Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 oktober 2017, 21:40   #1
Yvonne84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2017
Berichten: 13
Geslacht:
"Pruiken voor zwarte vrouwen" en "pruiken voor blanke vrouwen".

Als ik zo op internet zoek naar pruiken onder 500 euro dan valt mij iets heel erg op.
De pruikenmarkt is voor het grote deel opgesplitst in het aanbod met doelgroep "zwarte vrouwen" (of vrouwen van afrikaanse afkomst, wat je liever hebt misschien) en aanbod met doelgroep "blanke vrouwen".
Er is een groep websites die zich ook naar aziaten richt, maar even dat terzijde.

En heel vaak (en ik ben aan het generaliseren hier) is het zo dat pruiken van vergelijkbare kwaliteit de pruiken met doelgroep blanke vrouwen veeeeeel duurder zijn dan die voor zwarte vrouwen.
Ik heb natuurlijk rekening gehouden met de btw verschillen wanneer ik pruikensites tussen de US en buiten de US vergeleek.

Of soms zelfs dat de pruik die gemarket word richting de blanke vrouwen zo'n 3 keer zo duur is dan een betere die gemarket word richting zwarte vrouwen.
Dit is vooral duidelijk bij synthetische pruiken, maar zeker ook in iets mindere mate bij HH pruiken.
Maar aziatisch haar en europees haar vergelijken vind ik niet eerlijk dus dat heb ik niet meegenomen.

Ik heb al na zitten denken waar het prijsverschil in zit, want het gaat hier niet over een kwaliteitsverschil zo op het oog.

Het kan in ieder geval zijn omdat het vrij normaal is bij vrouwen van afrikaanse afkomst om een pruik te dragen, haar problemen of niet.
Dus die markt is groter.

Wat betreft synthetische pruiken; Bij afrikaanse dames kun je wegkomen met een dikkere haar diameter, omdat zij van nature dikkere haren hebben dan blanke vrouwen.
En hoe dunner de individuele haren hoe duurder, heb ik begrepen in ieder geval.
Maar zeker niet alle pruiken gemarket richting blanke vrouwen hebben dunnere haren dan pruiken gericht op zwarte vrouwen.


Dan zou je misschien denken "dan koop je toch die pruiken die gemarket worden richting zwarte vrouwen als je ontevreden bent over het prijsverschil?".

En dan denk ik "Ja, dat kan een optie zijn".

Het probleem, of het risico zit hem dan in drie dingen;
-pruiken gericht op zwarte dames hebben vaak zeer geringe keuze in de natuurlijke lichtere kleuren (licht bruin of lichter). Maar wel tienduizend opties boven licht bruin.
Als je een hele blanke vrouw bent met blond bio haar staat dat misschien onnatuurlijk als je zo'n donkere pruik op zet.

-als er alleen maar een keuze is uit bruin kant (bij lace fronts of full lace) dan is dat niet fijn als je zelf heel licht van huidskleur bent. Met haarverlies kampen is al vervelend genoeg, en dan zou je ook nog aan de slag moeten met concealer bovenop al die andere dingen die je al doet om een pruik er natuurlijk uit te laten zien.

-Soms kunnen de individuele synthetische haren in zo'n pruik te dik zijn voor iemand die heel blank is. Dat oogt dan snel onnatuurlijk.
Dat wil niet zeggen dat pruiken gericht op blanke vrouwen dit probleem nooit hebben.

Ik heb wel blanke vrouwen op youtube gezien die wel weg kunnen komen met de pruiken gemarket richting zwarte vrouwen. Maar geen die super bleek waren.


Misschien moet ik toch maar een winkel gaan zoeken waar ik dat soort pruiken kan passen.

Ik heb AGA, en mijn hele haarstructuur (met uitzondering van diep in de nek) is aangetast dus ik kan noppes met mijn haar, mijn middenscheiding is net de rode zee en alles is dun met uitzondering van in de nek.
De haren aan de voorkant van de haargrens willen niet mee doen en net zo lang zijn als de rest, ze groeien niet langer dan 5cm en het ziet er uit als suikerspin.
Ik zou mijn haar situatie als rot bestempelen, maar ik ga er wel van uit dat ik niet in aanmerking kom voor een vergoeding. Anders had iemand wel wat gezegd bij intermedica denk ik.
En ik vind het prima om met van die stoffen kapjes op te lopen als ik boodschappen ga doen.
Alleen voor formelere dingen is het dus rot voor mij, want dan kan iedereen "mijn schaamte" zien.
Ik ben dus op zoek naar een goed ogende pruik onder de 500 euro.
En dan vallen zulke grote prijsverschillen erg op.

Wat vinden jullie van deze marktsplitsing en prijsverschillen waar weinig tot geen kwaliteitsverschillen zijn?

Zijn er hier blanke vrouwen die pruiken hebben die van origine gemarket waren richting zwarte vrouwen?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Yvonne84 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2017, 17:36   #2
Poppy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2017
Berichten: 10
Geslacht:
afrowinkels

Zo is dat. Heb zelf pas ook d de Afrowinkels ontdekt en. Ben zeer tevreden over hun kwaliteit van pruiken
Mijn voorkeur gaat momenteel naar Jinnys met een winkel in Antwerpen en in Brussel

Je kan de pruiken ook in lichtere kleuren bestellen, ook blond
Poppy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2017, 19:35   #3
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Ik ben wel eens in een Rotterdamse pruikenzaak binnengelopen en heb een paar van deze pruiken bekeken en er een gepast. Kan domme pech geweest zijn, maar ik vond het helemaal niks. Lelijk afgewerkt, stugge kwaliteit, echt niet wat ik van de 'blanke' merken gewend ben. Misschien aardig voor een avondje uit maar niet om dagelijks serieus te dragen.

Maar van Ellen Wille of Jon Renau kan je toch prima een mooie synthetische pruik kopen onder de 500 euro? Ik weet niet wat voor lengte je wil, maar korte en halflange kapsels zijn er voor 200-300 euro te kust en te keur.

Wat betreft vergoeding zou ik het even aan de huisarts voorleggen. Als ik je zo hoor lijkt het me geen probleem.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2017, 02:42   #4
CWigCollection
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2017
Locatie: Almere Poort
Berichten: 2
Geslacht:
Hoi Yvonne,

Ik denk dat ik wel jou stand punt begrijpt. Het is idd zo wat jij zegt. Dit zeg ik uit ervaring omdat ik het zelf ook nooit begreep. Ik maak en draag pruiken omdat ik het mooi vind, af en toe van looks veranderen, er mankeert niets aan mij maar is gewoon iets persoonlijks.
Het is duidelijk dat pruiken gericht is op donkere vrouwen in de zin van als je op Google typt " lacewig" dan zie je alleen maar donkere vrouwen. Het zit zo "haar" of "nep haar" "extensions" hoe je het ook wil noemen heel belangrijk is voor donkere vrouwen. Anno 2017 zijn er echt pruiken, front lace van blonde haar en dat zelfs in een paar tinten lichter of donkerder, het is zelfs mogeijk om dit te verven met high lights and low lights. Ik zie het niet als marktsplitsing ik zie het als een bewuste keuze die je zelf kan maken. Qua prijsverschil die zit er wel dik in maar zo zijn er duizenden markten. Maak een bewuste keuze voor jou zelf, wat is qualiteit voor jou ? Wat is jou prijsklasse ? Wat zoek je of wil je ? Er zijn best goede pruiken voor blanke vrouwen die orgine gemarket zijn voor donkere vrouwen.
CWigCollection is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.