Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 december 2006, 17:24   #91
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
4 a 5 eetlepels is behoorlijk veel. Ik denk dat ik het maar bij 3 per dag houd. Het is wel enorm duur. Bij de tuinen 12,50 voor 453 gram...... Als iemand een goedkopere winkel weet hoor ik het graag.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2006, 17:30   #92
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
1-2 per dag is voldoende. Dat is trouwens de aanbevolen dosering, maar 2-4 mag ook. Maar misschien is verhitten een optie? Alles in een pannetje gooien en verwarmen en dan weer terug gieten.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2006, 18:00   #93
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
4 a 5 eetlepels is behoorlijk veel. Ik denk dat ik het maar bij 3 per dag houd. Het is wel enorm duur. Bij de tuinen 12,50 voor 453 gram...... Als iemand een goedkopere winkel weet hoor ik het graag.
Misschien dat je het in een chinese toko goedkoop kan halen.
__________________
regime:
status:
nw3

Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2006, 21:54   #94
unnim
Naturel haar
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaap
Hallo daar

Ik stop elke dag kokosnoot-olie (pure) in mijn haar en ik merk het volgende:

- mijn haar glanst!
- makkelijk in model te brengen
- verminderding van de haaruitval (ik ga door mijn haar met mijn hand en dan neem ik slechts een paar haartjes mee (voor het gebruik van kko zat ik minimaal op de 20)

Dit wilde ik even mededelen
hoi, mag ik vragen wat voor kokosnoot-olie je gebruikt ? en eventueel waar je het hebt gekocht.

Ik zoek namelijk kokosnoot-olie om mijn haren (ook) te stylen.

Alvast bedankt voor je info
__________________
Mijn regimen: (minder kunstmatig, meer natuur producten)
- Chinese Groene Thee (Xi Wu - Long Zhing) - 8 cups per dag op < 80 graden gezet
- DruivenpittenExtract
- Saw Palmetto - Zaagbladpalm
- minder rukken
- Niveau Hair Recharge

To extend the will to others is called power. To extend the will to yourself is called true strength. (Lao Tzu - Dao)

Laatst gewijzigd door unnim; 20 december 2006 om 22:05
unnim is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2006, 13:25   #95
unnim
Naturel haar
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 27
Jongens, ik heb gisteren Palmers Cocosnut-oil CONDITIONER gekocht.

en heb het als reguliere GEL vervanger gebruikt.

Is een conditioner bedoelt om eruit gespoeld te worden ?

Of mag ik het ook erop laten zitten. Want ik vind olie een goed spul eigenlijk als vervanger (ik heb stekeltjes).
__________________
Mijn regimen: (minder kunstmatig, meer natuur producten)
- Chinese Groene Thee (Xi Wu - Long Zhing) - 8 cups per dag op < 80 graden gezet
- DruivenpittenExtract
- Saw Palmetto - Zaagbladpalm
- minder rukken
- Niveau Hair Recharge

To extend the will to others is called power. To extend the will to yourself is called true strength. (Lao Tzu - Dao)
unnim is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2007, 20:08   #96
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
lauric acid

ik las laatst in een thread dat lauric acid wat vooral in kokosnoot olie/vet zit, alpha reductase type 1 zowel 2 kan remmen. dit was de enige studie die ik kon vinden, op het internet kon ik alleen lezen dat het gezond is, tegen kanker en dat het antibacterieel is (inflammation.....)

dit heb ik wel kunne vinden:
Much research on the nutritional and medicinal benefits on coconut oil has surfaced in recent years. Much of that research has been done by Dr. Mary Enig. Dr. Enig has classified coconuts as a "functional food," which provides health benefits over and beyond the basic nutrients. She has specifically identified lauric acid as a key ingredient in coconut products:
"Approximately 50% of the fatty acids in coconut fat are lauric acid. Lauric acid is a medium chain fatty acid, which has the additional beneficial function of being formed into monolaurin in the human or animal body. Monolaurin is the antiviral, antibacterial, and antiprotozoal monoglyceride used by the human or animal to destroy lipid coated viruses such as HIV, herpes, cytomegalovirus, influenza, various pathogenic bacteria including listeria monocytogenes and heliobacter pylori, and protozoa such as giardia lamblia. Some studies have also shown some antimicrobial effects of the free lauric acid."
As a "functional food," coconut oil is now being recognized by the medical community as a powerful tool against immune diseases. Several studies have been done on its effectiveness, and much research is currently being done on the incredible nutritional value of pure coconut oil. The references for the research can be found in The Healing Miracles of Coconut Oil by Dr. Bruce Fife, ND.
bron: http://www.coconut-connections.com/lauric_acid.htm


er staat dus dat het een goed middel is tegen immuniteitsziekten/aandoeningen (of hoe je t ook mag zeggen).
me ma had toevallig een pot van die echte natuurlijke kokosnootvet/olie gekocht dus ik maakte er gebruik van.. ik ben de enige die het gebruikt en ik heb driekwart pot op nu. inflammation is stukken minder sinds ik het gebruik.. of het ligt aan de andere producten die ik al langere tijd gebruik(kijk regime).
ik vond dit wel interessant dus ik dacht ik meld het ff
oja, en als topical zou het ook goed zijn voor je haar..
__________________
Minox
Lasercomb

Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2007, 21:48   #97
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Oraal zal het weinig doen tegen DHT, alhoewel ze wel Inflammation tegen gaan. Topisch is een andere zaak..
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2007, 23:28   #98
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
waarom oraal niet? want het type 2 enzyme zit toch in het bloed en daar kan je topisch toch juist niets aan doen of zie ik het verkeerd? want je kan die zink/b6 mix ook topisch gebruike maar ik doe oraal. wat zou beter zijn?
__________________
Minox
Lasercomb

Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2007, 23:50   #99
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roeltje
waarom oraal niet? want het type 2 enzyme zit toch in het bloed en daar kan je topisch toch juist niets aan doen of zie ik het verkeerd? want je kan die zink/b6 mix ook topisch gebruike maar ik doe oraal. wat zou beter zijn?
Laat mij maar een studie zien op mensen waarbij kokosnootolie 5 alpha reductase onderdrukt
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2007, 23:50   #100
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
De lauric acid in kokosolie is niet in zijn vrije vorm maar gebonden aan triglyceride. Volgens mij kan dit in het lichaam wel weer omgezet worden naar lauric acid in zijn vrije vorm, maar ik heb geen idee in welke mate dit gebeurd. Lijkt me dat bij orale inname meer word omgezet bij de vertering dan als topical, maar dat is maar een gokje. Misschien dat iemand er meer over weet.

In de studies gaat het volgens mij vrijwel altijd om lauric acid in vrije vorm.
__________________
regime:
status:
nw3

Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2007, 00:28   #101
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin
Laat mij maar een studie zien op mensen waarbij kokosnootolie 5 alpha reductase onderdrukt
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ht=lauric+acid

lees 1e post. en studie zit erbij
__________________
Minox
Lasercomb

Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2007, 10:20   #102
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roeltje
Dat is een 'in vitro' studie met lauric acid in vrije vorm, niet in kokosolie. Dat zegt dus vrij weinig over het effect van kokosolie bij mensen. Maar goed kokosolie zou best eens positief kunnen werken, er is alleen geen onderzoek over te vinden dat duidelijkheid geeft. Als je afgaat op ervaringsverhalen van mensen is het zeker goed spul.
__________________
regime:
status:
nw3


Laatst gewijzigd door Jkkezh; 22 januari 2007 om 10:24
Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2007, 12:46   #103
unnim
Naturel haar
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roeltje
ik las laatst in een thread dat lauric acid wat vooral in kokosnoot olie/vet zit, alpha reductase type 1 zowel 2 kan remmen. dit was de enige studie die ik kon vinden, op het internet kon ik alleen lezen dat het gezond is, tegen kanker en dat het antibacterieel is (inflammation.....)

dit heb ik wel kunne vinden:
Much research on the nutritional and medicinal benefits on coconut oil has surfaced in recent years. Much of that research has been done by Dr. Mary Enig. Dr. Enig has classified coconuts as a "functional food," which provides health benefits over and beyond the basic nutrients. She has specifically identified lauric acid as a key ingredient in coconut products:
"Approximately 50% of the fatty acids in coconut fat are lauric acid. Lauric acid is a medium chain fatty acid, which has the additional beneficial function of being formed into monolaurin in the human or animal body. Monolaurin is the antiviral, antibacterial, and antiprotozoal monoglyceride used by the human or animal to destroy lipid coated viruses such as HIV, herpes, cytomegalovirus, influenza, various pathogenic bacteria including listeria monocytogenes and heliobacter pylori, and protozoa such as giardia lamblia. Some studies have also shown some antimicrobial effects of the free lauric acid."
As a "functional food," coconut oil is now being recognized by the medical community as a powerful tool against immune diseases. Several studies have been done on its effectiveness, and much research is currently being done on the incredible nutritional value of pure coconut oil. The references for the research can be found in The Healing Miracles of Coconut Oil by Dr. Bruce Fife, ND.
bron: http://www.coconut-connections.com/lauric_acid.htm


er staat dus dat het een goed middel is tegen immuniteitsziekten/aandoeningen (of hoe je t ook mag zeggen).
me ma had toevallig een pot van die echte natuurlijke kokosnootvet/olie gekocht dus ik maakte er gebruik van.. ik ben de enige die het gebruikt en ik heb driekwart pot op nu. inflammation is stukken minder sinds ik het gebruik.. of het ligt aan de andere producten die ik al langere tijd gebruik(kijk regime).
ik vond dit wel interessant dus ik dacht ik meld het ff
oja, en als topical zou het ook goed zijn voor je haar..
mag ik vragen welke koskosolievet je gebruikt en waar je het hebt gekocht?
__________________
Mijn regimen: (minder kunstmatig, meer natuur producten)
- Chinese Groene Thee (Xi Wu - Long Zhing) - 8 cups per dag op < 80 graden gezet
- DruivenpittenExtract
- Saw Palmetto - Zaagbladpalm
- minder rukken
- Niveau Hair Recharge

To extend the will to others is called power. To extend the will to yourself is called true strength. (Lao Tzu - Dao)
unnim is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2007, 16:36   #104
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Lauric acid zou volgens mijn logica het eerst te vinden zijn in onderdelen van de plant Laurus nobilis oftewel doodgewone laurier.
Wie heeft zin om uit te zoeken of laurierolie niet beter is dan kokosolie?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2007, 17:09   #105
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door unnim
mag ik vragen welke koskosolievet je gebruikt en waar je het hebt gekocht?
eehm, volgens mij had me ma het in een surinaams winkeltje in lelystad gekocht.. ik zal het even navragen. het heet: Virgin coconut oil - hand pressed. pot van 700 ml. en de gegevens die erbij horen:

op het etiket staat onder andere dat je het voor je haren en huid kan gebruiken. en bij eigenschappen staat er dat het antibacterieel en antiviraal is, er zit ook geen chlesterol in. het komt uit sri lanka. het is puur zonder toevoegingen

en er staat een tabel met gegevens op, maar ik snap dr niet veel van:

QUALATY PARAMETER + VALUE
1) moisture % (matter volatile at 150 celcius - 0.5
2) insoluble impurities % by mass max - <0.05
3) ffa calculated as lauric acid % by mass - <0.2
4) iodine value - 6-11.
5) mineral acidity - nll
__________________
Minox
Lasercomb

Roeltje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.