Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 augustus 2008, 18:01   #61
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
ah, oke, bedankt!
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2008, 11:54   #62
*Diana
HaarWeb lid
 
*Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2008
Berichten: 8
Wat klinkt dit vreselijk bekend..
Ik heb steeds meer de neiging om het aan mn moeder te vertellen of bij de dokter nog een keer de pil te gebruiken (eerste 2keer werd ik er heel erg ziek van wat steeds erger werd). Mensen maken ontzettend vaak opmerkingen hoevaak ik ook hars/epileer/scheer. Ik hou ontzettend veel van de zomer, maar ik ben steeds blijer als de winter eindelijk komt omdat ik dan geen t-shirt aan hoef. Als ik op vakantie ga begin ik een maand van te voren al te plannen wanneer ik moet gaan epileren en ben ik elke dag bezig alles bij te werken.

Wat een opluchting om dat eens allemaal eruit te kunnen gooien
*Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2008, 14:37   #63
Moii.
HaarWeb lid
 
Moii.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 74
Dat is irritant he, Diana, zodra ik iets goed heb gevonden ga ik beginnen met ontharen, en vanaf dan moet ik het ook bijna dagelijks beginnen bij te houden. Mijn nek lijkt mij het allerergste, omdat ik daar het moeilijkste bijkan, en mijn rug zal al helemaal niet gaan, maar daar kan ik nog wel mee leven.. Vroeger hield ik ook van de zomer, maar nu HAAT ik de zomer dus echt, allemaal omwille van dat haar! Weet jouw moeder van je probleem?

Bedankt Marte & Padje, maar Padje, epileer je de haren in je gezicht zelf niet met een epileerapparaat, of heb ik je verkeerd begrepen?
Moii. is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2008, 09:07   #64
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Nou, ik heb mijn gezicht ook wel eens gedaan met het epileer apparaat, maar dat is geen aanrader..
Leek net of ik drie weken lang een enorme acne aanval had ofzo.

Gezicht doe ik gewoon met een pincet.
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2008, 17:41   #65
victoria
viky
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Locatie: winterswijk(acherhoek)
Berichten: 22
Wink

hoi moii

ben je trouwens al naar de dermatoloog geweest?
Maar ff over harsen enzo als het bij jouw op de gezicht niet heel erg is kun je het ook gewoon blonderen(bleken),want als je bv je snor harst dan zie je dat ook wel,dat het geharst is enzo.
Dus miss is bleken wel een optie,want meestal vinden mensen haar op hun gezicht niet zo erg als het blond is,dan dat het donkerder is.
Als ik jouw was zou ik niet gelijk beginnen met harsen en waxen.

ps.ben nu ook niet echt een fan van de zomer
victoria is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2008, 10:53   #66
Moii.
HaarWeb lid
 
Moii.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 74
Dat bleken doe ik al, maar ik zie eerlijk gezegd niet eens resultaat.
Of is het nodig om dan echt met je haar in de zon te lopen voor je haar blond wordt?
En ook al zou het blond zijn, dan denk ik dat die haartjes net iets te hard opvallen.
Die haren aan mijn bovenlip, daar heb ik nog het minst last van van allemaal.
Dat epileren met een pincet, dat doe ik zelfs al van mijn 12de.
Ik haalde toen de meest opvallende haartjes op mijn kin weg + op mijn bovenlip.
Dat op mijn kind doe ik nog steeds, ik haal de donkerste haartjes weg,
maar het worden er stilaan veel te veel en ze worden erger en erger dat ik het niet meer met een pincet kan doen.
Ik doe het ook niet meer omdat ik regelmatig heb dat de haartjes afbreken en dan zéker erger terugkomen.
Maar dan zwijg ik nog over al die haartjes op mijn wangen.
Héél mijn wangen staan vol met haartjes.
Het zijn er zoveel dat het gewoon onbegonnen werk is om die met een pincet weg te halen.

Je wil niet weten hoe gelukkig zou zijn als we 10 jaar verder waren en ik kon laten laseren. (als ik ooit geld heb)
Victoria, de zomer is stiekem mijn allergrootste vijand.
Naar de dermatoloog ben ik nog altijd niet geweest..
Ik dacht dat je je gezicht ook kon doen met een epileerapparaatje, maar blijkbaar is dat dus geen aanrader!

Het probleem is dat ik nergens sta zonder mijn ouders die nergens van weten,
en dat ik amper geld heb om iets te kopen en dat ik het ook niet durf gaan kopen,
en ook dat ik bang ben dat ik iets ga kopen dat uiteindelijk niet werkt,
en dat ik dan al helemaal geen geld meer heb om er iets aan te doen..
Haarloos zijn en gewoon op straat kunnen komen
zonder zo ver mogelijk van de mensen af gaan staan zodat ze neits zouden zien,
dat is voor mij op dit moment allemaal te mooi om waar te zijn.

Padje, ik las dat je je gezicht gaat laten laseren, ik ben blij dat jij dan van al die vervelende haren afraakt!
Heel veel succes! (of hoe zeg je dat?)
Moii. is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2008, 12:28   #67
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Beste Moii,

Je zult je toch echt over je angsten heen moeten zetten, anders verpest je de mooiste jaren van je jeugd, waar je de rest van je leven heel veel spijt van zult krijgen.

Eerst naar de dermatoloog en daarna zullen je ouders wel een oplossing vinden voor eventuele financiële kwesties.

Je kunt 't best, onderschat jezelf en je ouders niet!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2008, 18:28   #68
victoria
viky
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Locatie: winterswijk(acherhoek)
Berichten: 22
Moii ik moet zeggen ik ben het helemaal eens met hanna.

Haartjes op je wangen dat ik eigenlijk wel normaal(als ze kort en blond zijn) ik weet nie of dat bij jou het geval is maar...
Weet je miss denk je wel dat haren op je lichaam er niet horen maar dat is gewoon niet zo,ik snap het wel dat je het vervelend vindt als ze heel zichtbaar zijn.

ik denk zelf en dat doen ik ook ;het is beter die haartjes te camoufleren (hoe je het ook schrijft) dan ze verwijderen.
Maar als je wilt verwijderen dan alleen op plekken waar het echt erg is.

Ik snap jou ook wel als je zegt dat je ma miss boos wordt als je het haar verteld of er mee lastigvalt,maar miss kun je dat toch beter doen.
Laat haar maar boos worden ofzo dan heb je dat ook weer gehad,kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Want zo is mijn ma ook,toen ik vertelde zei ze dat ik overdreef enblabla maar als ze nu bv naar de strand wilt en ik zeg dat ik niet mee wil dan wordt ze niet meer boos ,want dan weet ze waarom ik nie mee wil snap je......

maar veel succes met het vertellen aan je ma!
ik ga trouwens volgende week naar een dermatoloog en dan miss naar gynacoloog,voor bloedonderzoek.
victoria is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2008, 17:10   #69
Moii.
HaarWeb lid
 
Moii.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 74
Ja, ik weet het, jullie hebben gelijk.

In mijn geval zijn de haartjes op mijn wangen niet kort en blond, maar wel lang en donker.
Ze zijn dus heel goed zichtbaar, net zoals alle andere haartjes op mijn lichaam.
Voorlopig durf ik daarmee nog op straat komen. Ik haal de allerergste haartjes weg,
dan merk ik dat je ze nog ziet, en dan doe ik een laag foundation op mijn gezicht
(ik weet niet waarom, want daardoor valt het niet minder op ofzo,
maar ik weet zeker dat als ik al dat haar in mijn gezicht niet had ik dat ook niet zou dragen)
en hoop ik dat het niet opvalt en dan ga ik uiteindelijk mijn huis uit. :$

Als kind droeg ik in de zomer altijd topjes, rokjes en kleedjes, en nu kan ik dat allemaal niet meer dragen,
en het enige wat ik wil is dat ik dat weer kan dragen, dat ik mijzelf weer kan vertonen..
Vroeger vond ik het erg dat ik een moedervlek op mijn rug en in mijn nek had
en daarom deed ik niet graag een bikini aan, nu is dat echt het laaste van al mijn zorgen geworden.
Er is maar 1 positief ding aan al dat haar, als het dan ooit eindelijk weg is,
ga ik me minder voor andere dingen aan mijn lichaam schamen waarmee ik vroeger complexen had..

Laatst gewijzigd door Moii.; 31 augustus 2008 om 17:16
Moii. is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2008, 13:46   #70
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moii. Bekijk bericht
Ja, ik weet het, jullie hebben gelijk.

In mijn geval zijn de haartjes op mijn wangen niet kort en blond, maar wel lang en donker.
Ze zijn dus heel goed zichtbaar, net zoals alle andere haartjes op mijn lichaam.
Voorlopig durf ik daarmee nog op straat komen. Ik haal de allerergste haartjes weg,
dan merk ik dat je ze nog ziet, en dan doe ik een laag foundation op mijn gezicht
(ik weet niet waarom, want daardoor valt het niet minder op ofzo,
maar ik weet zeker dat als ik al dat haar in mijn gezicht niet had ik dat ook niet zou dragen)
en hoop ik dat het niet opvalt en dan ga ik uiteindelijk mijn huis uit. :$

Als kind droeg ik in de zomer altijd topjes, rokjes en kleedjes, en nu kan ik dat allemaal niet meer dragen,
en het enige wat ik wil is dat ik dat weer kan dragen, dat ik mijzelf weer kan vertonen..
Vroeger vond ik het erg dat ik een moedervlek op mijn rug en in mijn nek had
en daarom deed ik niet graag een bikini aan, nu is dat echt het laaste van al mijn zorgen geworden.
Er is maar 1 positief ding aan al dat haar, als het dan ooit eindelijk weg is,
ga ik me minder voor andere dingen aan mijn lichaam schamen waarmee ik vroeger complexen had..
ik hoop het moii, houd er wel rekening mee dat vaak bij mensen die zich extreem schamen voor bepaalde zaken aan hun lichaam, bij het opgeloste probleem, de schaamte zich verplaatst naar andere dingen. Kortom, het heeft vaak ook te maken met onzekerheid die die schaamte voedt, en las je de indruk hebt dat dat het geval is, zul je ook iets aan die onzekerheid moeten doen, om dit werkelijkheid te maken.

Alleszins, zoals hanna zegt, probeer er je hele leven niet door te laten domineren, ik weet dat het neit gemakkelijk is, maar wel erg belangrijk.

hoe dan ook ,heel veel succes en sterkte!!!!!!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2008, 21:04   #71
Moii.
HaarWeb lid
 
Moii.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 74
Het is idd niet makkelijk om mijn leven er niet door te laten domineren, en nu ben ik echt de moed verloren.
Ik durf nu echt geen tshirts meer te dragen. Korte broeken of rokken heb ik al een jaar niet meer gedragen want scheren helpt niet omdat ik altijd van die zwarte stoppeltjes heb,
die héél hard opvallen. En bij epileren zijn nooit alle haren tegelijk weg en bij mij valt élk haartje op!

De laatste tijd leef ik niet meer, maar ik OVERLEEF.
Ik ben nu echt alle moed verloren en ik durf amper nog buiten te komen.
School vind ik ook zo verschrikkelijk. Ik zit me de hele tijd te verstoppen,
en ik ga zo ver mogelijk van iedereen afstaan, het valt ook heel hard op.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen!..
Alles wat ik vroeger leuk vond kan ik nu niet meer doen,
ik kan zelfs als ik me geschoren heb geen rok meer dragen,
binnen een paar maanden kan ik niet eens meer buitenkomen met al die haren in mijn gezicht!
En ik heb thuis nog altijd niets verteld en dat ga ik ook helemaal niet durven.
Eigenlijk is het een wonder dat ze er nog niets van gemerkt hebben,
en dan bedoel ik niet de haren zelf, maar het feit dat ik zo vreemd doe..
Ik leef gewoon niet graag meer, ik zit echt in een depressie ofzo. :'(
Moii. is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2008, 19:49   #72
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Hoi Moii,

Je zult zelf ook wel weten dat het geen optie is om niet meer naar buiten te gaan. Je kunt niet thuis blijven en niet meer naar school gaan, en dan verwachten dat je ouders hier akkoord mee gaan. Helemaal als ze niet eens weten waarom je dan thuis wilt blijven.

Is het misschien geen optie om een keer je ouders een link te sturen van dit topic? Zoiets als, 'hoi mam, dit is wel een interessant stukje, zou je het een keer willen lezen? Groetjes moii'.

Dat maakt het voor jou makkelijker omdat je niet direct het gesprek aangaat, en je moeder kan alles even laten bezinken en kijken hoe ze hier het best op kan reageren/ mee om kan gaan.
Je moet je echt over je schaamte heenzetten.

Als je dit niet doet, heb je ook geen geld om op een goede manier te ontharen gezien je zelf geen geld hebt. Dus dat wordt hoogstwaarschijnlijk scheren. En geloof me, hiermee maak je het probleem alleen maar erger. Dus je zal er denk ik erg veel spijt van krijgen als je toch besluit om niks tegen je moeder zeggen, en dan maar te gaan scheren.

Je gaat gewoon heel veel dingen missen doordat je veel dingen niet meer durft te doen. En dat is zo zonde.
Pak het probleem aan en voorkom dat je alles gaat missen alleen maar doordat je de pech hebt dat jij ook last van die haren hebt.
Als je nu begint met om de zoveel weken laten harsen bijv., zal je probleem wellicht al minder erg zijn op je 18e.
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2008, 13:21   #73
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Moii,

Ik kan me echt niet voorstellen dat je moeder het niet al lang geleden ontdekt heeft. Ik vermoed dat zij opzettelijk wacht totdat jij er zelf over begint te praten en dat zij 't niet wil forceren, juist om jou niet te kwetsen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2008, 16:35   #74
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Ik denk dat Hanna daar helemaal gelijk in heeft.
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2008, 17:12   #75
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
padje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door padje Bekijk bericht
Ik denk dat Hanna daar helemaal gelijk in heeft.

Hoe is het gesprek met je moeder afgelopen?
lanny is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.