Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 januari 2016, 17:56   #1
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Mannen met veel lichaamshaar eerder bijwerkingen van finasteride?

Na dat ik de afgelopen maanden ziekelijk obessief bezig ben geweest met bijwerkingen en waarschijnlijk wel elk topic hierover inmiddels al gelezen heb valt het me op dat het lijkt alsof mannen met veel lichaamshaar eerder gyno en seksuele bijwerkingen melden.

Wat is jullie ervaring hier mee?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2016, 22:38   #2
bird
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2015
Berichten: 24
Geslacht:
Volgens mij ligt dat er maar net aan aan wie je het vraagt. Het ook wel topics gelezen waar juist beweerd werd dat mannen met veel lichaamshaar juist weinig bijwerkingen kregen omdat die meer DHT hebben dan mannen met weinig lichaamshaar.
Ik denk dat lichaamsbeharing weinig zegt. Je hebt gewoon geluk of pech.

Maar om toch mijn ervaring te delen, ik ben bovengemiddeld behaard, slik sinds eind augustus finasteride en heb tot nu toe geen noemenswaardige bijwerkingen te melden
__________________
01-01-2014: Minoxidil 5%
27-08-2015: 1 mg Finasteride
15-04-2016: 1.25mg Finasteride
bird is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2016, 22:40   #3
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bird Bekijk bericht
Volgens mij ligt dat er maar net aan aan wie je het vraagt. Het ook wel topics gelezen waar juist beweerd werd dat mannen met veel lichaamshaar juist weinig bijwerkingen kregen omdat die meer DHT hebben dan mannen met weinig lichaamshaar.
Ik denk dat lichaamsbeharing weinig zegt. Je hebt gewoon geluk of pech.

Maar om toch mijn ervaring te delen, ik ben bovengemiddeld behaard, slik sinds eind augustus finasteride en heb tot nu toe geen noemenswaardige bijwerkingen te melden
Ook niet in het begin?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2016, 22:50   #4
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Geen bijwerkingen, en weinig baard/borsthaar groei. Maar ik ben dan ook pas 20.
Ook niet in het begin.

Dit had ik zelf niet verwacht, aangezien ik meteen van minoxidil bijwerkingen kreeg.

Laatst gewijzigd door TCC; 8 januari 2016 om 22:53
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2016, 22:59   #5
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCC Bekijk bericht
Geen bijwerkingen, en weinig baard/borsthaar groei. Maar ik ben dan ook pas 20.
Ook niet in het begin.

Dit had ik zelf niet verwacht, aangezien ik meteen van minoxidil bijwerkingen kreeg.
20 is inderdaad nog wat jong om al over je baard/borsthaar groei te oordelen. Hoe is het als je het vergelijkt met je leeftijdsgenoten?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2016, 23:07   #6
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Volgens mij onzin.

Zie ook genoeg mannen met ruige baarden en veel lichaamshaar en een volle kop haar....je zou zeggen die hebben veel DHT dus uitval. Is niet zo. Die zijn gewoon niet gevoelig.

Elk lichaam reageert anders...zo ook met bijwerkingen. Ik denk niet dat er een relatie is met lichaamshaar en bijwerkingen....
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2016, 23:07   #7
bird
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2015
Berichten: 24
Geslacht:
Ik had op m'n 20e al behoorlijk borsthaar

Enige bijwerkingen die ik heb gehad is soms wat wateriger sperma en na ongeveer 1 1/2 maand had ik iets meer dan een week last van steken in m'n borst (weet niet of dat een bijwerking was, heb er daarna geen last meer van gehad)
__________________
01-01-2014: Minoxidil 5%
27-08-2015: 1 mg Finasteride
15-04-2016: 1.25mg Finasteride
bird is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2016, 23:23   #8
Robert M
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 49
Ik ben een stuk in de twintig en ben gezegend met behoorlijk wat lichaamshaar (haar op borst, buik, rug,...).

Ik slik ondertussen al iets meer dan twee maanden finasteride (1 mg). Ik heb lang getwijfeld of ik het wel zou gebruiken, omdat ik op het internet allerlei sensationele verhalen had gelezen over verschrikkelijke bijwerkingen (van impotentie tot depressie en zelfs zelfmoord).

Die verhalen indachtig zijnde ben ik begonnen met het slikken van finasteride, maar tot nu toe heb ik nog niet de minste bijwerking ervaren. En geloof me: de eerste weken heb ik m'n apparaat uitvoerig getest. Ik denk dat die bijwerkingen bij veel mensen tussen de oren zitten. Sommige mensen maken zichzelf gek.

Finasteride wordt wereldwijd door miljoenen mensen gebruikt. Moesten de bijwerkingen echt zo erg zijn dan zou men het toch al lang uit de handel hebben genomen?
Robert M is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2016, 23:48   #9
Robert M
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 49
Ik heb mij ooit eens laten wijsmaken dat mannelijke haaruitval niet voorkomt bij raszuivere indianen en eskimo's, omdat hun lichaam geen DHT aanmaakt.

Ik weet echt niet of ik dit moet geloven, maar na wat googelen vond ik inderdaad terug dat mannelijke haaruitval niet voorkomt bij indianen en eskimo's. Ook lichaamshaar en baardgroei komt niet voor bij deze volkeren. De reden waarom vond ik echter niet terug. Best wel intrigerend.
Robert M is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2016, 23:51   #10
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert M Bekijk bericht
Ik ben een stuk in de twintig en ben gezegend met behoorlijk wat lichaamshaar (haar op borst, buik, rug,...).

Ik slik ondertussen al iets meer dan twee maanden finasteride (1 mg). Ik heb lang getwijfeld of ik het wel zou gebruiken, omdat ik op het internet allerlei sensationele verhalen had gelezen over verschrikkelijke bijwerkingen (van impotentie tot depressie en zelfs zelfmoord).

Die verhalen indachtig zijnde ben ik begonnen met het slikken van finasteride, maar tot nu toe heb ik nog niet de minste bijwerking ervaren. En geloof me: de eerste weken heb ik m'n apparaat uitvoerig getest. Ik denk dat die bijwerkingen bij veel mensen tussen de oren zitten. Sommige mensen maken zichzelf gek.

Finasteride wordt wereldwijd door miljoenen mensen gebruikt. Moesten de bijwerkingen echt zo erg zijn dan zou men het toch al lang uit de handel hebben genomen?
Ik heb zelf bijwerkingen ondervonden die niet enkel tussen de oren zaten.
Zaken als lager libido en het gevoel hebben dat de penis anders aanvoelt probeer ik ook niet meer te serieus te nemen. Libido is heel erg psychologisch en het idee hebben dat mijn penis anders aanvoelt kan ook komen door het feit dat ik er hiervoor nooit echt aandacht aan heb gegeven.

However...

- IK weet 100% zeker dat ik in de eerste maand waterige sperma had (dit boeide me niet zo heel veel) en ook een kleiner ejaculaat. Dit is inmiddels weer bijna zoals vanouds.
- In de eerste maand had ik ook veel meer moeite met het krijgen van een erectie, dit gaat inmiddels ook al stukken beter en dat terwijl ik me echt niet minder druk ben gaan maken... Ondanks dat hij wel werkt als het moet heb ik wel geen ochtenderecties meer gehad en dit vind ik nog steeds een beetje eng. Ik zit in mijn 7de week aan fin en heb onlangs mijn dosis al verlaagd. Als de klachten nog 5 weken aanblijven ga ik mijn hormonale waardes laten meten.

PS: heb overigens zelf bovendien een bovengemiddelde lichaamsbeharing.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2016, 00:45   #11
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
IK heb weinig tot amper borsthaar. Wel zo`n verticale streep-haarlijn die van de schaamhaar tot naar de navel gaat. En een beetje billenhaar.

Verder heb ik baardgroei; boven de nek, kin, snor, een wat onder de wangen tot naar mij bakkebaarden.
Ik scheer mij meestal om de 3 dagen, zodat ik niet over stoppels heen scheer. Groot geschapen en geen last van slechte bijwerkingen.

32jaar, blank, donkerblond/ blond in zomer, groen/goud/blauwe ogen.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2016, 22:52   #12
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
20 is inderdaad nog wat jong om al over je baard/borsthaar groei te oordelen. Hoe is het als je het vergelijkt met je leeftijdsgenoten?
ondergemiddeld.
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2016, 01:04   #13
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Ik heb een dergelijk topic ook aangemaakt op een internationaal forum en daar heb ik tot nu toe nog geen enkele reactie gekregen die tegen mijn hypothese in gaat...
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2016, 11:38   #14
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Ik heb een dergelijk topic ook aangemaakt op een internationaal forum en daar heb ik tot nu toe nog geen enkele reactie gekregen die tegen mijn hypothese in gaat...
Die tegen jouw hypothese in gaat. Dat betekent dat mensen beamen dat mannen met meer of veel lichaamshaar eerder bijwerkingen hebben?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2016, 14:20   #15
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Die tegen jouw hypothese in gaat. Dat betekent dat mensen beamen dat mannen met meer of veel lichaamshaar eerder bijwerkingen hebben?

+ andersom
INT is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.