Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 december 2015, 13:53   #1
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Wazigheid door finasteride?

Gebruik iets meer dan 2 weken finasteride...
Geen seksuele bijwerkingen oid, maar sinds een paar dagen voel ik me ontzettend wazig. Alsof ik een nacht teveel geslapen heb, weinig activiteit daar bovenin. Ik weet niet of dit door finasteride zelf komt, want ik ben er huiverig voor om fina de schuld te geven. Ik besef me dat een groot gedeelte vooral komt door psychologische mechanismen, en niet zozeer fysieke. Het viel mij pas op toen mijn vriendin opmerkte dat ze wel erg vaak haar vragen aan mij moest herhalen en of ik er wel helemaal bij was. Gister kreeg ik dezelfde opmerking van een vriend of ik wel zijn verhaal begreep wat hij op dat moment aan het uitleggen was. Ik moet eerlijk bekennen, de woorden kwamen wel binnen maar ik kon er geen samenhangend verhaal van maken. Ook nu ik dit typ moet ik me echt flink concentreren. Ik vind dit erg vreemd, want ik heb hier nog nooit last van gehad, behalve na een avondje flink drinken of slecht slapen.

Zou dit een bijwerking kunnen zijn? Ik weet dat finasteride seksuele bijwerkingen kan hebben, maar andere bijwerkingen zijn mij niet bekend. Is er iemand die dit ook gehad heeft? Zoja, ging het weg na verloop van tijd?
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2015, 19:08   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Gebruik je ook andere (medische) middelen daarnaast? Ik neem aan dat dit een tijdelijke moment is, dat weer overgaat. Als niemand anders op het forum is die erover weet, kun je het altijd met je huisarts over hebben.

De mogelijke bijwerkingen moeten beschreven staan op de gebruiksaanwijzing van het medische recept.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 28 december 2015 om 19:29
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2015, 19:28   #3
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Gebruik je ook andere (medische) middelen daarnaast? Je kunt het er anders met je dokter over hebben.

De mogelijke bijwerkingen moeten beschreven staan op de gebruiksaanwijzing van het medische recept.
Geen andere medicatie, ik ga er gewoon vanuit dat dit tussen mijn oren zit hoor. Maar ben toch wel beetje benieuwd of iemand anders dit heeft meegemaakt of van gehoord heeft.
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2015, 10:40   #4
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R-yan Bekijk bericht
Gebruik iets meer dan 2 weken finasteride...
Geen seksuele bijwerkingen oid, maar sinds een paar dagen voel ik me ontzettend wazig. Alsof ik een nacht teveel geslapen heb, weinig activiteit daar bovenin. Ik weet niet of dit door finasteride zelf komt, want ik ben er huiverig voor om fina de schuld te geven. Ik besef me dat een groot gedeelte vooral komt door psychologische mechanismen, en niet zozeer fysieke. Het viel mij pas op toen mijn vriendin opmerkte dat ze wel erg vaak haar vragen aan mij moest herhalen en of ik er wel helemaal bij was. Gister kreeg ik dezelfde opmerking van een vriend of ik wel zijn verhaal begreep wat hij op dat moment aan het uitleggen was. Ik moet eerlijk bekennen, de woorden kwamen wel binnen maar ik kon er geen samenhangend verhaal van maken. Ook nu ik dit typ moet ik me echt flink concentreren. Ik vind dit erg vreemd, want ik heb hier nog nooit last van gehad, behalve na een avondje flink drinken of slecht slapen.

Zou dit een bijwerking kunnen zijn? Ik weet dat finasteride seksuele bijwerkingen kan hebben, maar andere bijwerkingen zijn mij niet bekend. Is er iemand die dit ook gehad heeft? Zoja, ging het weg na verloop van tijd?
Die "wazigheid' in je hoofd wordt ook wel "brainfog" genoemd en is een gevolg van de werking van finasteride. Je kan het googlen voor meer informatie. Ik heb er flink last van gehad en nu ik gestopt ben met fina is het behoorlijk afgenomen. Waarschijnlijk heeft het te maken met je testosteron en Oestradiol niveau in je bloed maar 100% zeker ben ik niet.

Mijn ervaring is dat het in ieder geval niet minder wordt en je kwaliteit van leven behoorlijk kan beinvloeden.

Lees anders mijn thread hier op haarweb
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2015, 16:18   #5
bird
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2015
Berichten: 24
Geslacht:
Ik had zelf ook na iets van 2 weken ongeveer 1 1/2 week last van wazigheid. Sindsdien is alles weer normaal.
Als het binnenkort over is zou ik me er niet al te veel zorgen over maken (het kan ook een andere oorzaak hebben), als het aanhoudt is het misschien verstandig tijdelijk te stoppen met fina om te kijken of het dan beter wordt.
__________________
01-01-2014: Minoxidil 5%
27-08-2015: 1 mg Finasteride
15-04-2016: 1.25mg Finasteride
bird is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.