Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 december 2023, 17:42   #1
MaartenDeGans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2023
Berichten: 4
Geslacht:
DHI Hairtec 2500+ Grafts

Hoi allemaal,

Bij deze wil ik graag mijn ervaring delen die ik gehad heb bij Hairtec te Delft.

Lang verhaal iets korter: het begon allemaal met dit topic: https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=40865 . Uiteindelijk ben ik door dit bericht in contact gekomen met Hairtec, die mij uitnodigde voor een vrijblijvend gesprek. Ik ben daar geweest en heb een goed gesprek gehad. Ze durfden mij gewoon de garantie te geven die ze een ander ook geven. Voor degene die de link niet hebben gelezen. Kort samengevat heb ik een oncologisch traject achter de rug waarin niet elke kliniek een haartransplantatie aan durfden te gaan vanwege mijn chemo verleden. Ik besloot om ervoor te gaan. Ze adviseerde mij een DHI behandeling en beschreven dit als “the new kid on the block”. Hiermee kunnen ze een hogere haardichtheid behalen en sneller herstel met minder littekens garanderen. Ik zou ongeveer 2600 grafts nodig hebben.

16 December had ik de behandeling. Bij aankomst moest ik meteen de medicatie innemen en werden foto’s gemaakt. Vervolgens werd de nieuwe haarlijn afgetekend en mijn hoofd geschoren. Toch wel iets waar ik erg tegenop zag want ik had mezelf nog nooit kaal gezien en zoals iedereen hier, ben ik nogal gesteld op mijn haar. Achteraf viel het me toch wel mee, we hebben er wat om gelachen en ik waande me weer even terug in het gabbertijdperk.

De verdoving voor het oogsten kon worden voorverdoofd op een bepaalde manier, ze schieten iets met een pen op luchtdruk op de huid waardoor de verdoving met naald een stuk minder pijn deed. Ik gaf beide verdovingen een pijnscore van 5. Dit is natuurlijk per persoon verschillend. Tijdens het oogsten heb ik op mijn buik gelegen met mijn hoofd in een “donut” kussen en dit heeft zo’n 2,5 á 3 uur geduurd. De een boorde, de ander kwam met een pincet de haren eruit halen. Vervolgens werden alle grafts op een schaaltje verzameld waarna ze zorgvuldig gesorteerd werden op aantal haren per graft. Uiteindelijk hebben ze 2638 grafts geoogst waarvan 361 met 1 haar, 1123 met 2 haren, 1047 met 3 haren, 105 met 4 haren en 2 met 5 haren.

Ik kreeg een lunch tussendoor, gewoon prima voor elkaar. Brood, verschillende soorten beleg, nootjes en een sapje. Wat ervaringen gedeeld met 2 andere mannen die op dat moment ook een behandeling kregen tot we werden opgeroepen voor het volgende deel, het plaatsen van de grafts.

Er werd mij verteld dat de verdoving die ik nu zou krijgen niet kon worden voorverdoofd omdat de huid op het voorhoofd te kwetsbaar is. Of dat is omdat ze daar de haren moeten plaatsen of dat het is omdat die huid gewoon dunner is of zo, dat weet ik niet. Heb ik ook niet naar gevraagd. Ik ben ergens blij dat ik dit niet van tevoren wist anders had ik me misschien alleen maar opgevreten van binnen over die verdoving. Ik denk dat ik zo’n 20 spuiten in mijn voorhoofd heb gehad en die waren echt niet fijn. Even doorbijten wetende dat het voor de rest van de behandeling klaar zou zijn met de pijn. Al snel merkte ik dat de verdoving werkte. Na het testen op pijn van het verdoofde gebied werd de behandeling gestart.

Elke graft werd door middel van een soort pen in mijn huid geïnjecteerd. Degene die de grafts plaatste legde de pen weer terug en pakte ze een nieuwe die klaar was gelegd door 1 van haar 2 collega’s. Die zaten daar om de pennen steeds weer met een nieuwe graft te vullen. En dat 2638 keer. In de tussentijd heb ik 2 films gekeken op Netflix want er hangt gewoon een tv en je hebt je telefoon bij je dus je kunt wat foto’s maken en een beetje appen, dus al met al was die tijd zo voorbij. Je voelt toch niks, het enige wat je hoeft te doen is stil liggen. Toen alle grafts erin zaten besloot ze nog 200 grafts extra te oogsten om net dat beetje extra dichtheid te krijgen. Ik heb hiervoor niet extra hoeven betalen. Ze noemde het een cadeautje, ik ben er blij mee! Toen die erin zaten werd het donor gebied met verband afgeplakt en was ik klaar om te gaan. Ik kreeg een tas mee met lotion, shampoo, een nekkussen en wat folders.

Slapen op een nek kussen viel me wat tegen. Normaal slaap ik op mijn zij dus de eerste paar nachten vielen tegen. Na een paar dagen heb ik mijn weg erin gevonden en ging dat steeds beter. Na twee dagen moest ik terug naar Delft voor de eerste wassing. Er werd gekeken naar het herstel en het verband hoefde er daarna niet meer op. Daarna moest moest ik mijn behandelde gebied elke dag insmeren met lotion, een half uurtje laten intrekken en dan douchen met shampoo. Na een paar dagen werden de korstjes harder en begonnen die hier en daar ook wat los te laten. Normaal gesproken moet je na 10 dagen terugkomen voor een wassing. Dan worden alle korstjes eraf gewassen met een gaasje. Omdat dit in mijn geval eerste kerstdag was en ik ver weg woon mocht ik dit thuis doen, dit ging vrij makkelijk, nadien moest ik foto’s sturen ter controle. . Het enige wat echt vervelend is, is de jeuk op het donor gebied. Verder heb ik eigenlijk nergens last van. Inmiddels zit ik op dag 13 en was ik mijn haar om de dag. Nu is het wachten op de zogenoemde “shock loss” waarbij alle getransplanteerde haren weer uitvallen.

Al met al heb ik de kliniek als heel prettig ervaren. Het contact is goed. Er wordt snel gereageerd en de adviezen zijn duidelijk. De werknemers zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf. Ik kan de kliniek en de soort behandeling aanbevelen vanuit ervaring en ik hoop dat ik met mijn verhaal mensen die een behandeling overwegen, kan voorzien van informatie en duidelijkheid hoe het een beetje in zijn werk gaat. Bedankt voor het lezen allemaal. Als er vragen of opmerkingen zijn ga ik graag het gesprek aan hieronder! Ook zal ik af en toe een voortgangsfoto erbij zetten.

Groet, Maarten.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1392.jpg‎ (134,3 KB, 283x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1185.jpg‎ (132,6 KB, 196x gelezen)
Bestandstype: jpg Controle (2).jpg‎ (148,7 KB, 247x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1398.jpg‎ (158,3 KB, 213x gelezen)
MaartenDeGans is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2023, 18:14   #2
Merve Arslan
Mercure Istanbul Clinics
 
Merve Arslan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 30
Geslacht:
Heel veel succes Maarten.

Het ziet er keurig uit, zal vast en zeker goed komen.
__________________
🏥 YOUR EXPERT IN HAIR RESTORATION


24/7 WhatsApplijn: WA.ME/905411548055
WWW.MERCUREISTANBUL.NL
Merve Arslan is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2023, 04:47   #3
Mootjee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2023
Berichten: 8
Geslacht:
Ziet er goed uit.. ik ben zelf de 20e geweest bij Hairtec ook dhi.. hoop dit weekend wat meer met jullie te delen over mijn ervaring. 👍
Mootjee is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2023, 15:25   #4
broekieman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2021
Berichten: 88
Geslacht:
Eindelijk weer een kliniek waar ik wel een goed gevoel bij heb. Succes en ben benieuwd naar bevestiging van mijn gevoel. Dit zou een voorbeeld moeten zijn voor andere klinieken die veel posten, maar géén resultaten tonen.
broekieman is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2024, 23:30   #5
sergio1975
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2021
Berichten: 5
Geslacht:
Thumbs up

Ziet er heel goed uit en bedankt voor het delen,mede door jouw positieve ervaring als die van een paar andere gebruikers ben ik ook Hairtec op gesprek gegaan. Was ook voor mij een heel positief geprek dus ik ben in April aan de beurt.
sergio1975 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2024, 06:42   #6
MaartenDeGans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2023
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sergio1975 Bekijk bericht
Ziet er heel goed uit en bedankt voor het delen,mede door jouw positieve ervaring als die van een paar andere gebruikers ben ik ook Hairtec op gesprek gegaan. Was ook voor mij een heel positief geprek dus ik ben in April aan de beurt.
Leuk, succes alvast 😁
MaartenDeGans is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2024, 11:35   #7
YTS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2023
Berichten: 1
Geslacht:
Hoi Maarten,

Ik ben erg nieuwsgierig naar je voortgang
YTS is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.