Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 september 2012, 16:15   #1
Wembley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2012
Berichten: 5
Kale plek op kruin, help!

Hallo,

Wellicht stel ik deze vraag ten overvloede maar ik kwam het zo één twee drie niet tegen.

Ik ben in augustus 22 jaar oud geworden. 2 jaar geleden viel me eigenlijk al op dat ik best veel haar verloor. Nu sinds 6 maanden merk ik dat ik op mijn kruin wel erg dun haar krijg. Er begint zich langzaam aan een kale plek te vormen. Ook m'n haargrens schuift wat op, helaas! Aangezien mijn vader op zijn 30 ste ook al kaal werd vrees ik voor iets erfelijks. Ik lees op dit forum verschillende opties om de haaruitval tegen te gaan: Finasteride, dutasteride en minxoddill. Ik vraag me alleen af hoelang dit soort producten blijven werken? Ik wil mijn haaruitval graag tegengaan dus vind het absoluut geen probleem veel geld uit te geven aan een middel als finasteride.. Alleen werkt zoiets gemiddeld 5 jaar? of nog korter?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Thanks!
Wembley is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2012, 16:34   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
werkt zoiets gemiddeld...

Alleerst, het is medicatie die je moet blijven gebruiken, elke dag.
Als je stopt met de medicatie zal het effect na verloop van tijd afnemen en de haaruitval doorzetten.

In principe is het eeuwig werkzaam. Er word wel eens gemeld dat finasteride na 10 jaar minder effectief is, maar het is omstreden en nooit bewezen. Dus, zolang jouw medicatie opgewassen is tegen jouw haaruitval blijft je haar 'goed'.

Als je er echt iets aan wilt doen en gemotiveerd genoeg bent adviseer ik je om te beginnen met een lage dosis minoxidil 5%. 1x per dag 0.5ml... Wat nog beter is om gewoon naar je huisarts te gaan en het probleem te bespreken; wellicht kan hij je nog advies geven. Minoxidil overigens niet gebruiken bij hartproblemen (in de familie).
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2012, 17:13   #3
Wembley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2012
Berichten: 5
Ik zal eerdaags een afspraak met m'n dokter! bedankt. Minoxidill kan ik zonder recept verkrijgen lees ik op het forum. Heeft iemand wellicht een tip waar en van welk merk ik dit zou moeten halen?
Wembley is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2012, 13:52   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hoe lang is je haar?

Zelf vond ik Rogaine foam erg prettig, trekt snel in en is makkelijk aan te brengen.
Als je nog veel, lang haar hebt is deze wat moeilijker en kun je wellicht beter voor een vloeistof kiezen..Kijk eventueel eens in de koopjeshoek
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2012, 19:59   #5
Wembley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2012
Berichten: 5
Ik heb kort haar. tussen de 2 en 3.5 cm lang. Ik heb een afspraak gemaakt bij de dokter! ik ben benieuwd of hij zoiets serieus neemt!
Wembley is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2012, 00:19   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
dat moet geen probleem zijn met rogaine..

succes bij dokter. gewoon open en eerlijk zijn en eventueel benadrukken dat jij het wel serieus neemt als hij lastig doet..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2012, 20:27   #7
Wembley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2012
Berichten: 5
Ik ben afgelopen woensdag EINDELIJK bij de dokter geweest. Hij vermoedt AGA (Mijn vader werd ook vrij vroeg kaal) Na wat aandringen heb ik uiteindelijk prospecia meegekregen. In eerste instantie voor twee weken. Het was vrij duur, 36 euro. Zijn er goedkopere alternatieven? Ik wil wel gewoon de 1 mg pillen blijven slikken. Het gebruik van finasteride is pas zichtbaar na 3 maanden begreep ik, krijg ik ook hierbij last van een shedding of is dat alleen bij minoxidill?
Ik twijfel of ik ook nog aan de minoxidill ga, advies?

Thanks!
Wembley is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2012, 22:50   #8
Wembley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2012
Berichten: 5
Hierbij even 2 foto´s van de huidige situaties. Wat adviseren jullie? Is dit nog te 'repareren' met minox en finasteride? of moet ik serieus nagaan denken over een HT.

Bedankt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Kale plek.JPG‎ (116,1 KB, 265x gelezen)
Bestandstype: jpg Kale plek 2.JPG‎ (96,4 KB, 269x gelezen)
Wembley is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2012, 23:15   #9
Crythesetears
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2012
Berichten: 2
Ik heb je een privebericht gestuurd.
Crythesetears is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2012, 23:38   #10
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Berichten: 716
Wat moet je hieraan repareren. Je doet het nu andersom. Zou eerst minoxidil proberen en dan pas finasteride. Je gebruikt nu finasteride maar wat als alleen minox genoeg is? Ik weet niet eens of je wel aga hebt. Het ziet er goed uit, of het ligt aan de foto.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2012, 00:23   #11
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Citaat:
Zou eerst minoxidil proberen en dan pas finasteride.
Memeber heeft gelijk man. Maar als je bent begonnen met fina, niet stoppen aub.

Citaat:
Alleen werkt zoiets gemiddeld 5 jaar? of nog korter?
Als je beetje rond hebt gelezen, lees je dat AnthonieH een heel mooi voorbeeldje heeft gemaakt over gebruik de werkzaamheid van finasteride. Echt super duidelijk overigens. Zal het straks hier posten..

Inprincipe raakt finasteride niet uitgewerkt, maar omdat het voor 70% DHT blokkeert, gaat het AGA proces vertraagd door. Sommige leden gebruiken bijv. Saw palmetto icm Beta-sitosterol om het proces nog sterker te vertragen. Na 5 tot 10 jaar kun je een overstap maken op duta.

Als ik je een tip mag geven: Ik zie veel leden ergens aan beginnen en er vrij snel mee stoppen. Bijv. door geen resultaten en of "shedding" of door bijwerkingen. "Als" je bijwerkingen ondervindt kan deze na verloop van tijd gewoon weggaan. Ga daar niet met jezelf op hameren. Als fina & minox bij jouw regime hoort probeer deze ten minste een jaar! voordat je conclussies gaat trekken, het afbreken en weer opbouwen van een regime is funest voor je haren.

GroetjesSs!

Laatst gewijzigd door Jasperdje; 24 september 2012 om 00:26
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, jong, kaal, kruin, werking

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.