Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juli 2023, 13:35   #31
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RafN Bekijk bericht
Ik bedoelde littekens in het ontvanggebied, niet donor gebied. Ik had dit duidelijker moeten formuleren.


Ja ik ben mij bewust dat ik wellicht nog een transplantatie nodig zal hebben. Maar ik heb zelf 0 bijwerkingen van 2maal/week finasteride en denk niet dat dit zal veranderen moest ik het dagelijks nemen. Wat dat betreft heb ik geluk.


Ik denk dat ik tussen een norwoord 3/4 zit. door mijn diffusie haarverlies is het moeilijk exact te bepalen.


Nog iets, hoe belangrijk is het om op mijn rug te slapen; kan ik niet iets kopen waardoor ik ook op mijn zij kan slapen?
Er zit nog wel een wezenlijk verschil tussen 2 maal per week en elke dag. En hoeveel neem je nu 2 keer per week en dan per dag?

Ook vraag ik me af of ik in jouw geval nog medicatie zou nemen.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2023, 13:50   #32
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RafN Bekijk bericht
Ik bedoelde littekens in het ontvanggebied, niet donor gebied. Ik had dit duidelijker moeten formuleren.


Ja ik ben mij bewust dat ik wellicht nog een transplantatie nodig zal hebben. Maar ik heb zelf 0 bijwerkingen van 2maal/week finasteride en denk niet dat dit zal veranderen moest ik het dagelijks nemen. Wat dat betreft heb ik geluk.


Ik denk dat ik tussen een norwoord 3/4 zit. door mijn diffusie haarverlies is het moeilijk exact te bepalen.


Nog iets, hoe belangrijk is het om op mijn rug te slapen; kan ik niet iets kopen waardoor ik ook op mijn zij kan slapen?
Ik wil niet hard overkomen maar je zit zeker op een norwood 4 maar eerder (naar mijn idee) 5 diffuus patroon. De vraag is dus wat je doel is: behalve als je een extreem goede donor hebt zal je niet alles kunnen vullen met een optisch goede dichtheid. Je bestaande haar is niet erg dicht meer en zal mogelijk ook nog uitvallen. Laat je hierin goed adviseren.

Op je rug slapen minimaal 5 nachten na een HT is een must.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2023, 15:19   #33
a9045u8bv
Superexpert ;-)
 
Geregistreerd: 11 juli 2021
Berichten: 44
Geslacht:
Je bent meer richting de NW5, inderdaad.
Hoe oud ben je?
a9045u8bv is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2023, 16:41   #34
RafN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2023
Berichten: 16
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Er zit nog wel een wezenlijk verschil tussen 2 maal per week en elke dag. En hoeveel neem je nu 2 keer per week en dan per dag?

Ook vraag ik me af of ik in jouw geval nog medicatie zou nemen.
1mg finasteride op maandag en vrijdag. Ik had gelezen dat .25mg bijna even effectief is als 1mg per dag. Dus ik vraag mij af waar je dat vandaan haalt dat er een groot verschil zou zijn.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Ik wil niet hard overkomen maar je zit zeker op een norwood 4 maar eerder (naar mijn idee) 5 diffuus patroon. De vraag is dus wat je doel is: behalve als je een extreem goede donor hebt zal je niet alles kunnen vullen met een optisch goede dichtheid. Je bestaande haar is niet erg dicht meer en zal mogelijk ook nog uitvallen. Laat je hierin goed adviseren.

Op je rug slapen minimaal 5 nachten na een HT is een must.
Nee is niet erg hoor! vond het moeilijk in te schatten omdat het norwood model mijn situatie niet weergeeft (diffuus verlies + mannelijk patroon verlies). Ik heb nog een foto toegevoegd met andere belichting. Maar daar staat mijn haarlijn er niet volledig op.



In de offerte werd voorgesteld enkel de voorkant te verbeteren met een niet te agressieve haarlijn te kiezen (ik vermoed niet te laag en slechts gedeeltelijke opvulling inhammen.) en de kruin zo te laten (misschien dat die nog verbetert qua dichtheid met finasteride?).


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a9045u8bv Bekijk bericht
Je bent meer richting de NW5, inderdaad.
Hoe oud ben je?
29



Mss dat ik wat langer dan 4 maand moet wachten om te zien of finasteride goed werkt voor mij.

Ik heb nog een foto toegevoegd met andere belichting.

Bedankt voor jullie feedback!

Laatst gewijzigd door RafN; 14 juli 2023 om 16:46
RafN is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2023, 17:17   #35
a9045u8bv
Superexpert ;-)
 
Geregistreerd: 11 juli 2021
Berichten: 44
Geslacht:
Bedankt voor het delen van de informatie.

Een diffuus patroon is vervelender te behandelen met een transplantatie dan een leeg gebied. Je hebt bij een leeg gebied minder kans dat je omringende gezonde haren beschadigd. Maar een diffuus patroon komt vaak voor. en artsen hebben er zeker ervaring mee. Hoe dan ook, het gebied is in zijn geheel is aangetast en vatbaar voor DHT.

In delen behandelen klinkt voor mij realistisch. Maar zonder dat de finasteride goed aanslaat is een goed resultaat op de lange termijn lastig. Ik zou zeker even zien hoe het gaat de komende maanden. Vergeet niet dat alle foto's die je ziet van transplantaties na ~1 jaar min of meer de beste situaties zijn, en je haren verder uit kunnen vallen in de jaren d'r na.

Laatst gewijzigd door a9045u8bv; 14 juli 2023 om 17:19
a9045u8bv is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2023, 17:21   #36
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Je hebt een goed punt. Stel je hebt een HT ondergaan, maar besluit later toch te millimeteren. Hoe ziet je ontvangstgebied er dan uit? Zichtbaar getransplanteerde grafts? Littekens?
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2023, 12:01   #37
RafN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2023
Berichten: 16
Geslacht:
In 2025 zou ik een eerste consultatie kunnen krijgen. (1.5 jaar)

Tenzij ik 1800 euro betaal, dan kan ik een pre-operatief consult krijgen volgend jaar in mei en 3 maand later de effectieve operatie, een klein jaartje dus.


Zijn er klinieken die minder lange wachttijden hebben voor de eerste consult?
RafN is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2023, 09:54   #38
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
Ik ben door dr. Feriduni behandeld. Niet recent maar hij was toen al een van de beste. Dat is hij nog steeds. De beste klinieken vragen cliënten niet om ervaringen op fora te delen. Ik heb dat toen uit mijzelf wel gedaan: in een thread en album https://www.haarweb.nl/forum/album.php?albumid=518

@RafN, jouw vraag is expliciet een kliniek in België vanuit Limburg. Feriduni is in Hasselt. Je hebt bij hem een online consult gehad en de prijs valt je niet tegen. Ieder maakt zijn eigen overwegingen maar ik zou de wachttijd zeker voor lief nemen. Misschien kan je ook op de wachtlijst indien er iemand afzegt.

Naast een kundig en professioneel arts en team is het een zeer amiable persoon. Ik heb verder geen belang bij hem. Ik ga krijg namelijk over 1,5 week een HT behandeling bij dr. Eberson.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a9045u8bv Bekijk bericht
Er zijn weinig recente ervaringen hier gedeeld van Feriduni. Ik ben wel benieuwd naar zijn hedendaagse werk. Wil je een topic openen en je verhaal met (anonieme) foto's delen?
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2023, 10:13   #39
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Mooi resultaat van Feriduni.

Aardige man, maar bij mij was het resultaat zeer matig.

Ik ben door hem behandeld in de tijd dat hij nog voor Laser Aeshtetic werkte.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2023, 11:22   #40
Cardano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2021
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RafN Bekijk bericht
In 2025 zou ik een eerste consultatie kunnen krijgen. (1.5 jaar)

Tenzij ik 1800 euro betaal, dan kan ik een pre-operatief consult krijgen volgend jaar in mei en 3 maand later de effectieve operatie, een klein jaartje dus.


Zijn er klinieken die minder lange wachttijden hebben voor de eerste consult?
Is dit bij Bisanga? Ik heb daar een voorlopig advies opgevraagd maar nog geen reactie…
Cardano is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2023, 16:33   #41
RafN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2023
Berichten: 16
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cardano Bekijk bericht
Is dit bij Bisanga? Ik heb daar een voorlopig advies opgevraagd maar nog geen reactie…
Nee die wachttijd is bij Feriduni.



Bij Bisagna ben ik al langsgeweest. hij raade mij 3500 grafts aan en orale minoxidil.


Mijn haarverlies is ernstig en geschikte donor haar is minder dan verwacht. Ik vraag mij af of het de moeite nog is. Zoveel geld om slechts gedeeltelijk mijn haar terug te krijgen...

misschien wacht ik op de resultaten van mijn medicatie. Als de dichtheid verbeterd, kan het nog wel de moeite waard zijn een HT te laten doen.
RafN is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2023, 22:42   #42
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Feriduni en Bisanga zijn in mijn optiek de top artsen in België en omstreken, daar kan je met een gerust hart naar toe gaan.
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2023, 10:54   #43
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
En hoorde ook Mwamba in België en Eberson in Nederland wellicht?
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.