen dat dit het juiste inzicht is.
Een ding heb ik er wel van geleerd, ik ben nooit meer een van de eersten die een nieuw medicijn uitprobeerd. Ook ik zal in het vervolg eerst de kat uit de boom kijken, had ik dit ook gedaan dan had ik nu meer haar overgehad.
Als een medicijn (Fina) goed voor je werkt, misschien je dan niet te gretig worden op een ander middel dat beter zou werken! Knijp je handen dicht en wees blij dat er al een goed tot acceptabel medicijn voor je bestaat!

Proefkonijn Mathijs!
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 14:20   #63
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Shit, dit is slecht nieuws Mathijs..heeel slecht
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 14:26   #64
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Hmm, maar ik hoor Alessandro zeggen dat je je "Duta niet moet bestellen via internet want anders weet je niet wat je krijgt"..Waar moet je dan de duta halen? En tegen een acceptable prijs? En inderdaad..Mathijs, weet jijzelf wel zeker dat je 'goeie' duta hebt ontvangen?Waar heb je besteld als ik vragen mag? Deze vraag geld trouwens ook voor Pindakaas en andere duta-gebruikers..
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 20:12   #65
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Lotgenoten,

Ik besel m'n duta via medicalwellnesscenter (recept is van mwc, duta is van Pomarico pharmacy). Het is een bekend potje wat je ook op die sites ziet. Het zijn gele capsules waarop staat: GX CE2, dit is het echte spul.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 20:28   #66
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
Duta

Mijn Duta was zeker weten echt!
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 20:28   #67
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.150
Geslacht:
Merlonipharma

Ik bestel mijn duta bij Merlonipharma. Daar heb je geen recept nodig. De levering is snel. En zover ik weet zijn ze nog steeds de goedkoopste. En de duta die ze leveren zijn de originele gsk-gel capsulus duta. In de originele verpakking.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 20:36   #68
alberto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2002
Berichten: 72
Re: Duta is klote!

Citaat:
Originally posted by Mathijs
Na 6 maanden Duta te hebben gebruikt ga ik vanaf morgen weer terug op FINA!!!
Proefkonijn Mathijs!
Heel erg jammer Mathijs dat het niet werkt.
Succes met de fina. Hopenlijk stabiliseert het daarmee weer.
alberto is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 21:45   #69
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Arrow waar....---->

Ik bestel ook m`n duta bij Merlonipharma
( http://www.merlonipharma.ch ) Zonder recept, goedkoop, snelle levering en alles in originele verpakking.

Misschien moeten we eens gaan vergelijken hoe de resultaten per persoon per leverancier zijn....? (i.v.m. kwaliteit, sterkte..)

Groetjes
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2003, 15:21   #70
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Update duta na 8,5/9 maanden.

Hallo allemaal,

Hier een update van mij na 8,5 bijna 9 maanden duta.
Ik schrok me vanochtend de #$&%&*#&#$ toen ik m`n haren kamde. Er bleven er echt veel aan de kam zitten... Zou dit dan de oh zo beruchte "shedding" zijn, waar veel mensen het over hebben? Ik vind wel, dat het best lang heeft geduurt voordat dit is ontstaan. Bij de meesten hoorde je dat ze na 2 á 3 maanden dit al ondervonden. Ik heb dit soort "sheddings" overigens nog nooit bij propecia/proscar gehad...
Zou dit dan een teken zijn dat het bergafwaarts gaat? Of komen er nu juist weer nieuwe haren voor in de plaats....?
Wat betreft m`n inhammen ziet het er allemaal héél goed uit, het is er niet kaler/dunner op geworden...
Zelfs zijn er al wat gepigmenteerde/donkere haartjes ontstaan uit de dunne, zachte, korte haartjes (ook wel peach-fuzz genoemd)

Na een maandje horen jullie weer meer over de stand van zaken.

Mzzl
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2003, 16:55   #71
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
hello

He pindakaas, ik gebruik nu al zo'n 2,5 jaar finas, maaar merk toch dat hat vooral vvorop de scalp wat afneemt dus denk erover om over te gaan op duta, maar mijn vraag is heb je er veel voordeel bij gehad met de overstap van fina naar duta?
En wat jij net beschreef over dat je je haar kamt en dat er veel haren in bleven zitten, heb ik ook wel eens, maar dan komt het dat ik het dan al weer 3 of 4 dagen niet gewassen hebt, want na het wassen heb ik het nooit, dus mischien was dat ook wel de reden bij jou
Hoor snel van je
cees
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2003, 20:14   #72
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Arrow re

Hai Cees,

De overstap van fina- naar dutasteride is wel degelijk iets waar ik wat aan heb gehad. Bij fina was het meer het behouden van je haar. Maar zeg nou zelf, wanneer je met een medicijn zoals fina of propecia gaat beginnen, zit je eigenlijk al in een stadium dat je haar hebt verloren dat je graag terug zou willen hebben.
En nu dat met duta waarschijnlijk gaat gebeuren....
Het enigste waar ik me dus nog zorgen om maak, is die plotselinge haaruitval. Ik hoop op een shedding, maar ja, je weet het niet.
En wat betreft jouw theorie over dat 3 - 4 dagen niet wassen...
Ik was m`n haar bijna om de dag, dus dat zou het niet kunnen zijn, of misschien komt het juist wel daardoor??

(\/)zzl
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2003, 11:18   #73
vincent
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2002
Berichten: 66
mijn duta ervaring

beste mensen,

na iets meer dan en jaar finasteride te hebben gebruikt ben ik sinds 5 maanden aan de duta. finasteride heeft voor mij in ieder geval zeker de haaruitval gestopt ( ging wel gepaard met lichte periodes van shedding).
Wat de hergroei betreft heeft het op de kruin voor een aardige hergroei gezorgd, en donshartjes bij de inhammen en voorhoofd zijn iets zichtbaarder geworden. Het werkt dus wel degelijk alleen moet je het de tijd geven.

toen duta op de markt kwam ben ik dit gaan gebruiken in de hoop dat het voor meer hergroei kon zorgen. (0.5 avodart)

En ik kan zeggen dat dat zeker het geval is. Het heeft bij mij hetzelfde effect als fina alleen dan een stuk sterker. ( de korte sheddings waren volgens mij niet sterker dan die met fina)
De bestaande haren op het hele hoofd zijn dikker en zien er gezond uit ( bij fina had ik soms nog hele lange dunne haren die een pluizig uiterlijk gaven)
De donshaartjes bij inhammen en voorhoofd zijn langer en dikker geworden. velen blijven helaas op dit moment nog donshaartjes maar wellicht verbeterd dit nog.
Maar bij sommigen kun je zien dat ze meer pigment krijgen en beginnen te lijken op echte haren.

ik denk dat de weg naar een spectaculaire hergroei nog lang is, maar met duta zeker een stap vooruit is gemaakt.
tijdens de fina en duta periode heb ik 2 maal per week rooscure gebruikt en ik gebruik nu sinds een paar weken folligen spray en shampoo om de 2-3 dagen.

Lotgenoten, zie duta niet als het wondermiddel maar als een flinke stap vooruit tegen haaruitval. als ze in dit tempo doorgaan met nieuwe producten ziet de toekomst er voor ons er zonnig uit...

never give up!




vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2003, 11:26   #74
vincent
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2002
Berichten: 66
ik zit er trouwens aan te denken om er tijdelijk nog minoxidil
bij te gebruiken om voor meer groei bij de inhammen en voorhoofd te zorgen. denken jullie dat dit zou kunnen helpen?

Er wordt soms gezegd dat minox zorgt voor minox-haartjes die zodra je ermee stopt gelijk weer uitvallen. ( misschien alleen het geval bij mensen die alleen minox gebruiken)
in het geval dat je er duta of fina bij gebruikt zou je de "gewonnen" haren toch zeker wel moeten blijven zitten.

Wie heeft er ervaring mee?


greetz

vincent
vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2003, 13:09   #75
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.150
Geslacht:
minox.

Hoi Vincent,

Ikzelf gebruik nu zo'n drieënhalve maand duta. Met zo ongeveer hetzelfde resultaat als jou. De haren voelen dikker aan, en ik heb toch al een beetje hergroei. Ziet er veelbelovend uit dus. Maar de hergroei die ik heb zijn voornamelijk donshaartjes. Maar ze groeien wel echt, lijkt me dus een goed teken. Ik heb zelf ook getwijfeld om minoxidil te gaan gebruiken. Omdat het zo definitief is. Ik ben er bang voor dat de haren die door minoxidil groeien, weer gaan uitvallen op het moment dat ik met minoxidil zou stoppen. Toch heb ik besloten om in een alles of niets poging minoxidil te gaan gebruiken. Met het volle besef dat het mocht aanslaan dat ik het dan nog wel een paar jaartjes moet gebruiken. Ik hoop dat er snel een medicijn op de markt komt dat duta en minoxidil overbodig maken, er lopen genoeg onderzoeken naar hét middel tegen haaruitval, sommige lijken ook wel veelbelovend, maar kijk maar eens hoelang er tussen de ontwikkeling van minoxidil en finasteride heeft gezeten. Wel héél erg veel tijd.
Ooh ja, de reacties over de combinatie van minoxidil met duta/fina zijn behoorlijk goed.
Groetjes Henk.
Henk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 19:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.