Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 november 2002, 22:27   #1
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
Lightbulb het gaat goed dankzij Monique!

Hallo lieve mensen,

Ik ben nog redelijk nieuw hier. Af en toe lees ik wat maar ik vind het dus nog behoorlijk eng om iets te posten.

Ik heb al TTM zolang ik me kan heugen. Een opvallend iets is dat ik vroeger idd hersenvliesonsteking gehad heb, misschien komt het daardoor wel. Ik trek alleen geen hoofdhaar maar 'alleen' wimpers uit. Sinds mijn moeder met het stuk van Monique uit het Brabants Dagblad gegeven heeft en ik wat mailtjes met Monique gewisseld heb gaat het stukken beter met de TTM. De wimpers zijn zelfs gedeeltelijk weer aangegroeid!

Wat mij ook ontzettend geholpen heeft is het feit dat je eigenlijk moet accepteren dat je er niks aan kan doen dat je TTM hebt. Erg irritant en vervelend is het als je ouders zeggen hou daar nou eens mee op! Of je krijgt een of ander cadeau als je het niet meer doet :S Nouja WAS het maar zo simpel!! Dat heeft dus ook weer tot gevolg dat je in een vicieuze cirkel terecht komt, je wil ze niet teleurstellen en je mag het niet doen maar door die druk gá je juist weer plukken. Ik wil het er ook nooit met ze over hebben als ze het weer proberen word ik kwaad en loop weg.

Dus na het lezen van Moniques site heb ik me erbij neergelegd: ik heb TTM en ik kan er NIKS aan doen dat ik dat heb. Zo!! Stap één is gezet!

Verder las ik ook ergens een tip met pleisters op je vingers plakken. De drang om er aan te zitten en ze er uiteindelijk uit te plukken kan ik niet stoppen maar tegelijkertijd WIL ik ook NIET plukken. Pleisters geplakt dat ik heb!! Dat willen jullie niet weten!! Meters pleister zijn er door gegaan maar door die pleisters voelde ik dus de haren niet en was het op de een of andere manier niet interessant meer om eraan te plukken. Omdat ik ook niet wilde dat ik plukte was het laten zitten van de pleisters voor mij geen probleem.

Doordat ik nu minder pluk neemt de drang ook af. Het feit dat mensen zien dat ik weer wimpers heb is voor mij ook een beetje een stok achter de deur.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben! En misschien kom ik naar de volgende meeting (sorry ik durfde niet te komen afgelopen zondag.....) Voel me dus ook een beetje ongemakkelijk omdat ik dus 'alleen wimpers' trek en geen hofdhaar (ja maf of niet?). Hoe staan jullie daar tegen over?

groetjes!
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2002, 23:58   #2
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Welkom Sylvana!!

Dag Sylvana, leuk dat je toch durft te schrijven.
Goh, wat fijn om te lezen dat het je zo goed gaat sinds het krantenartikel. Fijn om te horen hoor!!
Wat je allemaal zegt hierboven vind ik heel sterk, en zeker ook herkenbaar.
Ik ben blij voor je dat je hebt kunnen stoppen met het plukken van je hoofdhaar. Maar als ik je zo hoor, dan zal het niet lang duren voor jij ook het plukken van je wimpers/wenkbrauwen kunt laten. En denk niet dat je maf bent, of minder bent dan ons omdat je "alleen " maar wimpers /wenkbrauwen plukt, dat is ook al erg genoeg.
Je bent heel goed bezig joh!!!
Ga zo door, succes meid!!
groeten van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2002, 12:10   #3
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Als uje wilt stoppen, dan kan je dat hoor! het is een lang proces en af en toe zul je er flink de balen van hebben, maar het kan ECHT!

En wij zitten er allemaal ook middenin dus hier kan je je hart luchten.
succes!
Diable is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.