Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 april 2019, 22:33   #1
E1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2019
Berichten: 40
Geslacht:
Direct Hair Implementation (DHI)

Met grote verbazing heb ik op HaarWeb niks kunnen vinden over DHI.

Is hiervoor een speciale reden? Zo ver ik weet is deze techniek namelijk al een tijdje op de markt.

Wellicht dat (een van) jullie ervaring hiermee heeft, want ik lees wel veel voordelen op diverse websites t.o.v. (Micro) FUE, maar ik hoor het liever van mensen die het hebben ervaren/ondergaan, dan de alleen maar positieve commerciele websites van klinieken.

Mochten jullie ervaringen willen delen, dan zou ik dat erg kunnen waarderen.

In ieder geval bedankt.
E1983 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2019, 01:11   #2
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Heel interessante vraag/topic,

Heb in mijn zoektocht deze techniek ook voorbij zien komen en om eerlijk te zijn zag het er indrukwekkend uit.

Hopelijk is er iemand die goed antwoord op deze vraag kan geven
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2019, 21:37   #3
E1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2019
Berichten: 40
Geslacht:
Wellicht dat het nog te nieuw is.

Mocht iemand ervaringen hebben, of mensen kennen die het hebben ondergaan, dan horen we dat graag.
E1983 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2019, 23:07   #4
Gosat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2018
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E1983 Bekijk bericht
Wellicht dat het nog te nieuw is.

Mocht iemand ervaringen hebben, of mensen kennen die het hebben ondergaan, dan horen we dat graag.
Ik heb hetzelf in Turkije laten doen. Doorslag om voor die kliniek te kiezen was omdat ze DHI aanboden. Zelf heb ik een combinatie van DHI op de haarlijn en FUE op de kruin. DHI heeft qua techniek in mijn ogen alleen maar voordelen tov FUE(wel duurder en meer tijdrovend). Hogere dichtheid mogelijk en minder schade aan de omgevende haarzakjes(wondje vd graft is kleiner). En volgens mij kan het implanteren veel preciezer, omdat per graft direct diepte en richting bepaald kan worden. Mijn haarlijn is wel succesvoller dan mn kruin(nu 6 maanden na dato), maar de factor kruin vs haarlijn speelt daarin natuurlijk ook mee.

Ik denk dat het geen populaire techniek is vanwege de prijs en tijdrovend is van de artsen. Maar in mijn ogen is DHI superieur aan FUE.
Gosat is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2019, 00:08   #5
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gosat Bekijk bericht
Ik heb hetzelf in Turkije laten doen. Doorslag om voor die kliniek te kiezen was omdat ze DHI aanboden. Zelf heb ik een combinatie van DHI op de haarlijn en FUE op de kruin. DHI heeft qua techniek in mijn ogen alleen maar voordelen tov FUE(wel duurder en meer tijdrovend). Hogere dichtheid mogelijk en minder schade aan de omgevende haarzakjes(wondje vd graft is kleiner). En volgens mij kan het implanteren veel preciezer, omdat per graft direct diepte en richting bepaald kan worden. Mijn haarlijn is wel succesvoller dan mn kruin(nu 6 maanden na dato), maar de factor kruin vs haarlijn speelt daarin natuurlijk ook mee.

Ik denk dat het geen populaire techniek is vanwege de prijs en tijdrovend is van de artsen. Maar in mijn ogen is DHI superieur aan FUE.
waar heb je dat laten doen?
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2019, 11:10   #6
Gosat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2018
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddy_wally Bekijk bericht
waar heb je dat laten doen?
Centrium premium (Istanbul)
Gosat is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2019, 12:21   #7
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Gosat,

Moest je je haar hiervoor laten afscheren? Doe ik liever niet...

Hoeveel heb je ervoor betaald? Kreeg je PRP-injectie?

En hoeveel dagen was je kwijt ter plekke?

Grtn
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2019, 16:39   #8
Tjappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2016
Berichten: 18
Geslacht:
Na een succesvolle FUE HT in Turkije 3 jaar geleden aan voornamelijk de voorkant, merk ik dat het achterop wat dunner wordt en wat ik nu wil gaan bijwerken.


Ik heb ook sinds kort de DHI methode gezien en vond dit heel interressant, voornamelijk om het niet kaal te hoeven gaan en ook om de minimale schade van de haarzakjes eromheen.
In Juni intake gesprek bij Visus haarkliniek in R'dam. Waarschijnlijk zal ik het na de zomer uitvoeren.
Ik hou jullie op de hoogte
Tjappie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2019, 17:11   #9
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Hoi

Ik heb geen concrete vergelijkingen tussen DHI en FUE kunnen vinden in de literatuur. Allemaal mooie praatjes natuurlijk, maar de capaciteit van DHI is veel lager waardoor ook de kosten veel hoger zullen uitvallen. De vraag is of je dat ervoor over hebt zonder duidelijke aanwijzingen dat het ook daadwerkelijk een beter resultaat geeft.

Het argument dat eerder werd genoemd "minder schade maken" zou best kunnen, maar hoeft niet perse te resulteren in een minder resultaat (als het al waar is dat schade significant minder is). Daarnaast moeten we de mooie beloftes en "resultaten" van HASCI niet uit het oog verliezen. Daar bleek in de praktijk ook weinig van terecht te komen, ondanks sporadisch positieve verhalen.

Begrijp me niet verkeerd; ik ben erg blij dat HT technieken worden doorontwikkeld. Ik plaats alleen wel even een kritische noot na veelal opgewekte reacties

Ik heb trouwens 1 wetenschappelijke publicatie over de techniek gevonden: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3764754/

Dit artikel is goed te lezen, en geeft een mooi overzicht van de techniek en mogelijkheden.

Hier nog een stuk geschreven door een transplantatie kliniek. Dit leest lekker weg:
https://dhiscotland.com/news/fut-fue...h-does-it-cost

Voornaamste punt dat ze naar voren brengen is graft survival. Dit zou met DHI 90% zijn, terwijl dit met conventionele technieken (FUE, FUT) veel lager is, namelijk 60-75%. Ik vind 60-75% wel erg laag. Volgens mij ligt de graft survival rate veel hoger in vooraanstaande HT klinieken in Nederland, Belgie of Turkije..

Ben benieuwd naar jullie mening / overwegingen.

Groet,

Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2019, 19:58   #10
Gosat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2018
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Gosat,

Moest je je haar hiervoor laten afscheren? Doe ik liever niet...

Hoeveel heb je ervoor betaald? Kreeg je PRP-injectie?

En hoeveel dagen was je kwijt ter plekke?

Grtn
Bij mij was het helemaal afscheren, maar dat heeft meer te maken met het aantal grafts (3600 bij mij) en het gebied waarnaar is getransplanteerd. Bij opvullen van inhammen kan ik me voorstellen dat je niet alles hoeft af te scheren, zelfde geldt ook bij FUE.

Ik heb 1800 betaald inc 4 nachten hotel dacht ik(+200 ticket). Was inc PRP. Ik was zelf langer gebleven om ook Istanbul te bezoeken. Volgens mij is de eerste wassing op dag 2, feitelijk kan je bijv vrijdag ‘s ochtends vliegen, middag behandeling, zondagochtend wassen en in de middag weer terugvliegen.

Laatst gewijzigd door Gosat; 2 mei 2019 om 20:06
Gosat is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2019, 20:01   #11
Gosat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2018
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Hoi

Ik heb geen concrete vergelijkingen tussen DHI en FUE kunnen vinden in de literatuur. Allemaal mooie praatjes natuurlijk, maar de capaciteit van DHI is veel lager waardoor ook de kosten veel hoger zullen uitvallen. De vraag is of je dat ervoor over hebt zonder duidelijke aanwijzingen dat het ook daadwerkelijk een beter resultaat geeft.

Het argument dat eerder werd genoemd "minder schade maken" zou best kunnen, maar hoeft niet perse te resulteren in een minder resultaat (als het al waar is dat schade significant minder is). Daarnaast moeten we de mooie beloftes en "resultaten" van HASCI niet uit het oog verliezen. Daar bleek in de praktijk ook weinig van terecht te komen, ondanks sporadisch positieve verhalen.

Begrijp me niet verkeerd; ik ben erg blij dat HT technieken worden doorontwikkeld. Ik plaats alleen wel even een kritische noot na veelal opgewekte reacties

Ik heb trouwens 1 wetenschappelijke publicatie over de techniek gevonden: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3764754/

Dit artikel is goed te lezen, en geeft een mooi overzicht van de techniek en mogelijkheden.

Hier nog een stuk geschreven door een transplantatie kliniek. Dit leest lekker weg:
https://dhiscotland.com/news/fut-fue...h-does-it-cost

Voornaamste punt dat ze naar voren brengen is graft survival. Dit zou met DHI 90% zijn, terwijl dit met conventionele technieken (FUE, FUT) veel lager is, namelijk 60-75%. Ik vind 60-75% wel erg laag. Volgens mij ligt de graft survival rate veel hoger in vooraanstaande HT klinieken in Nederland, Belgie of Turkije..

Ben benieuwd naar jullie mening / overwegingen.

Groet,

Nicolaas.
DHI is feitelijk een iets aangepaste FUE methode. En FUE heeft zich lang en breed bewezen. Hasci is een totaal andere techniek(kapot maken van de grafts is het feitelijk). Dus daarom had en heb ik vertrouwen in DHI. Of het betere resultaten geeft? Wellicht niet, maar denk niet dat het slechtere resultaten geeft.
Gosat is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2019, 20:43   #12
Brouwer.1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E1983 Bekijk bericht
Met grote verbazing heb ik op HaarWeb niks kunnen vinden over DHI.

Is hiervoor een speciale reden? Zo ver ik weet is deze techniek namelijk al een tijdje op de markt.

Wellicht dat (een van) jullie ervaring hiermee heeft, want ik lees wel veel voordelen op diverse websites t.o.v. (Micro) FUE, maar ik hoor het liever van mensen die het hebben ervaren/ondergaan, dan de alleen maar positieve commerciele websites van klinieken.

Mochten jullie ervaringen willen delen, dan zou ik dat erg kunnen waarderen.

In ieder geval bedankt.
In Nederland wordt veel gesproken over Visus Haarkliniek dat zij als enige haarkliniek de meeste DHI behandelingen uitvoeren. Je kunt op de kanaal via youtube van Visus Haarkliniek tevreden klanten vinden die zeer te spreken zijn over de eindresultaat en de nabehandelingen die zij ontvangen van Visus Haarkliniek.
Brouwer.1 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2019, 19:26   #13
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Oude wijn in nieuwe zakken.
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2019, 03:34   #14
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino33 Bekijk bericht
Oude wijn in nieuwe zakken.
Hoe kom je daar nou bij als ik vragen mag? DHI wordt nog maar sinds een aantal jaren aangeboden voor het grote publiek. Overigens vind ik het een prima oplossing als men het hoofdhaar niet wil scheren en daarom zou ik er zoveel mogelijk willen over weten.

PRP is ook uitgevonden in de jaren 70 in de cardiochirurgie dan nog, maar het wordt ook nog maar sinds een paar jaar aangeboden voor het grote publiek, dus eigenlijk is het voor ons wel iets nieuws.

Het is me al opgevallen dat je nogal tegen haartransplantaties bent...

Dat mag best, hoor, maar ken jij een degelijk alternatief? Er zijn er geen. 't Is allemaal al erg genoeg dat we allemaal op onze eigen manier afzien met onze haarproblemen, we zouden ons dus beter focussen op het scheiden van het kaf van het koren en misschien zelfs groepaankopen trachten te verkrijgen.
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2019, 19:57   #15
E1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2019
Berichten: 40
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Hoi
https://dhiscotland.com/news/fut-fue...h-does-it-cost
Voornaamste punt dat ze naar voren brengen is graft survival. Dit zou met DHI 90% zijn, terwijl dit met conventionele technieken (FUE, FUT) veel lager is, namelijk 60-75%.
Erg interessant artikel! Ook nog eens recent. 90% graft survival klinkt erg goed!


Andere forumleden ook weet hiervan?
E1983 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
dhi, direct, directhair, ervaring

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.