Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 oktober 2015, 21:17   #1
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
saw palmetto

Hi lotgenoten,

Vraagje, ik gebruik nu al een lange tijd finas, aangevuld met andere haargroeimiddelen en met succes! Nu ben ik samen met mijn vrouw op het punt gekomen dat we kinderen willen en ben ik naar de dermatoloog geweest. Die gaf aan dat ik beter ca 2 maanden van te voren moet stoppen met sinas, maar dat er nog geen geval is gesignaleerd dat er ooit iets mis is gegaan met mensen die finaal door slikte dat ze kinderen kregen. Maar dat terzijde, je wilt sowieso niet 1% kans lopen. Dus ik stop er even mee vanaf volgende maand. Nu gebruik ik ook Saw Palmetto en zie op heel veel sites dat dit juist heel bevorderlijk werkt op de mannelijke vruchtbaarheid. Google maar, veel bronnen beweren dit en geen die het tegen deel echt bewijst. Nu is mijn vraag, wie weet hier meer van?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2015, 10:44   #2
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Maar dat terzijde, je wilt sowieso niet 1% kans lopen.
1% is al een bijzonder hoge kans. Statistisch gezien wil dat dus zeggen dat 1 op 100 mannen die finasteride slikken een kind met (genitale en geslachts-) afwijkingen verwekt. Er is al bijzonder veel onderzoek naar finasteride gedaan, en nog nooit is er een kind geboren met afwijkingen dat te danken is aan finasteride. Moest er al een kans zijn, dan bevindt die zich enkele decimalen achter de komma.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Nu gebruik ik ook Saw Palmetto en zie op heel veel sites dat dit juist heel bevorderlijk werkt op de mannelijke vruchtbaarheid. Google maar, veel bronnen beweren dit en geen die het tegen deel echt bewijst. Nu is mijn vraag, wie weet hier meer van?
"Veel bronnen beweren dit." Wat voor soort bronnen? Wetenschappelijke publicaties of Jan met de Pet die denkt dat hij hierdoor vruchtbaarder was?
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2015, 22:32   #3
bird
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2015
Berichten: 24
Geslacht:
Volgens mij doet saw palmetto hetzelfde als finasteride, alleen is het veel minder sterk. Waarschijnlijk kan het niet veel kwaad, maar je kan er voor de zekerheid tijdelijk mee stoppen als je toch twijfelt
__________________
01-01-2014: Minoxidil 5%
27-08-2015: 1 mg Finasteride
15-04-2016: 1.25mg Finasteride
bird is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2015, 21:27   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Je dermatoloog zei 2 maanden? Misschien kun je jou bloedwaarden laten checken over een maand om te zien of het voor jou gevoel voor 100% veilig is om je meid te bevruchten. Inderdaad de veilige harenmedicaties doorzetten zoals minox en Saw Palmetto als tijdelijke vervanger.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2015, 23:07   #5
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bird Bekijk bericht
Volgens mij doet saw palmetto hetzelfde als finasteride, alleen is het veel minder sterk. Waarschijnlijk kan het niet veel kwaad, maar je kan er voor de zekerheid tijdelijk mee stoppen als je toch twijfelt
Helaas is er nooit een écht wetenschappelijk onderzoek geweest naar de werking en effecten van saw palmetto. Ik gebruik het, maar of het echt werkt.

Ik vind twee dingen zo raar;
1. Heel internet staat vol dat het zou werken...dan lijkt het me dat het niet zomaar is verzonnen?.....
2. Waarom is er niet net als minoxidil een onderzoek gedaan.

Ja oke, ik las op internet wel een redelijk plausibel argument: saw palmetto is een natuur/kruid product waar nooit een patent op aangevraagd kan worden daarom is het voor fabrikanten cq producenten niet aantrekkelijk dure onderzoeken in te zetten, heel de wereld zal profiteren van dat onderzoek.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2015, 21:41   #6
bird
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2015
Berichten: 24
Geslacht:
Ik had pas gelezen dat er een wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan waaruit bleek dat saw palmetto niet werkt. Nu weet ik niet in hoeverre ik dat verhaal moet vertrouwen...

Zelf valt het inderdaad zeer moeilijk te controleren. Je kan natuurlijk elke maand een foto van je haar nemen. Als je dan verbetering ziet is er een grote kans dat het dankzij de saw palmetto komt.

Themen, heb je met saw palmetto ook iets van bijwerkingen ervaren? Aangezien het (als het werkt) net als finasteride DHT blokkeert zou dat bevestigen dat het in ieder geval iets doet
__________________
01-01-2014: Minoxidil 5%
27-08-2015: 1 mg Finasteride
15-04-2016: 1.25mg Finasteride
bird is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.